Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص و فواید روغن گلاب چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

روغن گلاب از جمله روغن های طبیعی و درمانی ارزشمندی بوده که در هنگام گلاب‌گیری از گل محمدی به دست آمده و مورد استفاده های فراوانی قرار می گیرد. فواید و خواص روغن گلاب در سلامت پوست و مو بسیار بوده و در طب سنتی نیز توصیه می شود. کاربرد روغن گلاب به عنوان یک روغن ضد باکتری و ضد التهاب در درمان بسیاری از التهابات پوستی و همین‌طور بیماری های دیگر توصیه می شود. قیمت روغن گلاب اصل متنوع بوده و می تواند با توجه به کیفیت و شرکت تولید یا وارد کننده متفاوت باشد. خرید و فروش روغن گلاب اصل در کشور ما ایران به دلیل استفاده و کاربرد بیشتر طب سنتی رونق زیادی داراست. در هنگام گلاب گیری می توان اقدام به تهیه روغن گلاب اصل و ناب نمود.

در ادامه این مقاله به طرز تهیه و نحوه مصرف روغن گلاب اصل و کاربرد ها و خواص و فواید آن می پردازیم. با ما همراه باشید. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلاً هم به بررسی روغن های درمانی دیگری نیز پرداخته است. روغن هایی مانند : روغن خرچنگ، روغن کوسه، روغن ماهی، روغن بره موم، روغن عقرب و… .

روغن گلاب چیست ؟

روغن گلاب که با نام روغن گل سرخ نیز شناخته می شود، فواید زیادی در سلامت پوست و مو داراست. این روغن شگفت انگیز از گل سرخی به دست می آید که بیشتر در کشور شیلی و ایران رشد می‌کند. کاربرد روغن گلاب از زمان های کهن در درمان بسیاری از امراض و بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است. فواید و خواص روغن گلاب به دلیل سرشار بودنش از ویتامین ‌ها و ترکیبات مغذی و همین‌طور اسید های چرب ضروری می باشد. این ماده به دلیل دارا بودن فنول های خاص، دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد. روغن گلاب اغلب به ‌عنوان روغن حامل روغن ‌های اساسی مورد استفاده قرار گرفته که مستقیماً روی پوست تأثیر می‌گذارند.

خواص و فواید روغن گلاب چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش
خواص و فواید روغن گلاب چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

طرز تهیه روغن گلاب چیست ؟

جهت تهیه روغن گلاب در منزل ابتدا برگ های تازه گل را در روغن کنجد قرار دهید. سپس چند روز آن‌ها را به همان صورت در آفتاب قرار داده تا رنگ گل ها سفید شود. بعد از سفید شدن گل ها آن ها را بیرون آورده و مجدد برگ تازه بریزید و در آفتاب قرار دهید تا رنگ گل ها دوباره سفید گردد. ۷ مرتبه این کار را تکرار کنید. در پایان بار هفتم گل ها را از روغن خارج کرده و روغن را در مکانی تاریک، خشک و خنک نگهداری نمایید.

فواید و خواص روغن گلاب اصل چیست ؟

  • درمان کننده و بهبود دهنده بیماری های پوستی مانند قرمزی، سوزش و پف، مرطوب کننده و بهبود دهنده پوست، درمان کننده ترک پا، از بین بردن ترک لب ها، کمک به جوان سازی پوست، درمان آفتاب سوختگی
  • درمان کننده و بهبود دهنده سر درد
  • تقویت کننده و بهبود دهنده مو و درمان شوره سر و درخشان کننده مو
  • مفید در درمان و کاهش تب
  • درمان اختلالات پیش از قاعدگی
  • مفید در درمان نمودن آکنه
  • درمان پایین افتادگی رحم و تقویت کننده رحم
  • درمان یبوست و تقویت کننده روند هضم غذا
  • پیشگیری از عفونت کبد
  • درمان و بهبود جای زخم
  • درمان نمودن و بهبود بخشیدن به بیماری های مرتبط با طحال
  • تقویت کننده قوای جنسی
  • درمان کننده سرد مزاجی
  • درمان کننده زخم روده و دل پیچه
  • از بین برنده خارش
  • از بین برنده اسهال
  • درمان کننده آبله مرغان و زگیل
  • تقویت کننده لثه و دندان ها
  • کمک به درمان زکام
  • درمان کننده افسردگی پس از زایمان و درمان غم
  • محافظت در مقابل ویروس ها، ضد باکتری
  • پاک کننده آرایش
  • درمان کننده بواسیر
  • درمان کننده اسپاسم عضلانی
  • از بین برنده استرس و نگرانی و آرامش بخش و نشاط آور
  • از بین برنده خستگی
  • درمان کننده التهاب

کاربرد روغن گلاب در سلامت و آب‌رسانی به پوست چیست ؟

فواید روغن گلاب اصل به دلیل دارا بودن مقدار زیادی اسید های چرب ضروری از جمله اسید لینولئیک و لینولنیک می باشد. در واقع اسید های چرب دیواره ‌های سلولی را قوی نموده و از دست نمودن آب سلول ‌ها جلوگیری به عمل می آورند.

اسیدهای چرب روغن گلاب  آن را به یک ماده معجزه گر برای آب ‌رسانی به پوست ‌های خشک مبدل نموده است. پوست بدن نیز به ‌راحتی این روغن را جذب کرده و آنتی ‌اکسیدان‌ ها به عمق لایه‌ های پوست نفوذ کرده و باعث جوان سازی و ترمیم پوست می شوند.

فواید و خواص روغن گلاب در از بین بردن لک های صورت چیست ؟

با کاربرد فواید روغن گلاب اصل می‌توان به کاهش افتادگی پوست و از بین بردن لکه های صورت  کمک نمود. این ماده همچنین پوست را لایه برداری کرده و به آن درخشانی و زیبایی و طراوت می بخشد. خواص روغن گلاب به دلیل سرشار بودن از ویتامین‌هایی مانند ویتامین A و ویتامین C می باشد. ویتامین A منجر به بهبود گردش خون در سلول ‌های پوستی خواهد شد. ویتامین C نیز سلول ‌ها را بازسازی نموده و باعث تقویت و درخشندگی پوست خواهد شد.

لازم به ذکر است که این روغن معجزه گر و با ارزش با دارا بودن ویتامین های A و C به کلاژن سازی نیز کمک می کند. زیرا این دو ویتامین و آنتی اکسیدان برای ساخت کلاژن ضروری هستند.

خواص و فواید روغن گلاب در درمان التهابات پوستی چیست ؟

این ماده سرشار از پلی فنول و آنتوسیانین بوده و به کاهش دادن التهابات پوستی کمک می‌ نماید. این ماده شگفت انگیز، ویتامین E که یک آنتی ‌اکسیدان قوی بوده و حاوی اثرات ضدالتهابی است را داراست. با توجه به این نکته، روغن گل سرخ در بهبود سوزش برخی از بیماری ها مانند : روزاسه (آکنه دوران بزرگ‌سالی)، پسوریازیس، اگزما، درماتیت مؤثر می باشد.

رایحه درمانی با خواص روغن گلاب اصل چگونه است ؟

جالب است بدانید با چکاندن مقدار کمی روغن گلاب اصل روی دستمال یا پارچه و بوییدن آن می توان از خواص رایحه ‌درمانی این روغن شگفت انگیز و معجزه گر نیز لذت برد. رایحه‌ درمانی از طریق استنشاق مولکول‌های روغن و با ارسال پیام ‌هایی مثبت که به سیستم لیمبیک منتقل می‌شود، صورت می پذیرد. سیستم لیمبیک درواقع قسمتی از مغز انسان است که کنترل احساسات را برعهده داشته و بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد. این پیام‌ ها می توانند بر عوامل بیولوژیکی نظیر : ضربان قلب، سطح استرس، فشارخون، تنفس و عملکرد ایمنی بدن مؤثر واقع شوند. معمولاً از این ماده به‌عنوان درمان آروماتراپی جهت رفع مواردی مانند :  اضطراب، افسردگی، سر درد، علائم یائسگی، گرفتگی قاعدگی، میگرن به کار برده می شود.

کاهش علائم قاعدگی با کاربرد خواص روغن گلاب !

یک روغن ماساژ بسیار عالی برای شکم در روزهای قاعدگی استفاده از مخلوط چند قطره از روغن های : روغن گل سرخ، روغن اسطوخودوس، دارچین و میخک و مقدار کمی هم روغن بادام می باشد. این ترکیب می تواند آرامش زیادی را با بهبود علائم ایجاد نماید. پژوهش های انجام شده نشان داده است زنانی که هفت روز پیش از قاعدگی با استفاده از این ترکیب به صورت روزانه ماساژ شکم داشته اند، در مقایسه با زنانی که تنها با روغن بادام شکم خود را ماساژ داده اند، درد کمتری را احساس کرده اند. همین‌طور پژوهش هایی نشان داده اند، زنانی که از ماساژ آروماتراپی با روغن گل رز استفاده کرده اند، درد های قاعدگی کمتری را تجربه خواهند نمود.

مبارزه با ویروس ها و باکتری ها با کاربرد روغن گلاب چگونه است ؟

استفاده از یک ماده ضد ویروس که بتواند به ‌عنوان محافظ در برابر هر نوع ویروس رفتار کند، می‌تواند یک معجزه باشد. روغن گل رز یکی از این محافظ ‌ها و معجزه های طبیعی می باشد. مطالعات نشان داده است که این ماده از بسیاری از عفونت ‌ها جلوگیری به عمل می آورد.

خواص و فواید روغن گلاب چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش
خواص و فواید روغن گلاب چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

علاوه بر این با مصرف روغن گلاب می توان باکتری ‌ها را از بین برد. این ماده در درمان بیماری هایی مانند : حصبه، اسهال، وبا، مسمومیت غذایی و سایر بیماری ‌هایی که توسط باکتری ایجاد می‌شود، می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده معجزه گر عفونت ‌های باکتریایی داخلی مانند عفونت ‌های روده بزرگ، عفونت معده، روده و دستگاه ادراری و همچنین عفونت‌ های خارجی روی پوست، گوش‌ ها، چشم ‌ها و زخم ‌ها را نیز معالجه می کند.

درمان یبوست با این ماده معجزه گر !

این ماده بهترین ملین با عطر و بویی بسیار خوب است. این ماده به‌ عنوان یک ملین خوب و بی ضرر عمل کرده و عوارض جانبی خاصی هم ندارد. این ماده بر روی عضلات روده و مقعد تأثیر گذاشته و به پاک ‌سازی روده ها نیز کمک می کند. کاهش وزن و جلوگیری از مسمومیت نیز از مزایای استفاده از این روغن می باشد.

نحوه مصرف روغن گلاب اصل چگونه است ؟

روغن گل سرخ ماده ای است که به‌راحتی جذب پوست می ‌شود. این ماده معمولاً برای انواع پوست بی‌خطر است، اما بهتر است قبل از مصرف، آن را روی قسمت کوچکی از پوست تست نمود که به آن تست پچ گفته می‌شود. ۲۴ زمان لازم است تا واکنش پوست به روغن مشخص گردد. این کار به مصرف کننده اطمینان می‌ دهد که به روغن حساسیت ندارد و با خیال راحت می تواند از خواص بی نظیر آن لذت ببرد.

نحوه مصرف روغن گلاب به صورت دو بار در روز و به شکل موضعی می‌باشد. این روغن به‌تنهایی قابل ‌استفاده نبوده و برای مصرف نیاز به روغن حامل دارد.

عوارض کاربرد روغن گلاب چیست ؟

  • این روغن‌ها معمولاً بسیار غلیظ هستند، بنابراین در استفاده از آن‌ها باید احتیاط لازم را رعایت نمود.
  • مصرف روغن گلاب به‌صورت مالشی بوده و نباید به‌صورت صورت خوراکی مصرف شود.
  • قبل از استفاده از این ماده روی پوست باید آن را توسط روغن حامل مانند : روغن نارگیل یا زیتون رقیق نمود.
  • از مالیدن این روغن به چشم‌ها و غشا های مخاطی پرهیز نموده و به هیچ عنوان بیش ‌از حد از آن استفاده نگردند.
  • این روغن از طریق پوست جذب شده و در صورت کاربرد بیش ‌از حد، سمیت ایجاد می‌کند.
  • احتمال آلرژی در کاربرد روغن گلاب روغن وجود دارد. بنابراین قبل از مصرف آن، آزمایش پچ پوستی را انجام دهید.
  • استفاده از این ماده در کودکان و افرادی که باردار یا شیرده هستند باید با مشورت پزشک متخصص صورت گیرد.
  • روغن گلاب می‌تواند سریع سفت شود. بنابراین برای افزایش عمر مفید آن و حفظ خواصش بهتر است روغن را در جای خنک و تاریک نگهداری نمود.
  • روغن گل رز اگر در غلظت ملایم به کار برده شود می تواند سر درد را از بین ببرد، اما اگر با غلظت بسیار زیاد مصرف گردد، عطر و بوی قوی آن می‌تواند برعکس عمل کند.

قیمت روغن گلاب اصل چگونه است ؟

قیمت روغن گلاب اصل می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. کیفیت و اصل بودن محصول از عوامل مهم تأثیرگذار بر قیمت این ماده شگفت انگیز و معجزه‌گر بشمار می آید. تهیه نوع اصل این روغن دشوار و مقدار به دست آمده در هر مرحله بسیار کم می باشد، بنابراین قیمت روغن گلاب اصل بالاست. درواقع هر چه روغن‌های درمانی با کیفیت تر نسبت به نمونه های مشابه باشند، قیمت بیشتری هم خواهند داشت. این ماده بی نظیر که در بهبود سلامت و زیبایی پوست و مو بسیار کاربرد دارد، توجه بسیاری از افراد را نیز به خود جلب نموده است. به دلیل کاربرد فراوان این روغن در سلامت، سودجویان زیادی اقدام به فروش نوع تقلبی این ماده نموده و بنابراین باید آن را از مراکز فروش معتبر تهیه نمود.

خرید و فروش روغن گلاب اصل چگونه است ؟

خرید و فروش روغن گلاب اصل در ایران به دلیل استفاده بیشتر از توصیه های طب سنتی، رونق زیادی داشته و به روش های گوناگونی صورت می پذیرد. این ماده شگفت انگیز را می‌توان از مراکز خرید و فروش مختلف تهیه نمود. داروخانه ها، عطاری ها و فروشگاه های معتبر فروش محصولات درمانی مجاز در سراسر کشور و یا مراکز فروش اینترنتی محل عرضه و خرید روغن گلاب اصل بشمار می‌روند. به دلیل  فواید و خواص این ماده در سلامت و بهبود پوست و مو، خرید و فروش روغن گلاب اصل طرفداران فراوانی به‌ویژه در کشور ما ایران داراست.

خواص و فواید روغن گلاب چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش
خواص و فواید روغن گلاب چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

سخن آخر

خواص درمانی این ماده در پوست و زیبایی مربوط به روغن اصل می باشد. در غیر این صورت این فواید و بهبودها مشاهده نخواهد شد. پس در خرید روغن اصل دقت کافی را به عمل‌ آورید.

اغلب روغن‌های درمانی مانند این ماده، حساس به دما و نور هستند. نور خورشید می‌تواند ترکیبات معجزه‌ گر و شگفت انگیز این محصولات را تجزیه و از کیفیت محصول بکاهد.

روغن‌های درمانی را بهتر است در ظروف شیشه ای و کدر نگهداری نمود تا خواص بی نظیر درمانیشان در اثر آسیب های محیطی تا حدودی حفظ گردد.

در هنگام تهیه روغن‌های درمانی باید به این نکته توجه گردد که به هیچ وجه از روغن ‌هایی که در ویترین فروشگاه ها قرار گرفته‌ اند، خریداری و مصرف نگردد. زیرا این محصولات با قرار گرفتن در معرض نور خواص مؤثر خود را از دست می دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا