Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش کرزوکسیم متیل (استروبی) چیست؟

کرزوکسیم متیل (Kresoxim Methyl) که در بازار به نام استروبی نیز شناخته می شود یک قارچ کش قوی با اثرات حفاظتی – درمانی و ریشه کنی است. این سم پس از محلول پاشی فورا توسط لايه‌ های كوتيلدونی سطح برگ جذب شده و با اختلال در انتقال الكترون به مركز سيتوكروم C درمیتوکندری اثرات مهاری خود را بر روی قارچ های پاتوژن اعمال می کند. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش کرزوکسیم متیل (استروبی) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش کرزوکسیم متیل (استروبی) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش کرزوکسیم متیل (استروبی) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش کرزوکسیم متیل (استروبی) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش کرزوکسیم متیل (استروبی) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش کرزوکسیم متیل (استروبی) به روزرسانی می‌شود.

این سم متعلق به گروه شیمیایی اکسی مینو استات است و با اثرات ابقايی طولانی مدت با ممانعت از جوانه ‌زدن اسپور در كنترل بیماری های قارچی موثر است. بیشترین کاربرد این سم برای مبارزه با بیماری‌ های سفیدک سطحی سیب، لکه سیاه سیب و سفیدک کدوئیان است. برای کسب آگاهی بیشتر در رابطه با قارچ کش استروبی و کاربردهای آن در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش کرزوکسیم متیل

این سم به صورت گرانول قابل پخش در آب در بسته بندی های ۲۰۰ و ۱۰۰ گرمی در بازار موجود است و می توان با رقیق کردن آن به نسبت های ذکر شده بر روی بسته بندی اقدام به محلول پاشی نمود.

کاربرد سم قارچ کش کرزوکسیم متیل

این قارچ کش برای كنترل طولانی مدت بیماری های قارچی گیاهان کارایی دارد و بر روی چهار گروه اصلی قارچ­ ها یعنی اوميست ­ها، آسكوميست­ ها، دئوتروميست­ ها و بازيديوميست ­ها موثر است.

این سم برای کنترل و درمان لکه سیاه سیب و گلابی، سفیدک پودری سیب، انگور، کدوییان، چغندر قند، غلات و سبزیجات، کچلی برگ جو، لکه توری جو، سپتوریوز غلات و لکه برگی آلترناریایی در سبزیجات و بسیاری از بیماریهای دیگر مورد مصرف قرار می گیرد.

مکانیسم اثر قارچ کش رزوکسیم متیل به این شکل است که در مراحل اولیه رشد قارچ پاتوژن با جلوگیری از تندش اسپور و تشکیل ریسه از آلودگی گیاهان پیشگیری می کند و فقط طی ۳ ساعت پس از محلول پاشی از تشکیل ریسه و اسپورهای قارچ ممانعت کرده و از بیماریزایی جلوگیری می کند.

از دیگر مصارف این قارچ کش کنترل بیماری در محصولات زراعی و باغی مختلف و همچنين در گلخانه و كشت هایی است که زير پلاستيک انجام می شود. این سم را می توان برای پيشگيری، درمان و ريشه‌ كنی استفاده کرد.

سم قارچ کش کرزوکسیم متیل (استروبی) چیست ؟
سم قارچ کش کرزوکسیم متیل (استروبی) چیست ؟

نحوه و زمان مصرف سم قارچ کش کرزوکسیم متیل

بهترین زمان برای شروع مصرف جهت پيشگيری، موقع تورم جوانه ‌های گل درختان سيب است. در صورت لزوم می توانید سمپاشی را پس از ريزش گلبرگ ها و با فاصله حداقل ۱۵ روز مجددا تكرار کنید.

برای کنترل سفیدک سطحی، لکه سیاه سیب و بیماری سفیدک پودری کدوئیان در گلخانه و مزرعه می توان از محلول پاشی قارچ کش کرزوکسیم متیل به نسبت ۰.۲ در هزار استفاده کرد.

این سم را می توان با بسیاری از قارچ کش ها، حشره کش ها و کود های شیمیایی مخلوط کرد. فقط توجه داشته باشید به علت حساسیت برخی از انواع آلبالو و گیلاس قبل از اختلاط با سموم دیگر با کارشناسان گیاه پزشکی مشورت کنید.

برای این سم دوره کارنس یعنی فاصله آخرین سم پاشی تا برداشت محصول در کدوئیان ۴ روز، برای سیب ۳۵ روز، صيفی و سبزيجات ۴ روز و برای درختان ميوه ۳۵ روز است.

توجه داشته باشید که به دليل احتمال گیاه سوزی در بعضی از ارقام درختان ميوه هسته دار این سم را با احتیاط و مشورت با کارشناس مورد استفاده قرار دهید.

عوارض سم قارچ کش کرزوکسیم متیل

همه سموم کشاورزی از ترکیبات شیمیایی ساخته شده اند که ممکن است برای انسان و سایر موجودات مضر باشند بنابراین هنگام استفاده از آنها برای حفظ سلامتی باید از تجهیزاتی مانند لباس کار، عینک، ماسک و دستکش استفاده کرد. میزان سمیت قارچ کش کرزوکسیم متیل برای پستانداران ۵۰۰۰ < میلی گرم بر کیلوگرم است.

شایان ذکر است که مولكول این سم در بدن جانوران خونگرم به سرعت تجزیه شده و نيمه عمر آن در خاک كمتر از ۳ روز، در آب با pH خنثی ۳۴ روز و در pH قليايی حدود ۷ ساعت است.

سم استروبی

سم استروبی یک قارچ کش بسیار پرکاربرد در صنعت کشاورزی است. کشاورزان از این سم برای از بین بردن طیف وسیعی از آفات استفاده می کنند. سم استروبی نام تجاری سم کروزاکسیم متیل است. سم استروبی با ایجاد اختلال در انتقال الكترون به مركز سيتوكروم C در میتوکندری، قارچ ها را از بین می برد.

نحوه اثر استروبی

سم استروبی یک قارچ کش بسیار مفید است که دارای اثر محافظتی بر روی گیاهان است. این سم با نفوذ به درون برگ و سپس انتقال به درون قارچ ها این آفات را از بین می برد. نحوه اثر قارچ کش استروبی به صورت محافظتی است. این آفت کش در مراحل اولیه رشد قارچ با جلوگیری از تندش اسپور و تشکیل ریسه از شیوع بیشتر آن پیشگیری می‌ کند.

استروبی چینی

سم استروبی توسط بسیاری از شرکت های تولید کنند سموم شیمیایی تولید و به بازار عرضه می شود. یکی از کشورهای تولید کننده سم استروبی چین است. استروبی چینی دارای کیفیت خوبی است و توانسته است نیاز بسیاری از کشاورزان را برطرف کند. این سم پ توسط بسیاری از شرکت های وارد کننده مواد شیمیایی خرید و فروش می شود.

کرزوکسیم متیل آریا

شرکت آریا یک شرکت ایرانی تولید کننده سموم کشاورزی است. یکی از محصولات این شرکت، سم کرزوکسیم متیل است. کرزوکسیم متیل آریا توسط بسیاری از کشاورزان استفاده می شود. این سم علاوه بر اثر گذاری بالا، قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد.

سم استروبی برای انگور

انگور یکی از محصولاتی است که ممکن است تحت حملات آفات مختلف از جمله قارچ ها قرار گیرد. سم استروبی یک سم قارچ کش با اثر محافظتی است که می تواند از محصولات شما به خوبی محافظت کند. کشاورزان زیادی از این سم شیمیایی برای محافظت از محصولات خود استفاده می کنند.

قارچ کش سیستماتیک

سم قارچ کش سیستماتیک توسط گیاهان جذب می شود و در اثر تغذیه آفات از گیاه به داخل بدن آنها منتقل می شود. سموم سیستماتیک مدت زمان اثرگذاری بیشتری دارند. قارچ کش ها برای کنترل و از بین بردن قارچ های انگلی که به محصولات کشاورزی و گیاهان زینتی آسیب می رسانند، استفاده می شوند.

قارچ کش حفاظتی

قارچ کش های حفاظتی یا تماسی بر روی سطح گیاهان باقی می مانند و جذب گیاه نمی شوند. این قارچ کش ها اثرات محافظتی بر روی گیاهان دارند و در اثر تماس با آفات آنها را از بین می برند. این سموم ماندگاری کمتری دارند و در اثر باران و آبیاری شسته شده و اثر گذاری خود را از دست می دهند. بنابراین نیاز به استفاده مکرر و مداوم دارند.

سم قارچ کش سبزی

سموم قارچ کش متنوعی برای محافظت از سبزیجات وجود دارد. کشاورزان زیادی از این سموم برای دفع و از بین بردن قارچ ها استفاده می کنند. این آفات می توانند خسارت های بسیار زیادی را به گیاهان و محصولات وارد کنند. بنابراین استفاده از قارچ کش مناسب بسیار مهم است. برای انتخاب و خرید قارچ کش مناسب برای سبزیجات توصیه می شود با متخصصان سموم کشاورزی مشورت کنید.

استفاده از سم قارچ کش

استفاده از سم قارچ کش با توجه به نوع آن می تواند بسیار متفاوت باشد. این سموم برای دفع و از بین بردن قارچ ها استفاده می شوند. سموم قارچ کش به صورت پودری و مایع در بازار یافت می شود. این سموم را قبل از استفاده باید با مقدار مناسبی آب مخلوط کنید و سپس بر روی گیاه و محصولات خود اسپری کنید. شما سموم قارچ کش را می توانید بر روی طیف وسیعی از محصولات و گیاهان استفاده کنید.

کرزوکسیم متیل قیمت

قیمت سم کرزوکسیم متیل در بازار به عوامل مختلفی از جمله شرکت تولید کننده و نوسانات بازار ارز بستگی دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت های فروش سموم شیمیایی، از قیمت سم کرزوکسیم متیل مطلع شوید و به صورت اینترنتی این سم را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا