Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

ویژگی های گربه نژاد دون رکس Devon Rex و قیمت خرید آن

گربه نژاد دون رکس بسیار بازیگوش و باهوش بوده و رفتار دوستانه ای در برابر انسان ها وحیوانات دارد. این گربه نژادی انگلیسی دارد و بین ۹ تا ۱۵ سال عمر می کند.گربه دون رکس معمولا به طول ۳۵ تا ۴۵ سانتی متر بوده و ۲ تا ۴.۵ کیلوگرم وزن دارد. بازی های تعاملی و بازی با پازل، از کار های مورد علاقه این گربه بوده و میزان جنب و جوش و فعالیت او متوسط است.

گربه دون رکس به دلیل داشتن پوشش فرفری و موهای کوتاهش به گربه پودل نیز معروف است. این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک اطلاعات کاربردی و مهمی درباره گربه نژاد دون رکس به شما می دهد، در مقالات دیگر این نشریه شما می توانید اطلاعات کامل و جامعی درباره گربه های نژاد های مختلف از جمله نژاد پرشین، اسفینکس، رگدال، حبشی، بنگال، سیامی، اسکاتیش فولد، بیرمن و مین کوون به دست بیاورید.

تاریخچه گربه نژاد دون رکس(Devon Rex)

گربه دون رکس برای اولین بار در انگلستان و شهری به نام Devon پدیدار شد و در واقع این کشور خاستگاه این گربه است. این گربه برای اولین بار بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ و در اثر یک جهش ژنی که حاصل تحول بود، به وجود آمد. در واقع گربه هایی با موهایی موج مانند در نزدیکی معدنی متروکه دیده شدند.

که یک خانم یکی ازاین گربه ها را گرفت و متوجه شد که او در انتظار تولد فرزند است، از فرزندان متولد شده او فقط یکی از آن ها مانند مادرش بود و کارل نامیده شد. کارل را می توان اولین نماینده نژاد دون رکس در نظر گرفت. نام این گربه از نام محلی که اولین بار در آن پرورش یافتند گرفته شده است. گربه دون رکس شباهت زیادی از نظر ظاهری و ژنتیکی به نژاد کورنیش رکس دارد، به همین دلیل هم نامش ترکیبی از نام محل تولدش، (دون) و رکس است. ظاهر خاص این گربه ما را یاد جن و پری می اندازد و ممکن است برای بعضی از افراد جذاب نباشد.

"ویژگی

ویژگی های شخصیتی گربه نژاد دون رکس (Devon Rex)

گربه های نژاد دون رکس علاقه زیادی به غذا خوردن و مخصوصا میان وعده ها دارند. این گربه ها  دوست دارند در ظرف مخصوص به خودشان غذا بخورند و این کار را در جای خاص و مشخصی انجام بدهند. گربه دون رکس عاشق گرما است و همیشه گرم ترین جای خانه را برای استراحت انتخاب می کند. این گربه فعالیت هایی که به انرژی متوسطی نیاز دارند را انجام می دهد و بسیار چابک و چالاک است. دون رکس مانند سگ ها بسیار وفادار و کنجکاو بوده و دوست داشتنی و بامزه است. این گربه دوست دارد از تمام اتفاقاتی که در خانه می افتد سر در بیاورد و مدام به دنبال شما راه بیفتد. گربه دون رکس در بزرگسالی هم رفتاری شبیه به رفتار یک بچه گربه داشته و اسباب بازی های متفکرانه مثل پازل را دوست دارد.

این گربه با صدایی بسیار آرام و ملایم خواسته هایش را بین می کند و لازم نیست نگران صدای بلند او باشید. گربه دون رکس سریعا به صاحبش عادت می کند و دوست دارد بیشتر وقتش را با او بگذراند. این گربه دوست دارد دائما بازی کند و تنهایی را اصلا نمی پسندد و در صورت زیاد تنها ماندن ممکن است افسردگی بگیرد. این نژاد به دلیل هوش بالایی که دارد می تواند دستورهای ساده را سریع و راحت یاد بگیرد.

"ویژگی

رابطه گربه نژاد دون رکس با انسان ها و سایر حیوانات

گربه دون رکس  با بچه ها رابطه بسیار خوبی دارد و علاقه زیادی به بازی کردن با آن ها دارد. این گربه دوست بسیار خوبی برای شما و اعضای خانواده تان است، همچنین این نژاد رفتار خوب و دوستانه ای با سایر حیوانات داشته و گاردی نسبت به انسان های غریبه ندارد. این گربه ها در کل بسیار اجتماعی هستند.

ویژگی های ظاهری گربه نژاد دون رکس (Devon Rex)

گربه دون رکس جثه ای به اندازه متوسط داشته و بدنش با موهای کوتاهی پوشیده شده است و به دلیل داشتن ریزش موی کم برای افرادی که نسبت به گربه ها آلرژی دارند مناسب تر است. این گربه ها در رنگ ها و طرح های مختلف از جمله سیاه و سفید، سفید، شکلاتی، آبی، قرمز، دارچینی یا سینمن وجود دارند و کوچکتر از نژاد کورنیش رکس که به آن شباهت دارد، هستند. داشتن چشمانی بزرگ و گرد و گوش های نوک تیز و بزرگ و بیرون زده از ویژگی های بارز صورت دون رکس است. چشمان این گربه بسیار زیبا و به شکل بیضی هستند. پوشش کرک مانند این نژاد در قسمت های شکم، قفسه سینه و بالای سر از قسمت های دیگر کم پشت تر است.

پا های گربه دون رکس بلند و باریک بوده، پنجه های او بیضی شکل و دمش از خز پوشیده شده است. موهای کوتاه و فرفری این گربه ها باعث شده به آن ها گربه پودل هم بگویند. به این دلیل که این گربه علاقه زیادی به گرما دارد، بهتر است در زمستان یک ژاکت یا لباس گرم تنش کنید.

"ویژگی

نحوه مراقبت از گربه نژاد دون رکس

آراستن پوشش مواج این گربه بسیار ساده است و می توانید بدون آسیب زدن به او موهایش را شانه بزنید. گربه دون رکس نیازی به حمام کردن ندارد مگر اینکه به رنگ سفید باشد. برای جلوگیری از پوسیده شدن دندان های گربه تان بهتر است به صورت روزانه آن ها را مسواک بزنید. هر دو هفته یک بار، می توانید ناخن های او را بگیرید تا به وسایل خانه آسیب نرساند. ترشحات و چرک چشم های این گربه ها را با دستمال تمیز و کمی مرطوب پاک کنید و توجه کنید که برای هر کدام از چشم ها از دستمال جداگانه ای استفاده کنید تا در صورت عفونت به چشم دیگر سرایت نکند. بهتر است هر چند وقت یک بار با یک دستمال یا پنبه مرطوب یا مخلوط با سرکه سیب، گوش های دون رکس را تمیز کنید تا عفونت نکنند.

در صورتی که گربه شما آفتاب می گیرد بهتر است به او ضد آفتاب بزنید تا دچار آفتاب سوختگی نشود. گربه دون رکس برای نگهداری در آپارتمان مناسب است و بهتر است یک گوشه گرم در جایی از خانه برای او آماده کنید. بیشتر گربه های این نژاد دچار مشکل چاقی یا سو هاضمه می شوند چون مقدار زیادی غذا می خورند و همواره گرسنه هستند.

"ویژگی

مشکلات سلامتی و بیماری های گربه نژاد دون رکس

همه نژاد های گربه چه اصیل و چه مخلوط، مستعد ابتلا به برخی از بیماری ها هستند.

* طاسی ارثی :

گربه دون رکس به طور طبیعی پوشش بسیار خوبی دارد ولی ممکن است دچار طاسی شود.

* کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک :

این بیماری قلبی یکی از بیماری های شایع، در این گربه ها است.

* مالاسزیا :

مالاسزیا نوعی بیماری است که بر اثر یک مخمر تک سلولی به وجود می آید و موجب خارش، چربی پوست و عفونت گوش می شود، این بیماری با مصرف داروهای ضد قارچ درمان می شود.

*دیسپلازی مفصل ران :

نوعی ناهنجاری مفصل ران است که موجب سستی مفصل و ضعیف شدن آن می شود.

* پیگمنتوزا کهیر :

این مشکل پوستی باعث ایجاد زخم های متعدد در بدن حیوان می شود.

* دون رکس میوپاتی :

این بیماری، نوعی اسپاسم ارثی است که بین ۳ هفتگی تا ۶ ماهگی بروز می کند و موجب ضعف عضلانی و عمومی می شود که وخامت علائم آن به شدت بیماری بستگی دارد. اگر حیوان خوش شانس باشد، ممکن است بیماری کندتر پیشرفت کند یا اصلا پیشرفتی نداشته باشد.

"ویژگی

قیمت خرید گربه نژاد دون رکس (Devon Rex)

بسته به نوع، جنسیت و سن، قیمت گربه های دون رکس با یکدیگر متفاوت است. برای خرید گربه دون رکس مورد نظرتان مانند خرید هر حیوان خانگی، می توانید به صورت حضوری به پت شاپ ها مراجعه کنید یا از سایت های معتبر اینترنتی گربه دون رکس مورد علاقه تان را بخرید.

تغذیه گربه نژاد دون رکس

گربه های دون رکس همیشه گرسنه هستند و دست رد به سینه غذا نمی زنند، به همین دلیل هم بهتر است صاحبانشان دقت زیادی در انتخاب وعده های غذایی آن ها به خرج دهند. توصیه دامپزشکان برای این گربه ها خوردن غذای آماده کلاس فوق پریمیوم یا کل نگر است. غذای گربه های دون رکس باید تمام مواد غنی و مورد نیاز آن ها را در بر بگیرد و نیازی به استفاده از مکمل ها و ویتامین های اضافی ندارند. رژیم غذایی مناسب آن ها باید شامل مقدار زیادی پروتئین (۸۰ درصد)، مقداری از اسید های چرب مفید (که معمولا در غذاهای دریایی وجود دارد) و ۲۰ درصد غلات، سبزیجات و لبنیات باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا