Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید روغن عقرب چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

روغن عقرب از روغن های طبیعی و درمانی بوده که از جانوری به همین نام و از تیره بندپیان و گونه عنکبوتیان تهیه شده و مورد استفاده در طب سنتی قرار می گیرد. فواید و خواص روغن عقرب منجر به استفاده های فراوان درمانی از این روغن معجزه گر شده است. کاربرد روغن عقرب برای درمان درد مفاصل در طب سنتی بسیار توصیه شده و بیماران زیادی از خواص بی نظیر آن بهره می برند. قیمت روغن عقرب اغلب متفاوت بوده و به عوامل مختلفی از جمله کیفیت آن بستگی دارد. خرید و فروش روغن عقرب در کشور ما ایران به دلیل استفاده زیاد از طب سنتی، رواج داشته و شرکت های مختلفی اقدام به عرضه این محصول می کنند. تهیه روغن عقرب به روش خاصی انجام شده و نحوه مصرف روغن عقرب نیز بیشتر به صورت مالشی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه این مقاله به بررسی و معرفی روغن عقرب و کاربرد ها و خواص و فواید و قیمت و … آن می پردازیم. با ما همراه باشید. لازم به ذکر است که نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی روغن های درمانی دیگری نیز پرداخته است. روغن هایی مانند : روغن مار، روغن ماهی، روغن زبان گنجشک، روغن خرچنگ، روغن مگس، روغن بره موم و… .

روغن عقرب چیست ؟

عقرب موجودی از تیره بندپایان و گونه عنکبوتیان می باشد. این موجود هشت پا داشته و دارای دمی است که سم در سر آن قرار گرفته است. سم این موجود گلبول های قرمز خون را نابود کرده و از بین می برد، بنابراین بسیار مهلک است و می تواند منجر به مرگ گردد. مقدار کمی سم در گزش اول عقرب به بدن وارد می شود. اما اگر عقرب در تنگنا باشد، سم خیلی زیادی را به بدن وارد کرده و منجر به مرگ حتمی خواهد شد. اما از این موجود خطرناک روغنی بسیار باارزش و با خواص درمانی شگفت انگیز به نام روغن عقرب به دست می آید.

"فواید

طرز تهیه روغن عقرب اصل چگونه است ؟

تهیه روغن عقرب با پایه روغنی انجام می گیرد، بدین منظور یک عقرب خاص را در مقداری روغن به مدت ۶ ماه تا ۲ سال می خوابانند. پس ازگذشت این مدت مصرف روغن عقرب جهت درمان های مختلف امکان پذیر می باشد. برای تولید این محصول روش های دیگری هم وجود دارد و اغلب استفاده های دیگری مانند مصارف آزمایشگاهی و علمی داراست.

لازم به ذکر است که انتخاب روغن پایه برای تولید این محصول بسیار مهم می باشد. روغن های عمومی مانند کنجد و زیتون کارایی مناسبی در حفظ مواد مؤثر خارج شده از عقرب نداشته و برای تهیه روغنی با خواص درمانی و معجزه گر باید از روغن های ترکیبی ویژه ای استفاده نمود. این ماده در دسته روغن های کمیاب قرار می گیرد.

فواید و خواص روغن عقرب اصل چیست ؟

  • درمان کننده و تسکین دهنده درد مفاصل
  • درمان کننده و بهبود دیسک کمر
  • کمک به درمان و بهبود دیسک گردن
  • درمان عقرب گزیدگی
  • تقویت کننده قوه شنوایی
  • پاک کننده گوش
  • درمان و بهبود مارگزیدگی
  • درمان کننده و بهبود دهنده بواسیر
  • تقویت کننده موی سر
  • کمک به رویش مجدد مو
  • درمان محل بریدگی
  • درمان کننده فلج
  • درمان کننده سنگ کلیه و سنگ مثانه
  • استفاده به عنوان بخیه طبیعی (جمع کننده زخم )
  • از بین برنده سموم بدن
  • درمان کننده و بهبود بیماری های قلبی
  • ضد آفات
  • کمک به درمان سرطان سینه

کاربرد روغن عقرب در درمان سردی مزاج چیست ؟

تغذیه نا سالم و روش های نامناسب زندگی مدرن شهری امروزه بسیاری از افراد را دچار سردی زیاد در بدن نموده و به عبارتی دیگر و به زبان عامیانه بسیاری از افراد از سردی مزاج رنج می برند. فواید و کاربرد روغن عقرب جهت بهبود این افراد و حتی اشخاصی که دچار ضعف حاد هستند، و همین طور برای افراد مبتلا به ام اس می تواند مفید باشد. طریقه مصرف روغن عقرب به این صورت است که با آغشته کردن کف دست ها به سه قطره از این محصول بعد از چند ثانیه تمام بدن از درون شروع به داغ شدن می کند و خواص های درمانی آن مشهود می گردد.

درمان دیسک کمر و دیسک گردن با مصرف روغن عقرب چگونه است ؟

برای درمان دیسک کمر کافی است تا چند قطره از این ماده معجزه‌گر را بر روی محل درد چکانده و ماساژ دهید تا روغن جذب بدن گردد. می توانید کل کمر را با این روغن معجزه گر ماساژ داده و دیسک کمر را تا حدودی التیام بخشید.

جهت درمان دیسک گردن نیز می توان چند قطره از این ماده شگفت انگیز را روی گردن چکانده و سپس ماساژ داد.

فواید و خواص روغن عقرب برای درمان درد مفاصل چیست ؟

درد مفاصل امروزه به یکی از مشکلات جدی در بسیاری از افراد مبدل گردیده است. برای درمان درد مفاصل می توان از فواید روغن عقرب اصل بهره برد. برای درمان کافی است تا چند قطره از روغن اصل روی مفاصل دردناک چکانده شده و ماساژ داده شود. با تداوم در مصرف درد مفاصل بهبود خواهد یافت.

فواید روغن عقرب چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش
فواید روغن عقرب چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

رشد مجدد مو با مصرف و کاربرد روغن عقرب چگونه است ؟

در دنیای امروزی با توجه به افزایش آلودگی های محیطی و آلودگی هوا و همین‌طور افزایش میزان رادیکال آزاد در محیط و تغذیه نامناسب، اثرات مخربی دامن گیر وجوه مختلف سلامتی در انسان شده است. یکی از تأثیرات منفی زندگی شهری و اثرات مخرب ریزش و تأثیرات منفی بر موی سر است. برای کمک به مو ها و رشد مجدد کافی است شب ها قبل از استراحت کف سر با چند قطره از روغن عقرب اصل ماساژ داده شده و سپس استراحت نمود. سپس در صبح روز بعد می توان موها را با آب ولرم شستشو داده و از خواص بی نظیر آن لذت برد. با تداوم در مصرف این ماده معجزه گر می توان آثار بی نظیرش بر موی سر را مشاهده نمود.

خواص و فواید روغن عقرب جهت درمان محل بریدگی چیست ؟

از فواید و خواص مهم دیگر این ماده می توان به درمان بسیاری از زخم ها اشاره نمود. بدین منظور کافی است ۳ تا ۵ قطره از این ماده را روی محل بریدگی چکانده و سپس به آرامی ناحیه مربوطه را ماساژ دهید. جالب است پس از استفاده از آن خونریزی به سرعت بند خواهد آمد. تداوم در استفاده از آن منجر به درمان محل بریدگی و بهبود بیمار خواهد شد.

کاربرد و خواص روغن عقرب در درمان تومورهای سرطانی چیست ؟

امروزه کاربرد روغن عقرب برای درمان و التیام بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. درواقع انسان از هزاران سال پیش به خواص بی شمار زهر این موجود آشنا بوده و حتی در مصر باستان جهت درمان بیماری های لاعلاج فراعنه مصر از این ماده استفاده می شده است.

از فواید و خواص بی نظیر این ماده در طب سنتی ایران نیز جهت درمان بسیاری امراض استفاده می شده است. حتی ابوعلی سینا هم در کتاب قانون از این ماده سخن گفته است. با پیشرفت علم پزشکی، در کشور های پیشرو در مورد مواد به دست آمده از عقرب، تحقیقات گسترده ای انجام شده است. نتایج این تحقیقات در درمان انواع سرطان به ویژه سرطان هایی که غدد را درگیر می کنند بسیار امید بخش بوده است.

تحقیقات انجام شده روی فواید روغن عقرب نشان داده است که استفاده از آن برای افرادی که سرطان غددی دارند مانند سرطان سینه و… بسیار پرفایده می باشد. طریقه مصرف روغن عقرب برای درمان این گونه بیماری ها بدین شکل است که سطح روی پوست را در قسمتی که غده سرطانی در زیر آن وجود دارد به آرامی با روغن عقرب ماساژ داده تا روغن به طور کامل جذب شود. پس از گذشت ۱۰ الی ۱۵ روز از مصرف اندازه غده با توجه به انتظار کوچک تر خواهد شد. لازم به ذکر است که نحوه استفاده از این ماده ارزشمند بسیار مهم می باشد و باید طبق دستورالعمل استفاده گردد تا بتوان از خواص درمانی آن بهره برد.

درمان همورئید (بواسیر) با کاربرد خواص روغن عقرب چگونه است ؟

درواقع به رگ های های متورم در بخش های تحتانی مقعد، همورئید گفته می شد. گاهی اوقات دیواره این عروق متورم و کشیده آنقدر نازک می شوند که ورید بیرون زده و تحریک می گردد. در این حالت بخصوص مدفوع، ورید را تحریک کرده و موجب خراش و تحریک دیواره ورید می شود. بواسیر عامل اصلی خونریزی از مقعد بوده و شایع ترین علت منجر به خونریزی مقعد است. جهت اجتناب از تشدید و بدتر شدن بیماری باید خیلی زود اقدام به درمان آن نمود. برای درمان هموروئید کافی است مقعد با تکه ای پنبه آغشته به روغن اصل عقرب ماساژ داده شود. این عمل می بایست به طور مداوم انجام گیرد تا بهبودی حاصل شود.

قیمت روغن عقرب اصل چگونه است ؟

قیمت روغن عقرب اصل می تواند یک بازه قیمتی متفاوتی را در بر گرفته و به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. از مؤثرین عوامل تأثیرگذار بر قیمت این ماده بی نظیر و معجزه گر، اصل بودن و کیفیت آن است. درواقع روغنی که اصل و سرشار از مواد مغذی و درمانی باشد، قیمت بیشتری هم نسبت به نمونه های مشابه خواهد داشت. از طرفی عقرب موجود کوچکی است و میزان کمی روغن می توان از آن به دست آورد. علاوه بر این مدت زمان نسبتاً زیادی طول می کشد تا روغن عقرب ایجاد و آماده مصرف گردد. همه این عوامل موجب می شود تا بر قیمت این ماده افزوده گردد.

از مراکز فروش مختلفی این ماده که برای سلامت و بهبود بسیاری از بیماری های مختلف کاربرد دارد را می توان تهیه نمود. بعضی از عطاری ها و مراکز فروش اینترنتی نیز اقدام به فروش روغن عقرب اصل نموده و بنابراین به آسانی می توان آن را تهیه و از خواص معجزه گرش لذت برد.

این ماده بی نظیر در انواع خارجی و ایرانی در بازار عرضه شده و هرکدام می توانند قیمت متفاوتی را  با توجه به برند های تولید و وارد کننده داشته باشند. شرکت های مربوط به عرضه روغن های درمانی قیمت های متفاوتی را بر محصولات وارداتی یا تولیداتی خود قرار داده و قیمت محصولاتشان را به کیفیت و اصل بودن آن ها نسبت می دهند. به دلیل سختی و مدت زمانی که صرف به دست آمدن این ماده می شود، ممکن است قیمت های بالایی برای این روغن وجود داشته باشد، البته بالا بودن قیمتش در مقایسه با فواید آن قابل صرفه نظر است.

خرید و فروش روغن عقرب چگونه است ؟

خرید و فروش روغن عقرب در کشور هایی مانند کشور ما ایران که طب سنتی در آن رواج دارد، به روش های متعددی صورت می پذیرد. این ماده را از مراکز گوناگون خرید و فروش می توان تهیه کرد. برای خرید روغن عقرب اصل می توان به داروخانه ها، عطاری ها و فروشگاه های معتبر فروش محصولات درمانی سراسر کشور و یا مراکز مجاز فروش اینترنتی مراجعه نمود. کاربرد و فواید فراوان در سلامتی و درمان، خرید و فروش روغن عقرب را بخصوص در کشور ما ایران رونق فراوانی بخشیده است.

فواید روغن عقرب چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش
فواید روغن عقرب چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

سخن آخر

میزان استفاده از روغن های درمانی از جمله این ماده باید به اندازه و طبق دستورالعمل افراد آشنا با خواص آن باشد و از زیاده روی در مصرف آن به شدت پرهیز گردد.

خواص درمانی که در بالا به آن اشاره شد صرفاً مربوط به روغن عقرب اصل می باشد. بنابراین باید در هنگام تهیه روغن عقرب باید آن را از مراکز معتبر تهیه کرده تا حاوی تمام خواص شگفت انگیز و معجزه گری که به آن اشاره شده، باشد.

بیشتر روغن های درمانی به دما حساس بوده و باید در مکانی خنک و به دور از نور خورشید نگهداری شوند، زیرا نور خورشید ترکیبات معجزه آسا و شگفت انگیز آن را تجزیه کرده و از کیفیت آن می کاهد.

برای جلوگیری از آسیب های محیطی بهتر است این روغن ها در ظروفی شیشه ای و کدر نگهداری شوند تا فواید و خواصشان در اثر آسیب های محیطی از بین نرود.

با گذشت زمان ممکن است بر اثر آسیب های محیطی و نگهداری غلط، روغن های درمانی خواص شگفت انگیز خود را از دست داده و یا خواصشان فروکش کند. بنابراین تهیه روغن تازه مفید بوده و باید در مدت زمان مناسبی مصرف شود.

لازم به ذکر است که به هیچ وجه روغن هایی که در ویترین فروشگاه ها قرار گرفته اند را خریداری ننمایید. زیرا در مقابل نور قرار گرفته و فاقد خواص مؤثر می باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا