Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

ویژگی و کاربردهای سم حشره کش پروپکسور (بایگون)

پروپکسور (propoxur) یک حشره کش غیر سیستمیک از گروه کاربامات ها است که با اثر تماسی – گوارشی و به شکل ضربه ای حشرات مزاحم و آفات گیاهی را از بین می برد. این سم با اسامی مختلفی در بازار عرضه می شود که شامل سانساید، بلاتانکس، آندن، رودن، سندرون، بایگون، آرپوکارپ، پروپیون و پیلارگان است. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش پروپکسور (بایگون) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش پروپکسور (بایگون) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش پروپکسور (بایگون) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم و سم حشره کش پروپکسور (بایگون) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش پروپکسور (بایگون) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش پروپکسور (بایگون) به روزرسانی می‌شود.

کاربرد سم حشره کش پروپکسور (بایگون)

این سم با اختلال در سیستم عصبی حشرات از طریق مهار آنزیم کولین استراز عمل کرده و حشرات را فلج کرده و از بین می برد. قیمت خرید و فروش این سم در بازار تحت تاثیر فاکتورهای مختلف تغییر می کند و شما می توانید آنرا از فروشگاه های سموم کشاورزی تهیه نمائید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این حشره کش ارائه می گردد.

موارد مصرف سم حشره کش پروپکسور (بایگون)

این حشره کش کاربرد گستره ای دارد و برای کنترل حشرات خانگی و عمومی مانند سوسک، پشه، مگس، کنه، مورچه و سایر حشرات خانگی استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این سم کنترل و از بین بردن سوسری ‌ها، پشه، سن ‌ها، مگس ‌ها، کک‌ ها، هزارپایان و دیگر آفات حشره ای در انبارهای خانه و حیوانات اهلی است.

همچنین از این سم برای کنترل آفات برای سایر حیوانات اهلی، پشه های آنوفل، مورچه ها، پروانه کولی و سایر آفات کشاورزی استفاده می شود.

چندین ایالت در آمریکا از آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) درخواست کرده اند که از پروپوکسور برای کنترل آلودگی ساس استفاده کنند، اما به دلیل مسمومیت بالقوه آن برای کودکان پس از مواجهه مزمن، EPA تمایلی به استفاده از این سم در محیط داخلی ندارد.

بایگون را می توان برای کنترل آفات مکنده و جونده در درختان میوه، سبزیجات، گیاهان زینتی، تاکستان ها و در مزارع ذرت، یونجه، سویا، پنبه، نیشکر ، برنج و مراتع جنگلی بکار برد. این حشره کش برای کنترل ملخ‌ های بومی و مهاجر نیز بسیار موثر است.

 ملاحظات اختصاصی سم حشره کش پروپکسور (بایگون)

استفاده از این آفت کش بر روی شکوفه‌ های ظریف درختان ممکن است به آنها صدمه بزند. همچنین سمپاشی گیاهان داوودی، Caration ،Hydranges با دوز بالا ممکن است باعث گیاه‌ سوزی شود. این سم را نباید با ترکیبات و سموم قلیایی مورد استفاده قرار داد زیرا باعث ناپایداری سم خواهد شد.

ویژگی و کاربردهای سم حشره کش پروپکسور (بایگون)
ویژگی و کاربردهای سم حشره کش پروپکسور (بایگون)

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش پروپکسور (بایگون)

سمیت این آفت کش برای پستانداران ۵۰ میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان ۵۰۰۰-۲۸۲۸ میلی‌ گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ‌ها ۶/۱۳-۲/۶ میلی‌ گرم بر لیتر و برای دافنی ها ۱۵/۰ میلی‌ گرم بر لیتر است.

پروپوکسور برای بسیاری از گونه های پرندگان بسیار سمی است اما سمیت آن در گونه ها متفاوت است. این ماده برای ماهی ها و سایر گونه های آبزی متوسط تا کمی سمی است و برای زنبور عسل بسیار سمی است.

خطرات و عوارض سم حشره کش پروپکسور (بایگون)

افراد به احتمال زیاد از طریق پوست یا استنشاق در معرض این سم قرار می گیرند. پروپوکسور در آبهای سطحی شناسایی شده است، اما در آب های زیرزمینی اینگونه نیست. قرار گرفتن در معرض پروپوکسور را می توان با اندازه گیری سطح متابولیت های فنل در ادرار و سطح کولین استراز در خون مورد ارزیابی قرار داد.

علائم مسمومیت شامل تاری دید، حالت تهوع، استفراغ، تعریق و تاکی کاردی است که معمولا گذرا هستند. در صورت مشاهده علائم فوق با همراه داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

برای کاهش احتمال مسمومیت هنگام استفاده از این سم حتما از وسایل محافظتی مانند دستکش، ماسک، کلاه، عینک و لباس مخصوص استفاده کنید. بایگون را در ظروف در بسته در مکان خشک و خنک به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

اسپری حشره کش بایگون

اسپری حشره کش بایگون یکی از برندهای شناخته شده سموم حشره کش است که برای مقابله با حشرات مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید این اسپری می توانید به سایت های فروش اینترنتی آن مراجعه نمایید. از این حشره کش برای مقابله با حشرات در خانه و گلخانه نیز استفاده می شود.

سم برای شپش کبوتر

شپش کبوتر یکی از مشکلاتی است که کبوتر داران و پرنده فروش ها با آن مواجه هستند. برای مقابله با این حشرات سموم زیادی در بازار موجود است شما می توانید آنها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

سم پودری کک

سم پودری کک یکی از سمومی است که برای مقابله با کک ها مورد استفاده قرار می گیرد. این سم را می توانید در مناطق مشکوک بپاشید تا کک ها را از بین ببرد. برای کسب بهترین نتیجه از دستورالعمل روی برچسب سم استفاده کنید.

سم شپش مرغ

شپش مرغ یکی از آفاتی است که مرغداری ها با آن مواجه هستند. برای از بین بردن، کنترل و مقابله با این حشرات می توانید از سم شپش مرغ استفاده کنید.

حشره در پرندگان

حشرات و انگل های زیادی در بین پرهای پرندگان زندگی می کنند که در صورت کنترل نشدن به سلامتی پرنده شما آسیب می رسانند. بی قراری، خارش بدن ، پف کردن ، کاهش وزن و اشتها برخی از نشانه های وجود حشرات و انگل ها است. برای درمان این مشکل می توانید از حشره کش های مخصوص پرندگان استفاده کنید که انواع مختلفی دارند. برای کسب بهترین نتیجه بهتر است ابتدا با یک دامپزشک مشورت نمایید.

پودر پروپوکسور برای سگ

پودر پروپوکسور برای از بین بردن انگل های خارجی سگ مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این سم بسیار راحت است و کافی است آن را روی سگ پاشیده و در خلاف جهت آن را شانه بزنید.

طریقه مصرف پروپوکسور برای سگ

پروپوکسور یک ضد انگل خارجی است که برای کنترل انگل های حیوانات اهلی و همچنین سگ و گربه استفاده می شود. این سم با مهار فعالیت آنزیم کولین استراز عمل می کند و برای کنترل حشرات فوق العاده است. برای استفاده از این سم آن را روی تمام سطح بدن حیوان خانگی پاشیده و سپس در جهت خلاف موها یا پرها آن را شانه بزنید. این کار را می توانید یک یا دو بار در هفته استفاده نمایید.

پروپوکسور ۱ درصد

پروپوکسور ۱ درصد یکی از سمومی است که برای مقابله با حشرات و انگل های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بازار موجود است و شما می توانید به راحتی حتی با سفارش اینترنتی آن را خریداری نمایید.

قیمت سم حشره کش پروپکسور (بایگون)

قیمت خرید و فروش سم حشره کش پروپکسور (بایگون) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم حشره کش پروپکسور (بایگون) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم حشره کش پروپکسور (بایگون)

برای اطلاع از قیمت فروش سم حشره کش پروپکسور (بایگون) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم حشره کش پروپکسور (بایگون) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم حشره کش پروپکسور (بایگون)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا