Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

راهنمای خرید کرم ضد چروک صورت

ایجاد چین و چروک صورت نشان دهنده روند پیری است. استفاده از کرم های ضد چروک صورت یکی از روش های موثر در کنترل و کند کردن فرایند پیری صورت  است. فرایند پیری تحت تاثیر عوامل طبیعی و محیطی قرار دارد. با افزایش سن، توانایی بدن در تولید سلول های جدید و ترمیم سلول های قدیمی کاهش می یابد.

از عوامل محیطی موثر در ایجاد چین و چروک می توان به شرایط آب و هوایی خشک و بدون رطوبت، سبک زندگی، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد، تغییرات هورمونی، استرس و فشار های عصبی روزانه، خشکی و دهیدراته شدن پوست و … اشاره کرد.

در ین مقاله از نشریه علمی جهان شیمی به معرفی انواع کرم های ضد چروک صورت و ویژگی های آن ها می پردازیم.

فهرست مطالب

کرم ضد چروک صورت

مراقبت اصولی و صحیح از پوست، مانع ایجاد چین و چروک می شود. استفاده از کرم های ضد چروک به این روند کمک فراوانی می کنند. این وع از کرم ها از ترکیب امولسیون‌ های انواع روغن در آب تهیه می شوند.

اغلب کرم های ضد چروک حاوی اسیدهای آلفاهیدروکسی مانند گلیکولیک اسید هستند. این ترکیبات موجب از بین بردن سلول های مرده شده و با ترمیم سلول های پوستی موجب شفافیت و صافی پوست می شود.

کرم‌های ضد چروک حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کوآنزیم  Q10، چای سبز یا کینتین هستند. این ترکیبات مولکول های ناپایدار اشعه آفتاب و رادیکال های آزادی که موجب ایجاد چین و چروک می شوند را از بین می برد.

سن مناسب برای استفده از کرم ضد چروک صورت

با وجود تحقیقات و بررسی های انجام گرفته سن مشخصی برای شروع استفاده از کرم ضد چروک صورت وجود ندارد. استفاده از این کرم ها بیشتر به نوع پوست و شرایط آن بستگی دارد.

سن مناسب برای استفده از کرم ضد چروک صورت
سن مناسب برای استفده از کرم ضد چروک صورت

بیشتر متخصصان پوست توصیه می کنند که با شروع روند طبیعی ایجاد چین و چروک و کاهش سطح ساخت کلاژن در سنین ۳۰ به بالا، از کرم های ضد چروک برای پوست صورت و دور چشم استفاده شود.

تاثیرات کرم ضد چروک صورت

انواع کرم های ضد چروک صورت اغلب نحوه عملکرد مشابهی دارند که در این قسمت به آن اشاره می کنیم.

  • موجب آبرسانی و یا هیدراتاسیون پوست می شوند
  • پوست را ترمیم می کنند
  • پوست را لایه برداری می کنند
  • لکه های تیره پوست را از بین می برند
  • چین و چرک را کم عمق کرده و یا حذف می کنند

نحوه اثرگذاری کرم های ضد چروک صورت

ریچارد آیزن، درماتولوژیست و بنیانگذار مرکز پوست South Shore معتقد است که بهترین کرم ضد چروک به وسیله مرطوب کردن پوست عمل می کند. این امر موجب می شود ظاهر خطوط ریز کاهش و با بهبود بافت پوست به بازتاب بهتر نور کمک کند. از این رو، ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید مفید است.

تاثیر اسید های آلفاهیدروکسی

علاوه بر این، دکتر آیزن بر این باور است که این کرم ها حاوی اسید های آلفاهیدروکسی مانند گلیکولیک اسید هستند که به از بین بردن سلول های مرده پوست و لایه برداری کمک می کنند. در نتیجه، پس از مصرف پوست صاف تر و درخشان تر به نظر می رسد.

تاثیر ترکیبات آنتی اکسیدان

بعضی از کرم ها دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند کوآنزیم  Q10، کینتین یا چای سبز است. این مواد، رادیکال های آزاد و مولکول های ناپایدار اشعه آفتاب را که باعث ایجاد چین و چروک پوست می شود را از بین می برد. در صورت استفاده از این نوع کرم‌ ها توصیه می شود حتما زیر ضدآفتاب زده شود. البته نباید این نکته را فراموش کرد که موثرترین ضد چروک ها، خود ضد آفتاب ها هستند.

تاثیر ویتامین A

تحقیقات و بررسی های انجام شده از سال ۱۹۹۵ نشان می دهد که ویتامین A روی چروک ها اثرگذار است. رتینول، رتینیل پالمیتات و رتینوییک اسید سه ترکیب مشتق از ویتامین A هستند. این ترکیبات در کرم‌های ضد چروک یافت می شوند.

تاثیر ویتامین A
تاثیر ویتامین A

رتینوییک اسید ترکیبی قوی تر است که بیشتر برای رفع آکنه استفاده می شود و نیاز به تجویز پزشک دارد. این دو ترکیب باید در سطح پوست به فرم فعال رتینوییک اسید تبدیل شوند تا موثر واقع شوند. با این وجود فقط مقدار کمی از آن ها به ماده فعال تبدیل می شود.

تاثیر کلاژن و الاستین

ماده ی دیگری که در برخی از کرم های ضد چروک وجود دارد کلاژن است. کلاژن و الاستین دو پروتئین موجود در بافت پوست هستند که موجب سفت شدن آن می شوند. بهترین کرم ضد چروک باید به گونه ای عمل کند که کلاژن زیر پوست را تحریک کرده و در نتیجه این تحریک، پوست را سفت‌ تر و چروک ها را کمتر کند.

راهنمای خرید کرم ضد چروک صورت

استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی که به منظور از بین بردن چین و چروک و اثرات پیری استفاده می شوند از حساسیت بالایی برخوردار است. این محصولات اغلب گران قیمت هستند.

بنابراین، پیش از خرید آن با کمک راهنمای خرید کرم ضد چروک صورت، بهتر است ارزیابی کوچکی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین محصول را با توجه به نوع پوست و بودجه خود انتخاب کنیم.

بررسی نوع پوست

کرم های ضد چروک مانند سایر محصولات آرایشی و بهداشتی برای انواع پوست، از خشک و حساس گرفته تا چرب و مختلط تولید و به بازار عرضه می شوند. از این رو، بهتر است با تعیین نوع پوست خود، محصول مناسب را خریداری کنیم.

کرم های ضد چروک مخصوص پوست های چرب فاقد چربی هستند و نمی توان برای پوست های خشک مورد استفاده قرار داد. در صورت داشتن پوست خشک و دهیدراته و یا زندگی در مناطق با آب و هوای خشک و سرد، بهتر است از یک کرم ضد چروک قوی و غنی استفاده شود.

اما در صورت داشتن پوست چرب و یا زندگی در مناطق با آب و هوای مرطوب، بهتر است کرم ضد چروکی سبک، فاقد چربی و با بافت ژلی استفاده شود.

بررسی نوع پوست
بررسی نوع پوست

استفاده از کرم ضد چروک روز یا کرم ضد چروک شب

از آن جایی که کرم های ضد چروک شب در ساعات استراحت و ریکاوری بدن مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا نسبت به کرم های ضد چروک روز اثرگذاری بیشتری دارند.

از طرف دیگر، کرم های ضد چروک روز، از پوست در برابر عوامل محیطی مانند آلاینده ها و اشعه مضر خورشید محافظت می کنند. باید به این نکته نیز توجه شود که کرم های ضد چروک از قابلیت لایه برداری نیز برخوردار هستند. از این رو، پس از استفاده بهتر است به صورت مستقیم در معرض نور زیاد قرار نگرفت. زیرا، سبب آسیب به پوست می شود.

تشخیص میزان عمق چروک های پوست

برای درمان چروک های مختلف پوست صورت، درمان ها و محصولات متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال، چین و چروک های صورت که در اثر عادات حرکتی عضلات صورت به وجود آمده‌اند نسبت به چروک هایی که در اثر عدم مراقبت از پوست و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب به وجود آمده‌اند، روش درمانی متفاوتی دارند.

بسیاری از چروک ها به دلیل بالا رفتن سن ایجاد می شوند. از این رو، تنها می توان با تغییر سبک زندگی و مراقبت اصولی از پوست با استفاده از کرم های ضد چروک مناسب، ایجاد آن ها را به تعویق انداخت. به همین دلیل، توصیه می شود پیش از استفاده از هر نوع کرم ضد چروکی ابتدا با یک متخصص پوست مشورت شود.

بررسی ترکیبات ضروری موجود در کرم ضد چروک

توصیه می شود در هنگام خرید محصولات ضد چروک، به اطلاعات درج شده روی بسته بندی آن ها دقت شود. کرم های ضد چروک باید حاوی ترکیباتی مانند سرامید، شی باتر، نیاسامید اسید، پپتید، ویتامین C یا اسکوربیک اسید، عصاره درخت چای و عصاره هسته انگور باشند.

ترکیبات آنتی اکسیدان در کرم ضد چروک صورت

"<yoastmark

این ترکیبات می توانند با رادیکال های آزادی که به پوست حمله کرده و به آن آسیب وارد می کنند، مبارزه ‌کنند. رادیکال های آزاد با قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید، بدون استفاده از مواد محافظتی پوست، ایجاد شده و به مرور زمان باعث بروز سرطان می شوند.

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات قرمز رنگ، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان‌ هستند. از این رو، با داشتن یک رژیم غذایی مناسب، می توان آن ها را به وعده غذایی خود اضافه کرد.

کرم های ضد چروک با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان می توانند باعث جوانی پوست شوند. البته نام این ترکیبات روی بسته بندی کرم های ضد چروک درج نمی شود. بنابراین، برای تشخیص یک کرم ضد چروک حاوی آنتی اکسیدان باید به وجود ترکیباتی مانند ویتامین‌های A، E، C، لیکوپن، بتاکاروتن و سلنیوم روی بسته بندی توجه کرد. این ترکیبات در واقع همان ترکیبات آنتی اکسیدان هستند.

ترکیبات مرطوب کننده در کرم ضد چروک صورت

یکی از مهمترین عوامل ایجاد چروک بر روی پوست، کاهش شدید سطح کلاژن و در نتیجه خشکی پوست است. کرم‌هایی که حاوی مرطوب کننده هستند، با کمک به کلاژن‌ سازی پوست مانع خشکی آن می‌شوند. نتیجه این امر جلوگیری از ایجاد چین و چروک است.

توجه به نوع بسته بندی کرم ضد چروک صورت

کرم های ضد چروکی که حاوی ترکیباتی مانند پپتید، رتینول و ویتامین C هستند، باید دارای بسته بندی تیره و مقاوم در برابر نفوذ و ورود هوا باشند. زیرا، این ترکیبات در اثر قرار گرفتن در معرض نور و یا هوا ناپایدار شده و از بین می روند.

بررسی قیمت کرم ضد چروک صورت

در بازار کرم های ضد چروک فراوانی با برند های مختلف وجود دارد که قیمت آن ها کاملا با هم متفاوت است. گاهی قیمت این کرم ها متناسب با برند تولید کننده می تواند بسیار بالا باشد. البته این امر قدرت این کرم ها در از بین بردن چروک های صورت را تضمین نمی کند. بهتر است به عنوان یک مصرف کننده محصولی را انتخاب کرد که کاملا سازگار با پوست باشد.

بررسی قیمت کرم ضد چروک صورت
بررسی قیمت کرم ضد چروک صورت

بررسی نظر سایر خریداران

در صورت خرید آنلاین یک کرم ضد چروک توصیه می شود به غیر از مشخصات محصول، نظرات سایر خریداران نیز مطالعه شود. این افراد معمولا از تجربیات خود در استفاده از آن محصول اطلاعات خوبی را ارائه می دهند.

باید ها و نباید های استفاده از کرم ضد چروک صورت

  • استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی اصولی دارد که اگر طبق آن پیش بروید می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را بگیرید.
  • اگر پوست شما آسیب دیده و یا آفتاب سوخته شده است، از کرم های ضد چروک استفاده نکنید.
  • توصیه می شود از کرم ضد چروک در طولانی مدت و به صورت مداوم استفاده نشود. زیرا، پوست به آن عادت کرده و حالتی خنثی به خود می گیرد.
  • نباید از کرم ضد چروک صورت برای پوست دور چشم استفاده کرد.
  • در صورت قرار گرفتن در مقابل اشعه مستقیم خورشید و یا نور زیاد، از کرم های ضد چروک استفاده نکنید.

معرفی بهترین کرم های ضد چروک صورت

با توجه به مطالب گفته شده، در این قسمت به معرفی بهترین محصولات ضد چروک و ویژگی های آن ها می پردازیم.

کرم ضد چروک و روشن کننده ام کیو MQ مدل بوستر ویتامین C

  • ضد چروک، محرک ساخت کلاژن و جوانسازی پوست
  • همراه با خاصیت روشن کنندگی و شفافیت بالا
  • بازگرداندن سفتی و قوام پوست و ضد افتادگی پوست
  • سرشار از ترکیبات مرطوب کننده قوی
  • با خاصیت آنتی اکسیدان و ضد رادیکال های آزاد

کرم ضد چروک سینره

  • حاوی کمپلکس MDI، دانه کتان و روغن گل مغربی، عصاره گل همیشه بهار، دکسپانتنول و شی باتر
  • ضد التهاب، ترمیم کننده و تجدید بافت های آسیب دیده پوست
  • حفاظت و مراقبت از پوست در مقابل آلودگی، عوامل مخرب، ذرات و گرد و غبار هوا خشکی
  • ممانعت از خراب شدن ساختار کلاژن‌های سطح پوست به علت کدورت سن و افزایش طول عمر سلول‌های پوست
  • دارای کوآنزیم Q10 و ویتامین E به منظور حذف رادیکال‌های آزاد
  • از بین‌برنده‌ی چروک‌های ریز صورت و کاهش عمق چین و چروک‌های سطح پوست
  • قیمت مناسب
کرم ضد چروک سینره
کرم ضد چروک سینره

کرم ضد چروک و قوام دهنده روز درمولب

  • بهترین کرم ضد چروک برای سنین بالای ۳۰
  • دارای ساختار سبک و فاقد چربی با قدرت جذب بالا
  • اثرات لیفتینگ و حفظ قوام پوست
  • دارای اثرات محافظت در برابر آفتاب
  • آنتی اکسیدان
  • التیام بخش پوست
  • صاف و یکدست کننده پوست
  • دارای بافتی سبک، لطیف با جذب سریع و فاقد چربی

سرم ضد آفتاب و ضد چروک نامرئی دکتر مورد

  • درمان چین و چروک
  • محو نمودن خطوط ایجاد شده روی پوست
  • ضد آفتاب با فاکتور محافظتی SPF30
  • کاهش عمق خطوط و چروک ها تا ۷۱%
  • افزایش لطافت و نرمی تا ۹۴%
  • ۱۰۰%محافظت نامرئی و بافت سبک با spf30
  • صاف و یکدست نمودن پوست
  • قابل استفاده برای آقایان و خانم ها

پرکننده فوری چین و چروک ها الگوترم

  • مغذی و تقویت کننده عمقی سلول های پوست
  • ترکیبات مغذی دریایی و هیالورونیک
  • محصول ضد چروک با تاثیر سریع و ماندگاری طولانی
  • با اثرگذاری ۳ گانه بصری، بیولوژیکی و مکانیکی
  • کم عمق و کوتاه تر نشان دادن چروک های پوستی
  • حاوی ترکیبات موثر دریایی و هیالورونیک اسید
  • موثر در کاهش ظاهری چروک های پوستی

کرم ضد چروک شب سلولار بوست نوتروژینا

  • حاوی رتینول، هگزینول و ویتامین C
  • سرشار از ترکیبات مغذی و آبرسان
  • درای بافتی نرم و سبک
  • جذب سریع و راحت به پوست
  • مناسب برای انواع پوست
  • کاهش تخریب سلولی
  • درمان چروک‌های پوست
  • جلوگیری از افتادگی پوست
  • جلوگیری از ایجاد لک های پوستی
  • افزایش الاستین و کلاژن سازی

کرم ضد چروک ژاک آندرل

  • حاوی ویتامین E ، جلبک سبز و قهوه‌ای و عصاره جوجوبا
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان قوی
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رفع چین و چروک
  • آبرسانی و مرطوب کننده
  • کنترل چربی پوست
  • برطرف کننده چین و چروک سطحی پوست

سرم تقویت کننده حاوی ۵ نوع امگا نووکسپرت

  • آبرسانی، تقویت کننده و جوان کننده قوی
  • تامی انرژی عمیق سلول هایپوستی
  • مناسب برای استفاده در فصل زمستان و در هنگام اسکی و کوهنوردی
  • مناسب برای فصل تابستان در کنار دریا و شنا در استخر
  • از بین برنده خشکی و کم آبی پوست
  • تقویت کننده و انرژی رسان
  • غنی شده با عوامل مغذی و جوانساز
  • برطرف کننده چین و چروک های پوستی
  • دربردارنده انواع امگاها با خواص بی نظیر
سرم تقویت کننده حاوی 5 نوع امگا نووکسپرت
سرم تقویت کننده حاوی ۵ نوع امگا نووکسپرت

نانو لوسیون طلا و مروارید ام ۲ بیوتی

  • سبب جوانسازی مؤثر پوست و کاهش چین و چروک
  • تأمین انرژی مورد نیاز سلول های پوستی
  • افزایش درخشندگی و شفافیت پوست
  • بازسازی و ترمیم کننده مؤثر پوست
  • قابل استفاده برای خانم ها و آقایان
  • افزایش استحکام و قوام پوست

کرم آغازین اولین چروک ها الگوترم

  • ضد چروک قوی و برطرف کننده خطوط و چروک های جدید روی پوست
  • تقویت عمقی سلول های پوست
  • افزایش مقاومت و تحمل پذیری
  • مناسب انواع پوست ها
  • کمک به ترمیم و بازسازی سلول های پوست
  • سرشار از عوامل رطوبت رسان
  • جلوگیری از بروز خطوط ریز پوستی
  • برطرف کننده علائم خستگی پوست
  • غنی شده با ترکیبات ضد چروک قوی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا