Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربردها و روش مصرف سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان)

دینوکاپ (كاراتان) یک کنه کش و قارچ کش غیر سیستمیک با اثرات تماسی و از مشتقات نیتروفنل است که برای محافظت از بسیاری از محصولات زراعی مورد استفاده قرار می گیرد. این سم با اختلال در زنجیره اکسیداسیون فسفریلاسیون میتوکندری بدون تاثیر بر جذب اکسیژن از تولید ATP جلوگیری کرده و آفات گیاهی را از بین می برد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان) به روزرسانی می‌شود.

کاربرد سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان)

این کنه کش را می توان برای جلوگیری و درمان سفیدک پودری مورد استفاده قرار داد. قیمت خرید و فروش این آفت کش در بازار بسته به فاکتورهای مختلف از جمله تغییرات قیمت دلار تغییر می کند و می توانید آنرا از فروشگاه های سموم کشاورزی تهیه کنید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

موارد مصرف سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان)

این حشره کش را می توانید برای کنترل سفيدک پودری جاليز و درختان سيب، هلو، شليل، توتون، گل رز، چغندرقند، انبه و همچنين کنه حنايی در گوجه ‌فرنگی مورد استفاده قرار دهید.

کاراتان یکی از پرکاربردترین سموم برای کنترل سفیدک های سطحی است. این آفت کش علاوه بر محافظت از گیاهان تا حدی خاصیت ریشه کنی نیز دارد و در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

روش و مقدار مصرف موارد مصرف سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان)

  • سفيدك پودری يونجه و اسپرس به نسبت نيم تا يك درهزار
  • انگور، توتون و گل آذين انبه به نسبت ۱ درهزار
  • سفيدك پودری گل رز نيم تا يك در هزار
  • سبزیجات جاليزی به ميزان ۱ تا ۲ كيلوگرم در هكتار
  • چغندر قند به ميزان ۱ كيلوگرم در هكتار
  • سفيدک پودری سيب، هلو، شليل به نسبت ۱ درهزار

ملاحظات اختصاصی سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان)

اگر از این سم برای كنترل سفيدك پودری هنگام شكوفه‌ دهی سيب استفاده کنید ممکن است باعث تشكيل لكه‌ هایی بر روی شكوفه‌ ها شود ولی تاثیر نامطلوبی بر گرده ‌افشانی و تشكيل ميوه نخواهد داشت. این لکه ها ممکن است روی گلبرگ رزهای سفید هم ایجاد شود.

برای پیشگیری از اثرات نامطلوب از كاربرد سم در زمان شكوفه ‌دهی بر روی golden delicious خودداری کنید. برای کسب نتایج بهتر در دمای بالاتر از  ۲۴ درجه سانتی گراد از كاربرد اين آفت کش خودداری کنید.

ملاحظات زيست محيطی سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان)

سميت دینوکاپ برای پستانداران  ۹۹۰ میلی ‌گرم بر کیلوگرم ، برای پرندگان < 2150 میلی‌ گرم بر کیلوگرم ، برای ماهی ها  ۱۳ ميلی ‌گرم بر ليتر ، برای دافنیا ۲/۴ میکروگرم بر لیتر و برای زنبور عسل ۲۹ میکروگرم بر وزن زنبور است.

با توجه به توضیحات فوق دينوکاپ برای موجودات آبزی و ماهی ها  فوق‌ العاده سمی و خطرناک است. بنابراین هنگام سمپاشی از آلوده کردن آب های سطحی به هر نحوی اعم از شستشوی ظروف آلوده به سم خودداری کنید.

ملاحظات عمومی سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان)

هنگام سمپاشی برای کاهش تماس سم با بدن حتما از لباس محافظ و دستکش ، ماسک و عینک استفاده کنید. در صورت تماس سم با بدن فورا محل را با آب فراوان شستشو دهید.

در صورت بروز علائم مسمومیت مانند تهوع ، سرگیجه و اختلال در بینایی با در دست داشتن برچسب سم فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در بسته بندی اصلی و در جای خشک و خنک دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

قیمت سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان)

قیمت خرید و فروش سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان)

برای اطلاع از قیمت فروش سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم کنه کش دینوکاپ (كاراتان)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا