Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

معرفی کاربردهای سم حشره کش پریمیکارب (پریمور)

پریمیکارب (Primicarb) یک حشره کش سیستمیک و انتخابی با اثر تماسی و خاصیت تدخینی است که با نام تجاری پریمور در بازار خرید و فروش می شود. این آفت کش از گروه کاربامات ها است و با مهار آنزیم کولین استراز طیف گسترده ای از آفت ها را از بین می برد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش پریمیکارب (پریمور) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش پریمیکارب (پریمور) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش پریمیکارب (پریمور) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش پریمیکارب (پریمور) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت حشره کش پریمیکارب (پریمور) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش پریمیکارب (پریمور) به روزرسانی می‌شود.

این سم برای مهار شته ها روی محصولات گیاهی، غلات و باغات استفاده می شود اما شکارچیان مفید را تحت تأثیر قرار نمی دهد. این سم اولین بار در سال ۱۹۶۹ چهار سال پس از کشف به بازار عرضه شد. قیمت پریمیکارب بسته به شرکت تولید کننده و اندازه بسته بندی در بازار متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این حشره کش در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربرد سم حشره کش پریمیکارب (پریمور)

از پیریمیکارب به طور خاص برای شته ها (شته های یونجه آبی، شته های نخود و شته های یونجه خالدار) استفاده می شود و به صورت محلول پاشی برای گیاهان آلوده مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در اثر تماس یا بلع واکنش نشان داده و آفات مختلف را از بین می برد.

این حشره کش برای استفاده در انواع مختلفی از محصولات از جمله سیب، جو، توت سیاه، لوبیا، کلم بروکلی، کلم بروکسل، هویج، گل کلم، گیلاس، کلم چینی، خیار، گندم و لوبیای کوتوله فرانسوی مورد تایید قرار گرفته است.

این آفت کش را می توان برای انگور فرنگی، کلم پیچ، کاهو، ذرت، جو دوسر، کلزا، دانه های روغنی، تولید گیاهان زینتی، جعفری، نخود فرنگی، گلابی، فلفل، سیب زمینی، تمشک، توت قرمز، چاودار، توت فرنگی، چغندرقند، گوجه فرنگی و شلغم نیز مورد استفاده قرار داد.

مکانیسم اثر سم حشره کش پریمیکارب (پریمور)

این حشره کش با ایجاد اختلال در مسیرهای عصبی حشره و مهار آنزیم استیل کولین استراز (AChE) را با فلج کردن حشره آنرا از بین می برد. این سم برای کنترل شته ‌های مقاوم به سموم فسفره نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پریمور توسط ریشه جذب شده و از طریق آوندهای چوبی در سراسر گیاه پخش می شود.

این آفت کش سمیت کمی برای پستانداران دارد و دوره کارنس این سم برای کلزا، ذرت، کاهو گلخانه ­ای و غلات ۱۴روز، برای آلو، کاسنی و مراتع ۷ روز، برای ذرت شیرین ۳ روز و در خیار، گوجه و فلفل گلخانه­ ای ۲ روز، برای سبزیجات ۲۴ ساعت و برای سایر محصولات خوردنی ۳ روز است.

معرفی کاربردهای سم حشره کش پریمیکارب (پریمور)
معرفی کاربردهای سم حشره کش پریمیکارب (پریمور)

روش مصرف سم حشره کش پریمیکارب (پریمور)

برای شته توتون، شته سبزیجات، جالیز و رز ۰.۵ تا ۰.۷ در هزار مصرف می شود. برای سایر محصولات به محض دیدن شته ها سمپاسی کنید و در صورت نیاز تکرار نمائید. حداکثر مصرف این سم برای هر محصول دو بار می باشد. همچنین می توان آن را با حشره کش لامبدا- سیالوترین مخلوط کرد.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش پریمیکارب (پریمور)

پیریمیکارب به سرعت در خاک تجزیه می­ شود وهیچ باقی مانده ای در آب یا خاک باقی نمی گذارد. سمیت این حشره کش برای پستانداران ۱۰۰ – ۲۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها و موجودات آبزی بسیار سمی و خطرناک است. بنابراین باید از آلوده کردن رودخانه ها و آب های سطحی خودداری کرد.

ملاحظات عمومی سم حشره کش پریمیکارب (پریمور)

علائم مسمومیت با این آفت کش شامل سرگیجه، تهوع و اختلال در بینایی است که در صورت مشاهده این علائم بایدبه سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنید. پادزهر این سم آتروپین است که توسط پزشک برای شما تجویز می شود.

برای پیشگیری از مسمومیت هنگام استفاده از این حشره کش استفاده از وسایل حفاظتی مانند ماسک، دستکش، کلاه، عینک و لباس محافظ توصیه می شود. ظروف سم را به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در مکان خشک و خنک نگهداری کنید.

سم حشره کش نفوذی چیست

سم حشره کش نفوذی، نوعی سم شیمیایی است که دارای اثرات تماسی بر روی آفات است. این گونه سم ها بر روی شاخ و برگ های گیاهان اسپری می شود. سم حشره کش نفوذی به داخل بافت های گیاه نفوذ کرده و از طریق تغذیه از شاخ و برگ گیاه به داخل بدن آفات راه پیدا می کند. سپس در بدن آفات اثرات مخربی بر روی سیستم عصبی این حشرات ایجاد می کند و سیستم عصبی آنها را از کار انداخته و باعث مرگ این موجودات می شود.

سم پریمور

سم پریمور یکی از سموم پرکاربرد در صنعت کشاورزی است. این سم در بازار بیشتر با نام سم پریمیکارب شناخته می شود. سم پریمور یک سم حشره کش نفوذی است که سیستم عصبی حشرات را از کار می اندازد. کشاورزان از این سم شیمیایی برای دفع بسیاری از آفات استفاده می کنند.

سم پریمور آریا

سم پریمور آریا، یکی از سموم شیمیایی تولید شده توسط شرکت ایرانی آریا شیمی است. این سم دارای کیفیت بسیار خوبی بوده و بسیاری از کشاورزان از آن برای محافظت از محصولات خود استفاده می کنند. سم پریمور آریا همچنین قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

حشره کش پنبه

پنبه محصولی است که توسط بسیاری از آفات مورد هجوم قرار می گیرد. برای دفع این آفات، کشاورزان از سموم حشره کش استفاده می کنند. امروزه شما می توانید در بازار سموم حشره کش را با مارک های متنوعی یافت کنید. برای انتخاب بهترین سم حشره کش پنبه، توصیه می شود با متخصصان کشاورزی مشورت کنید.

قیمت سم حشره کش پریمیکارب (پریمور)

قیمت خرید و فروش سم حشره کش پریمیکارب (پریمور) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. سم پریمور ساخت کشور ایران قیمت کمتری نسبت به نوع خارجی آن دارد. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم حشره کش پریمیکارب (پریمور) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم حشره کش پریمیکارب (پریمور)

برای اطلاع از قیمت فروش سم حشره کش پریمیکارب (پریمور) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم حشره کش پریمیکارب (پریمور) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم حشره کش پریمیکارب (پریمور)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا