Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

نامگذاری بین المللی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی (INCI)

سیستم نامگذاری بین المللی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی یا INCI (International Nomenclature Cosmetic Ingredient) در سطح بین‌المللی برای شناسایی مواد آرایشی (به عنوان مثال، عصاره‌های گیاهی، روغن‌ها، مواد شیمیایی) شناخته شده‌اند. توسط کمیته بین المللی نامگذاری INC توسعه یافته است. در فرهنگ لغت و کتابچه راهنمای مواد آرایشی بین المللی منتشر شده اند.

سیستم نامگذاری بین المللی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی به اختصار INCI، شناسه‌های منحصربه‌فرد برای مواد آرایشی مانند موم‌ها، روغن‌ها، رنگدانه‌ها و سایر مواد شیمیایی هستند. مطابق با قوانینی که توسط شورای محصولات مراقبت شخصی تعیین شده‌اند.

اولین نسخه از فرهنگ لغت مواد آرایشی در سال ۱۹۷۳ منتشر شد و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به عنوان منبع اصلی نام مواد برای مقررات FDA که نیاز به برچسب گذاری مواد آرایشی دارد، ارائه شد.

در نشریه جهان شیمی فیزیک در مورد انواع داروها مانند استامینوفن، ایبوپروفن، فاموتیدین، بهترین ماسک روشن کننده پوست، ماسک خاک رس مقالاتی منتشر شده است. در این مقاله شما را با نامگذاری بین المللی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی آشنا میکنیم.

نامگذاری بین المللی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی (INCI)

سیستم نامگذاری بین المللی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی (INCI) در اوایل دهه ۱۹۷۰ توسط شورای محصولات مراقبت شخصی (انجمن CTFA، لوازم آرایشی، بهداشتی و عطری سابق) تصویب شد.

این لیست توسط شورای محصولات مراقبت شخصی نگهداری می شود. نام INCI در ایالات متحده، اتحادیه اروپا، چین، ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر برای فهرست کردن مواد تشکیل دهنده روی برچسب محصولات آرایشی استفاده می شود. به استثنای چند مورد، نام های برچسب گذاری INCI در همه کشورها یکسان است.

در حال حاضر، بیش از ۱۶۰۰۰ ماده در لیست نامگذاری بین المللی مواد آرایشی و بهداشتی وجود دارد. جامع ترین فهرست مواد مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی است. لیست کامل INCI را می توان در وب سایت ها توسط شورای محصولات مراقبت پوستی به دست آورد.

اگر می خواهید نامگذاری بین المللی مواد آرایشی و بهداشتی را برای محصول خود به صورت رایگان جستجو کنید. می توانید موجودی مواد آرایشی اتحادیه اروپا را در CosIng بررسی کنید.

سیستم نامگذاری بین المللی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی (INCI)
سیستم نامگذاری بین المللی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی (INCI)

کاربرد نامگذاری بین المللی مواد آرایشی و بهداشتی

لازم به ذکر است که فهرست شدن یک ماده در نامگذاری بین المللی اولیه آرایشی و بهداشتی به این معنی است که این ماده مورد ارزیابی قرار گرفته و تائید شده است. ارزیابی توسط Cosmetic Ingredient Review (CIR) به طور مستقل انجام می شود.

بررسی مواد آرایشی یا Cosmetic Ingredient Review (CIR)

بررسی مواد آرایشی در سال ۱۹۷۶ توسط انجمن تجارت صنعت (در آن زمان انجمن لوازم آرایشی، بهداشتی و عطری که اکنون شورای محصولات مراقبت شخصی) با حمایت سازمان غذا و داروی ایالات متحده و فدراسیون مصرف کنندگان آمریکا ارائه شد. اگرچه CIR توسط شورا ارائه می شود. اما CIR و روند بررسی آن مستقل از شورا و صنعت لوازم آرایشی هستند. CIR ایمنی مواد مورد استفاده در لوازم آرایشی را به شیوه ای باز، بی طرفانه و کارشناسانه بررسی و ارزیابی می کند. مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی از منابع مختلفی تهیه می شوند. اما برخلاف مواد تشکیل دهنده غذا، اغلب توسط اکثر مصرف کنندگان مورد توجه قرار نمی گیرند.

مزایای نامگذاری بین المللی مواد آرایشی و بهداشتی

نامگذاری بین المللی مواد آرایشی و بهداشتی در درجه اول برای برچسب زدن محصولات آرایشی نهایی استفاده می شود. اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن و کانادا فقط نام های INCI را برای برچسب زدن محصولات آرایشی می پذیرند.

چرا به جای استفاده از نام های شیمیایی از نام های INCI برای برچسب زدن لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می کنیم؟ یک ماده آرایشی می تواند نام های شیمیایی مختلفی (نام IUPAC، نام رایج، نام CAS و غیره) در کشورهای مختلف داشته باشد. استفاده از نام هماهنگ INCI می تواند موانعی را که اغلب مانع درک مصرف کننده و تجارت بین المللی می شود، به حداقل برساند.

نیاز به یکنواختی در نامگذاری مواد اولیه آرایشی در کشورهای سراسر جهان شناخته شده است. مزایای بی شماری برای یک سیستم یکنواخت از نام های برچسب گذاری برای مواد آرایشی وجود دارد. از جمله ثبات و شفافیت ارائه شده به مصرف کنندگان برای مواد تشکیل دهنده با یک نام واحد بدون توجه به منشاء محصول مطرح می شود.

دانشمندان و متخصصان پوست همچنین اطمینان دارند که اطلاعات در همه جا یکسان است. احتمال اشتباه یا شناسایی نادرست از استفاده از نام های متعدد برای یک ماده را از بین می برد.

سیستم نامگذاری بین المللی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی (INCI)
سیستم نامگذاری بین المللی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی (INCI)

نامگذاری بین المللی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی در محصولات آرایشی

در ایالات متحده، بر اساس قانون غذا دارو و آرایشی و بهداشتی و قانون بسته بندی و برچسب گذاری منصفانه، اطلاعات دقیق خاصی برای نمایش روی برچسب محصولات آرایشی الزامی است. در کانادا، دستورالعمل نظارتی، مقررات آرایشی است. نام مواد روی کالا باید طبق قانون با الزامات اتحادیه اروپا با استفاده از نام های نامگذاری بین المللی مواد آرایشی و بهداشتی مطابقت داشته باشد.

قوانین تنظیم لوازم آرایشی برای ایمنی مهم مصرف کننده قابل اجرا هستند. به عنوان مثال، مواد تشکیل دهنده برای خریدار برای کاهش خطر واکنش آلرژیک به ماده‌ای که کاربر قبلا به آن آلرژی داشته است. در اطلاعیه کالا ذکر شده است. نامگذاری بین المللی مواد آرایشی و بهداشتی برای مواد تشکیل دهنده هر محصول مراقبت پوستی برای مصرف کننده الزامی است. سیستم INCI به مصرف کننده اجازه می دهد تا محتوای مواد تشکیل دهنده کالا را شناسایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا