Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم حشره کش پروفنفوس چیست و چه کاربردی دارد؟

پروفنفوس (Profenofos) یک سم حشره کش – کنه کش غیر سیستمیک با اثرات تماسی – گوارشی است که جزء سموم ارگانوفسفره دسته بندی می شود. این حشره کش مانند سایر سموم ارگانوفسفره به سرعت اثر کرده و دوام بلند مدتی دارد و برای کنترل طیف گسترده ای از آفات گیاهی موثر است. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم پروفنفوس است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم پروفنفوس دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم پروفنفوس در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم و آفت کش پروفنفوس در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت آفت کش و سم پروفنفوس نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم پروفنفوس به روزرسانی می‌شود.

این سم با نام تجاری کوراکرون نیز در بازار خرید و فروش می شود و قیمت آن بسته به شرکت تولید کننده و نوسانات قیمت دلار در بازار ایران متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آفت کش در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مکانیسم اثر سم حشره کش پروفنفوس

این سم مهار کننده آنزیم کولین استراز است و با تاثیر بر سیستم عصبی و فلج کردن حشرات آنها را از بین می برد. این حشره کش با خاصیت نفوذی هنگام سمپاشی از سطح برگ عبور کرده و به پشت برگ می رسد و مدت زیادی در پشت برگ به دور از تابش نور آفتاب باقی می ماند به همین جهت می تواند به خوبی آفات گیاهی را کنترل کند.

حشره کش پروفنفوس با اثر تماسی – گوارشی و نفوذی برای کنترل طیف وسیعی از آفات جونده و مکنده مانند شته ها، کنه ها، تریپس ها، مینوزها و به خصوص کرم قوزه پنبه  در محصولات زراعی و درختان میوه مورد استفاده قرار می گیرد و خاصیت تخم کشی نیز دارد.

موارد مصرف سم حشره کش پروفنفوس

این حشره کش برای کنترل کرم غوزه پنبه و حشرات خصوصاً بال ‌پولک ‌داران و کنترل کنه‌ ها در محصولاتی مانند پنبه، ذرت، چغندرقند، سویا، سیب زمینی، سبزیجات، توتون و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

این آفت کش برای کنترل آفات گوجه فرنگی ، یونجه ، خشخاش ، شاهدانه ، سویا ، بادمجان ، کدو ، شبدر ، کنف ، ذرت خوشه ای نیز استفاده می شود. در ایالات متحده این ماده منحصراً روی پنبه استفاده می شود و در اصل علیه حشرات لپیدوپتر مورد استفاده قرار می گیرد.

به شکل مخلوط با فوکسیم ، سایپرمترین ، ایمیداکلوپرید بتا- سایپرمترین و دلتامترین ، می توان از پروفنوفوس برای کنترل آفات و همچنین شته های گندم و کلم استفاده کرد.

اين حشره کش را بسته به نوع آفت می توان  ۲ تا ۲/۵ ليتر در هکتار مورد استفاده قرار داد.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش پروفنفوس

سمیت کواکرون برای پستانداران ۳۳۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم ، برای پرندگان ۷۰-۱۰۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم ، برای ماهی ها ۰.۳- ۰.۸ میلی گرم بر لیتر می باشد. بنابراین برای پرندگان سمیت متوسطی دارد اما برای موجودات آبزی و ماهی ها بسیار خطرناک است. پروفنوفوس برای پستانداران کوچک ، زنبورهای عسل و بی مهرگان آبزی نیز سمی می باشد.

بنابراین باید از آلودگی آب های سطحی و روان با شستن ظروف آلوده به سم خودداری کرده و هنگام سمپاشی فاصله از آب ها را مورد نظر قرار دهید. دوره کارنس این سم برای محصولات مختلف ۱۴ روز می باشد.

ملاحظات عمومی سم حشره کش پروفنفوس

مانند سایر سموم شیمیایی هنگام استفاده از این سم باید از لباس های محافظ و همچنین ماسک ، دستکش ، کلاه و عینک استفاده کنید تا احتمال مسمومیت به حداقل برسد. در صورت مشاهده علائم مسمومیت از قبیل سرگیجه ، سردرد و تهوع فورا برای درمان به پزشک مراجعه کنید. آتروپین و دیازپام به عنوان پادزهر پروفنفوس توسط پزشک برای شما تجویز خواهد شد. این حشره کش را در جای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و تابش نور خورشید نگهداری کنید.

سم حشره کش نفوذی چیست

سم های حشره کش انواع مختلفی دارند و این سم ها بر روی آفات اثرات متفاوتی می گذارند. سم حشره کش نفوذی نوعی سم پرکاربرد  در کشاورزی است. سم حشره کش نفوذی را معمولا بر روی گیاه اسپری می کنند. این سم به داخل گیاه نفوذ کرده و هنگامی که حشرات مضر از برگ ها و محصولات گیاه تغذیه می کنند، سم وارد بدن آنها شده و عملکرد سیستم عصبی حشرات را مختل می کند. این عمل باعث از بین رفتن حشرات مضر و در نتیجه سالم ماندن گیاهان و محصولات شما از آفات می شود.

کاربرد سم پروفنوفوس

سم پروفنوفوس برای دفع و از بین بردن آفات و حشرات مضر در کشاورزی استفاده می شود. این سم برای از بین بردن بسیاری از آفات کشاورزی مانند کنه ها و مگس های سفید مناسب است. این سم با نفوذ به بدن این حشرات، سیستم عصبی آنها را از کار انداخته و باعث مرگ این حشرات مضر می شود. کشاورزان از سم پروفنوفوس برای دفع و از بین بردن آفات و محافظت از محصولات خود استفاده می کنند.

نام تجاری سم پروفنوفوس

سم پروفنوفوس با نام تجاری سم کراکرون در بازار شناخته می شود. این سم در بین کشاورزان بسیار محبوب و پر استفاده است.

سم پروفنوفوس پرتونار

سم پروفنوفوس پرتونار را می توانید برای حفاظت از محصولات کشاورزی در برابر آفات خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. این سم با اثرگذاری فوق العاده آفات آسیب رسان را به سرعت از بین می برد.

قیمت سم پروفنوفوس

قیمت خرید و فروش سم پروفنوفوس برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم پروفنوفوس مورد نظر خود را خریداری نمایید.

سم پروفنوفوس قیمت

سم پروفنوفوس یک سم کاربردی در بخش کشاورزی است. این سم توسط بسیاری از شرکت های وارد کننده محصولات شیمیایی به کشاورزان عرضه می شود.

قیمت سم پروفنفوس هندی

سم پروفنفوس توسط بسیاری از کشورها تولید می شود. یکی از کشورهای تولید کننده این سم حشره کش، کشور هند است. قیمت سم پروفنفوس هندی تاحدودی کمتر از نوع اروپایی آن است. نمایندگی های زیادی این سم را عرضه می کنند.

فروش ‌سم پروفنوفوس

برای اطلاع از قیمت فروش سم پروفنوفوس از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم پروفنوفوس در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم پروفنوفوس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا