Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربردها و قیمت سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل)

ایلوکسان یک علف کش سیستمیک تماسی – انتخابی متعلق به گروه آریلوکسی فنوکسی پروپیونیک اسید می باشد که برای کنترل علف های هرز باریک برگ مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد آفت کش مینوز و سموم آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم آفت مینوز دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم آفت مینوز در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم و آفت کش مینوز در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت آفت کش و سم مینوز نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم مینوز به روزرسانی می‌شود.

این سم پس از محلول پاشی بیشتر توسط برگ ها و تا حدودی نیز توسط ریشه ها جذب می شود. سپس از طریق آوندهای چوب و آبکش در سراسر گیاه پخش شده و با تخریب غشای سلول ، کاهش کلروفیل و مهار فعالیت مریستم علف هرز را از بین می برد. این سم در ایران برای کنترل علف‌ های هرز باریک برگ در مزارع گندم و جو مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش این علف کش در بازار ایران به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شما می توانید آنرا از فروشگاه های سموم کشاورزی به راحتی خریداری کنید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

مکانسیم اثر سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل)

این سم با تخريب غشاء سلول ها، كاهش كلروفيل و مهار فتوسنتز،  ACCase و جلوگیری از فعاليت مريستم ها علف های هرز را از بین می برد.

علائم تاثیر این سم هنگام مصرف به صورت پيش رويش به كندی ظاهر می ‌شود و در علف های باريک برگ حساس باعث تضعیف رشد ساقه و ريشه می شود. لكه‌ های كلروز و پژمردگی پس از سمپاشی به صورت پراكنده روی برگ ها ظاهر می شود.

کاربرد سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل)

این سم در ایران برای کنترل علف ‌های هرز باریک برگ در مزارع گندم و جو مورد استفاده قرار می گیرد. در ساير كشورها این علف کش علاوه بر کنترل علف‌ های هرز باریک برگ در مزارع گندم، جو و چاودار برای مقابله با علف های هرز پهن ‌برگ در زمین های زراعی سويا، هويج، كرفس، شبدر،‌ چغندرقند، كلزا، آفتابگردان، لگوم‌ ها، براسيكا، خيار، نخود، لوبيا، يونجه، كاهو، اسفناج، سيب زمينی، گوجه فرنگی و پياز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردها و قیمت سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل)
کاربردها و قیمت سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل)

مقدار و روش سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل)

مقدار مصرف این علف کش بعد از رويش علف ‌های هرز و در مرحله ۲ تا ۴ برگی و يا در زمانی كه گندم وارد مرحله پنجه ‌زنی می شود ۵ /۲ ليتر در هكتار است.

دیکلوفوپ متیل به خوبی می تواند يولاف وحشی و چچم را كنترل کند اما برای کنترل  علف هرز فالاريس باید از سمومی مانند گراسب و تاپیک استفاده کرد که بهتر عمل می کنند.

قبل از سمپاشی ابتدا ظرف محتوی سم را به خوبی تکان دهید سپس نصف مخزن سمپاشی را با آب پر کرده و مقدار توصیه شده  علف کش را به آن اضافه کنید و پس از هم زدن مخزن را بطور کامل از آب پر کنید.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل)

کاربرد این علف کش در محصولاتی نظیر ذرت، برنج، نیشکر ، پنبه ، سورگوم و یولاف و اختلاط آن با سایر علف کش ها با محدودیت همراه است.

کارایی این علف کش هنگام اختلاط با علف کش های هورمونی مانند توفوردی کاهش می یابد در نتیجه برای حداکثر کارایی بايد فاصله زمانی اين علف‌ كش ها حداقل ۵ تا ۷ روز باشد .

ملاحظات زيست محيطی سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل)

ميزان سميت برای پستانداران ۶۹۳ ميلی ‌گرم بر كيلوگرم ، برای پرندگان ۱۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ميلی ‌گرم بر كيلوگرم و برای ماهی ‌ها ۲۳/۰ ميلی ‌گرم بر ليتر است.

سميت اين علف ‌كش برای پستانداران کم است ولی علوفه مزارع سمپاشی شده را نباید قبل از برداشت به عنوان خوراک دام استفاده کنید. ایمن ترین کار این است که علوفه برداشت شده از این مزارع را تا ۶۰ روز به عنوان خوراک دام استفاده نکنید.

ملاحظات عمومی سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل)

هنگام سمپاسی از تجهیزات محافظ مانند ماسک ، دستکش ، عینک و لباس مخصوص استفاده کنید تا احتمال تماس سم با بدن به حداقل برسد. در صورت مشاهده علائم مسمومیت فورا با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. سولفات سديم و مشتقات آدرنالين به عنوان پادزهر استفاده می شوند.

در طول سمپاشی از خوردن و آشامیدن و کشیدن سیگار خودداری کنید و در صورت تماس سم با هر قسمت از بدن محل را با آب فراوان شستشو دهید. علف کش را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در انبارهای در بسته نگهداری کنید.

قیمت سم مینوز

قیمت خرید و فروش سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم آفت کش مینوز

برای اطلاع از قیمت فروش سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا