Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف

برای اینکه سال های شادی و پر از خاطرات خوبی برای بچه ها رقم بزنید داشتن یکی از حیوانات خانگی برای کودکان بهترین گزینه است. داشتن یک حیوان خانگی مناسب و خوب تجربه های عالی برای بچه ها به همراه دارد. بچه ها با نگه داری از یک موجود زنده می توانند تجربه ها و درس های ارزشمند زندگی را بیاموزند و یاد بگیرند مسولیت پذیر باشند، راه محبت کردن و مورد محبت قرار گرفته شدن را کسب می کنند. بر اساس عقیده بیشتر کارشناسان گزینش حیوان خانگی مناسب باید طبق تصمیم خانواده انجام شود و این انتخاب باید طوری باشد که اولا مناسب برای کودک باشد و ثانیا پر هزینه و همچنین برای والدین مراقبت از آنها وقت گیر نباشد.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک درباره چند حیوان مناسب برای کودکان صحبت می کنیم. شما می توانید در مقالات دیگر این نشریه درباره سایر حیوانات خانگی از جمله طوطی کاکادو، طوطی ملنگو، همستر، فنچ، خرگوش بلژیکی، خرگوش لوپ و مینی لوپ و … مطالعه کنید.

بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف
بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف

سگ، به عنوان یکی از حیوانات خانگی برای کودکان

سگ ها از رایج ترین و محبوب ترین حیوان خانگی برای کودکان هستند، حیوانات مهربان و بسیار وفادار هستند که تا آخر عمر خود به صاحب خود وفادار می مانند با نگه دارای از این حیوان می توان حس مسولیت پذیری و وفاداری را در کودکان به وجود آورد. برخی از نژاد های سگ ها قابل آموزش هستند و می توانند به عنوان همراه برای کودکانتان باشد. این حیوانات عمر طولانی دارند و نباید زیاد نگران از دست رفتن آنها باشید فقط اگر در آپارتمان زندگی می کنید نژادی از آن ها را انتخاب کنید که بی صدا و آرام باشند تا مشکلاتی برای شما به بار نیاورد.

گربه، به عنوان یکی از حیوانات خانگی برای کودکان

گربه ها از بهترین حیوانات خانگی محسوب می شوند و چون سر صدایی ندارند مناسب برای نگه داری در آپارتمان هستند و به فضای کمتری برای نگه داری نیاز دارند و نیاز به مراقبت شما ندارند چون این حیوانات می توانند تا حدودی از خودشان مراقبت کنند.  برای دستشویی کردن هم اگر به آنها آموزش دهید از خاک مخصوص برای آن استفاده کنند یاد می گیرند، اگر کودکتان به گربه آلرژی نداشته باشد بهترین گزینه برای شما است البته واکسیناسیون منظم فراموش نشود.

بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف
بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف

ماهی، به عنوان یکی از حیوانات خانگی برای کودکان

اگر می خواهید خانه آرام و ساکتی داشته باشید ماهی ها بهترین گزینه اند، نگه داری از آنها به فضای کمتری احتیاج دارد و همچنین به مراقبت و توجه کمی نیاز دارند و هزینه کمتری برای نگه داری صرف آنها می شود. در صورت نگه داری ایده آل عمر طولانی دارند به عنوان مثال گلد فیش در تنگ های کوچک به مدت ده سال عمر می کند. نگه داری از این حیوانات کوچک برای دور کردن استرس عالی است تماشا کردن شنای ماهی بیسار آرام بخش است چون حیوانات حساس و ظریفی هستند در خرید آن ها دقت کنید.

لاک پشت، به عنوان یکی از حیوانات خانگی برای کودکان

لاکپشت ها جزو حیوانات آرام و ساکت اند و هیچ سر و صدایی ندارند، این حیوانات خیلی هم دوست داشتنی است. آنها دارای طول عمر زیادی هستند پس از لحاظ از دست دادن حیوان خانگی نگرانی در این مورد ندارند، اکثرا دارای جثه کوچکی هستند که می توانند توسط کودکان حمل شوند و همچنین به فضای کمتری احتیاج دارند فقط به یک محفظه مخصوص که فیلتر، لامپ گرما و مخزن بزرگ دارد نیاز دارند.

پرنده

یکی دیگر از حیوانات دوست داشتنی پرندگان هستند که هوش بالایی دارند و خیلی اجتماعی رفتار می کنند البته این حیوانات نیاز به توجه و محبت روزانه دارند، ولی مانند گربه و سگ به پیاده روی و بازی نیاز ندارند و بیشتر وقت در قفس هستند. یکی از پرندگان پر طرفدار در بین کودکان طوطی است که نیاز به توجه کمتری نسبت به پرنده های دیگر دارد.

قناری و فنچ ها گزینه های عالی دیگر هستند که نیاز به رسیدگی بالایی ندارند و دوست دارند با دیگران معاشرت داشته باشند و اجتماعی هستند، همچنین خیلی خوش آواز هستند. فنچ ها خیلی آرام اند ولی دوست ندارند کسی به آنها دست بزند ، طول عمر قناری و فنچ ها در حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است. بهتر است مسئولیت غذا دادن، تمیز کردن و نگه دارای از پرنده را به کودکتان بسپارید تا مسئولیت پذیری را یاد بگیرند. پرنده ها نسبت به هوش و ظاهرشون تقسیم بندی می شوند، به عنوان مثال کوکتل ها و کاکودو که پرنده های باهوشی هستند قیمت بالایی دارند و جذاب تر هستند و نیاز به توجه زیاد تری دارند.

بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف
بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف

خرگوش، به عنوان یکی از حیوانات خانگی برای کودکان

در انگلیس خرگوش جزء مشهورترین حیوانات خانگی محسوب می شود، خرگوش ها نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارند نگه داری از آنها کمی سخت تر است به نظافت و رسیدگی بیشتری احتیاج دارند مخصوصا وقتی موهایشان بلند می شد نیاز به کوتاهی دارند. آنها بسیار اجتماعی هستند و دوست دارند با جفت خود یا خرگوش های دیگر زندگی کنند، مهارت آموزش پذیری بالایی دارند و با هوش هستند و حیوانات بامزه ای هستند. آنها بسیار پر انرژی و پر جنب و جوش هستند برای مراقبت نیاز به مکان و فضای بزرگتری احتیاج دارند و باید قفس آنها تمیزو مرتب نگه داشته شود و عمری در حدود ۵ تا ۱۰ سال دارند و غذای آن ها شامل یونجه، علوفه خشک، میوه و سبزیجات تازه و پلت های مخصوص خرگوش است.

همستر

همستر حیوانی سرزنده و سرگرم کننده است و بهترین رفیق و همدم برای کودکتان می تواند باشد. نگه داری از این حیوانات آسان است و فقط قفس آنها را باید زود به زود تمیز کنید تا بو نگیرد که بسیار نامطبوع است. همستر برای نگه داری نیاز به قفس دارد که می توان برای سرگرم کردن آن می توان از چرخ وفلک مخصوص استفاده کرد، قیمت و هزینه نگه داری از این حیوان چندان زیاد نیست.

بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف
بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف

خوکچه هندی

امروزه خوکچه هندی از حیوانات پر طرفدار است که از لحاظ ظاهری شبیه موش و خرگوش است، این حیوان بسیار بی آزار است که بهترین دوست برای بچه ها می تواند محسوب شود و شرایط نگه داری آسانی دارد فقط از لحاظ تغذیه باید با مشورت دامپزشک رژیم مناسبی برایش در نظر گرفته شود.

گربیل

این حیوانات از لحاظ جثه بزرگتر از همستر است و زندگی با جفت خود علاقه مند است و تنها زندگی کردن را دوست ندارد و حیوانی بسیار اجتماعی است. گربیل ها بسیار تمیز هستند و مکان زندگی خود را تمیز نگه می دارند، برای بلند کردنشان هیچ وقت دم آنها را نگیرید و باید با دقت حمل کنید.

سنجاب

یکی از حیوانات بامزه و دوست داشتنی است که درباره نگه داری از آنها عقاید متفاوتی دارند زیرا هر کس رفتارهای متفاوتی از این حیوان را تجربه کرده اند. برای اینکه یک سنجاب خوبی داشته باشید باید از بچگی آن ها را تربیت کنید، تربیت سنجاب های بزرگ مراقبت و صبر و حوصله ویژه ای می خواهد چون در زمان جفت گیری رفتار خشنی از خودشان نشان می دهند. این حیوانات دندان و چنگال های تیزی دارند که ممکن است اگر عصبانی شوند چنگ بندازند پس بهتر است از زمان کودکی تحت آموزش قرار بگیرند. تغذیه آن ها با آجیل و تنقلات انجام می شود، اگر در شرایط ایده آل و مناسب نگه داری شوند طول عمر بالایی دارند و طول عمر آنها در حدود ۴ تا ۷ سال است.

بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف
بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف

گکو پلنگی

این حیوانات جزو خزندگان است و بسیار اهلی و آرام هستند، عاشق رفتار لطیف با آنها هستند، رنگ بندی این حیوان بسیار زیبا است و فضای کمی برای نگه داری نیاز دارند می توان یک جفت از آنها را در جای کوچک نگه داشت. فقط یک نکته در ایران یافتن گکو پلنگی کمی سخت است و به آسانی پیدا نمی شود.

موش

حیوانات سریع و چموشی هستند، نگه داری از آن ها آسان است ولی چون فرز هستند برای بچه ها سخت است و بیشتر در شب ها فعالیت دارند. بیشتر دوست دارند با همدیگر به طور دسته جمعی زندگی کنند و بازی کردن با همدیگر خودشان را سر گرم می کنند.

بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف
بهترین حیوانات خانگی برای کودکان در سنین مختلف

بیماری های بهترین حیوانات خانگی برای کودکان

همه حیوانات خانگی مستعد بیماری هستند که در زیر چند تا را نام می بریم.

هاری

سرطان

تب طوطی

مایکوباکتریوم مارینوم

قیمت خرید و فروش بهترین حیوانات خانگی برای کودکان

برای خرید بهتر است به از پت شاپ و سایت های معتبر مراجعه کنید. قیمت خرید و فروش بهترین حیوانات خانگی برای کودکان با توجه به نژاد، سن، جنس، رنگ بندی و خیلی از عوامل دیگر متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا