Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قرص لاغری گیاهی چیست و از فواید و مضرات آن چه می دانید؟

قرص لاغری گیاهی انواع مختلفی دارد و همگی آنها با استفاده از خواص گیاهان دارویی باعث لاغری در فرد مصرف کننده می شوند. استفاده از قرص های لاغری برای کاهش وزن ، می تواند به شما مزایای اضافی نیز بدهد ، زیرا این قرص های لاغری حاوی گیاهان دارویی می باشد که برای سلامتی فواید بسیار زیادی دارد.

قرص لاغری گیاهی همانطور که از نامشان پیداست قرص هایی هستند که برای کاهش وزن مصرف می شوند و حاوی ترکیبات گیاهی می باشند. در مورد نحوه عملکرد این قرص های لاغری ، آنها می توانند به طرق مختلف در بدن شما کار کنند و تأثیرات متفاوتی بر روی افراد مختلف نیز دارند. برخی از آنها متابولیسم بدن را تسریع می کنند و میزان سوزاندن چربی را افزایش می دهند ، در حالی که برخی دیگر اشتهای شما را محدود می کنند یا میزان چربی ( کالری) دریافتی از مواد غذایی را کاهش می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این قرص ها در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

آیا قرص لاغری گیاهی در کاهش وزن موثر است؟

قبل از اینکه در مورد استفاده از قرص ، کپسول ، چای یا مکمل های گیاهی لاغری فکر کنید ، باید مطمئن شوید که سطح فعالیت و رژیم غذایی شما به حداقل رسیده است. قرص ها یا مکمل های لاغری ، چیزی نیستند که بتوانید بر آن برای کاهش وزن تکیه کنید و هرگز این مکمل های گیاهی ، نمی تواند جایگزین رژیم غذایی سالم ، کاهش کالری و ورزش منظم شوند.

این قرص های لاغری به عنوان داروهای تجویزی ، بدون نسخه یا مکمل های غذایی در دسترس هستند و به طور ایده آل باید به همراه بخشی از رویکردهای کلی کاهش وزن ، به عنوان مثال شیوه زندگی سالم ، ورزش و عادات رژیم غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

قرص های لاغری به عنوان یک راه حل مستقل برای کاهش وزن سریع و آسان طراحی نشده اند ، بلکه به عنوان یک مکمل برای کاهش وزن شما تولید شده اند. قرص های لاغری معمولاً توسط پزشکان عمومی ، همراه با رژیم غذایی و ورزش ، برای افرادی تجویز می شوند که وزن قابل توجهی را باید از دست بدهند.

قرص لاغری گیاهی چیست و از فواید و مضرات آن چه می دانید؟
قرص لاغری گیاهی چیست و از فواید و مضرات آن چه می دانید؟

قرص لاغری گیاهی چگونه کار می کنند؟

هیچ محصولی نمی تواند چربی های ذخیره شده را از بدن شما به طور کامل ذوب کنند ، اما آنها می توانند تفاوت قابل توجهی در وزن و درصد چربی بدن شما ایجاد کنند. قرص های لاغری گیاهی به روش های مختلفی برای کاهش وزن در بدن عمل می کنند که برخی از آنها را در زیر ذکر کرده ایم :

افزایش انرژی:

این قرص های لاغری انرژی شما را افزایش داده و شما می توانید در طول روز تحرک بیشتری داشته باشید ، بیشتر راه بروید و کالری بیشتری بسوزانید.

تمرکز:

این قرص های لاغری می توانند به شما در تمرکز در حین تمرین کمک کنند ، بنابراین شما کالری بیشتری می سوزانید.

افزایش مصرف کالری:

این قرص های لاغری حاوی مواد طبیعی هستند  که به آرامی توانایی بدن شما را در سوزاندن انرژی بالا می برد .

کاهش اشتها :

این قرص های لاغری حاوی موادی مغذی هستند که به شما کمک می کنند احساس سیری داشته باشید و گرسنگی کمتری احساس کنید و به شما کمک می کند ، بهتر بتوانید در برابر خوراکی ها و میان وعده ها مقاومت کنید ، زیرا دائماً احساس گرسنگی نمی کنید.

خواص اتصال به چربی ها:

برخی از قرص های لاغری ، با اتصال چربی به فیبر غذایی ، چربی را از وعده های غذایی شما حذف می کنند. این بدان معناست که توده فیبر چربی متصل شده توسط روده کوچک جذب نمی شود و از بدن خارج می شود.

قرص لاغری گیاهی چیست و از فواید و مضرات آن چه می دانید؟
قرص لاغری گیاهی چیست و از فواید و مضرات آن چه می دانید؟

مسدود کننده های کربوهیدرات :

برخی از قرص های لاغری با جلوگیری از عملکرد آنزیم های گوارشی از جمله  آلفا آمیلاز باعث می شوند کربوهیدرات های مواد موجود در غذایی اجازه می دهند بدون هضم شدن از بدن خارج شوند.

سرکوب کننده های اشتها :

گفته می شود برخی از قرص های کاهش وزن ، حاوی ماده گیاهی به نام hoodia gordonii می باشند  که این ماده گیاهی در واقع سرکوب کننده اشتهای شما می باشد. با این حال ، تحقیقات محدودی برای اثبات این امر وجود دارد.

تقویت کننده های متابولیسم :

در همین حال ، برخی از قرص های لاغری گیاهی وجود دارد  که حاوی عصاره فلفل قرمز و فلفل دلمه ای می باشند ، این عصاره های گیاهی با افزایش سوخت و ساز در بدن به کاهش وزن بسیار کمک می کنند  که می تواند منجر به سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن در فرد مصرف کننده ، شوند .

تجزیه چربی :

همچنین برخی از قرص های لاغری در بازار وجود دارد که از تولید آنزیم های گوارشی تجزیه کننده چربی در بدن جلوگیری می کند و مانع جذب چربی در بدن می شود. این قرص های لاغری فقط برای افرادی تجویز می شود  که از طریق تغییر شیوه زندگی ، مانند تغییر رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی ، نتوانسته اند وزن خود را کاهش دهند.

آیا قرص لاغری گیاهی بی خطر است؟

بهترین و مطمئن ترین راه برای استفاده از قرص های لاغری گیاهی ، این است که هر روز طبق دستور برای مدت زمان کوتاهی (حدود ۲ تا ۶ هفته) مصرف شوند. توصیه نمی شود برای مدت طولانی از این قرص های لاغری استفاده کنید. این توصیه ، به این دلیل است که دانش محدودی در مورد اثرات طولانی مدت مصرف قرص های لاغری گیاهی بر روی سلامتی وجود دارد.

قرص لاغری گیاهی چیست و از فواید و مضرات آن چه می دانید؟
قرص لاغری گیاهی چیست و از فواید و مضرات آن چه می دانید؟

انواع قرص لاغری گیاهی :

بیشتر قرص های لاغری گیاهی ، حاوی مواد ترموژنیک و کافئین هستند. بنابراین اگر می دانید که هر یک از این مواد بر سیستم گوارشی ، خلق و خو یا خواب شما تأثیرات منفی می گذارد ، باید از مصرف این قرص های لاغری اجتناب کنید. همچنین مراقب باشید تا از دوز مناسب هر روز استفاده کنید و همیشه قرص های لاغری  خود را با غذا و آب زیاد مصرف کنید. برخی از بهترین قرص های لاغری گیاهی در زیر برای شما ارائه شده اند.

قرص لاغری گیاهی گارسینیا کامبوجیا :

این قرص لاغری که از عصاره پوست میوه گیاه گارسینیا کامبوجیا تولید می شود ، حاوی اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) می باشد. این ماده فعال عصاره گیاهی گارسینیا کامبوجیا است که به عنوان قرص لاغری به بازار عرضه می شود. در یک مطالعه بر روی ۱۳۰ نفر ، که از این قرص لاغری استفاده می کردند ، نشان داده شد که این قرص به طور متوسط ​​، باعث کاهش وزن در حدود ۲ پوند در طی چند هفته مصرف شده است .

قرص لاغری گیاهی هیدروکسی کات :

قرص لاغری هیدروکسی کات  ، حاوی چندین ماده گیاهی از جمله کافئین و عصاره های گیاهان دارویی است ، که به کاهش وزن کمک می کنند. یک مطالعه به طور خاص نشان داده است ، که مصرف این قرص لاغری باعث کاهش ۲۱ پوند (۹.۵ کیلوگرم) وزن در یک دوره ۳ ماهه شده است.

قرص لاغری گیاهی کافئین :

قرص لاغری کافئین به دلیل افزایش متابولیسم بدن بسیار مشهور است و در بسیاری از مکمل های تجاری کاهش وزن یافت می شود. برخی از مطالعات نشان داده است ، که کافئین می تواند متابولیسم را در حدود ۳ تا ۱۱ درصد و چربی سوزی را تا ۲۹ درصد در بدن افزایش دهد.

قرص لاغری گیاهی کتون تمشک :

این ترکیب شیمیایی که به طور طبیعی در تمشک یافت می شود و همچنین نسخه مصنوعی آنها نیز موجود است ، باعث کاهش وزن می شود. تحقیقات نشان داده است که در سلول های چربی جدا شده از موش ها ، کتون تمشک تجزیه چربی را افزایش داده و سطح هورمون آدیپونکتین را افزایش می دهد که با کاهش وزن ارتباط مستقیم دارد.

قرص لاغری گیاهی چیست و از فواید و مضرات آن چه می دانید؟
قرص لاغری گیاهی چیست و از فواید و مضرات آن چه می دانید؟

قرص لاغری گیاهی قهوه سبز :

این قرص لاغری ، حاوی کافئین و اسید کلروژنیک می باشد  که هر دو با کاهش وزن ارتباط مستقیم دارند. کافئین در این قرص لاغری ، باعث افزایش چربی سوزی در بدن می شود و کلروژنیک اسید موجود در این قرص ، سرعت تجزیه کربوهیدرات ها در روده را کاهش می دهد. تعدادی از تحقیقات نشان داده است ، که قرص لاغری قهوه سبز می تواند به کاهش وزن افراد بسیار کمک کند.

قرص لاغری گیاهی گلوکومنان :

گلوکومانان یک فیبر گیاهی است  که در ریشه برخی از گیاهان یافت می شود . این قرص لاغری در معده ، آب را جذب می کند و مانند ژله حجیم می شود ، که باعث بروز احساس سیری طولانی در شما می شود. سه مطالعه انجام شده بر روی انسان نشان داده است  که مصرف این قرص لاغری به همراه رژیم غذایی سالم ، به افراد کمک می کند بین ۸ تا ۱۰ پوند (۳.۶ تا ۴.۵ کیلوگرم) در ۵ هفته وزن کم کنند.

قرص لاغری عصاره چای سبز :

مطالعات متعدد نشان داده است که آنتی اکسیدان اصلی چای سبز ، EGCG ، در سوزاندن چربی بسیار موثر می باشد. تحقیقات نشان می دهد عصاره چای سبز ، باعث افزایش فعالیت نوراپی نفرین در بدن می شود ، هورمونی که به سوزاندن چربی بسیار کمک می کند.چندین مطالعه نشان داده است که قرص لاغری عصاره چای سبز ، می تواند چربی سوزی در بدن را افزایش داده و باعث کاهش وزن در فرد مصرف کننده شود.

قرص لاغری لینولئیک اسید مزدوج (CLA) :

این قرص لاغری ، باعث کاهش اشتها می شود ، متابولیسم را بهبود می بخشد و تجزیه چربی در بدن را افزایش می دهد. لینولئیک اسید ، یکی از چربی های ترانس سالم است و به طور طبیعی در برخی غذاهای چرب حیوانی مانند پنیر و کره نیز یافت می شود. در مطالعات انجام شده ، قرص لاغری CLA به کاهش وزن ۰.۲ پوند (۰.۱ کیلوگرم) در هفته ، تا ۶ ماه کمک کرده است.

قرص لاغری گیاهی چیست و از فواید و مضرات آن چه می دانید؟
قرص لاغری گیاهی چیست و از فواید و مضرات آن چه می دانید؟

قرص لاغری فورسکولین :

گفته می شود که قرص لاغری فورسکولین، سطح ترکیبی به نام آدنوزین مونوفسفات حلقوی ( cAMP ) را در سلول ها افزایش می دهد که ممکن است باعث سوزاندن چربی ها در بدن شود. مطالعات انجام شده بر روی ۳۰ مرد دارای اضافه وزن ، نشان داده است که قرص لاغری فورسکولین باعث کاهش چربی ذخیره شده در  بدن و افزایش توده عضلانی می شود.

سخن آخر :

هنگام خرید قرص های لاغری گیاهی ، مطمئن شوید که لیست مواد تشکیل دهنده این قرص های لاغری را به دقت بررسی کرده اید و طبق توصیه سازنده از این قرص ها مصرف می کنید. بهترین راه برای جلوگیری از عوارض جانبی این است ، که قرص های لاغری را تحت نظر پزشک متخصص و همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا