Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینصنایع شیمیایی

پلی اورتان ضد آب چیست؟ | استفاده از پلی اورتان ضد آب

رنگ‌های پلی اورتان یا پلی یورتان ضد آب در صنعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.  از پلی اورتان ضد آب جهت پوشش دهی در سیستم های صنعتی و معماری استفاده های زیادی صورت می‌گیرد. کاربرد پوشش های پلی اورتان ضد آب اغلب به عنوان پوشش ثانویه یا نهایی در سطوح مورد نظر استفاده می‌شود. از خواص پلی اورتان ضد آب ایجاد پوششی براق است که به مدتی طولانی حفظ خواهد شد. مقاومت بالا و عدم پوسته پوسته شدن از دیگر خواص پوشش‌های پلی اورتان محسوب می‌شود. از رنگ های پلی اورتان ضد آب در پوشش های کف، صنعت هوا فضا، خطوط لوله کشی، کشتی سازی و… استفاده می شود. کاربرد این ماده موجب خرید و فروش گسترده صنعتی آن شده است. برای خرید پلی اورتان ضد آب به سایت ها و مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمایید.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد پلی اورتان ضد آب و موارد مصرف آن در صنعت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پلی اورتان چیست

پلی اورتان یا پلی یورتان از شناخته شده ترین پلیمرها محسوب می‌شود. این پلیمر علاوه بر صنایع در زندگی روزمره نیز کارایی دارد. پلی اورتان ها از پلیمرهای پرمصرف با خواص بسیار مطلوب هستند. به همین دلیل است که موارد استفاده گسترده ای دارند. طراحان و متخصصان صنایع پوشش از این ترکیب در کاربردهای گوناگونی بهره می‌برند. انواع پلی اورتان برای نیاز صنایع گوناگون طراحی و تولید شده است. فوم های نرم، فوم های سخت، انواع رزین های تک جزئی و دو جزئی، رنگ و پوشش و… از انواع محصولات حاوی پلی اورتان ضد آب هستند که کاربردی همه جانبه دارند.

جالب است بدانید پلی اورتان تنها پلیمری است که از خواص چند منظوره برخوردار است. پلی اورتان ضد آب دارای خواص الاستومری، چسبندگی و… بوده و این خواص موجب کاربرد گسترده آن شده است. پلی اورتان در تولید انواع تشک، عایق، رنگ و پوشش، الاستومر، الیاف مصنوعی و حتی تولید اسباب بازی و… کاربرد دارد. پلی اورتان با علامت اختصاری PU یا PUR نیز معرفی می شود.

پلی اورتان ضد آب چیست؟
پلی اورتان ضد آب چیست؟

مزایا پلی اورتان ضد آب

پلی اورتان ضد آب پس از استفاده، سطح بسیار براقی را ایجاد کرده و این براقیت در گذر زمان حفظ می‌شود.

این پلیمرها درمقابل سایش و اصطکاک بالا مقاوم هستند و به هیچ عنوان دچار پوسته پوسته شدن نمی شوند.

پلی اورتان ضد آب در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم بوده و ساختار آن در نواحی پرتنش محیطی مانند تغییرات آب‌وهوا، حفظ می‌گردد.

رنگ پلی اورتان قادر به تحمل دامنه وسیعی از تغییرات دمایی است. تحمل دمایی این محصول در حدود ۳۰ درجه زیر صفر و ۱۱۰ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود و این مزیت مطلوبی است.

پلی اورتان ضد آب در مقابل مواد شیمیایی دارای خواص خورندگی خفیف، مقاوم بوده و واکنشی با مواد حلال نخواهند داشت.

از این مواد می توان به صورت مجدد برای پوشش دهی استفاده نمود. درواقع هنگام استفاده از پلی اورتان ضد آب، نیازی به حذف لایه های زیرین اولیه و استفاده از سنباده زنی به صورت گسترده و عمیق نخواهد بود. به همین دلیل خرید پلی اورتان ضد آب در صنعت بسیار صورت می پذیرد.

استفاده از پلی اورتان ضد آب در کفپوش

یکی از کاربری‌های رزین پلی اورتان ضد آب استفاده از آن به عنوان پوشش محافظ در چوب و کفپوش است. رزین های پلی اورتان دارای مقاومت‌ مکانیکی بالا و انعطاف‌پذیری مناسبی هستند. بعلاوه این پلیمرها در برابر تنش‌های محیطی مقاوم هستند. این مقاومت موجب کاهش احتمال ترک خوردگی در چوب و کف پوش های پلی اورتان می‌شود.

پلی یورتان ضد اب را می توان به عنوان لایه محافظ در کف‌های بتنی یا فلزی نیز به کار برد. مقاومت مطلوب این پلیمرها موجب شده است تا این نوع پوشش ها به‌عنوان پوشش‌های صنعتی کارایی داشته باشند. برای خرید پلی اورتان ضد آب و محصولات پلیمری دیگر به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا