Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
علوم پایه

عرق هل چیست ؟ چه کاربردی در درمان بیماری ها دارد ؟

امروزه با توجه به تاثیرات منفی داروهای شیمیایی اغلب افراد به گیاهان دارویی روی آورده اند. عرق هل یکی از داروهای گیاهی در درمان بسیاری از امراض می باشد. عرق هل از گیاهی بدست می آید که از تیره ی زنجبیلیان بوده و دارای طبعی گرم و خشک است. کاربرد عرق هل به دلیل فواید بسیاری که دارد در طب سنتی بسیار پیشنهاد و استفاده می شود. دیگر مزایا عرق هل عطر بی نظیرش است که در بسیاری از شیرینی ها و دسر ها و صنعت غذایی مورد استفاده دارد. تولید عرق باکیفیت که دارای عطر و خواص کامل گیاه باشد برای استفاده های درمانی بسیار مهم است. معمولا خرید و فروش عرق هل با کیفیت و عطر مناسب درخواست بیشتری دارد. مصرف عرق هل در کشورهایی مانند: کشور های عربی، خاورمیانه، هند و سوئد بسیار فراوان است و آنها از خواص عرق هل به صورت روزانه بهره می برند.

در ادامه در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی برخی خواص و کاربرد، تولید و عوارض عرق هل می پردازیم. در این مقاله همراه ما باشید.

عرق هل چیست ؟ چه کاربردی در درمان بیماری ها دارد ؟
عرق هل چیست ؟ چه کاربردی در درمان بیماری ها دارد ؟

 گیاه هل را تا چه اندازه می شناسید

گیاه هل معروف به ملکه ی ادویه جات میوه ی یک گیاه بوده و این میوه در سه رنگ در طبیعت یافت می شود. البته رنگ سبز آن معروف ترین در بین رنگ های دیگر است. هل سبز رنگ و عطری ناب دارد که در بسیاری از مصارف روزمره از آن استفاده می گردد. هل سبز از کشور هند آمده است و علاوه بر عطر و طعم بی نظیری که دارد، خواص عرق هل نیز بی نظیر و درمانی است. هل یکی از کهن ترین ادویه جات بوده و برای نخستین بار رومی ها و یونانی ها از آن استفاده کردند. در کشور ما ایران گیاه هل به نام های هیل، هال، کبار، صاغله و قاقله معروف می باشد.

زیبایی و طراوت پوست با عرق هل

شاید مزایا و کاربرد عرق هل برای زیبایی بگوشتان خورده باشد. عرق این گیاه با دفع سموم پوست باعث شفافیت و زیبایی آن خواهد شد. این عرق با داشتن مقدار زیادی از ویتامین C، گردش خون را در پوست صورت بهبود بخشیده که نتیجه ی آن طراوت و شادابی پوست صورت می باشد. همچنین مصرف عرق این گیاه باعث شفاف و زیباتر شدن صورت نیز می شود. اگر خواهان پوستی زیبا و بانشاط هستید و به زیبایی صورت خود اهمیت می دهید، مقداری از عرق گیاه مورد نظر را روی پوست صورت مالیده و سپس به آرامی ماساژ دهید تا نتیجه ی خواص شگفت انگیز آن را ببینید.

مزایا عرق هل در تولید لوازم آرایش را شنیده اید

عرق این گیاه به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها و ترکیبات مفید برای پوست، به مقدار زیادی در صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مانند رژلب استفاده می شود. با استفاده از این عرق نه تنها به لب ها آسیب زده نمی شود بلکه با تامین ویتامین های ضروری، به حفظ نرمی و لطافت آن نیز کمک می گردد.

عرق هل چیست ؟ چه کاربردی در درمان بیماری ها دارد ؟
عرق هل چیست ؟ چه کاربردی در درمان بیماری ها دارد ؟

درمان آلرژی پوستی با عرق این گیاه

کاربرد عرق هل به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد می تواند به از بین بردن حساسیت پوستی کمک کند. افرادی که از آلرژی های پوستی رنج می برند می توانند از خواص شگفت انگیز عرق این گیاه بهره ببرند. برای کاهش غلظت می توان کمی عسل را با آن  مخلوط کرده تا غلظتش کمتر گردد. سپس مخلوط حاصل را بصورت ماسک بر نواحی مورد نظر مالیده و ماساژ داده شود. پس از حدود ۳۰ دقیقه مواد مفید جذب پوست می شود و می توان پوست را آبکشی نمود.

مزایا عرق هل در درمان گلودرد را می دانید

گلو درد یکی از بیماری های شایع می باشد که ممکن است هرکسی در سال با آن مواجه شود. این بیماری احساس بدی همراه با درد و سوزش را در ناحیه گلو، در شخص بیمار ایجاد می کند که گاها تحمل آن نیز سخت است. معجزه ی عرق این گیاه در درمان گلودرد خاصیت نرم کنندگی آن است. با مصرف این عرق گلودرد در مدت زمان کمتری التیام می یابد.

برای استفاده از این خاصیت درمانی باید یک فنجان از این عرق را همراه مقداری دارچین و عسل، سه بار در روز استفاده نمود. دارچین و عسل به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریای معجونی معجزه آمیز به همراه عرق هل ایجاد می کنند.

داشتن موهایی زیبا با عرق هل ممکن است

  • کاربرد عرق هل به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدان می تواند باعث تغذیه ی پوست سر شده، سلامتی و شادابی موی سر را هدیه دهد. مصرف عرق این گیاه فولیکول های مو را تحریک و تقویت کرده و باعث استحکام و افزایش قدرت مو می شود .
  • همچنین این عرق با خاصیت ضد باکتریایی که دارد، باعث درمان عفونت های پوست سر نیز می شود. برای استفاده از خواص درمانی عرق، مقداری عرق این گیاه را را قبل از شستشوی موی سر با شوینده، روی پوست سر ماساژ می دهند.
  • به دلیل دارا بودن ویتامین ها و خواصی که در بالا گفته شد مصرف عرق این گیاه می تواند از ریزش مو ه نیز جلوگیری کند.
عرق هل چیست ؟ چه کاربردی در درمان بیماری ها دارد ؟
عرق هل چیست ؟ چه کاربردی در درمان بیماری ها دارد ؟

چگور سکسکه را کنترل می کنید

سکسکه یک عارضه است که بسیاری از انسان ها با آن مواجه شده اند. این عارضه ممکن است موجب آزار فرد درگیر گردد. عرق این گیاه به دلیل دارا بودن خواص آرام بخش عضلانی که دارد موجب کاهش دفعات سکسکه و درمان آن می شود. برای درمان و بهبود سکسکه حدود یک فنجان از عرق این گیاه معجزه می کند.

کاربرد عرق هل برای درمان فشار خون چیست

فشار خون که معروف به کشنده بی سر و صداست می تواند آسیب جدی به دستگاه گردش خون زده و بیماری های قلبی عروقی را منجر شود. مصرف عرق هل علاوه بر کاهش فشار خون در افراد مبتلا، می تواند از این بیماری خاموش پیشگیری به عمل آورده و سلامتی و شادابی را به بدن عرضه دارد. برای مصارف پیشگیرانه می توان عرق این گیاه را در انواع غذا های مصرفی مانند سوپ و آش و.. استفاده کرد و از خواص شگفت انگیز آن بهره جست.

بهداشت دهان و دندان با مصرف این عرق

  • مصرف این عرق گیاهی یعنی هل به دلیل دارا بودن خواض ضد میکروبی فراوانی که دارد می تواند به سلامت حفره دهان کمک نماید. مزایا عرق هل این است که مانع پوسیدگی شده و از کرم خوردگی دندان ها جلوگیری می کند. علاوه بر این دندان هایی را که دچار کرم خوردگی شده اند را ترمیم می نماید. برای بهره بردن از این خاصیت مهم، حدود نصف فنجان از عرق هل را قرقره کرده و نصف دیگر نوشیده شود.
  • عطر و بوی عرق این گیاه انکار نکردنی است. با مصرف این عرق می توان بوی بد دهان را از بین برد و از عطر بی نظیر هل لذت برد.

درمان دیابت با هل را شنیده اید

تحقیقات انجام شده بر روی افراد دیابتی افرادی نشان از پایین بودن سطح منگنز خونشان دارد. عرق این گیاه سرشار از منگنز بوده که هم بر پیشگیری و هم درمان دیابت می تواند تاثیر گذار باشد. هنوز تحقیقات بیشتر بر روی اینکه افرادی که به دیابت مبتلا هستند میزان منگنز پایینی داشته اند یا بعد از اینکه مبتلا به دیابت شده اند میزان منگنز خونشان پایین آمده است، اما در هر ۲ صورت گفته شده، مصرف عرق هل منگنز خون را افزایش داده و ایده ای است خردمندانه برای اینکه دیابت درمان، یا از بروز آن جلوگیری بعمل آید.

عوارض و مضرات عرق هل را می شناسید

  • مصرف نامتناسب و زیاد این عرق باعث بروز سردرد بخصوص در افرادی که طبع گرم دارند می شود.
  • مصرف بیش از حد این عرق باعث افزایش تپش قلب در فرد مصرف کننده می شود .
  • مصرف این عرق در دوران بارداری و شیردهی باید با احتیاط مصرف گردد. مصرف در این دوران منع ندارد اما ممکن است باعث بروز مشکل شود.
  • افرادی که دچار بیماری سیفیلیس و سوزاک هستند منع مصرف دارند.
  • افرادی که دچار یبوست می شوند از این عرق کمتر استفاده کرده و در دورانی که دچار مشکل یبوست شده اند، از مصرف عرق این گیاه خودداری کنند.

خرید و فروش و قیمت عرق هل چگونه است

قیمت عرق هل مانند هر عرق گیاهی دیگر وابسته به کیفیت آن است. کیفیت چه در مرحله ی جمع آوری گیاه و چه در مرحله ی تقطیر و بسته بندی و چه در مرحله ی انبار و توزیع. خرید و فروش عرق هل به صورت بطری هایی از جنس شیشه یا پلاستیک انجام می گیرد و خرید و فروش عرق هایی که از شرکت های معتبر با مهر استاندارد غذا و دارو را دارا هستند، بیشتر رونق دارد. معمولا کارخانه ها سعی برآن دارند تا با بالا بردن کیفیت و تولید عرق هل با قیمت مناسب بتوانند نظر مصرف کنندگان را جلب نمایند. در هر صورت درست است که امروزه استفاده از عرقیجات بخصوص نوع ارگانیک رواج فراوانی دارد اما در مصرف آن باید جانب احتیاط رعایت گردد.

عرق هل برای چی خوبه

عرق هل یکی از عرقیات محبوب ایرانیان است. هل یک گیاه بسیار مفید و مغذی برای سلامتی است. در طب سنتی این عرق گیاهی برای درمان مشکلات گوارشی بسیار توصیه شده است. شما می توانید با استفاده از این عرق گیاهی مشکلاتی مانند سوء هاضمه، نفخ و یبوست را بهبود دهید.

برخی دیگر از فواید عرق گیاهی هل شامل تقویت قلب، بهبود مشکلات کلیوی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش دردهای دوران قاعدگی، داشتن خاصیت ضد میکروبی، کاهش دردهای بیماری رماتیسم و تقویت کنند بینایی است. شما با استفاده مناسب از این عرق گیاهی، می توانید از فواید آن بهرمند شوید. در طب سنتی توصیه می شود از مصرف بیش از حد عرقیات گیاهی اجتناب کنید. زیرا ممکن است عوارض جانبی برای سلامتی شما در پی داشته باشند.

ویژگی های عرق هل اصل

عرق گیاهی هل دارای ترکیبات بسیار مفید مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قوی برای بدن است. عرق گیاهی هل اصل، دارای بو و طعم بسیار خوبی خواهد بود. توصیه می شود عرقیات گیاهی را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

عرق هل برای پوست

یکی از خواص عرق گیاهی هل بهبود مشکلات پوستی است. این عرق گیاهی به دلیل داشتن ویتامین A و C و همچنین غنی بودن از آنتی اکسیدان باعث تقویت سلامت پوست می شود. مشکلات پوستی شامل پوست چرب و خشک، لکه های پوستی و چین و چروک است. عرق گیاهی هل باعث حفظ رطوبت پوست می شود و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

عرق هل همچنین به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی باعث بهبود هرچه سریع تر آکنه یا جوش می شود. آنتی اکسیدان های موجود در این عرق گیاهی نیز باعث جوان سازی و کاهش چین و چروک های پوستی می شوند. در طب سنتی عرق گیاهی هل برای تقویت سلامت پوست بسیار توصیه شده است.

خواص عرق هل برای کرونا

عرق هل به دلیل داشتن ویتامین C و آنتی اکسیدان های قوی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. در نتیجه از بدن در مقابله با حملات ویروسی و عفونت ها محافظت می کند. شما می توانید از این عرق گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود در برابر ویروس کرونا استفاده کنید.

عرق هل در چای

شما برای استفاده از فواید این عرق گیاهی می توانید مقداری از آن را با چای مخلوط کنید. چای حاوی هل برای درمان سوء هاضمه و مشکلات گوارشی مانند نفخ بسیار مفید است.

طرز تهیه عرق هل

شما می توانید عرق گیاهی هل را در منزل خود تهیه کنید. برای این کار به مقداری هل، آب و یک دستگاه عرق گیری خانگی نیاز دارید. طرز تهیه عرق هل بسیار آسان است. مقداری هل را خریداری کرده و بعد از شستشو درون دستگاه عرق گیری ریخته و مقداری آب به آنها اضافه کنید. سپس مخلوط را در معرض حرارت قرار دهید و بخارات حاصله را سرد کنید. مایع به دست آمده عرق گیاهی هل خانگی است.

بهترین عرق هل

کشور ایران، یکی از بزرگترین تولید کنندگان عرقیات گیاهی در جهان است. بهترین عرق هل، در شهر کاشان تولید می شود. عرقیات گیاهی کاشان مرغوبیت و کیفیت بسیار بالایی دارند و بسیاری از کشورهای جهان خواستار این عرقیات گیاهی هستند.

قیمت عرق هل

قیمت عرق گیاهی هل در بازار حدود ۴۵ هزار تومان است. این قیمت بر اساس کیفیت محصول می تواند متغیر باشد. برای اطلاع از قیمت عرق هل، می توانید به سایت های فروش محصولات گیاهی یا عطاری ها محل مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا