Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش داکونیل (کلرتالونیل) چیست؟

داکونیل (Daconil) یا کلرتالونیل یک قارچ کش غیر سیستمیک است که برای طیف گسترده ای از بیماری های قارچی مورد استفاده قرار می گیرد. این قارچ کش پس از محلول پاشی به خوبی روی برگ پخش شده و با ایجاد یک لایه محافظ از ورود قارچ های پاتوژن به گیاه جلوگیری می کند. داکونیل یک سم منحصر به فرد است که با تکنولوژی جدید تولید شده و در برابر بارندگی ، خشکی و فرسایش مکانیکی مقاوم است و برای طولانی مدت از گیاه محافظت می کند.

این سم برای پیشگیری از بیماری های آلترناریای گوجه فرنگی ، سفیدک سطحی سیب زمینی و بسیاری از بیماریهای قارچی دیگر موثر بوده و می توان آنرا در برنامه های پیشگیری از مقاومت مورد استفاده قرار داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قارچ کش کلرتالونیل در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش داکونیل (کلرتالونیل)

کلرتالونیل یک سم مایع خارجی و ساخت سوئیس است بنابراین قیمت خرید و فروش آن در بازار تابع قیمت دلار است. دوره کارنس این سم ۱۴ روز می باشد و زمان استفاده باید به نسبت های ذکر شده بر روی برچسب با آب رقیق شود.

کاربرد سم قارچ کش داکونیل (کلرتالونیل)

بیشترین مصرف قارچ کش داکونیل در کنترل بیماری آلترناريا مانند بيماری‌ لکه‌ موجی گوجه‌ فرنگی و سيب ‌زمينی ، سپتوريای غلات، سرکوسپورا ، بوتريتيس، بيماری ‌های ناشی از Colletothricum مثل آنتراکنوز کدوييان،  بادزدگی سيب زمينی ، لب‌ شتری هلو، لکه‌ سياه سيب، بيماری ‌های ناشی از کلادوسپوريوم، هلمينتوسپوريوم، سفيدک‌ های داخلی، زنگ ‌ها و … می باشد.

از دیگر مصارف این سم می توان به کنترل بیماری در بسیاری از گياهان زراعی، سبزيجات، درختان ميوه، گياهان زينتی و چمن ، لکه برگی ها، سفيدک‌ های داخلی، زنگ‌ ها، آنتراکنوز و پوسيدگی های ميوه اشاره کرد.

کلرتالونیل با پیشگیری از بروز بیماریهای قارچی در گیاهان به حفظ سلامتی و شادابی گیاه کمک کرده و بازدهی محصولات را در هر هکتار افزایش می دهد.

نحوه و زمان مصرف سم قارچ کش داکونیل (کلرتالونیل)

قارچ کش داکونیل برای پیشگیری از سفیدک کرکی سیب زمینی ۲ تا ۲.۵ لیتر در هکتار و برای آلترناریای گوجه فرنگی ۱.۶ تا  ۲.۲ لیتر در هکتار در دو نوبت به فاصله ۷ تا ۱۴ روز مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین زمان مصرف این سم قبل از بروز علائم بیماری است. از مخلوط کردن این قارچ کش با سموم روغنی ، امولسیون و مایع خودداری کنید.

عوارض سم قارچ کش داکونیل (کلرتالونیل)

ميزان سميت کلرتالونیل برای پستانداران < 5000 میلی ‌گرم بر کیلوگرم ، برای پرندگان < 4640 میلی‌ گرم بر کیلوگرم ، برای ماهی ‌ها ۴۷ ميکروگرم بر ليتر ، برای دافنیا ۷۰ میکروگرم بر لیتر و برای زنبور عسل ۶۳ میکروگرم بر وزن زنبور است.

این سم برای حشرات مفید خطری ندارد و بارش باران یک ساعت پس از سمپاشی باعث کاهش کارایی داکونیل نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا