Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص و فواید روغن تخم هندوانه چیست ؟ قیمت خرید و فروش

روغن تخم هندوانه در واقع ماده‌ای است با خواص درمانی فراوان که از دانه های هندوانه استخراج شده و در طب سنتی بسیار توصیه شده است. فواید و خواص روغن تخم هندوانه در سلامت پوست منجر به استفاده های فراوان از آن شده است. سبک بودن و زود جذب بودن این ماده منجر به کاربرد روغن تخم هندوانه در بسیاری از امراض گردیده است. این ماده سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی دیگر است. قیمت روغن تخم هندوانه می تواند به عوامل مختلفی وابسته بوده و مقادیر مختلفی را در برگیرد. خرید و فروش روغن تخم هندوانه در کشور ما ایران که طب سنتی طرفداران زیادی دارد، رونق داشته و به راحتی صورت می پذیرد. در ادامه این مقاله به بررسی این ماده و طرز تهیه و نحوه مصرف روغن تخم هندوانه می پردازیم. با ما همراه باشید.

پیش‌تر هم نشریه علمی جهان شیمی فیزیک روغن های درمانی دیگری را نیز بررسی نموده است. روغن هایی مانند : روغن زبان گنجشک، روغن بره موم، روغن پیله کرم ابریشم، روغن خرچنگ، روغن میگو و … .

روغن تخم هندوانه چیست؟

درواقع روغنی که از تخم های هندوانه استخراج شده را روغن هسته هندوانه می نامند. در قرون گذشته در طب سنتی آفریقا این ماده شگفت انگیز به عنوان دارویی بسیار قوی و مؤثر شناخته می شده است. امروزه این ماده بی نظیر در مناطق دیگر جهان نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص و فواید روغن تخم هندوانه چیست ؟ قیمت خرید و فروش
خواص و فواید روغن تخم هندوانه چیست ؟ قیمت خرید و فروش

لازم به ذکر است که این روغن شگفت انگیز عطر و بوی چندانی نداشته و رنگی زرد داراست. این ماده از روغن های بسیار سبک بوده و بنابراین به راحتی جذب پوست می گردد. باید توجه نمود که مدت زمانی که می توان از این ماده به عنوان روغنی با خواص و فواید درمانی استفاده نمود، نهایتاً دو سال می باشد، آن هم در صورتی که درب بطری کاملاً بسته و دور از نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

باید توجه نود که نحوه مصرف روغن تخم هندوانه بیشتر به صورت موضعی بوده اما می توان از آن در مصارف آشپزی هم استفاده نمود. این ماده شامل اسید های چرب بسیار مفید و ارزشمند بوده که کاربرد آن سلامتی را به ارمغان می آورد. این ماده می تواند به عنوان یک روغن بسیار سالم در پخت و پز مورد استفاده قرار گیرد.

تهیه روغن تخم هندوانه چگونه است ؟

روغن تخم هندوانه روغنی است که از هسته ‌های هندوانه گرفته می شود. برای این کار ابتدا هسته های هندوانه را جدا و خشک کرده و سپس با استفاده از روش های مختلفی از جمله پرس سرد، هسته ها را تحت فشار قرار داده و روغن تخم ها را می گیرند.

خواص و فواید روغن تخم هندوانه اصل چیست ؟

خواص روغن تخم هندوانه بسیار است اما ممکن است بسیاری از اشخاص از این فواید اطلاعی نداشته باشند. اما لازم به ذکر است که این ماده از پر خاصیت ترین روغن ها برای سلامتی می باشد. درواقع هسته های هندوانه دارای خواص بی‌شماری در بهبود پوست و زیبایی و بهبود بسیاری از امراض دیگر دارند. در ادامه به برخی از فواید و خواص این ماده با ارزش و معجزه گر اشاره شده است :

  • بهبود انعطاف پذیری پوست و سفت کننده و آب‌رسان قوی
  • درمان چین و چروک پوست و لکه های سیاه روی آن
  • درمان کننده عفونت های پوستی
  • درمان و بهبود خارش های پوستی
  • نرم و درخشان کننده پوست
  • درخشان کننده مو
  • پیشگیری و درمان التهاب های پوستی
  • درمان جای خراش های پوستی، درمان زخم و جای زخم
  • درمان و بهبود جوش و جای جوش
  • ادرار آور و دفع کننده اوره از بدن
  • بهبود کارکرد سیستم دستگاه گوارش بدن
  • پیشگیری و درمان گرفتگی عضلات
  • درمان کننده دیابت نوع ۲ و کنترل قند خون
  • منبع ویتامین های گروه B و آهن
  • کمک به عملکرد سیستم عصبی
  • تنظیم فشار خون و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  • کمک به سلامت جنسی افراد و درمان کننده اختلالات جنسی در آقایان
  • جلوگیری از بیماری هایی مانند : آلزایمر و پارکینسون
  • استفاده در پخت و پز
  • تقویت حافظه

فواید و خواص روغن تخم هندوانه به دلیل داشتن چه ترکیباتی است ؟

این ماده شگفت انگیز خواص خود را به واسطه داشتن ترکیبات معجزه‌گرش داراست. این ماده سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B مانند : تیامین (B1)، ریبو فلاوین (B2)، نیاسین (B3)، پانتوتنیک اسید (B5)، پیریدوکسین (B6)، آهن، منیزیم، روی و اسید های چرب مانند امگا ۳، امگا ۶ و آنتی اکسیدان است و استفاده از آن معجزه ای را در پوست ایجاد می نماید. هسته هندوانه سرشار از اسید های آمینه ای مانند : آرژنین، لیزین، تریپتوفان و گلوتامیک اسید می باشد.

تولد دوباره پوست با کاربرد روغن تخم هندوانه !

نیاسین موجود در این ماده به طور شگفت انگیزی قدرت ارتجاعی پوست را افزایش داده و باعث سفت شدن پوست، محو خط و چین چروک ها، از بین بردن لکه های سیاه، رفع خارش و زرد شدگی آن خواهد شد. این ماده با تأمین آب رسانی مناسب به پوست، نرمی و درخشش ویژه ای به آن بخشیده و آلودگی های ناشی از مواد آرایشی را از پوست به صورت کامل می زداید.

تخم هندوانه با سرشار بودن از منیزیم ، جهت جلوگیری از التهاب های پوستی، خراش ها و زخم ها کاربرد دارد. از طرفی این ماده حاوی روی است، روی درواقع موجب رشد سلولی و تولد دوباره پوست می گردد. روی با کنترل تولید چربی در پوست از جوش و سایر اختلالات پوستی جلوگیری می کند. امروزه این روغن برای تهیه محصولات مراقبت از پوست و مو به عنوان آب رسان، مورد استفاده قرار می گیرد.

مراقبت از مو با کاربرد خواص روغن تخم هندوانه !

کاربرد روغن تخم هندوانه بر روی مو منجر به بهبود درخشش مو، کاهش التهابات پوست سر و تقویت تار های نازک مو خواهد شد. تمامی این فواید ناشی از سطوح بالای ویتامین E و آنتی ‌اکسیدان‌ های موجود در این عصاره معجزه‌گر است. همان‌طور که می دانید ویتامین E یک ریز مغذی مهم در سلامتی انسان بشمار آمده و در دسته ویتامین ‌های محلول در چربی قرار می‌گیرد. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته شده و آنتی اکسیدان‌ ها خواص بسیاری برای سلامتی انسان دارند. ویتامین E یکی از مهم ترین ویتامین ها در سلامت پوست و مو بشمار می آید.

خواص و فواید روغن تخم هندوانه در سم زدایی از بدن و بهبود کبد چیست ؟

با کاربرد روغن تخم هندوانه به صورت موضعی یا خوراکی می‌توان به سم ‌زدایی از بدن کمک نمود. این عصاره بی نظیر منافذ را پاک‌سازی نموده و علاوه بر آن عملکرد کبد را تحریک می‌نماید. این خواص معجزه گر به بدن کمک می‌کنند تا سموم را از بدن دفع کند. از خواص روغن تخم هندوانه همچنین ادرار آور بودن آن است که برای کاهش سموم و خارج کردنشان از بدن مفید می ‌باشد.

خواص و فواید روغن تخم هندوانه چیست ؟ قیمت خرید و فروش
خواص و فواید روغن تخم هندوانه چیست ؟ قیمت خرید و فروش

نحوه مصرف روغن تخم هندوانه در درمان پوست چیست ؟

جهت انعطاف پذیری پوست صورت، ۲ تا ۳ قطره از این روغن را قبل از خواب بر پوست صورت چکانده و به آرامی ماساژ داده شود تا روغن معجزه گر جذب پوست گردد.

جهت سفت کنندگی پوست ۲ تا ۳ قطره از روغن معجزه گر را قبل از خواب بر ناحیه شل شده چکانده و سپس ماساژ داده تا جذب گردد. این عمل هر شب تکرار شود تا بهبودی حاصل گردد.

جهت درمان چین و چروک پوست ۲ تا ۳ قطره از این عصاره را با روغن جوجوبا مخلوط نموده و سپس قبل از خواب بر پوست چکانده و ماساژ داده شود. این کار هر شب تکرار گردد تا بهبودی حاصل آید.

جهت درمان لکه های سیاه روی پوست چند قطره از این ماده معجزه گر را با روغن رزماری و ۱ قاشق چای خوری گلاب مخلوط کرده و سپس چند قطره از مخلوط تهیه شده را بر محل مورد نظر چکانده و به خوبی ماساژ داده تا جذب گردد.

نکته

جهت آب رسانی به پوست چند قطره از این ماده شگفت انگیز را به همراه چند قطره روغن جوجوبا مخلوط نموده و سپس پوست، با این چند قطره از این ترکیب ماساژ داده شود. پس از استفاده تولد دوباره پوست خود را خواهید دید.

جهت درمان جوش و جای جوش هر شب قبل از خواب چند قطره از این ماده بی نظیر را با روغن آرگان ترکیب نموده و سپس مقداری از محل جوش ها را با این ترکیب آغشته نمایید. پس از مدتی شاهد محو جوش ها خواهید بود.

جهت درمان زخم و جای زخم چند قطره از روغن تخم هندوانه اصل را به همراه روغن زیتون و مقداری گلاب ترکیب کرده و محل زخم را با این ترکیب آغشته نمایید.

جهت مرطوب نمودن پوست، چند قطره از این ماده معجزه گر را با روغن رزماری ترکیب نموده و قبل از خواب محل مورد نظر را با این ترکیب ماساژ داده تا روغن جذب پوست گردد. با تداوم در مصرف روغن تخم هندوانه شاهد معجزه ای در پوست خواهید بود.

جهت پیشگیری و درمان التهابات پوستی چند قطره از این روغن را با روغن سیاه دانه و ۲ تا ۳ قطره گلاب و ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط نموده و سپس چند قطره از مخلوط حاصل در محل مورد نظر چکانده و  ماساژ داده شود. با تکرار این عمل بهبودی حاصل خواهد شد.

قیمت روغن تخم هندوانه اصل چگونه است ؟

قیمت روغن تخم هندوانه اصل به عوامل متعددی می تواند وابسته باشد. کیفیت و اصل بودن محصول از عوامل مهم و تأثیرگذار بر قیمت این ماده شگفت انگیز و معجزه‌گر می باشد. تهیه نوع اصل این روغن مهم بوده و هر چه روغن ‌های درمانی کیفیت بیشتری نسبت به نمونه های مشابه داشته باشند، قیمت بیشتری هم خواهند داشت. این ماده معجزه‌گر که در سلامت و زیبایی پوست و مو هم بسیار کاربرد دارد، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است. لازم به ذکر است که کاربرد فراوان این روغن در سلامت، موجب شده تا سود جویان زیادی اقدام به فروش نوع تقلبی این ماده نمایند. بنابراین باید آن را از مراکز فروش معتبر تهیه نمود. قیمت روغن تخم هندوانه می تواند تحت تأثیر شرکت تولید و وارد کننده محصول نیز قرار داشته باشد. معمولاً نمونه های خارجی قیمت های بیشتری از محصولات تولید داخل دارند.

خرید و فروش روغن تخم هندوانه اصل چگونه است ؟

به دلیل استفاده بیشتر از توصیه های طب سنتی، خرید و فروش روغن تخم هندوانه اصل در ایران رونق زیادی داشته و به روش های مختلفی صورت می گیرد. این ماده معجزه‌گر را می‌توان از مراکز خرید و فروش مختلف تهیه نمود. عطاری ها و داروخانه ها و فروشگاه های معتبر فروش محصولات درمانی مجاز در سراسر کشور و یا مراکز فروش اینترنتی معتبر به عنوان محل عرضه و خرید روغن تخم هندوانه اصل شناخته می شوند. به دلیل  فواید و خواص این ماده در بهبود و سلامت پوست و مو، خرید و فروش روغن تخم هندوانه اصل طرفداران زیادی به ‌ویژه در کشور ما ایران داراست.

مضرات و عوارض روغن تخم هندوانه چیست ؟

این روغن اگر به اندازه و طبق دستور العمل پزشک سنتی مصرف گردد، معمولاً عوارضی را از خود نشان نخواهد داد. اما مصرف زیاد و بیش از حد این روغن می ‌تواند اثرات منفی را در بر داشته باشد. انقباض بیش از حد رگ ‌های خونی یکی از اثرات منفی این ماده بوده و می ‌تواند باعث کاهش خطرناک فشارخون گردد.

در صورتی که این روغن بیش از حد به صورت موضعی استفاده گردد، ممکن است باعث ایجاد برخی از ناراحتی ‌های پوستی گردد.

خواص و فواید روغن تخم هندوانه چیست ؟ قیمت خرید و فروش
خواص و فواید روغن تخم هندوانه چیست ؟ قیمت خرید و فروش

کلام آخر

  • خواص درمانی ذکر شده برای این ماده در پوست و زیبایی، مربوط به نوع اصل آن می باشد. درصورت استفاده از نوع تقلبی بهبودی حاصل نخواهد شد.
  • اغلب روغن‌های درمانی مانند این ماده، حساس به دما و نور هستند. نور خورشید می‌تواند ترکیبات معجزه‌ گر و شگفت انگیز این محصولات را تجزیه و از کیفیت محصول بکاهد.
  • روغن‌های درمانی را بهتر است در ظروف شیشه ای و کدر نگهداری نمود تا خواص بی نظیر درمانیشان در اثر آسیب های محیطی تا حدودی حفظ گردد.
  • در هنگام تهیه روغن‌های درمانی باید به این نکته توجه گردد که به هیچ وجه از روغن ‌هایی که در ویترین فروشگاه ها قرار گرفته‌ اند، خریداری و مصرف نگردد. زیرا این محصولات با قرار گرفتن در معرض نور خواص مؤثر خود را از دست می دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا