Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید هیدروسولفیت سدیم | کاربرد سدیم دی تیونیت

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد هیدروسولفیت سدیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید هیدروسولفیت سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش هیدروسولفیت سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان هیدروسولفیت سدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت هیدروسولفیت سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش هیدروسولفیت سدیم به روزرسانی می‌شود.

هیدروسولفیت سدیم (Na۲S۲O۴) که سدیم دی تیونیت نیز نامیده می شود پودری کریستالی و کرم قهوه ای رنگ با بوی سولفوری ضعیف است. هیدروسولفیت سدیم اگرچه در صورت عدم وجود هوا پایدار است اما در آب داغ و محلول های اسیدی تجزیه می شود.

هیدروسولفیت سدیم عامل سفید کننده خمیر در فرآیند تولید کاغذ است و پیش بینی می شود تقاضا برای تولید این ماده شیمیایی تا سال ۲۰۲۴ افزایش یابد. این ماده در صنعت با کاهش دی اکسید گوگرد تولید می شود و نمی توان آنرا برای مدت طولانی ذخیره سازی کرد زیرا به سرعت تجزیه می شود.

این ترکیب شیمیایی توسط فرآیندهای مختلفی مانند فرآیند ضایعات غبار روی، فرآیند آمالگام و فرآیند فرمات تولید می شود. این سه فرآیند در درجه اول برای تولید هیدروسولفیت سدیم مورد استفاده قرار می گیرند.

مراکز خرید و قیمت فروش هیدروسولفیت سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش هیدروسولفیت سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان هیدروسولفیت سدیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده هیدروسولفیت سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید هیدروسولفیت سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش هیدروسولفیت سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

فرآیندهای ضایعات غبار روی و آمالگام تقریباً ۸۰٪ از تولید جهانی این ماده را در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داده است. تمام کاربردهای هیدروسولفیت سدیم به دلیل توانایی کاهشی عالی آن است، این ماده در محیط اسیدی و اتمسفر گرم، خاصیت کاهشی نشان می دهد.

کاربرد هیدروسولفیت سدیم

این ترکیب یک نمک محلول در آب است و می تواند به عنوان ماده کاهش دهنده در محلول های آبی مورد استفاده قرار گیرد. هیدروسولفیت سدیم همچنین در برخی از فرآیندهای رنگرزی صنعتی مخصوصا مواردی که از رنگ‌های سولفور و رنگ‌های وات استفاده می شود، کاربرد دارد. خواص کاهشی این ماده باعث حذف رنگ اضافی، اکسیدهای باقی مانده و رنگ های ناخواسته شده و در نتیجه کیفیت کلی رنگ را بهبود می بخشد.

همچنین می تواند برای تصفیه آب و گاز استفاده شود. این ماده در فرآیندهای صنعتی به عنوان یک ماده سولفوناته کننده یا منبع یون سدیم مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر صنعت نساجی، این ترکیب در صنایع تولید چرم، صنایع غذایی، صنعت پلیمر، عکاسی و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد.

کاربرد گسترده هیدروسولفیت سدیم به دلیل سمیت پایین (LD50 آن ۵ گرم در کیلوگرم است) آن است و در واکنشهای آلی به عنوان ماده رنگ بر مورد استفاده قرار می گیرد.

هیدروسولفیت سدیم در آزمایشات فیزیولوژی به عنوان ابزاری برای کاهش پتانسیل ردوکس محلول ها استفاده می شود. علاوه بر این، اغلب در آزمایشات شیمی خاک برای تعیین مقدار آهن موجود در مینرال های اولیه سیلیکات بکار می رود.

تمایل شدید هیدروسولفیت سدیم به کاتیون‌های فلزی دو و سه ظرفیتی (M۲+, M۳+) به آن اجازه می دهد تا حلالیت آهن را افزایش دهد، بنابراین یک عامل شلاتوری مفید است.

این ماده بطور خودبخود در تماس با هوا و رطوبت گرم می شود و این گرما ممکن است باعث احتراق مواد اشتعال‌زای موجود در اطراف آن شود. قرار گرفتن طولانی مدت هیدروسولفیت سدیم در معرض آتش یا گرمای شدید ممکن است باعث انفجار شدید این ماده شود.

این ماده در بازیافت تقویت شده شیمیایی نفت برای تثبیت پلیمرهای پلی اکریلامید در مقابل تخریب رادیکالی در حضور آهن استفاده می شود.

به طور گسترده ای برای مقاصد سفید کنندگی در صنعت کاغذ و پالپ، فرآوری نساجی، شناورسازی سنگ معدنی، سفید کننده کائولین، صنایع دارویی و مواد افزودنی غذایی استفاده می شود. این ماده در درجه اول برای سفید کردن خمیر چوب و نساجی استفاده می شود.

کاربردهای سفید کنندگی خمیر منسوجات و چوب بیش از ۸۰٪ سهم بازار از هیدروسولفیت سدیم را در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داده است. هیدروسولفیت سدیم به عنوان یک عامل کاهش دهنده و همچنین یک ماده سفید کننده در تولید پارچه هایی از قبیل نایلون، پشم و پنبه استفاده می شود.

هیدروسولفیت را از کجا تهیه کنیم

هیدروسولفیت یک ماده پرکاربرد است که توسط دو کشور چین و آلمان با کیفیت و خلوص بسیار بالا به بازار های جهانی عرضه می شود. در ایران نیز واردکنندگان این محصول هیدروسولفیت سدیم را در اندازه های مختلف و برای استفاده صنایع به بازار عرضه می کنند. این ماده به صورت جامد پودری قابلیت انحلال بالایی در آب دارد و به دلیل داشتن قدرت کاهندگی بالا اغلب در صنعت نساجی برای کاهش رنگ ها و تثبیت رنگ ها استفاده می شود و کمک می کند که رنگدانه های باقی مانده به خوبی انحلال پیدا کنند و یا از بین بروند.

قیمت هیدرو سولفیت سدیم

هیدروسولفیت سدیم به صورت یک مایع بی رنگ و یا یک جامد که بویی مشابه سولفور دارد به بازار عرضه می شود. این ماده در دمای محیط نیز پایدار است و دارای قدرت کاهندگی بسیار مناسبی است که در محلول های آبی اغلب به کار برده می شود. این محصول به عنوان یکی از مواد شیمیایی تجاری بسیار مهم و یک باز قوی در سنتز مواد شیمیایی، صنعت کاغد سازی برای تولید خمیر کاغذ، صنعت رنگ و رزین برای ساخت و تولید رنگ، سنتز ابریشم مصنوعی و در تولید محصولات پتروشیمی، نساجی، آلومینیوم، مواد شوینده و صابون ها به کار برده می شود.

هیدرو در قالیشویی

هیدرو یک ماده پرکاربرد است که در صنعت قالیشویی استفاده می شود. این ماده اغلب در فرش های رنگ روشن و یا کرم و در فرش های پشمی و کرکی به منظور پاک کردن انواع لک به کار برده می شود. برای این منظور نیز از هیدروسولفیت با غلظت ۱% تا ۸% استفاده می شود. البته میزان استفاده از این ماده شیمیایی به صورت تجربی تخمین زده می شود و باید طوری استفاده شود که در کوتاه ترین زمان ممکن لکه ها را از بین ببرد و به الیاف فرش نیز آسیب نزند.

هیدروسولفیت چیست

هیدروسولفیت یک ماده الکترولیت است که اغلب به صورت محلول استفاده می شود که قابلیت احیا کنندگی و سفید کنندگی دارد. اغلب در صنعت کاغذ سازی به کار برده می شود زیرا می تواند بطور ایمن در سفید کردن کاغذ استفاده شود. همچنین در صنعت بازیافت نیز از این ماده برای سفید کردن وسایل بازیافت شده استفاده می شود. این محصول همچنین این قابلیت را دارد که در صنعت تولید لوازم آرایشی به دلیل داشتن خواص کاهندگی در فرمولاسیون رنگ مو، مرطوب کننده ها  و.. نیز استفاده شود.

Msds هیدرو سولفیت سدیم

Msds هیدرو سولفیت سدیم نشان می دهد که این ماده به عنوان یک کاهنده قوی در دمای محیط کاملا پایدار است اما نسبت به رطوبت حساس بوده و به راحتی وارد واکنش می شود. بنابراین می تواند با عوامل اکسنده وارد واکنش انفجاری شود. بهتر است این ترکیب شیمیایی را در مکان خشک و خنک نگهداری کنید. مصرف این ماده به صورت خوراکی می تواند کشنده باشد هر چند که سمیت بسیار کمی دارد. همچنین پساب این ماده نیز اثرات مخربی بر محیط زیست دارد.

فروش هیدرو سولفیت سدیم

هیدروسولفیت سدیم به صورت صنعتی حاوی مقادیر بالایی سدیم است که به عنوان یک ماده روشن کننده موثر شناخته می شود. اغلب برای استفاده در صنایعی مانند نساجی و کاغذ سازی به فروش می رسد زیرا می تواند در موادی مانند کاغذ، پنبه، پشم و خاک رس کائولن برای سفید کردن به کار برده شود. این ماده کاهنده برای کاهش رنگدانه ها در صنایع رنگرزی و جداکردن آنها از الیاف پارچه ها استفاده می شود. همچنین به عنوان عامل جداکننده برای جداکردن رنگ قرمز آهن از خاک در ساخت کاغذهای برقی و چینی نیز استفاده می شود.

ام اس دی اس هیدروسولفیت سدیم

ام اس دی اس هیدروسولفیت سدیم مواردی را مشخص می کند که در هنگام استفاده از این ماده بهتر است در نظر داشته باشید. این ماده در واکنش با اسیدها می تواند گازهای سمی تولید کند که به شدت می تواند باعث تحریک دستگاه تنفسی شود. بنابراین بهتر است هنگام کار با آن از ماسک مناسب استفاده کنید. علاوه بر این به دلیل قابلیت کاهنده بودن بهتر است در اماکن دارای رطوبت و یا گرم نگهداری نشود. این ماده در هنگام تماس با پوست نیز می تواند موجب تحریک پوست شود پس بهتر است از دستکش مناسب استفاده کنید.

عوارض و خطرات هیدروسولفیت سدیم

استنشاق این ماده سمی است و ممکن است باعث ایجاد تحریک شدید دستگاه تنفسی فوقانی، سرفه، تنگی نفس و درد قفسه سینه شود.

میزان تحریک به مقدار غلظت و مدت زمان قرار گرفتن در معرض این ماده بستگی دارد. قرار گرفتن در معرض مقدار بالای هیدروسولفیت سدیم می تواند باعث اختلال در گردش خون، کاهش تحریک پذیری CNS، تشنج، سیانوز، قطع تنفس و حتی مرگ شود.

این ماده در تماس با پوست ممکن است باعث سوزش، قرمزی و درد شود. هیدروسولفیت سدیم در تماس با چشم ها نیز باعث قرمزی، اشک ریزی و درد می شود. جذب پوستی این ماده بسیار کم است و در رابطه با سرطانزایی آن اطلاعی در دست نیست.

 

خرید هیدروسولفیت سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید هیدروسولفیت سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید هیدروسولفیت سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان هیدروسولفیت سدیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید هیدروسولفیت سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا