Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول لیور هلث جی Liver health G 140 و موارد مصرف آن

قرص و کپسول لیور هلث جی از داروهای گیاهی برای درمان بیماری های ناشی از مسمومیت کبدی مانند هپاتیت و سیروز کبدی است و همچنین از دیگر کاربرد آن پاکسازی کبد است. این دارو از گیاه خارمریم تهیه شده است که با دارا بودن مواد موثر در آن گیرنده های استروژنی را فعال کرده که در نتیجه سلول های آسیب دیده را احیا کرده و عملکرد نرمال کبدی را سبب می شود. در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را با فواید، عوارض، ترکیبات، مکانیسم اثر، تداخل دارویی، نحوه مصرف و شرایط نگه داری  این فراورده گیاهی بیشتر آشنا می کنیم. در این مقاله می توانید درباره سایر دارو ها از جمله قطره خوراکی سیلیمارین، پودر گلوکومان، قرص آلپیک، قرص جینکوتیدی و قرص و کپسول لیور پاور مطالعه کنید.

قرص و کپسول لیور هلث جی Liver health G 140 و موارد مصرف آن
قرص و کپسول لیور هلث جی Liver health G 140 و موارد مصرف آن

گیاه خار مریم

در ابتدا چون این فراورده تهیه شده از گیاه خار مریم است به توضییح مختصری در مورد این گیاه دارویی پر خاصیت می پردازیم.

گیاه خار مریم یا مارتیغال از گیاهان دارویی بسیار پر کاربرد است که در طب سنتی استفاده فراوانی از آن می شود. این گیاه به دلیل اجزای قوی آلی که در آن موجود است معروف است، عصاره این گیاه نیز دارای ترکیبات فعال و اسیدهای چرب متعددی حاوی لینولئیک است.

خار مریم گیاه بومی اروپا و مناطق خاصی در آسیا بود که امروزه در بیشتر مناطق جهان یافت می شود، گیاه گلدار با گل های قرمز مایل به بنفش  و برگ هایی به رنگ سبز مایل به زرد که دارای رگه های سفید است. عصاره خار مریم متشکل از عناصری است که تضمین کننده سلامتی اندام های مختلف بدن است، سیلیمارین در حدود ۶۵ تا ۸۰ درصد عصاره خار مریم موجود است و همچنین دارای ۲۰ تا ۳۵ درصد اسید چرب است، سیلیمارین خود نیز دارای هفت نوع فلاونولینگان است. یکی ار تاثیرات مهم گیاه خار مریم تاثیر آن  بر عملکرد و سلامتی کبد است، دیگر خواص و کاربرد گیاه خار مریم عبارتند از:

محافظت از کبد

جلوگیری از دیابت

بهبود سلامت قلب

ضد سرطان

تنظیم کلسترول

جلوگیری از سنگ صفرا

مراقبت از پوست

کمک به کاهش وزن

بهبود سلامت استخوان

کمک به درمان آسم

کمک به ایمنی بدن

خاصیت ضد قارچ

کند کردن شروع و روند آلزایمر

کمک به درمان پسورریازیس

سندرم پیش از قاعدگی

سلامت پروستات

کمک به افزایش بارداری

کمک به بهبود زخم ها

محافظت سلول های قرمز خون

کمک به افزایش شیر

کاهش التهاب

قرص و کپسول لیور هلث جی Liver health G 140 و موارد مصرف آن
قرص و کپسول لیور هلث جی Liver health G 140 و موارد مصرف آن

ترکیبات تشکیل دهنده قرص و کپسول لیور هلث جی

این دارو از مواد موثر در گیاه خار مریم یا مارتیغال تهیه شده است. ترکیباتی در عصاره این گیاه به نام سیلیمارین وجود دارد که متشکل از مواد زیر است.

سیلی بین A

سیلی بین B

ایزو سیلی بین A

ایزو سیلی بین B

تاکسی فولینA

سیلی کریستین

این فراورده  دارای سیلیمارین است که تشکیل شده از شش فلاونولیگنان سیلی بین A، سیلی بین B، ایزوسیلی بین  A وB ، سیلی دیانین، تاکسی فولین و سیلی کریستین است حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد سیلی مارین را سیلی بین تشکیل می دهد.

گیاه خار مریم دارای اثرات فاروکولوژی فراوانی مانند اثرات آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و محافظ کننده سلول های کبدی است و از دیگر خواص آن می توان به خاصیت ضد التهابی و ضد فیبروتیک آن اشاره کرد. همچنین کمک کننده خوبی برای تشخیص بیماری های کبدی مانند سیروز کبدی و هپاتیت است.

موارد مصرف قرص و کپسول لیور هلث جی

کمک به درمان های ناشی از سیمت کبدی

پاکسازی کبد

کمک به درمان بیماری هپاتیت حاد و مزمن

تقویت کننده کبد

کمک حمایتی در بیمارهای مزمن کبدی و سیروز

صفرا آور

قرص و کپسول لیور هلث جی Liver health G 140 و موارد مصرف آن
قرص و کپسول لیور هلث جی Liver health G 140 و موارد مصرف آن

مکانیسم اثر قرص و کپسول لیور هلث جی

سیلماین حاوی شش فلاونولینگان سیلی بینA، سیلی بین B، ایزوسیلی بین A، ایزو سیلی بین B، سیلی دیانین، تاکسی فولین و سیلی کریستین است. این فراورده دارای اثرات فارموکولوژیکی بی شماری از جمله اثرات آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و محافظ کنندگی کبد در مقابل انواع سموم کبدی است و خاصیت ضد التهابی  و ضد فیبریک در سیلی مارین مشاهده می شود که این خواص به دلیل وجود فلانولینگان موجود در آن است.

سیلی بین از لحاظ سختاری شبیه استروژن است و اثراتی نیز شبیه آن دارد و توانایی اتصال به گیرنده های استروژنی را دارد و می تواند آن را فعال کند. در سال ۲۰۰۲ تحقیقاتی که انجام داده شده به این صورت نتیجه گیری شد که تاثیر این ماده بر روی درمان و ترمیم هپاتوست های آسیب داده و همچنین نقش موثری آن در عملکرد بهتر کبد ثابت شد و در محافظت از کبد در مقابل اثرات زیان آور و انواع سمومی که انسان در محیط زندگی با آن ها درگیر است از طریق تثبیت غشا و قدرت تکثیر مجدد سلول های کبدی  نقش موثری دارد. چون سیلی مارین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می تواند رادیکال های آزاد را از بین ببرد و وارد واکنش مستقیم با اجزاء غشاء سلولی شود و هر ناهنجاری جلوگیری کند، تسریع احیای سلول های آسیب دیده کبدی بر عهده سیلی مارین است.

کبد و وظیفه اش در بدن

وظیفه کبد در بدن هضم، متابولیسم و سم زدایی مواد زائد بدن است. هر نوع بیماری می تواند باعث اختلال در عملکرد کبد شود و فعالیت آن را تحت تاثیر بگذارد، از آنجایی که دلیل و باعث انواع مسمومیت کبد به نقش رادیکال های آزاد در پر اکسیداسیون لیپید ها بر می گردد خاصیت ضد اکسیداسیون بالای سیلیمارین و سیلی بین می تواند در برابر عوامل سمی نقش محافظ کننده را اجرا کند. بنابراین این دو ترکیب به عنوان عامل نابود کننده رادیکال های آزاد وارد عمل می شوند و مانع از روند پر اکسیداتیو که در ضایعات کبدی ناشی از تالیوم، اتانول، پاراستامول و دیگر مواد سمی دخالت دارند می شوند. سیلیمارین باعث افزایش عملکرد آنزیم RNA پلیمراز در هسته سلول می شود و سنتز پروتئین های ریبوزومال را تحریک می کند که این عمل باعث افزایش قدرت نو سازی سلول های کبدی می شود و همچنین با خاصیت آنتی اکسیدانی خود وارد عمل می شود و رادیکال های آزاد سمی را از بین می برد.

سیلیمارین نقش موثری در درمان هپاتیت حاد و مزمن دارد. کبدهایی که عامل سیروزی شدن آنها تترا کلرید کربن CCL4 است، سیلیمارین از تغییر ساختمانی فسفو لیپیدهای غشا جلوگیری کرده و با انجام این کار نقش موثری در حفظ تعادل و انسجام غشای سلول های کبدی داشته است. ترکیبات سلیمارین از پر اکسیده شدن اسید لینولییک جلوگیری کرده و همچنین از تشکیل پر اکسیدهای چربی که در میتو کندری و میکروزوم های کبدی بنا به دلایل مختلفی به وجود می آیند ممانعت می کند که عامل اصلی آن تاثیرات بر سیستم آنزیمی گلوتاتیون و SOD است.

علائم و تشخیص بیماری هپاتیت

در صورت مشاهده علائم زیر حتما به پزشک مراجعه کرده.

علائم مانند آنفولانزا

خستگی

ادرار تیره و بد بو

مدفوع روشن

درد شکمی

از دست دادن اشتها

کاهش وزن بی دلیل

زرد شدن پوست که البته می تواند نشانه ای از بیماری یرقان باشد.

به یاد داشته باشید که وجود این علائم به تنهایی نمی تواند دلیل بر بیماری هپاتیت باشد و شرایط مختلفی می تواند باعث به وجود آمدن این علائم شوند. مصرف قرص یا کپسول لیور هلث جی ۱۴۰ برای کبد همیشه می تواند مفید باشد.

قرص و کپسول لیور هلث جی Liver health G 140 و موارد مصرف آن
قرص و کپسول لیور هلث جی Liver health G 140 و موارد مصرف آن

علائم و تشخیص بیماری سیروز کبدی

سیروز کبدی یک وضعیت بسیار خطرناک و حساسی است که به ایجاد بافت های زخمی و آسیب دیده در کبد اطلاق می شود و در آن بافت های سالم و عادی کبد از بین می روند. این بیماری در شرایط مختلفی از جمله مسمومیت های شدید و ناگهانی، عفونت های مزمن و حاد کبدی و مصرف مواد مضر مانند مشروبات الکلی ممکن است به وجود بیاید. بنابراین استفاده از این فراورده برای پاکسازی کبد از سموم ناشی از مصرف الکل و همچنین درمان بیماری سیروز کبدی بسیار مفید و سود مند است.

برای تشخیص بیماری سیروز کبدی و استفاده از قرص یا کپسول لیور هلث جی از علائم زیر می توانید استفاده کنید.

زرد شدن پوست و چشم ها

فشار خون بالا در سیاهرگ باب کبدی

افزایش فشار خون در رگی که به کبد می رود.

ناراحتی و خارش پوست

آب آوردگی شکم

بی اشتهایی

کبودی بدن به دلایل ساده

تورم پاها

حالت تهوع

کاهش وزن

به وجود آمدن رگ های خونی عنکبوتی شکل بر روی پوست

آتروفی بیضه ها در مردان

بزرگ شدن پستان در مردها

مصرف قرص یا کپسول لیور هلث جی می تواند کمک موثری به درمان بیماری سیروز و هپاتیت داشته باشد.

موارد منع مصرف قرص یا کپسول لیور هلث جی

در دوران شیردهی

مصرف در کودکان زیر ۱۲ سال

باید در این موارد زیر نظر پزشک و با احتیاط مصرف شود

مصرف در دوران بارداری

تداخل دارویی قرص و کپسول لیور هلث جی

یوهمبین

Phentolamine

ممکن است تداخل دارویی داشته باشد و نباید هم زمان با هم مصرف شود.

عوارض جانبی مصرف قرص و کپسول لیور هلث جی

عوارض جانبی خاصی در صورت مصرف دوز یاد توصیه شده مشاهده نشده است مگر در افرادی که به این دارو حساسیت داشته باشند. در برخی از موارد ممکن است دچار اختلالات گوارشی شوند و در برخی از افراد خاصیت ضعیف ملینی دارد.

شرایط نگه داری قرص و کپسول لیور هلث جی

در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد و دور از رطوبت نگهداری شود.

دارو دور از دسترس کودکان نگه داری شود.

مقدار مصرف قرص و کپسول لیور هلث جی

اگر پزشک تجویز دیگری نکرده است از دوز درمانی زیر می توان استفاده کرد.

دوز اولیه: یک کپسول در روز سه بار

دوز نگه دارنده: یک کپسول در روز دو بار

محتویات بسته

۳۰ عدد کپسول ۵۰۰ میلی گرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا