Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

طوطی گرینچیک طوطی بسیار پر وجنب وجوش و جسور و نترسی است و گاهی می تواند با محبت و شیطون باشد، منشا پیدایش آنها منطقی مانند بولیوی، برزیل، پاراگوئه و آرژانتین گزارش شده است. یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی پرنده در بین انسان ها است که به دلیل جذابیت و رنگ بندی خاصی که دارند، این طوطی با نام های دیگری مانند گرینچیک پارکت یا طوطی یلو ساید نیز شناخته می شود. نام علمی طوطی گرینچیک pyrrhura molinae است ودارای شش زیر گروه به نام های مولینا، رستریکتا، ققفنوس،فلاوپترا، استرالیا و هیپوکسانتا است.

در این مقاله نشریه علمی شیمی فیزیک شما را با خصوصیات ظاهری، خصوصیات رفتاری، شرایط نگه داری، بیماری ها و قیمت و خرید این طوطی زیبا آشنا می کنیم. در مقالات دیگر این سایت می توانید درباره حیوانات خانگی دیگری از جمله فنچ، همستر، نژاد های مختلف گربه و نژاد های مختلف سگ از جمله سگ نژاد سنت برنارد، بیچون فرایز، آلاسکن مالاموت، آکیتا، شیبا اینو و پودل مطالعه کنید.

طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

خصوصیات ظاهری طوطی گرینچیک

این طوطی دارای جثه و هیکل خیلی کوچک که جزء کوچکترین کانورها است و دم درازی که در حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر که در قسمت انتها دم، حالت باریک تری به خود می گیرد و حلقه سفیدی دور چشم خود دارند و همچنین دور گردن آنها نیز با یک حلقه سفید رنگی پوشیده شده است.

قد و وزن طوطی گرینچیک

آنها دارای قدی در حدود ۲۶ سانتی متر و وزنی در حدود تقریبا ۶۰ تا ۸۰ گرم دارند.

طول عمر طوطی گرینچیک

طول عمر این طوطی با توجه به شرایط زندگیش متفاوت است بستگی به این دارد که کجا زندگی میکند در بیابان یا قفس و شرایط زندگی مناسبی دارد یا نه؟ در کل اگر در شرایط ایده آل و خوبی زندگی کند طول عمری در حدود ۱۰ تا ۱۵ سال می تواند داشته باشد.

طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

رنگ بندی بدن طوطی گرینچیک

رنگ اصلی پرهای بدن این طوطی سبز می باشد که این رنگ در قسمت سر تیره تر و خاکستری است، قسمت سینه این پرنده طوسی رنگ است و رنگ پا و منقار خاکستری است، این پرنده دارای دمی به رنگ قرمز خرمایی است و بال های که با آن پرواز می کند به رنگ زیبای آبی می باشد و همچنین چشم هایی که در حالت طبیعی به رنگ قرمز یاقوتی است که اگر در زیر نور آفتاب قرار بگیرد کم رنگتر به نظر می رسد. یک نکته قابل توجه درسته که کانور گرینچیک سبز رنگ است اما دارای نژاد های مختلفی با جهش های رنگی متفاوت است از جمله می توان به رنگ دارچینی، زرد، زرد دو طرفی یا همان یلو ساید، سبز آبی و آناناسی اشاره کرد.

خصوصیات رفتاری طوطی گرینچیک

آنها پرندگانی از آمریکای جنوبی هستند و بومی آنجا و همیشه در بالای کوه به صورت گله های ۱۰ تا ۲۰ تایی زندگی می کنند و امروزه به عنوان پرنده خانگی نگه داری می شود و بسیار مهربان و شیطون است و اگر با صاحب خود معاشرت داشته باشد خیلی خوب رشد می کند. آنها دارای هوش فوق العاده ای هستند به طوری که مهارت یادگیری تردستی و همچنین دستشویی رفتن در جای مشخص و معین را دارند. خیلی پر جنب وجوش و بازیگوش هستند و می توانند شما را مانند دلقک سر گرم کنند و همچنین جسارت خاصی دارند، البته به این نکته توجه داشته باشید اینکه محیطی که طوطی شما درآن زندگی می کند در اجتماعی و نترس بودن و یا ترسو بودن طوطی تاثیر فراوان دارد.

این طوطی ها به شدت احساساتی و عاشق نوازش هستند ولی یه کم خجالتی و آرام هستند نسبت به بقیه کانورها واز کارهای مورد علاقه آنها به صورت معلق آویزان شدن است، این طوطی ها صحبت می کنند وبه طور واضح نیست و شما نمی توانید متوجه صحبت آنها شوید. از نقاط ضعف شخصیت آنها این است که مانند هر طوطی دیگر فقط به یک نفر ممکن است علاقه مند و با اون ارتباط بگیرد ولی اگر آنها را اجتماعی بار بیاورید این امکان هست که با همه اعضای خانواده دوست باشند و با بچه ها ارتباط خوبی دارد و نیاز به توجه و محبت همه اعضای خانه دارد.

طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

شرایط نگه داری از طوطی گرینچیک

شرایط نگه داری از این طوطی ها کمی مشکل است و هر کسی نمی تواند از آنها نگه داری کند چون نیاز به ورزش روزانه و توجه و سپری کردن وقت بیشتر با طوطی، داشتن فضای کافی برای قفس، تغذیه با غذاهای تازه و همچنین فعالیت مربوط به پرواز دارند وتامین این امکانات برای نگهداری و سلامت آنها لازم است.

قفس نگه داری از این طوطی حداقل در اندازه ۲۴* ۳۰ اینچ باشد و میله های فلزی با اندازه ۲.۱ تا ۴.۳ اینچ داشته باشد، هر چه قدر قفس بزرگتر باشد برای پرنده بهتر است و راحت تر می تواند در آن زندگی کند، وجود چندین  نشیمن گاه برای داخل قفس بهتر است که دارای طولی به اندازه ۲۳ سانتی متر و قطر ۱.۳ سانتیمتر باشد، پایین قفس بهتر از با خرده های کاغذی پر شود در شب بهتر است قفس پرنده را با پارچه بپوشانید تا هم استرس نگیرد هم از بوران و باد در امان باشد چون پرنده ای اجتماعی است در قفسش باید حتما درباز بماند و در جاهای شلوغ خانه باشد تا مورد توجه هم افراد خانه باشد و محبت آنها را دریافت کند مانند زمان های که در طبیعت  با هم نوع  خود می گذراند.

دمای مناسب

دمای مناسب برای این طوطی بین ۱۸.۳ تا ۲۶.۶ درجه سانتی گراد است و قفس در جایی باشد که نور کافی داشته باشد، ظرف آب و غذا را در زیرنشیمن گاه قرار ندهید و برای اینکه طوطی دچار التهاب مفاصل نشود حتما سایزهای مختلفی از نشیمن گاه را برایش بگذارید. این طوطی ها عاشق حمام کردن هستند برایشان به غیر از ظرف آب یک ظرف دیگر برای حمام کردن در قفس بگذارید برای حمام کردن و یا با یک اسپری آب، بهش آب بپاشید. این طوطی ها به سرگرمی زیادی احتیاج دارند تا اینکه فعالیت داشته باشند، اسباب بازی های متنوعی برایش انتخاب کنید تا با آنها سرگرم باشند.

یک نکته وقتی پشتش را این طوطی پف می کند یعنی نا راضی است و احتیاج به توجه دارد و وقتی بدنش را تکان می دهد یا سرش را پایین می آورد ویا بالش را بالا می برد این علائم نشان دهنده این است که دستشویی دارد.

طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

تغذیه طوطی گرینچیک

اولین وعده تغذیه ای برای این طوطی بهتر است مخلوطی از مواد سالمی مثل انواع میوه، سبزیجات، پلت و پروتئین حیوانی مانند تخم مرغ پخته و برنج پخته و پاستا باشد. انواع میوه های مناسب برای طوطی عبارتند از سیب، توت فرنگی، انگور، کشمش، موز، گلابی، پرتقال، پاپایا و گیلاس  می باشد و سبزیجات و حبوباتی مانند چغندر، هویج، کلم بروکلی، کلم، نخود، لوبیا،عدس، کدو، کرفس، ذرت، سویا، اسفناج و سیب زمینی شیرین و معمولی.

ویتامین ها و مواد معدنی

بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن این طوطی از طریق میوه و سبزیجاتی که تغذیه می کند تامین می شود و باقی آنها را از طریق ریختن در آب طوطی می توان تامین کرد، برای اطلاع از تعداد دفعات و همچنین مقدار استفاده از مولتی ویتامین بهتر است از یک دامپزشک کمک بگیرید. برای تامین کلسیم و ید مورد نیاز بدن این طوطی بهتر است از سنگ های معدنی که در پرنده فروشی ها موجود است استفاده شود فقط به این نکته توجه داشته باشید که میزان دریافتی کلسیم برای ایجاد تعادل حتما دو برابر فسفر باشد.

طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

بیماری های طوطی گرینچیک

طوطی گرینچیک مستعد این بیماری ها است.

بیماری پر ومنقار طوطی سانان

بیماری بزرگ شدگی و اتساع چینه دان

پسیتاکوز این بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است که دلیلش عدم رعایت بهداشت و خشک شدن و توزیع مدفوع آلوده

آسپرژیلوس یک نوع بیماری قارچی که علتش بهداشت نامناسب می باشد.

بد شکلی منقار

پر کنی که در پی کمبود توجه، محبت و سرگرمی بروز پیدا می کند

یکی از عواملی که این طوطی را مستعد مشکلات رفتاری می کند هوش بسیار بالایش است زیرا برای جلب توجه مورد استفاده قرار می دهد.

تشخیص جنسیت طوطی گرنچیک

از لحاظ ظاهر تشخیص نر و ماده آنها امکان پذیر نیست چون کاملا شبیه هم هستند و تنها تست DNAروش تشخیص آن می باشد.

طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
طوطی گرینچیک چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

قیمت خرید و فروش طوطی گرینچیک

برای خرید بهتر است از پت شاپ ها و سایت های معتبر کمک بگیرید و یک نکته قبل از خرید طوطی مورد نظر حتما آن را به دامپزشک نشان داده تا از سلامت آن مطمئن شوید. قیمت خرید و فروش این نوع طوطی با توجه به ترکیب رنگی، سن و همچنین تعداد کلماتی که صحبت می کند بستگی دارد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا