Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید و مزایای مصرف دمنوش مناسب سردرد و میگرن چیست ؟

دمنوش مناسب سردرد و میگرن ، دمنوش های گیاهی هستند  که دارای خواص ضد التهابی در بدن هستند. این دمنوش های گیاهی دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی خواهند بود  که یکی از این فواید تسکین سردرد و سردردهای میگرنی می باشد. در ایالات متحده ، بیش از ۳۷ میلیون نفر از میگرن رنج می برند و تقریبا نیمی از مردم جهان ، حداقل یک حمله میگرنی در ماه تجربه می کنند  و بیشتر این افراد سردرد های میگرن را عامل ایجاد ناتوانی متوسط ​​تا شدید می دانند.

میگرن یک سردرد قوی و شدید در یک یا هر دو طرف سر است.  در میان عوامل متعددی که باعث سردردهای میگرنی می شوند ، تغییر در مقدار ماده شیمیایی به نام سروتونین در بدن شما یکی از عوامل برجسته در بروز این مشکل در بدن می باشد. وقتی سطح سروتونین در بدن بالا باشد ، رگ های خونی شما کوچک می شوند و هنگامی که سطح سروتونین پایین است ، رگ های خونی شما متورم می شوند ، این تورم می تواند باعث درد و مشکلات دیگر مانند سردردهای شدید میگرنی در فرد شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

شیوع سردردهای میگرنی در جهان

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ در انجمن سردرد آمریکا منتشر شد ، گزارش داده است که شیوع سردردهای میگرنی بسیار زیاد می باشد و سالانه تقریباً از هر ۷ آمریکایی ۱ نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. میگرن و سردرد از جمله دلایلی هستند که افراد به پزشک مراجعه می کنند. این بیماری یک مشکل بهداشت عمومی مهم است ، به ویژه در زنان که در دوران باروری این مشکل می تواند بسیار ناتوان کننده باشد .

همچنین ، یک گزارش در سال ۲۰۱۶ توسط سازمان بهداشت جهانی نشان داده است ، که نیمی از سه چهارم بزرگسالان ۱۸ تا ۶۵ ساله در سراسر جهان در سال گذشته سردرد داشته اند و در بین این افراد ، ۳۰ درصد یا بیشتر گزارش کرده اند که میگرن دارند. جدا از سردرد شدید ، بروز میگرن در فرد علائمی از جمله حساسیت به نور و صدا ، تاری دید ، هاله بینایی ، تهوع و استفراغ و خستگی را نیز ایجاد می کند. زندگی با سردردهای میگرنی می تواند واقعا سخت باشد ، در حالی که داروها می توانند به درمان میگرن کمک کنند ، شما می توانید با عادات غذایی سالم و داروهای ساده غیر شیمیایی مانند دمنوش مناسب سردرد و میگرن ، این مشکلات را تحت کنترل داشته باشید.

سردرد چیست؟

به بیان ساده ، سردرد دردی است که در سر احساس می شود. سردرد ممکن است کل سر ، فقط یک طرف یا محل دقیق را تحت تأثیر قرار دهد. سردرد می تواند از کسالت و درد تا احساس سوراخ شدن در سر متغیر باشد. رگ های خونی در سر شما بسیار حساس هستند و تغییرت عروقی آنها را مستعد درد می کند.

برخی از افراد نسبت به برخی دیگر ، بیشتر مستعد ابتلا به سردرد هستند. سردرد همچنین می تواند ناشی از استرس ، تنش ، قرار گرفتن در معرض نور ، فعالیت شیمیایی در مغز و عملکرد عروق خونی و اعصاب سر شما باشد. رژیم غذایی نامناسب ، همچنین می تواند باعث سردرد شود ، غذاهایی که باید مراقب آنها باشید شامل الکل ، لوبیا ، پنیر و گوشت های فرآوری شده است. کافئین نیز در برخی از افراد ، می تواند باعث ایجاد سردرد شود ، اما در برخی دیگر نیز می تواند به کاهش سردرد کمک کند.این عامل بستگی به حساسیت فرد نسبت به کافئین دارد.

فواید و مزایای مصرف دمنوش مناسب سردرد و میگرن چیست ؟
فواید و مزایای مصرف دمنوش مناسب سردرد و میگرن چیست ؟

انواع رایج سردرد چیست؟

سردردها به دو نوع اصلی و ثانویه طبقه بندی می شوند. تفاوت عمده در سردرد ها ، این است که سردردهای ثانویه محصول جانبی یک مشکل دیگر هستند ، در حالی که سردردهای اولیه خود مشکل هستند. سردردهای میگرنی و سردردهای تنشی دو نوع رایج ،  سردرد اولیه هستند. شایع ترین سردرد ثانویه ، سردرد سینوسی است که می تواند با عفونت سینوسی ایجاد شود.

علل و انواع شایع سردرد :

 

سردردهای خوشه ای : این سردردها با اختلال در تنظیم خودکار عصب سه قلو در مغز همراه است.

سردردهای هورمونی : تغییرات هورمونی در رابطه با چرخه قاعدگی ، می تواند باعث ایجاد سردردهایی شود که به صورت چرخه ای رخ می دهد.

سردردهای عروقی : فشار خون بالا یا واکنش پذیری خون ، می تواند فشار بین جمجمه ای را افزایش دهد.

سردردهای آلرژیک : سایتوکاین های التهابی ناشی از هیستامین ، می تواند منجر به التهاب در مغز شود.

سردردهای برگشتی : قطع مصرف استامینوفن ، تریپتان ، ارگوتامین و سایر مسکن ها می تواند منجر به این نوع سردرد شود.

سردردهای سینوسی : آلرژی و احتقان سینوسی ، ممکن است باعث ایجاد فشار در صورت و در نتیجه سردرد شود.

استرس ، تنش عضلانی : سفت شدن عضلات شانه ، گردن و پوست سر ممکن است باعث سردرد شود.

دیس گلیسمی  : قند خون پایین و واکنش سریع قند خون  اغلب می تواند باعث سردرد در فرد شود.

یبوست مزمن :  ناتوانی در حذف مواد زائد و افزایش فشار شکم در نتیجه یبوست مزمن ، می تواند منجر به سردرد شود.

ارتفاع : سفر به ارتفاعات غیر عادی ، نیز می تواند باعث سردردهای کسل کننده و شدید شود.

مواد مخدر: بسیاری از داروها به عنوان عوارض جانبی سردرد ایجاد می کند. کم آبی بدن ، خماری و سایر علل کم آبی بدن اغلب می تواند باعث سردرد در ناحیه پیشانی شود.

ترک کافئین : بسیاری از افرادی که روزانه قهوه می نوشند ، در هنگام پرهیز دچار سردرد خواهند شد .

فواید و مزایای مصرف دمنوش مناسب سردرد و میگرن چیست ؟
فواید و مزایای مصرف دمنوش مناسب سردرد و میگرن چیست ؟

انواع دمنوش مناسب سردرد و میگرن :

 

دمنوش گیاهی زنجبیل

دمنوش گیاهی ریشه زنجبیل به دلیل مزایای سلامتی از جمله تسکین ناراحتی معده ، در طب سنتی بسیار مشهور می باشد. این دمنوش گیاهی ، می تواند با درمان علائم همراه با سردرد های شدید به بیماران میگرنی بسیار کمک کند. دمنوش گیاهی زنجبیل یک داروی طبیعی رایج برای درمان تهوع  که یکی از علائم سردردهای میگرنی است ، می باشد.

دمنوش گیاهی زنجبیل به تسکین عضلات تحریک شده معده که می تواند باعث گرفتگی و ناراحتی شدید معده شوند ، بسیار کمک می کند. این دمنوش گیاهی همچنین دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد که به کاهش التهاب در رگ های خونی که می تواند باعث درد معده و سردرد شود ، بسیار کمک خواهد کرد.

یک مطالعه منتشر شده در یک نشریه پزشکی ، نشان داده است که نوشیدن دمنوش گیاهی زنجبیل می تواند یک درمان موثر برای سردرد میگرنی باشد. در این مطالعه به تعدادی از بیماران دمنوش گیاهی زنجبیل داده شد و به تعدادی دیگر داروی سوماتریپتان ( دارویی برای درمان میگرن و سردرد های تنشی ) داده شد. محققان دریافتند که دمنوش گیاهی زنجبیل به اندازه داروهای تجویزی در درمان سردرد دو ساعت پس از مصرف بسیار موثر است .

دمنوش گیاهی بابونه گاوی

این دمنوش گیاهی ، مدتهاست که برای اهداف دارویی در سراسر جهان استفاده می شود. این دمنوش دارای طعم کمی تلخ با طعم علفی قوی است. به گفته محققان ، دمنوش بابونه گاوی یک داروی گیاهی محبوب برای جلوگیری از بروز سردردهای میگرنی است.

دمنوش گیاهی نعناع

دمنوش گیاهی نعناع و روغن نعناع از داروهای گیاهی طبیعی محبوب برای تسکین درد و ناراحتی معده ، دو علامت مرتبط با میگرن ، هستند. ماده فعال در دمنوش گیاهی نعناع ، منتول می باشد. این ترکیب طعم گس و خنک کننده ای ارائه می دهد و همچنین به کاهش التهابات که می تواند باعث سردرد و سردرد تنشی شوند ، بسیار کمک می کند. به گفته محققان ، استفاده از روغن نعناع به صورت موضعی بر روی پیشانی ، می تواند به کاهش سردرد سینوسی یا درد ناشی از میگرن بسیار کمک کند.

فواید و مزایای مصرف دمنوش مناسب سردرد و میگرن چیست ؟
فواید و مزایای مصرف دمنوش مناسب سردرد و میگرن چیست ؟

دمنوش گیاهی بابونه

در بحث آرامش ، دمنوش گیاهی بابونه یک نوشیدنی قدرتمند می باشد. این دمنوش گیاهی ، یک نوشیدنی بسیار محبوب قبل از خواب است و می تواند به کاهش اضطراب و استرس ناشی از حملات میگرنی بسیار کمک کند. این دمنوش گیاهی یکی از شناخته شده ترین دمنوش های آرامبخش در طب سنتی می باشد و می تواند درد میگرن را تسکین دهد.

محققان دریافته اند که دمنوش گیاهی بابونه ، به طور مستقیم فعالیت های سیستم عصبی را تعدیل می کند و علائم میگرن را کاهش می دهد. دمنوش گیاهی بابونه ، همچنین هورمون های استرس را در بدن مهار کرده و فعالیت GABA را افزایش می دهد ، که به بهبود خلق و خو و ایجاد آرامش کمک می کند. یک مطالعه دیگر نشان داده است ، که ترکیبات گیاه بابونه از جمله شامازولن و پارتنولید هر دو به عنوان مسکن های (NSAID) طبیعی برای کاهش التهابات و درمان میگرن حاد در بدن عمل می کنند. برای تسکین سردرد ، کافی است گل های تازه بابونه را به آب جوش اضافه کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید.

دمنوش گیاهی چای سبز

دمنوش گیاهی چای سبز یک دمنوش گیاهی خوشمزه است که به طور گسترده ای برای فواید سلامتی در طب سنتی کارایی دارد. این گیاه ماده اصلی در صنعت کاهش وزن است ، زیرا ترکیبات موجود در چای سبز به تسریع چربی سوزی در بدن بسیار کمک می کند. این دمنوش گیاهی همچنین به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان ها در خود ، یک دمنوش گیاهی سم زدایی محبوب نیز می باشد. دمنوش گیاهی چای سبز ، ممکن است با افزایش سلامت کلی به درمان علائم میگرن کمک کند.

یک بررسی سیستماتیک منتشر شده در مجله سردرد نشان داده است ، که دمنوش گیاهی چای سبز به بهبود خلق و خو و افزایش هوشیاری بسیار کمک می کند. محققان استدلال کردند که این اثرات ممکن است به “تأثیر در بهبود علائم سردرد” کمک کند. این دمنوش گیاهی همچنین حاوی مقداری کافئین می باشد که ممکن است در بهبود سردرد و میگرن به شما بسیار کمک کند.

دمنوش گیاهی پوست درخت بید

دمنوش گیاهی پوست درخت بید یک داروی ضد درد موثر می باشد  که می تواند در کاهش سردردهای میگرنی به شما بسیار کمک کند. مطالعه ای که در مجله Phytotherapy Research منتشر شده است ، نشان داده است که پوست این درخت از زمان های قدیم برای درمان بسیاری از دردها استفاده می شده است. محققان دریافته اند ، که پوست درخت بید ممکن است درد کمر را تسکین داده و ممکن است به بهبود درد آرتروز نیز کمک کند.

تحقیقات نشان داده است که دمنوش پوست درخت بید ، آنقدر قوی است که بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که آن را با داروهای ضد درد مانند آسپرین ترکیب نکنید. متخصصان همچنین توصیه می کنند در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون یا داروهایی برای اختلالات قند خون از مصرف این دمنوش گیاهی خودداری کنید.

فواید و مزایای مصرف دمنوش مناسب سردرد و میگرن چیست ؟
فواید و مزایای مصرف دمنوش مناسب سردرد و میگرن چیست ؟

دمنوش گیاهی اسطوخودوس

 دمنوش گیاهی اسطوخودوس ممکن است ، برای تسکین سردرد و میگرن بسیار مفید باشد. مانند دمنوش گیاهی بابونه ، این دمنوش گیاهی نیز استرس را کاهش می دهد و به بهبود میزان خواب به شما کمک می کند.

دمنوش گیاهی گل داودی

دمنوش گیاهی گل داودی ممکن است در کشورهای غربی به طور گسترده ای در دسترس نباشد و محبوبیت زیادی نداشته باشد ، اما دارای مزایایی بسیار زیادی برای سلامتی می باشد . در طب سنتی چینی ، دمنوش گل داودی سالهاست که برای درمان سردرد و تسکین سایر دردها مورد استفاده قرار می گیرد. طعم این دمنوش گیاهی فوق العاده خوشمزه است .

دمنوش گیاهی رزماری

رزماری ، یک گیاه آشپزی معطر محبوب ، دارای مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی است. این دمنوش گیاهی ممکن است برای بهبود اختلالات سیستم عصبی مانند اضطراب مفید باشد و فعالیت ضد درد را نیز افزایش داده و حافظه را تقویت می کند. در طب سنتی ، اغلب از این دمنوش گیاهی برای درمان سردرد و میگرن استفاده می شود .

دمنوش گیاهی میخک

میخک یک ادویه معروف است  که قرن ها برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده می شود. این گیاه خواص ضد درد دارد و مردم از آن برای دندان درد بسیار استفاده می کنند. دمنوش گیاهی میخک به تسکین سردرد های میگرنی بسیار کمک می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. بهتر است قبل از مصرف این دمنوش گیاهی ، با پزشک مشورت کنید ، به خصوص اگر از برخی داروها استفاده می کنید. دمنوش گیاهی میخک با داروهای رقیق کننده خون واکنش نشان می دهد .

دمنوش های گیاهی کافئین دار برای سردرد و میگرن

بیشتر دمنوش های ارائه شده در این مقاله دمنوش های گیاهی بدون کافئین هستند ؛ اما توجه به این نکته ضروری است که دمنوش چای سبز حاوی مقدار کمی کافئین است. در حالی که یک فنجان چای سیاه حاوی حدود نیمی از کافئین به اندازه یک فنجان قهوه است. با این حال ، محتوای کافئین این دمنوش گیاهی ، ممکن است باعث بدتر شدن سردرد در برخی از افراد شود که به کافئین حساس هستند.

عوارض جانبی مصرف کافئین در افراد مختلف ، می تواند متفاوت باشد. برخی افراد ممکن است کمی کافئین را برای تسکین سردرد خود استفاده کنند ، در حالی که مصرف همان مقدار کافئین در برخی از افراد ممکن است باعث ایجاد سردرد شود. اگر نمی توانید کافئین را تحمل کنید ، به یکی از دمنوش های گیاهی موجود در این لیست پایبند باشید. این دمنوش های گیاهی به طور طبیعی فاقد کافئین هستند ، بنابراین می توانید بدون ایجاد علائم جدیدی مانند ناراحتی معده که می تواند ناشی از دمنوش های کافئین دار باشد ، به تسکین درد های میگرن خود کمک کنید .

فواید و مزایای مصرف دمنوش مناسب سردرد و میگرن چیست ؟
فواید و مزایای مصرف دمنوش مناسب سردرد و میگرن چیست ؟

سخن آخر :

دفعه بعد که احساس سردرد یا میگرن داشتید ، یک فنجان دمنوش گیاهی بنوشید تا به تسکین علائم خود کمک کنید. دمنوش های گیاهی ، می تواند به کاهش التهابات برای کاهش احساس سردرد شدید به شما بسیار کمک کنند. دمنوش های گیاهی همچنین می توانند آرامش شما را افزایش داده و به شما کمک کنند تا سردردهای خود را آرام کرده و تسکین دهید.

همچنین شما باید از عوامل محرک میگرن از جمله استرس ، الکل و کافئین اجتناب کنید. اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی آب در روز مصرف می کنید و به طور منظم ورزش خواهید کرد. از نور شدید و بوهایی که ممکن است باعث ایجاد سردرد میگرنی شود ، خودداری کنید. در صورت بروز میگرن ، دمنوش گیاهی بنوشید تا سریع تر احساس بهتری داشته باشید. چند دمنوش گیاهی موجود در این لیست را امتحان کنید تا دریابید که چه چیزی جوانه های چشایی شما را قلقلک می دهد و کدام یک از این دمنوش های گیاهی برای علائم شما بهتر عمل می کنند. امیداواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا