Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص بایو بیسیکس (من و وومن) چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد آن

از آن جایی که کیفیت مواد غذایی نسبت به گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است مصرف قرص بایو بیسیکس به همه توصیه می شود. در صورتی که بعد از بررسی رژیم غذاییتان متوجه شدید که همه گروه های غذایی را در بر نمی گیرد و نیاز های بدنتان را برطرف نمی کند، بهتر است از مکمل های غذایی استفاده کنید. مکمل های بایو بیسیکس وومن و من که مخصوص آقایان و خانم ها هستند، املاح، ویتامین ها و کمبود های بدن را جبران می کنند، باعث حفظ سلامتی می شوند، سیستم ایمنی را تقویت می کنند و به این طریق از رشد میکروارگانیسم ها در بدن جلوگیری می کنند. قرص بیسیکس علاوه بر این فوایدی که دارد، باعث افزایش شادابی و نشاط در افراد می شود.

مقاله ای که در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مطالعه می کنید، درباره عوارض، ترکیبات، کاربرد و موارد مصرف قرص بایو بیسیکس (من و وومن) توضیح می دهد. شما می توانید با مراجعه به مقالات دیگری این سایت درباره دارو های دیگری از جمله قرص و کپسول پرولیو، قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن، کپسول بوستر لیور، قطره خوراکی سیلیمارین، قرص نوروبیو سان دی، قرص ایموستیم، قرص دوپاویت، جمله پودر واریوکلد، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز، پودر گلوکومان و قرص و کپسول سربروم گلد نیز مطالعه کنید.

قرص بایو بیسیکس (من و وومن) چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد آن
قرص بایو بیسیکس (من و وومن) چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد آن

ترکیبات قرص بایو بیسیکس

همان طور که قبلا هم گفتیم قرص بایو بیسیکس در دو نوع بایو بیسیکس نیچز اونلی که مخصوص آقایان است و بایو بیسیکس نچرال اونلی که مخصوص خانم ها است، وجود دارد. در ادامه به توضیح برخی از ترکیبات مشترک این دو مکمل می پردازیم.

ویتامین B1

این ویتامین که نام دیگرش تیامین است در عملکرد مناسب دستگاه عصبی و سوخت و ساز قند ها تاثیر زیادی دارد. بعد از مصرف، تیامین از راه روده جذب می شود و بعد از تغییراتی که روی آن اعمال می شود، به بافت ها می رود و مورد استفاده سلول ها قرار می گیرد. از آن جایی که الکل با جذب تیامین تداخل دارد، افرادی که مصرف بالای الکل دارند بدنشان با کمبود این ویتامین مواجه می شود. علاوه بر این ها تیامین در چرخه کربن و انتقال پیام های عصبی از مغز نقش مهم و قابل توجهی دارد. شما می توانید با مصرف غذا هایی مثل کبد، کلیه و حبوبات نیاز بدنتان به تیامین را برطرف کنید اما از پخت زیاد این غذا ها اجتناب کنید چرا که تیامین موجود در آن ها در اثر پخت طولانی مدت از بین می رود.

ویتامین B2

یکی دیگر از ویتامین های گروه B ریبوفلاوین یا ویتامین B2 است که کمبود آن در بدن باعث بروز اختلالات گوارشی، ترک خوردن لب، کاهش رطوبت چشم و افزایش چربی های مضر و انباشته پوست می شود. این ویتامین آنتی اکسیدان قوی است که در آزاد شدن انرژی موثر است و در تولید گلبول قرمز، آنتی بادی، استحکام ناخن، پوست، استحکام مو، تقویت قدرت بینایی و اکسیژن رسانی به پوست نقش دارد. با مصرف مکمل بایو بیسیکس می توانید نیاز بدنتان به روبوفلاوین را تامین کنید.

ویتامین B3

این ویتامین  سه نوع دارد که شامل نیاسین، نیکوتینامید ریبوزید و نیکوتینامید هستند هر سه این ترکیبات بعد از تغییراتی که رویشان انجام می شود در بدن به نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید تبدیل می شوند، این ترکیب که یکی از ضروری ترین ترکیبات برای ادامه حیات است در بدن از اسید آمینه تریپتوفان یا ویتامین B3 و در حضور این مواد ساخته می شود. کمبود این ویتامین باعث ابتلا به بیماری پلاگر می شود که علائمی از جمله خستگی، شکم درد، استفراغ و بی اشتهایی به دنبال دارد.

ویتامین B6

این ویتامین که نام دیگرش پیریدوکسین است، وجودش برای تولید هورمون های استروئیدی، هموگلوبین، انتقال دهنده های عصبی، DNA و حفظ سلامت ناخن ها و مو ضروری است. شما می توانید با مصرف ماهی، تخم مرغ، موز، لوبیا، سویا، غلات، سویا، سبزیجات، سیب زمینی سفید و ماکیان این ویتامین را تامین کنید و در صورتی که به هر دلیلی با کمبود آن مواجه شدید، می توانید از مکمل هایی از جمله قرص بایوسیکس استفاده کنید.

ویتامین B12

یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویتامین های که برای بدن نیاز است، کوبالامین یا B12 است که حضورش برای عملکرد درست سیستم عصبی، خون سازی و تکثیر سلول ها و در کل حیات موجودات زنده مورد نیاز است. زنان باردار باید این ویتامین را به همراه اسید فولیک و دیگر ویتامین ها مصرف کنند تا بدنشان با کمبود مواجه نشود. غذاهایی مثل تخم مرغ، پنیر، جگر و مرغ حاوی این ویتامین هستند و مقداری هم به وسیله باکتری هایی که در حلق، روده بزرگ، لثه و دهان زندگی می کنند ساخته می شود ولی این مقادیر نمی تواند نیاز بدن به B12 را تامین کند که به همین دلیل توصیه می شود افراد از مکمل های حاوی این ویتامین مثل بایو بیسیکس استفاده کنند.

اسید فولیک

مصرف این ماده که آن را با نام های فولات، ویتامین B9 و ویتامین Bc نیز می شناسند برای خون سازی، حفظ سلامت سیستم عصبی، جلوگیری از بیماری های قلبی، پوکی استخوان و سرطان ضروری است. اسید فولیک را می توانید در غذاهایی مثل مارچوبه، عدس، جگر، آرد سیاه، لوبیا قرمز، اسفناج، گندم، برگ شلغم، بادام زمینی، سبوس برنج، کدو تنبل و لوبیای مرمری بیابید. بهتر است از قرص های مکمل موجود مثل بایو بیسیکس، برای جبران کمبود اسید فولیک استفاده کنید.

ویتامین C

آسکوربیک اسید یا ویتامین C یکی از ویتامین های ضروری برای پستانداران است که در قرن ۱۹ به وسیله دریانوردان کشف شد، این ویتامین که محلول در آب است، در صیفی جات، میوه های ترش و گیاهان وجود دارد و در اثر حرارت از بین می رود و پایداری بسیار کمی دارد. آسکوربیک اسید سیستم ایمنی را تقویت می کند، از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند، باعث استحکام لثه ها می شود، در ساخت کلاژن دخالت دارد، از ایجاد لخته های خونی جلوگیری می کند، از افزایش کلسترول خون جلوگیری می کند و از پوست بدن در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند. هر فرد باید روزانه حدود ۶۰ میلی گرم ویتامین C مصرف کند و کمبود آن باعث بروز خون ریزی در لثه و خشکی پوست می شود.

ویتامین E

مصرف این ویتامین در حفظ زیبایی، شادابی و حالت ارتجاعی پوست، حفظ تعادل در متابولیسم بدن، ترمیم DNA و محافظت از سلول های بدن تاثیر زیادی دارد.

کلسیم

وجود این ماده در بدن ما برای اکسیداسیون اسید های چرب، استحکام استخوان و دندان ها، انتقال پیام های عصبی، انقباض ماهیچه ها، انبساط و انقباض رگ های خونی و تحریک آزاد سازی گلوکز ضروری است.

ویتامین A

از دیگر ترکیباتی که در بایو بیسیکس وومن و من وجود دارد ویتامین A است که جگر، حبوبات، میوه ها و سبزیجات منابع غنی آن هستند و نقش مهمی در دستگاه ایمنی، دستگاه تولید مثلی، حفظ حیات سلول های مخاطی و عملکرد مناسب سیستم بینایی دارد.

ید

میزان ید در بدن بسیار کم است ولی وجود همین مقدار کم به شدت مورد نیاز بدن است و در عملکرد صحیح سیستم عصبی، تولید هورمون های تیروئیدی، رشد و تولید مثل نقش دارد. با مصرف مکمل های بایو بیسیکس می توانید نیاز بدنتان به این ماده را تامین کنید. بزرگی غده تیروئید از جمله علائم کمبود ید است که آن را با نام بیماری گواتر می شناسند.

ویتامین D3

متاسفانه کمبود این ویتامین در بیشتر ایرانی ها دیده می شود. منبع اصلی ویتامین B3 نور خورشید و لبنیات است که مصرفش در کشور ما بسیار پایین است. این ویتامین برای ساخت سلول های استخوانی، حیات سلول ها و انقباض عضلات مورد نیاز است. علاوه بر این ها ویتامین D3 یکی از ویتامین هایی است که طی بارداری جنین در شکم مادر برای این که بتواند مراحل رشد و تکاملش را طی کند، به آن نیاز دارد. شما می توانید با مصرف قرص بایو بیسیکس نیاز بدنتان به این ویتامین را تامین کنید. در صورت کمبود D3 سیستم ایمنی دچار مشکل می شود، استخوان ها ضعیف و فرد دچار ناهنجاری های استخوان می شود.

قرص بایو بیسیکس (من و وومن) چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد آن
قرص بایو بیسیکس (من و وومن) چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد آن

نحوه مصرف قرص بایو بیسیکیس

بایو بیسیکس وومن را می توانید همراه با ناهار مصرف کنید و تنها نکته که باید به آن توجه کنید این است که قرص را با معده خالی نخورید و آن را با آب میوه یا آب میل کنید. بیسیکس من را هم می توانید با یک لیوان آب ببلعید، قرص را به صورت درسته بخورید چرا که جویدن یا نصف کردن آن کار درستی نیست.

شرایط نگهداری قرص بایو بیسیکس

این قرص را دور از دسترس کودکان، در جای خشک و دمای حدود ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

کاربرد و موارد مصرف قرص بایو بیسیکس

تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی، تامین املاح معدنی و سلامت عمومی بدن است. برتری این قرص نسبت به سایر مکمل ها در این است که هیچ مخمر یا ماده نگهدارنده ای ندارد و حتی بیماران مبتلا به سلیاک می توانند از آن استفاده کنند.

هشدار مصرف قرص بایو بیسیکس

اگر داروهای دیگری مصرف می کنید بهتر است قبل از مصرف این مکمل با پزشک مشورت کنید.

این دارو را نجوید، نصف نکنید و آن را به صورت درسته ببلعید.

جهت درمان، پیشگیری یا تشخیص بیماری خاصی نمی توان از این قرص استفاده کرد.

اگر به هر یک از ترکیبات موجود در این قرص حساسیت دارید، از مصرف آن اجتناب کنید.

قرص بایو بیسیکس (من و وومن) چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد آن
قرص بایو بیسیکس (من و وومن) چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد آن

تداخلات دارویی قرص بایو بیسیکس

این قرص را همراه با دارو هایی مثل وارفارین که ضد انعقاد هستند، مصرف نکنید.

عوارض جانبی قرص بایو بیسیکس

این قرص یک مولتی ویتامین است که معمولا مصرف آن عوارضی را به دنبال ندارد ولی بهتر است کسانی که بیماری های زمینه ای دارند یا از اختلالات کبدی و کلیوی رنج می برند، پیش از مصرف بایو بیسیکس با پزشک مشورت کنند. کسانی هم که ویتامین ها یا مینرال های بدنشان بیشتر از حد طبیعی استبهتر است قرص بایو بیسیکس را مصرف نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا