Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیآزمایشگاهیعمومیغذایی و داروییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید بوراکس دکا (براکس دکا) | کاربرد بوراکس دکا چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد بوراکس دکا در مصارف گوناگون صنعتی و غیر صنعتی است. اگر قصد خرید بوراکس دکا را دارید، برای اطلاع از قیمت خرید و فروش بوراکس دکا در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان معتبر بوراکس دکا در انتهای مقاله استفاده نمایید. شرکت تولیدکننده و حجم محصول از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت بوراکس دکا هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های با سابقه و خوشنام فعال در زمینه فروش بوراکس دکا به روزرسانی می‌ گردد.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش بوراکس دکا در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش بوراکس دکا و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان بوراکس دکا در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده بوراکس دکا در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید بوراکس دکا در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش بوراکس دکا را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

بوراکس دکا (براکس دکا) ترکیبی با فرمول شیمیایی (Na۲B۴O۷ • ۱۰H۲O) است که به عنوان سدیم تترابورات دکاهیدرات یا بوراکس شناخته می شود. این ماده شیمیایی یک ترکیب طبیعی است که به طور گسترده در مواد شوینده و پاک کننده ها استفاده می شود.

براکس دکاهیدرات در واقع نمک اسید بوریک است که از نظر ظاهری یک پودر سفید متشکل از بلورهای نرم محلول در آب است. خواص ضد قارچی این ماده شیمیایی باعث شده که در درمان برخی از بیماری های پوستی مفید باشد و همچنین در برنامه های کنترل آفات مورد استفاده قرار می گیرد.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

براکس دکا / بوراکس دکا کاربردهای صنعتی نیز دارد و به عنوان یک شار برای از بین بردن اکسیدهای فلزی نامطلوب بکار می رود و در مواد مقاوم در برابر حریق نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

تاریخچه کشف بوراکس دکا و قیمت خرید بوراکس دکا

براکس که در ابتدا در تبت کشف شد، بطور طبیعی در رسوبات بستر خشک دریاچه ها مشاهده شد جایی که تبخیر فصلی مکرر بستری از خاک رس و نمک های طبیعی تولید می کند. امروزه بیشتر بوراکس معدنی جهان در جنوب غربی ایالات متحده تولید می شود و کالیفرنیا و نوادا دارای بیشترین ذخایر طبیعی هستند.

 

 

منابع دیگر براکس دکا شامل ترکیه، ایتالیا و صحرای آتاکاما شیلی است. در حالی که بوراکس به طور کلی از طریق استخراج به دست می آید ولی می توان از سایر ترکیبات حاوی بور به صورت مصنوعی نیز آن را تولید کرد.

اسید بوریک یا براکس کدامیک بهتر است؟

بوراکس و اسید بوریک هر دو از ترکیبات بور هستند. ماده معدنی طبیعی، استخراج شده از زمین یا جمع آوری شده از ذخایر تبخیر شده، بوراکس نامیده می شود. هنگامی که بوراکس پردازش می شود، ماده شیمیایی تصفیه شده حاصل از آن اسید بوریک (H3BO3) است. همانطور که گفته شد بوراکس در واقع نمک از اسید بوریک است.

قیمت فروش و کاربرد براکس دکا

کاربرد براکس دکا علاوه بر استفاده در شوینده ها، به عنوان امولسیفایر و نگهدارنده طبیعی است. در کرم ها، پمادها و لوسیون ها کاربردهای آرایشی و دارویی دارد. خاصیت قلیایی این ترکیب باعث می شود از آن به عنوان یک عامل بافر pH برای خنثی سازی اسیدها استفاده شود.

در خنک کننده های موتور و ضد یخ، بوراکس گاهی به عنوان مهار کننده خوردگی استفاده می شود زیرا می تواند از اکسیداسیون فلزات آهنی جلوگیری کند. در چسب های نشاسته ای برای کاغذهای چین دار، افزودنی های بوراکس به منظور بهبود ویسکوزیته، چسبندگی مرطوب و نگهدارنده آب عمل می کنند.

این ترکیب شیمیایی نقش مهمی در تولید سرامیک و شیشه برای لنزها، چراغ های جلو اتومبیل و سایر نمونه های تخصصی ایفا می کند که در آن ویژگی های نوری و فیزیکی باید به طور دقیق تنظیم شوند.

در حالی که این ترکیب شیمیایی در برخی از کشورها به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شود، بوراکس مجاز به استفاده در محصولات غذایی در ایالات متحده نیست. بوراکس دکا که یک محرک ملایم برای چشم و پوست است و توسط EPA به عنوان ماده ای با سمیت متوسط ​​و شدید طبقه بندی می شود. این ماده شیمیایی وقتی به صورت پودر استفاده شود یک محرک تنفسی است و مانند سایر محصولات پاک کننده معمولی باید در محلی ایمن و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

براکس دکا / بوراکس دکا چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش
براکس دکا / بوراکس دکا چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش

کاربرد بوراکس در کشاورزی

 

استفاده از بوراکس برای از بین بردن مورچه ها و سوسک ها

مورچه ها می توانند یک آفت جدی در باغ باشند، به خصوص وقتی میوه و سبزیجات پرورش می دهید. در حالی که تعداد زیادی از محصولات تجاری کنترل آفات در دسترس است، بسیاری از مردم هنگام استفاده از این مواد شیمیایی قوی در باغ خود احساس ناراحتی می کنند و ترجیح می دهند از یک محصول طبیعی تر استفاده کنند.

با این وجود، مهم است که به خاطر داشته باشید که بوراکس یک ماده شیمیایی بسیار قوی و بالقوه خطرناک است و نباید در مجاورت سبزیجات مورد استفاده قرار گیرد زیرا هنگام بلعیدن می تواند سمی باشد. همچنین، در صورت داشتن حیوانات خانگی یا فرزند کوچک از تله های بوراکس خودداری کنید زیرا مصرف مقدار کمی از آن باعث آسیب جدی شود.

برای کشتن مورچه ها با بوراکس، می توانید آن را درست روی مورچه ها بپاشید. مورچه ها این ترکیب را به محل زندگی خود برده و کل جمعیت مورچه ها را از بین می برند. بوراکس همچنین می تواند سوسک ها را از بین ببرد، بنابراین این تله های آفات می توانند در از بین بردن آفات مزاحم خانگی مفید باشند.

خرید براکس به عنوان کود

گیاهان برای سالم ماندن به ترکیب خاصی از عناصر نیاز دارند و دومین کمبود ریز مغذی در گیاهان مربوط به عنصر بور (اولین مورد روی) است. کمبود بور می تواند منجر به توقف رشد ریشه، تولید دانه های گرده خالی، گرده های ضعیف و گل کمتر در هر بوته شود.

اگر گیاه شما دارای برگ های در حال مرگ، میوه های تیره، رشد کم، برگ های تیره، نواحی مرده در ریشه، مرکز سیاه یا لکه های روی سبزیجات ریشه ای، ساقه های ترک خورده و توخالی و به طور کلی بهره وری پایین باشد باید به کمبود بور شک کنید.

در صورت مشاهده این علائم بسیار مهم است که خاک خود را آزمایش کنید زیرا ممکن است نشان دهنده کمبود تعدادی از ریزمغذی ها باشد. خاک هایی که شنی، اسیدی و دارای مواد آلی کمی هستند اغلب دچار کمبود عنصر بور هستند و برخی از گیاهان از جمله کلم، کرفس، توت فرنگی و سیب بیشتر از سایر گیاهان به بور نیاز دارند.

اگر آزمایش خاک شما نشان داد که میزان بور کمتر از ۱ ppm است می توانید از بوراکس برای افزودن بور بیشتر به خاک استفاده کنید. از آنجا که بوراکس از بور مشتق شده است، مخلوط کردن آن با خاک می تواند سلامت، رشد و تکثیر گیاه را بهبود ببخشد.

هنگام استفاده از بوراکس به عنوان کود، مهم است که بیش از مقدار توصیه شده استفاده نکنید زیرا می تواند گیاهان را از بین ببرد، به همین دلیل می توان در مقادیر بیشتر از آن به عنوان علف کش استفاده کرد. همچنین ماده معدنی در خاک تجمع می یابد، بنابراین نیازی به استفاده منظم از آن ندارید در واقع می تواند سه سال کامل دوام بیاورد.

روش تهیه کود بوراکس و قیمت فروش

روشهای زیادی برای استفاده از این ترکیب به عنوان کود وجود دارد که ساده ترین آنها این است که قبل از کاشت آن را به خاک اضافه کنید. بدین منظور از ۱ قاشق غذاخوری در ۱۰۰ فوت مربع خاک استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید ۱ قاشق غذاخوری بوراکس را با ۱ گالن آب مخلوط کرده و ۱ اونس محلول را در اطراف خاک هر گیاه بپاشید.

برای یک محلول مایع ضعیف تر، سعی کنید از ۱ قاشق غذاخوری را در ۳ گالن آب استفاده کنید و ۱ اونس را برای هر بوته استفاده کنید. سپس گیاه را زیر نظر داشته باشید تا از رشد مطلوب آنها اطمینان حاصل کنید. اگر گیاهان هنوز مشکل دارند، می توانید این کار را تا دو بار دیگر امتحان کنید و تا یک ماه رشد گیاهان خود را زیر نظر بگیرید.

همچنین می توانید محلول رقیق شده را مستقیماً بر روی برگ های گیاه به عنوان کود استفاده کنید، که ممکن است به جلوگیری از هجوم شته ها کمک کند. برای انجام این کار، سعی کنید ۲ اونس بوراکس را با ۵ گالن آب مخلوط کنید. پنج قطره صابون مایع نیز اضافه کنید تا محلول به طور مساوی اسپری شود. برگها را خیلی سبک اسپری کنید و آنها را خیس نکنید زیرا این محلول فقط باید روی برگها بماند و روی خاک نریزد.

براکس دکا / بوراکس دکا چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش
براکس دکا / بوراکس دکا چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش

خرید بوراکس دکا برای از بین بردن علف های هرز

براکس دکا / بوراکس دکا در صورت مصرف بیش از حد می تواند گیاهان شما را از بین ببرد بنابراین می توان برای از بین بردن گیاهان ناخواسته از آن استفاده کنید. برای از بین بردن علف های هرز با بوراکس، ۱۰ اونس بوراکس را با ۲.۵ گالن آب مخلوط کنید و از یک سمپاش پمپی یا برس برای پوشاندن برگ ها و ساقه های علف های هرز با محلول علف کش خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد بوراکس می تواند به گیاهان دیگر آسیب برساند. اطمینان حاصل کنید که فقط گیاهانی را که می خواهید از شر آنها خلاص شوید را اسپری کنید و محلول را سبک اسپری کنید تا روی خاک نریزد. همچنین از تماس این محلول با پوست خودداری کنید زیرا این محلول قوی می تواند باعث تحریک و حتی تاول شود.

اگر در حال تلاش برای از بین بردن علف های هرز در مناطقی مانند پیاده رو یا مسیر پیاده روی هستید، جایی که هرگز نمی خواهید گیاهان رشد کنند، می توانید با پاشیدن آنها در پایه گیاه سرعت از بین رفتن علف های هرز را تسریع کنید. همچنین این امر به احتمال زیاد از رشد مجدد آنها به زودی جلوگیری می کند.

با این اوصاف، هنگامی که احتمال بارندگی وجود دارد از این کار اجتناب کنید، زیرا می تواند منجر به ایجاد رواناب در حیاط و باغ شود و به گیاهان شما آسیب برساند.

فروش بوراکس برای تمیز کردن ابزارهای باغ

براکس دکا / بوراکس دکا همچنین می تواند برای ضد عفونی و تمیز کردن وسایل باغ، دستکش باغبانی، پیش بند باغبانی و گلدان استفاده شود. به این منظور ۱/۲ فنجان بوراکس را با یک گالن آب گرم مخلوط کنید، وسایل و گلدان های خود را در آن خیس کرده و بشویید. آنها را کاملاً با آب بشویید و بگذارید زیر آفتاب بماند تا خشک شوند.

حتی می توانید از بوراکس برای از بین بردن زنگ زدگی ابزار باغ خود استفاده کنید. فقط بوراکس را با کمی آب لیمو مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و آن را روی نقاط زنگ زده ابزارهای خود بمالید. سپس ابزارها را کاملاً با آب تمیز کنید و بگذارید بعد از اتمام کار کاملاً خشک شوند.

 

مواد شیمیایی مرتبط با براکس دکا

 

کاربردهای خانگی و مفید براکس دکا / بوراکس دکا

براکس به عنوان عنصری در محصولات نظافت خانگی، به عنوان بافر در آزمایشگاه های شیمیایی، برای کمک به استخراج طلا در عملیات استخراج و به عنوان ترکیبی در ساخت شیشه و سرامیک استفاده می شود.

بوراکس با PH حدود ۹.۵ کمی قلیایی است و هنگام افزودن به آب محلول بازی تشکیل می دهد. افزودن بوراکس به آب لباسشویی pH آن را افزایش می دهد (مشابه جوش شیرین که pH آن حتی بیشتر است) و به رفع لکه ها و پاک شدن ساده تر آنها کمک می کند.

محلول های بازی می توانند برای تمیز کردن و شستشو واقعا مفید باشند زیرا مواد اسیدی، چرب و روغنی را تجزیه می کنند – مانند مواردی که منجر به ایجاد لکه های چرب غذا می شوند! سایر کاربردهای خانگی براکس دکا / بوراکس دکا در ادامه شرح داده شده است:

مواد شوینده لباسشویی بسازید
بوراکس یکی از مواد اصلی در دستور العمل مواد شوینده خانگی است. از آنجا که براکس در آب یک محلول بازی تولید می کند، به افزایش کارایی سایر مواد پاک کننده موجود در شوینده ها کمک می کند.

جلوگیری از ورود آفات به خانه
با پاشیدن قسمت مساوی بوراکس و شکر در هر جایی که فکر می کنید ممکن است سوسک ها و مورچه ها وارد خانه شما شوند آنها را از خانه دور نگه دارید.

براکس دکا / بوراکس دکا چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش
براکس دکا / بوراکس دکا چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش

حفظ گل ها
می توانید از بوراکس برای حفظ انواع مختلف گلهای تازه بریده استفاده کنید. استفاده از بوراکس به حذف رطوبت شکوفه ها و برگ ها کمک می کند تا در هنگام خشک شدن دچار پژمردگی نشوند.
برای استفاده از آن، فقط یک قسمت بوراکس را با دو قسمت آرد ذرت مخلوط کنید و مخلوط را در ته جعبه بپاشید. گلهای خود را در جعبه قرار دهید، سپس مقدار بیشتری از مخلوط بوراکس و آرد ذرت را روی آن بپاشید. روی جعبه را بپوشانید و بگذارید حدود دو هفته بماند تا گلها خشک شوند.

علف های هرز را بکشید
از نمک بوراکس برای از بین بردن علف های هرز که از شکاف های موزائیک ها ی حیاط شما بیرون می آیند استفاده کنید. به همین دلیل بوراکس باید از محل رشد گیاهان دور نگه داشته شود، زیرا علف کش نسبتاً موثری است!

حل کردن بقایای چسبنده
بقایای چسبنده و چسبناک روی ظروف را با مخلوطی از دو قسمت بوراکس و ۱ قسمت آب از بین ببرید. مخلوط را روی ظرف بمالید تا چسب حل شود، سپس آن را تمیز بشویید.

ظروف آشپزی را تمیز کنید
اثر پاک کننده ملایم بوراکس برای استفاده در ظروف چینی و آلومینیومی مناسب است. آن روی قابلمه ها و ماهی تابه ها بپاشید و با دستمال مرطوب بشویید تا تمیز شود، سپس کاملاً آبکشی کنید.

تمیز کردن اثاثیه یا لوازم داخلی ماشین
یکی دیگر از کاربردهای بوراکس در خانه تمیز کردن اثاثیه منزل است. این ترکیب مقرون به صرفه ترین ترکیبی است که برای از بین بردن آلودگی و کثیفی از کف و روکش ماشین خودتان پیدا خواهید کرد!

یخچال خود را تمیز کنید
یک محلول پاک کننده از ۱ لیتر آب گرم و ۱ قاشق غذاخوری بوراکس تهیه کنید و از آن برای تمیز کردن نشتی و کثیفی داخل یخچال استفاده کنید. این محلول نه تنها یخچال شما را تمیز می کند، بلکه بوی بد آن را نیز از بین می برد و بوی بسیار تازه تری به آن می دهد!

اسکراب دوش، وان و کاشی
بوراکس را روی یک اسفنج مرطوب یا پارچه نرم بپاشید و مانند یک پاک کننده پودری از آن استفاده کنید. حتی می توانید از این روش برای تمیز کردن سطوح فایبرگلاس بدون خراشیدن سطح استفاده کنید و سپس کاملاً با آب تمیز بشویید.

براکس دکا / بوراکس دکا چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش
براکس دکا / بوراکس دکا چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش

زنگ زدگی را برطرف کنید
شما می توانید از ترکیب ۱-۲ قاشق غذاخوری بوراکس، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و آب کافی برای تهیه خمیر ضد زنگ زدگی استفاده کنید. خمیر را با اسفنج یا اسکرابر روی وسایل زنگ زده خود بمالید تا زمانی که زنگ زدگی از بین برود. سپس محل را کاملا شسته و خشک کنید.

کاسه توالت را تمیز کنید
از براکس، سرکه سفید و روغن های ضروری برای تمیز کردن کاسه توالت استفاده کنید که بسیار بهتر و مقرون به صرفه تر از شوینده های خریداری شده عمل می کند.

جلوگیری از بوی بد مرطوب کننده
برای جلوگیری از بوی بد و رشد باکتری ها در مرطوب کننده، ۱/۲ فنجان بوراکس را در ۱ گالن آب حل کرده و به مخزن دستگاه اضافه کنید. مرطوب کننده خود را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روشن کنید، سپس مخزن را خارج کرده و به خوبی با آب تمیز بشویید.

پاک کردن لکه های سینک
با خمیر حاصل از ۱ فنجان بوراکس و ۱/۴ فنجان آب لیمو، لکه های سینک ظرفشویی یا ظرف چینی را از بین ببرید. از اسفنج یا پارچه برای مالیدن خمیر به لکه ها استفاده کنید، سپس با آب گرم بشویید.

تمیز کردن مبلمان فضای باز
از بوراکس برای تمیز کردن مبلمان فضای باز خود برای فصول گرم استفاده کنید. ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی، ۱ قاشق چایخوری بوراکس و ۱ لیتر آب گرم را در یک بطری اسپری مخلوط کرده و آن را به طور سخاوتمندانه روی مبلمان فضای بیرون اسپری کنید. مبلمان را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید و یا با شیلنگ آب خوب بشویید.

سطل زباله خود را ضد عفونی کنید
با ریختن ۳ قاشق غذاخوری بوراکس در سطل زباله آن را تمیز و ضدعفونی کنید. بگذارید حدود یک ساعت بماند، سپس آن را با مقدار زیادی آب گرم خوب بشویید.

خوش بو کردن تشک ها
می توانید از بوراکس برای از بین بردن بوی ناشی از عرق یا ادرار از تشک ها استفاده کنید. جایی که بو بیشتر متمرکز است را مرطوب کنید، سپس با پارچه ای مرطوب شده در محلول بوراکس محل را تمیز کنید و بگذارید سطح تشک کاملاً خشک شود، سپس با جاروبرقی پودر خشک را پاک کنید. باید تشک خود را به صورت دوره ای تمیز کنید تا آلودگی، کثیفی و بوها از بین بروند.

بالش های زرد شده را سفید کنید
جلوگیری از نفوذ چربی های طبیعی بدن به بالش تقریبا غیرممکن است، به همین دلیل است که بالش ها با گذشت زمان رنگ زرد به خود می گیرند. اما یک روش ساده وجود دارد که می توانید از آن برای سفید کردن و درخشندگی بالش خود استفاده کنید که تا حدی به دلیل قدرت پاک کنندگی بوراکس وابسته است!

براکس دکا / بوراکس دکا چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش
براکس دکا / بوراکس دکا چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش

عوارض جانبی براکس دکا / بوراکس دکا و قیمت خرید و فروش

اگر براکس به صورت خوراکی مصرف شود، می تواند باعث تهوع و استفراغ و اسهال شود و مقادیر زیاد آن حتی می تواند منجر به شوک و نارسایی کلیه شود. مصرف این ماده شیمیایی در محصولات غذایی ایالات متحده ممنوع است.

براکس دکا همچنین می تواند پوست و چشم های شما را تحریک کند و در صورت تنفس می تواند به بینی، گلو و ریه های شما آسیب برساند. اگر اغلب اوقات با این ماده شیمیایی سرو کار دارید بهتر است بدانید که می تواند باعث بثورات پوستی شود و بر اندام های تناسلی مردان تأثیر منفی می گذارد.

قیمت خرید جایگزین های ایمن تر بوراکس دکاهیدرات

به جای بوراکس، می توانید از محصولات خانگی زیر برای نظافت خانه خود استفاده کنید:

سرکه: می توانید قسمت مساوی آب و سرکه را با هم مخلوط کرده و در یک بطری اسپری قرار دهید. از این محلول می توان برای تمیز کردن سینک ظرفشویی، پیشخوان و کف آشپزخانه و حمام استفاده کرد.

لیمو: می توان از آن برای تمیز کردن لکه های آب سخت استفاده کرد. همچنین برای تمیز کردن برنج و مس موثر است. لیمو را می توان با جوش شیرین مخلوط کرد تا خمیری برای تمیز کردن ظروف و تمیز کردن سطوح ایجاد شود.

مخلوط روغن زیتون با آب لیمو نیز می تواند جلای خوبی برای مبلمان چوبی باشد ابتدا از لیمو در یک منطقه کوچک استفاده کنید تا مطمئن شوید که اسیدیته آن باعث سفید شدن ناخواسته نمی شود.

جوش شیرین: یک پاک کننده خوب و همچنین یک خوشبو کننده برای سطل زباله، یخچال و لباس های شسته شده است. علاوه بر این، می توان از آن برای تمیز کردن دندان ها و تقویت لباس های شسته شده نیز استفاده کرد.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های بوراکس (دکا)

نام ماده بوراکس (Borax)
فرمول مولکولی Na2B4O7·۱۰H2O
جرم مولکولی ۳۸۱.۳۷ (decahydrate)
چگالی (دانسیته) ۱.۷۳ g/cm³ (solid)
نقطه ذوب ۷۴۳ °C (anhydrous)
نقطه جوش ۱۵۷۵ °C
دیگر نام ها بوره

 

از کجا بوراکس بگیریم؟ و قیمت بوراکس

شما می توانید بوراکس را از فروشگاه های مواد غذایی و اکثر خرده فروشان و همچنین داروخانه ها خریداری کنید. امکان خرید آنلاین و حضوری این ترکیب اکنون فراهم است و این ماده شیمیایی در بسته بندی های مختلف خرید و فروش می شود. قیمت براکس دکا / بوراکس دکا بسته به وزن بسته بندی و شرکت تولید کننده آن متفاوت است. قیمت بوراکس مایع نیز با پودر آن متفاوت است و شما می توانید هریک را برحسب نیاز خریداری کنید.

تفاوت بوراکس دکا و پنتا در قیمت فروش

تفاوت اصلی بوراکس دکا و پنتا در تعداد مولکول های آب موجود در فرمول شیمیایی این ترکیبات است. بوراکس دکا دارای ۱۰ مولکول آب و بوراکس پنتا دارای ۵ مولکول آب در ساختار خود است. بوراکس پنتا دارای بلورهای سفید رنگ و بدون بویی است که در آب و برخی حلال های آلی قابل حل است.

فرمول مولکولی بوراکس پنتا Na۲B۴O۷.۵H۲O است. بوراکس دکا یا سدیم تترا بورات دارای فرمول شیمیایی Na۲B۴O۷.۱۰H۲O است. بوراکس دکا معمولا به شکل پودر سفید رنگ است و کاربرد های بسیاری در صنعت دارد. اما عمده کاربرد بوراکس پنتا در تولید مواد شوینده است.

بوراکس پنتا
بوراکس پنتا که تترابورات دی سدیم نیز نام دارد، یک گرانول های کریستالی یا ترکیب پودری است. این ترکیب شیمیایی کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارد و به صورت عمده در دسترس است. این کریستال های سفید و بی رنگ به راحتی در آب حل می شوند و در تولید محصولات بسیار زیادی کارایی دارند. ویژگی های بوراکس پنتا عبارتند از:

  • قابل اشتعال، قابل احتراق یا انفجار نیست.
  • ماده سفید رنگ، بی بو و پودری شکلی است.
  • در بسته بندی های کوچک و فله ای در بازار موجود است.
  • برای ساخت شیشه، سفال و سرامیک کارایی دارد.
  • بوراکس پنتا رایج ترین شکل سدیم بورات است که در صنایع استفاده می شود.

انحلال بوراکس در آب و فروش بوراکس

این ترکیب شیمیایی به راحتی در آب حل می شود و قابلیت انحلال بالایی در آب دارد. باید توجه داشته باشید که این ترکیب شیمیایی در آب گرم انحلال پذیری بیشتری نسبت به آب سرد دارد. بوراکس می تواند سختی آب را نیز برطرف کند. در بین انواع ترکیبات مختلف بوراکس، بوراکس دکا بیشترین انحلال را در آب دارد.

پرسش های رایج در مورد بوراکس دکا

سریع ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای خرید و استعلام قیمت بوراکس دکا چیست؟
یک راه سریع، ساده و مطمئن برای خرید و استعلام قیمت بوراکس دکا، تماس با فروشندگانی است که توسط جهان شیمی تایید شده‌اند و شما می ‌توانید در ابتدا و انتهای این مقاله آن ها را مشاهده نمایید.

قیمت براکس دکا در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت خرید و فروش براکس دکا به عواملی مثل نرخ دلار، درصد خلوص، برند تولید کننده، مرغوبیت و سود فروشنده بستگی دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت براکس دکا می ‌توانید با فروشندگان معرفی شده در این مقاله تماس بگیرید.

جایگزین بوراکس چیست  + قیمت خرید

بوراکس یک ماده معدنی طبیعی است که به صورت پودری به فروش می رسد و نرم و سفید رنگ است. بیش از ۱۰۰ سال است که از این ترکیب شیمیایی به عنوان افزودنی لباسشویی و دفع آفات استفاده می شود. بوراکس همچنین کاربردهای سرگرم کننده دیگری مانند سبز کردن شعله های آتش را نیز دارد.

در مورد بی خطر بودن استفاده از بوراکس اختلاف نظرهای زیادی بین دانشمندان وجود دارد. دانشمندان توافق دارند که این ترکیب شیمیایی به طور کلی، یک ماده ایمن در پاک کننده های تجاری یا حشره کش ها است. بوراکس نباید توسط کودکان، حیوانات خانگی، یا بزرگسالان مبتلا به مشکلات تنفسی استنشاق یا بلعیده شود.

در حال حاضر مشخص شده است که این ترکیب شیمیایی باعث تحریک چشم و پوست می شود و ممکن است بر سیستم تولید مثل مردان تأثیرات منفی بگذارد. در منزل شما می توانید از جوش شیرین، خاک دیاتومه (Diatomaceous earth) و نشاسته ذرت به عنوان جایگزین بوراکس استفاده کنید.

از سدیم سسکویی کربنات امروزه به عنوان جایگزین بوراکس در صنعت یاد می شود. این ترکیب شیمیایی بلوری، مخلوطی از کربنات سدیم و بی کربنات سدیم است. PH این ترکیب شیمیایی مشابه بوراکس است. همچنین نسبت به خواص کربنات سدیم ملایم تر و در عین حال قوی تر از بی کربنات سدیم است.

فروش آب بوراکس

برای تهیه آب بوراکس، شما باید ابتدا پودر بوراکس را از فروشگاه های اینترنتی یا مغازه های عطاری محل تهیه کنید. سپس مقداری از پودر را درون مقداری آب ولرم ریخته و به خوبی بهم بزنید. با این کار شما آب بوراکس را تهیه خواهید کرد. از این آب می توانید برای ساخت اسلایم بازی استفاده کنید. توجه داشته باشید مقدار زیادی پودر بوراکس را به آب اضافه نکنید زیرا این عمل باعث سفت شدن اسلایم بازی شما خواهد شد.

آیا بوراکس همان جوش شیرین است ؟

جوش شیرین و بوراکس از بسیاری جهات کاملا شبیه هم هستند. نکته مهم این است که هر دو نمک های طبیعی هستند که به عنوان پاک کننده استفاده می شوند. دو تفاوت عمده بین جوش شیرین و بوراکس وجود دارد. بوراکس به طور قابل توجهی قلیایی تر از جوش شیرین است. بوراکس دارای pH 9.5 در مقابل ۸ برای جوش شیرین است. این تفاوت PH ممکن است، بوراکس را در شرایط خاص موثرتر کند. اما بوراکس همچنین یک ماده تمیز کننده خشن تر نسبت به جوش شیرین است.

همچنین شما می توانید با خیال راحت جوش شیرین را مصرف کنید، در حالی که بوراکس نباید خورده شود، استنشاق شود یا حتی در تماس پوست شما قرار گیرد. این بدان معنا نیست که بوراکس امن نیست بلکه منظور این است که جوش شیرین در مجموع یک ماده پاک کننده ملایم تر نسبت به بوراکس است.

بوراکس نامی رایج برای اشکال بی آب یا هیدراته سدیم بورات است. فرمول شیمیایی کلی بوراکس Na۲B ۴O۷ ·۱۰H۲O است. جرم مولی آن ۳۸۱.۳۸ گرم بر مول است. علاوه بر این، به عنوان یک عامل تمیز کننده، برای ساخت بافر، برای نرم کردن آب، برای استخراج طلا در مقیاس کوچک و غیره مفید است.

جوش شیرین بی کربنات سدیم است. فرمول شیمیایی این ترکیب NaHCO ۳ است. جرم مولی آن ۸۴ گرم بر مول است. از این ترکیب شیمیایی به عنوان یک عامل خمیر کننده در پخت و پز، کنترل آفات، برای افزایش قلیایی، به عنوان یک ضد عفونی کننده ملایم و غیره استفاده می شود. این موارد تفاوت های مهم بین بوراکس و جوش شیرین هستند.

اسید بوریک
اسید بوریک با نام های دیگری همچون هیدروژن بورات، اسید بورایک یا اسید بوریکوم شناخته می شود. اسید بوریک یک اسید ضعیف است. به طور کلی، به عنوان یک ضد عفونی کننده، حشره کش، بازدارنده شعله یا جاذب نوترون کارایی دارد. همچنین به عنوان پیش ساز بسیاری از ترکیبات شیمیایی کاربرد دارد. اسید بوریک به راحتی در آب حل می شود، در حالی که هیچ بوی خاصی ندارد. در شرایط استاندارد، یا به صورت کریستال بی رنگ و یا به صورت پودر سفید وجود دارد.

در واقع بوراکس و اسید بوریک یک چیز هستند و با تولید صابون لباسشویی خانگی مرتبط هستند. بوراکس از تورمالین، کرنیت و کلمنیت استخراج می شود و سپس تصفیه می شود. ساسولیت معدنی را می توان از اسید بوریک استخراج کرد. ویلهلم هومبرگ اولین کسی بود که اسید بوریک را از بوراکس در آزمایشگاه تهیه کرد. اسید بوریک به عنوان یکی از موثرترین و طبیعی ترین راه ها برای خلاص شدن از شر آفات مزاحم در خانه شناخته می شود.

از این اسید به شکل پودری، می توان برای رفع باکتری های موجود در کفش ورزشکاران استفاده کرد. محلول های بسیار رقیق این اسید، به عنوان محلول شستشو چشم نیز کاربرد دارند. به دلیل خواص ضد باکتریایی، اسید بوریک برای درمان آکنه نیز بسیار مفید است. لازم به ذکر است که اسید بوریک در صورت مصرف یا استنشاق به مقدار نسبتا زیاد، می تواند سمی باشد. همچنین، قرار گرفتن مداوم در معرض این اسید در مدت زمان طولانی، می تواند به شدت به کلیه ها نیز آسیب برساند.

قیمت بوراکس دکا

قیمت خرید و فروش بوراکس دکا برحسب حجم و برند تولید کننده آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید. به طور کلی شرکت تولیدکننده و خارجی یا ایرانی بودن عامل مهم دیگری در تعیین قیمت مواد شیمیایی است. درصد خلوص مواد شیمیایی نیز یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت این مواد است. قیمت بوراکس دکا نیز دارای شرایطی به همین صورت است.

فروش بوراکس دکا

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش بوراکس دکا از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان بوراکس دکا در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید بوراکس دکا

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید بوراکس دکا از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید بوراکس دکا، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان براکس دکا را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید بوراکس دکا با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

 




نوشته های مشابه

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. سلام و درود . برای تمیز کردن ابر و اسفنج و فوم که کثیف شده باشند و بوی بد میدهند (مبل و صندلی و تشک ابری ) از چه ماده ای میشه استفاده کرد که هم تمیز کنه و هم بوی بد را از بین ببره ؟
    ممنونم

  2. بازتاب: آیا بوراکس همان جوش شیرین است ؟
  3. اگر ممکنه راجع تفاوت فرمول شیمیایی بوراکس از نظر انواع و کاربردشون بگید؟

    و اینکه قیمتشون به نسبت با همدیگه چقدر تفاوت داره؟

    اگر این مقایسه در قالب یک جدول ، اضافه خیلی راحت و ساده تر میشه متوجه شد

    ممنون از شما و سایت خوبتون

  4. سلام

    آیا از کود بوراکس می توان برای گیاهان آپارتمانی و خانگی میشه استفاده کرد؟

    توی مقاله اشاره کردید که برای مصرف از بوراکس به عنوان کود باید دقیق و به اندازه مجاز باشه ؛

    میزان مصرف مجاز کود بوراکس برای این نوع از پرورش و گل و گیاه چه میزان هست؟

  5. امروز قصد خرید سود بوراکس را از یکی از شرکت های بازرگانی داشتم ؛ به دلایلی منصرف شدم .

    راستش این مسئله ذهنم رو مشغول کرده، که چطور باید به یک فروشنده برای خرید مواد شیمیایی اعتماد کنم؟

    چون اخیرا توی این بازار کلاه برداری زیاد شده و پیدا کردن فروشنده خوب هم بسیار کار سختیه

  6. اینجور که از مقاله شما متوجه شدم ؛

    بوراکس پنتا یک ماده تمیزکننده‌ و ضدعفونی کننده در آشپزخانه برای هر خانم خانه است

    فقط یک مورد اینکه ؛

    آیا بوراکس پنتا با توجه به کاربردهایی که برای آشپزخانه گفتید، خطری برای مواد غذایی ندارد؟

    مورد بعدی اینکه ؛ در تهران از کجا بوراکس پنتا بخریم؟

  7. من قصد خرید بوراکس پنتا را دارم
    البته این رو بگم که خریدار صنعتی و تجاری نیستم

    بلکه برای مصارف خانگی نیاز به بوراکس پنتا دارم

    احساس می کنم که فروشندگانی که شما هم معرفی می کنید اکثرا دنبال فروش عمده و صنعتی هستند

    با توجه به این شرایط برای مصرف جزیی و خانگی ، از کجا می تونم بوراکس پنتا تهیه کنم؟

  8. دنبال خرید بوراکس دکا هستم، منتها نه از فروشنده عادی بلکه ترجیحا از شرکتی که خودش واردکننده بوراکس دکا از کشور ترکیه باشد

    لطفا اگر اطلاعات تماس از شرکت یا شرکت‌های واردکننده دارید در اختیار ما قرار دهید .

  9. خسته نباشید و عصر بخیر

    توی مقاله تفاوت بوراکس دکا و پنتا رو تا حدودی توضیح دادید ؛
    ولی من دنبال ویدیویی هستم که برای یک پروژه درسی تفاوت بوراکس دکا و پنتا را به شکل مصور توضیح دهد

    آیا چنین ویدیویی در قسمتی از سایت شما وجود دارد؟

    اگر بتوانید بنده را راهنمایی کنید ، واقعا خوشحال می شوم

  10. به منظور خرید بوراکس دکا ازیکی از سایت های خرید وفروش مواد شیمیایی نیاز به مشاوره جدی دارم
    چون به سایت شما بیشتر اعتماد دارم لطفا درمورد تشخیص مرغوبیت و شیوه شناخت بوراکس دکا اصل توضیحات کاملی را شرح دهید

  11. در خصوص واردات بوراکس پنتا، بین برندهای چینی و ترکیه ای کدوم یکی به لحاظ کیفیت بالاتره؟

    برای ما قیمت خیلی اهمیت نداره، یک کارگاه طلاسازی هستیم و کیفیت برای ما بینهایت مهمه

    قیمت بوراکس پنتا هم اگر قیمت عرف بازار باشد، مشکلی نیست.

  12. فروش و خرید بوراکس پنتا با تضمین بهترین قیمت و کیفیت

    بیش از ۱۲ سال تجربه در فروش واردات انواع مواد شیمیایی

    سابقه واردات بوراکس پنتا و دکا از شرکت‌های معتبر خارجی

    جلب رضایت خریداران با دو نمایندگی فروش در تهران و اصفهان

    بازرگانی********** با دارا بودن همه مجوزهای لازم از صنف و اتحادیه

    شماره تماس دفتر تهران ۰۹۱۲******* آقای حیدری

  13. با سلام

    عرضم به خدمتتون که، تفاوت بوراکس دکا و پنتا را به خوبی توضیح دادید: ولی از نظر قیمت خرید و فروش، تشخیص کیفیت، برندهای معتبر و انواع درصد و گرید اطلاعاتی درباره تفاوت این دو نوع بوراکس در مقاله شما ندیدم.

    لطفا فرق بوراکس دکا و پنتا را بجز کاربرد از جنبه های دیگر نیز بررسی کنید.

  14. نیازمند خرید سود و بوراکس، اسید سیتریک و رزین کاتیونی برای یک کارخانه در شهرک صنعتی صفادشت هستیم. از فروشندگان عزیز که توانایی تامین این مواد شیمیایی را به صورت عمده باکیفیت مناسب و در سریعترین زمان ممکن دارند؛ دعوت می کنیم که با شماره زیر تماس بگیرند تا بعد از دریافت اطلاعات درباره گرید و حجم مورد نیاز کارخانه پیشنهاد قیمت خود را ارسال کنند.‌

  15. الف) چطور یقین حاصل کنیم که خاک زمین کشاورزی ما کمبود بور دارد؟
    ب) از نظر نوع درختان و میوه ها بیشتر چه نوع درختان یا حتی خاک هایی مستعد کمبود زیرمغذی بور هستند؟
    ج) چه میزان بوراکس مجاز هستیم که در صورت نیاز به خاک زمین کشاورزی اضافه کنیم؟
    د) شیوه استفاده از کود بوراکس و دوره زمانی مصرف آن بهتر است چگونه باشد؟

  16. روز شنبه شما بخیر

    درباره نقش و کاربرد بوراکس جوشکاری سوالی داشتم، همانطور که شما هم اطلاع دارید؛ از بوراکس در جوشکاری برای تمیز کردن سطح فلزات استفاده می کنیم، سوال من دقیقا این است که آیا از بوراکس می توان برای جوشکاری همه فلزات استفاده کرد؟ چه نوع بوراکسی برای این کاربرد موثر و مفیدتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا