Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید و خواص روغن خرچنگ چیست ؟ معجزه آن در سلامت پوست

روغن خرچنگ از دسته روغن های درمانی بوده که از پوست خرچنگ گرفته می شود. فواید و خواص روغن خرچنگ به قدری زیاد است که نام معجزه گر پوست و اکسیر جوانی را بر آن نهاده اند و برای مشکلات پوستی بسیار توصیه شده است. کاربرد روغن خرچنگ در درمان بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های پوستی، بیماری های مرتبط با فشار خون و … نیز وجود دارد. قیمت روغن خرچنگ را درواقع کیفیت و اصل بودن آن تعیین می کند. هرچه این ماده با کیفیت تر باشد قیمت بالاتری هم خواهد داشت. خرید و فروش روغن خرچنگ در بسیاری از فروشگاه های حضوری و اینترنتی صورت گرفته و قابل دسترس می باشد. در کشور ما ایران به دلیل استفاده بیشتر از طب سنتی استفاده از روغن های درمانی نیز جایگاه ویژه ای دارند. در ادامه به بررسی نحوه مصرف روغن خرچنگ می پردازیم.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی و معرفی روغن های درمانی مختلفی پرداخته است. مانند روغن مار، روغن حلزون، روغن مگس، روغن بره موم و … . در ادامه با بررسی خواص و فواید روغن خرچنگ همراه با باشید.

خواص و فواید روغن خرچنگ و دلیل معجزه گر بودنش چیست ؟

خرچنگ ها جانورانی از خانواده سخت پوستان بوده و پوسته‌ای سخت از بدنشان محافظت می‌کند. این جانوران در تمام دنیا وجود داشته و تنوع گونه ‌ای زیادی دارند. معمولاً خرچنگ ‌ها در مناطق کم عمق اقیانوس ‌ها زندگی می‌کنند. خرچنگ ها همه چیز خوارند و از گیاهان و نرم‌ تنان تغذیه می‌کنند. آن ها جانورانی آفتاب دوست بوده و ویتامین های مورد نیاز را از نور خورشید تأمین می کنند.

فواید و خواص روغن خرچنگ چیست ؟ معجزه آن در سلامت پوست
فواید و خواص روغن خرچنگ چیست ؟ معجزه آن در سلامت پوست

بنابراین خرچنگ ها غنی از ویتامین ‌ها و مواد معدنی بوده و به همین دلیل از آن به صورت خوراکی هم بسیار استفاده می‌شود. انواع ژاپنی این جانور، برای مصارف خوراکی پر مصرف‌ترین و معروف ترین نوع می باشد. خرچنگ ها مقدار زیادی سلنیوم و اسید چرب امگا ۳ در بدن خود دارد. مصرف این جانور می تواند منجر به تنظیم عملکرد غده تیروئید شده و همچنین کم خونی و افسردگی را بهبود بخشد. خرچنگ سرشار از پروتئین، مس، روی، آهن، فسفر و منیزیم و ویتامین‌ E و ویتامین B12 می باشد. بنابراین فواید روغن خرچنگ نیز می تواند وابسته به وجود همین ویتامین ها و املاحی باشد که ذکر شد.

فواید و کاربرد روغن خرچنگ برای پوست چیست ؟

  • نرم کننده و ترمیم کننده پوست
  • درخشان نمودن پوست
  • رطوبت بخشیدن به پوست
  • درمان نمودن آکنه
  • درمان و بهبود اگزما
  • درمان و بهبود زخم
  • از بین برنده کک و مک
  • درمان کننده لک های سیاه روی پوست
  • درمان و بهبود عرق سوز شدن پوست
  • ضد خارش
  • استفاده به عنوان پاک کننده آرایش
  • جلوگیری نمودن از ایجاد چین و چروک

طرز تهیه روغن خرچنگ و نحوه مصرف آن چیست ؟

علاوه بر مصارف خوراکی از این جانور برای تهیه روغن خرچنگ هم استفاده می‌شود. درواقع روغن از پوست جانور گرفته می‌شود. خواص و فواید روغن خرچنگ برای پوست به‌ویژه پوست صورت بسیار قابل توجه بوده است. لازم به ذکر است که تهیه روغن خرچنگ به صورت بن ماری بوده و روغن گیری از آن مشکل است. بنابراین باید به این نکته توجه نمود که این روغن به سختی به دست آمده و نسبت به سایر روغن ‌های طبیعی نسبتا کمیاب و گران است.

لازم به ذکر است که نحوه مصرف روغن خرچنگ به صورت موضعی بوده و به صورت خوراکی از آن استفاده نمی‌شود. نحوه مصرف روغن خرچنگ به صورت مالشی بوده و می توان از فواید و خواص آن بهره برد. برای مصرف می توان چند قطره از ین ماده را روی موضع مورد نظر چکاند و سپس به خوبی ماساژ داد. به مرور زمان و تداوم در مصرف روغن خرچنگ اصل مشکل برطرف می گردد.

فواید و خواص روغن خرچنگ چیست ؟ معجزه آن در سلامت پوست
فواید و خواص روغن خرچنگ چیست ؟ معجزه آن در سلامت پوست

کاربرد روغن خرچنگ به عنوان اکسیر جوانی !

پوست صورت نسبت به پوست سایر اندام ها حساس تر بوده و نیاز به مراقبت های بیشتری هم دارد. پوست نسبت به گرما و سرمای شدید، استرس زیاد، سوءتغذیه، کمبود خواب، تغییرات آب و هوا، اختلالات در هورمون، کمبود ویتامین، کاهش وزن شدید و… به سرعت واکنش نشان می‌‌دهد. بنابراین حفظ سلامت پوست بسیار مهم و ضروری است. اگر خواستار پوستی جوان و شاداب هستید، باید از سلامت آن نیز محافظت لازم را به عمل آورید. چین و چروک صورت، افتادگی و شل شدگی پوست، ایجاد جوش، آکنه و تیرگی های پوست دور چشم همه و همه ممکن است زیبایی و اعتماد به نفس را کاهش دهند. در ادامه با ما همراه باشید با معرفی کاربرد روغن خرچنگ به عنوان یک اکسیر جوانی !

گلوکز آمین موجود در این ماده موجب تولید کلاژن می‌ گردد. از خواص و فواید روغن خرچنگ از بین بردن مشکلات پوستی و جوان سازی آن است. تأثیرات شگفت انگیز بر زیبایی پوست صورت و بدن از جذاب‌ترین فواید و خواص روغن خرچنگ بر بدن انسان بشمار می آید. این خواص بی نظیر این روغن را به یکی از پرفروش ‌ترین روغن‌ های طبیعی مبدل نموده است. کاربرد روغن خرچنگ در بسیاری از محصولات زیبایی، مراقبتی و مهم تر از همه محصولات ضد پیری پوست مانند صابون خرچنگ، استفاده شده است. با یک دوره استفاده از محصولات حاوی این ماده شاهد نتایج معجزه گر آن روی پوست خواهید بود.

درمان دردهای مفصلی و آرتروز با کاربرد روغن خرچنگ چگونه است ؟

در بدن انسان در سنین حدود ۴۵ سال به بالا، تولید گلوکز آمین به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت. بنابراین گلوکز آمین باید توسط مواد غذایی و با کاربرد روغن‌ های طبیعی جذب بدن شود. درمان دردهای مفصلی، آرتروز، نرم شدن مفاصل و تولید غضروف با جذب کافی گلوکز آمین در بدن ایجاد می شود. در واقع بافت بدون خون و غیرعصبی که بین مفاصل وجود دارد غضروف است که از ساییده شدن مفاصل جلوگیری می‌کند. از طرفی غضروف، عامل اصلی برای تحرک مفاصل به شمار می‌رود. فواید و کاربرد روغن خرچنگ و استفاده از خواص معجزه گر آن باعث تقویت غضروف ها خواهد شد.

خواص و فواید روغن خرچنگ در رفع تیرگی پوست چیست ؟

همواره از فواید و خواص روغن خرچنگ می توان برای رفع تیرگی پوست استفاده نمود. این ماده حاوی ویتامین E بوده و این ویتامین در دسته ترکیبات آنتی‌اکسیدان قوی قرار دارد. ویتامین E از پوست در برابر خشکی بیش از حد محافظت کرده و اجازه ایجاد چین و چروک در پوست صورت را نمی دهد. این ویتامین همچنین از تأثیر آلودگی ‌های هوا بر پوست می کاهد. مصرف روغن خرچنگ رطوبت و نرمی را برای پوست صورت به ارمغان می آورد.

درمان آکنه و جای جوش با خواص و فواید روغن خرچنگ !

مصرف زیاد مواد غذایی مانند : انواع شیرینی ها و کربوهیدات ها، غذاهای پرچرب، اصلاح نمودن پوست صورت یا بدن با مواد حساسیت‌زا و نامناسب همه و همه می‌توانند سبب ایجاد جوش‌های چرکی و بدی روی صورت و بدن شوند. در صورت عدم درمان جوش ها، مشکلات بیشتری برای پوست به وجود آمده و تأثیرات روحی و روانی بدی را خواهد داشت.

جهت از بین بردن جوش ها معمولاً از داروهای ضد التهاب و تنظیم کننده چربی بدن استفاده می شود. اما جالب است بدانید برای درمان دیگر نیازی به داروهای شیمیایی نیست. با کاربرد خواص این ماده برای جوش می توان آن ها را از روی صورت محو نمود، زیرا این ماده ضد جوش بوده و علاوه بر آن چربی پوست را نیز کنترل می کند.

علاوه بر موارد بالا خواص ضد لک نیز برای این اکسیر جوانی مشاهده شده است. با مصرف این ماده می توان کک و مک ‌های پوست که معمولاً بر اثر تابش زیاد خورشید به وجود می آیند را از بین برد. مصرف این ماده درخشندگی و طراوت را به پوست می‌ بخشد و مانند دوران جوانی آن را صاف و درخشان می‌ نماید. این ماده با افزایش گردش باعث رفع تیرگی و رفع جای جوش در صورت می‌شود و به پوست زیبایی و جوانی می بخشد.

لاغری و کاهش وزن با خواص روغن خرچنگ !

استفاده از فواید روغن خرچنگ می‌تواند در کاهش وزن مفید واقع شود. درواقع ماساژ بدن با این ماده باعث سوختن پروتئین ها شده و بنابراین جذب کربوهیدرات در بدن کاهش یافته و موجب لاغری می‌شود. همچنین این عمل مانع فشار خون بالا و دیابت نیز خواهد شد. لازم به ذکر است که در کنار ورزش، استفاده از خواص روغن خرچنگ تأثیرات خیلی خوبی بر لاغری خواهد داشت.

عوارض روغن خرچنگ به صورت احتمالی چیست ؟

عوارض خاصی برای استفاده از این ماده گزارش نشده است. اما قبل از استفاده از آن مطمئن شوید که به این روغن حساسی ندارید. برای اطمینان از این موضوع قبل از استفاده باید مقداری از آن را روی پوست بازو یا گردن تست نمایید. سپس ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. اگر خارش، سوزش و قرمزی رخ نداد، می توانید از خواص این معجزه گر زیبایی بهره ببرید.

برخی از افراد ممکن است به آبزیانی مانند : انواع ماهی ‌ها و خرچنگ و… حساسیت داشته و در صورت مصرف غذاهای دریایی دچار مشکل شوند، این افراد بهتر است از عدم حساسیت به این روغن مطمئن شده و سپس از آن استفاده کنند.

قیمت روغن خرچنگ موم چگونه است ؟

قیمت روغن خرچنگ می تواند وابسته به عوامل گوناگونی باشد. کیفیت و اصالت داشتن از مهم ترین عوامل مؤثر بر قیمت این ماده شگفت انگیز و اکسیر جوانی می باشد. درواقع هرچه کیفیت این ماده بیشتر باشد قیمت بالاتری هم خواهد داشت. از طرفی نوع جانور و محیطی که در آن زندگی و تغذیه کرده نیز می تواند روی قیمت روغن مؤثر باشد. این اکسیر جوانی و شگفت انگیز برای سلامت و زیبایی پوست را می توان از مراکز فروش متعددی خریداری و استفاده نمود. عطاری ها و مراکز فروش مجاز اینترنتی بسیاری به فروش روغن خرچنگ اصل روی آورده اند و به آسانی می توان آن را تهیه و مصرف نمود.

لازم به ذکر است که این ماده می تواند در انواع خارجی و ایرانی وجود داشته باشد که البته هرکدام قیمت متفاوتی دارا هستند. معمولاً محصولات خارجی قیمت بالاتری از نمونه ایرانی دارند. شرکت های تولید کننده و وارد کننده مختلف نیز قیمت های متفاوتی بر محصولات خود قرار می دهند و اغلب قیمت محصولات را به کیفیت آن ها نسبت می دهند.

خرید و فروش روغن خرچنگ چگونه است ؟

خرید و فروش روغن خرچنگ به روش های مختلفی صورت می پذیرد. این ماده را می توان از مراکز مختلف خرید و فروش تهیه نمود. برای خرید روغن خرچنگ اصل و یا مکمل های دیگر آن نظیر :

  • صابون حاوی این روغن
  • کرم خرچنگ
  • پاک کننده آرایش روغن خرچنگ
  • و…

می توان به عطاری ها، داروخانه ها و فروشگاه های معتبر فروش محصولات درمانی و زیبایی سراسر کشور مراجعه نمود. همچنین مراکز فروش مجاز اینترنتی به صورت آنلاین قادر به ثبت سفارشات هستند. خرید و فروش این ماده به دلیل فواید و خواص بسیارش در زیبایی و سلامت، که در بالا نیز ذکر شد، رونق فراوانی بخصوص در کشور ما ایران داراست. باید توجه داشت که به دلیل کمیاب بودن این روغن همواره سودجویان در پی کلاه‌برداری و فروش محصولات تقلبی در بازار هستند. بنابراین این ماده را از مراکز فروش مجاز تهیه نمایید. زیرا انواع تقلبی این ماده دیگر به عنوان یک معجزه عمل نکرده و ممکن است صدمات جدی به پوست وارد کنند.

فواید و خواص روغن خرچنگ چیست ؟ معجزه آن در سلامت پوست
فواید و خواص روغن خرچنگ چیست ؟ معجزه آن در سلامت پوست

سخن آخر

  • میزان مصرف این ماده نباید بیش از حد مجاز باشد و باید طبق دستورالعمل از آن استفاده گردد تا دچار عوارض ناخواسته این محصول نشد.
  • تنها نوع اصل این ماده است که خواص سلامت بخشی و زیبایی دارد. بنابراین آن را از مراکز معتبر تهیه نموده تا روغن تهیه شده حاوی تمام خواص معجزه گر آن باشد.
  • با گذشت زمان روغن های درمانی بر اثر تأثیرات محیطی و نگهداری نادرست ممکن است خواص معجزه گر خود را از دست داده یا خواصشان فروکش کند. بنابراین همیشه روغن تازه را تهیه نموده و در مدت زمان کوتاهی مصرف نمایید.
  • این ماده باید دور از نور خورشید قرار گیرد، زیرا نور خورشید ترکیبات مفید و معجزه گر و شگفت انگیز موجود در آن را تجزیه کرده و از کیفیت محصول می کاهد.
  • همواره این روغن را باید در ظروف شیشه ای و غیر شفاف و در مکانی خنک نگهداری نمود تا از خواص بی نظیر آن کاهش نیابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا