Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید تالک | کاربرد تالک چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد تالک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید تالک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش تالک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان تالک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت تالک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش تالک به روزرسانی می‌شود.
تالک یک ماده معدنی بسیار نرم به رنگ سفید، سبز یا خاکستری است که حالت صابونی دارد. از پودر تالک در پودرهای صورت، به عنوان پوشش کاغذ و پرکننده رنگ و پلاستیک استفاده می شود.
تالک یک ماده معدنی طبیعی است که از هیدروژن، اکسیژن، سیلیکون و منیزیم تشکیل شده است. این ترکیب به عنوان نرم ترین ماده معدنی روی زمین شناخته شده است. سختی آن در مقیاس موهس ۱ است و به راحتی با ناخن خراشیده می شود.
لازم به ذکر است که تالک یک ماده معدنی خالص نیست. ترکیب معدنی رایج تالک از حدود ۴۰ درصد تالک خالص و ۶۰ درصد از اشکال مختلف ماده معدنی خطرناک آزبست تشکیل شده است. مشکلات مربوط به تالک به این دلیل است که بسیاری از انواع آزبست که بخشی از ترکیب تالک هستند، سرطان ‌زا هستند.
پودر تالک کاربردهای مختلفی دارد علاوه بر محصولاتی مانند پودر بچه، در داخل دستکش و کاندوم لاتکس نیز استفاده می شود. اخیرا به دلیل خطرات مرتبط با این پودر، نشاسته ذرت جایگزین آن شده است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش تالک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش تالک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان تالک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده تالک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید تالک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش تالک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

قیمت خرید و فروش تالک چیست

اصطلاح تالک هم به مواد معدنی خالص و هم به طیف گسترده ای از سنگ های نرم حاوی تالک اشاره می کند. تالک یک کانی سیلیکات منیزیم آبدار با ترکیب شیمیایی Mg3Si4O10 (OH) 2 است. اگرچه ترکیب تالک معمولا نزدیک به این فرمول است اما برحسب کاربرد ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود. امروزه بیشتر تالک از تکنیک های معمولی روباز، مته و انفجار، بیل و کامیون استخراج می شود. تفاوت عمده آن با تکنولوژی معمولی این است که استفاده از انفجار برای شکستن سنگ های نرم تالک به حداقل می رسد.

این پودر نرم آسیاب شده سپس به عنوان یک عنصر در سرامیک، کاغذ، رنگ، سقف، پلاستیک، لوازم آرایشی و پودر بچه و انواع دیگر مصارف مختلف مانند ساخت لاستیک و پلاستیک استفاده می شود.

این پودر قابلیت جذب رطوبت، جذب روغن، جذب بو، روان کنندگی و ایجاد اثر قابض بر روی پوست انسان را دارد. این خواص باعث می شود که به یک ماده مهم در بسیاری از پودرهای بچه، پودر پا، پودرهای کمک های اولیه و انواع لوازم آرایشی تبدیل شود.

نوعی از تالک که به نام «سنگ صابون» شناخته می شود نیز به طور گسترده ای شناخته شده است. از آن برای ساخت مجسمه ها، کاسه ها، پیشخوان ها، سینک ها، اجاق ها، کاسه های لوله و بسیاری اشیاء دیگر استفاده می شود.

سنگ تالک
سنگ تالک

فروش سنگ تالک

تالک یا پودر تالک یک ماده معدنی است که از سیلیکات منیزیم آبدار در پوست یا مرکز ماگما تشکیل شده است. هنگامی که این ماده از پوسته زمین استخراج می شود، به عنوان یک پودر ریز به نظر می رسد که کاربردهای زیادی دارد. شرکت های کاغذ سازی از این پودر برای جذب بیشتر کاغذ خود استفاده می کنند. نقش آن در صنعت کاغذ سازی بسیار مهم است.

صنعتی شدن باعث افزایش تولید کالاها و مواد مورد نیاز برای حفظ این رشد شد. صنایع برای ادامه تولید به مواد اولیه نیاز دارند و یکی از این مواد پودر تالک است. این ترکیب یک ماده معدنی به رنگ سفید است که طعم تلخی دارد. پس از فرآوری سنگ تالک که بیشتر در هند، برزیل، آمریکای شمالی و انگلیس یافت می شود، به دست می آید.

فروش تالک

پودر تالک در صنایع مختلف از جمله صنایع تولیدی، کاغذسازی، کشاورزی و صنایع پزشکی کاربرد دارد. استفاده آن در این زمینه ها به دلیل مزایای متعدد آن در حال افزایش است. در صنایع تولیدی از پودر تالک برای روانکاری قطعات فلزی استفاده می شود تا تماس مناسبی با یکدیگر داشته باشند.

همچنین در حین پردازش قطعات فلزی بر روی سطح دستگاه اسپری می شود تا بتوانید سطح صاف و یکنواختی را برای مدت زمان کوتاه تری و با تلاش کمتر بدست آورید. همچنین به کاهش اصطکاک در هنگام کار بر روی ماشین های کوچک یا بزرگ کمک می کند.

تاریخچه کشف تالک، تالکوم و آزبست

تالکوم (Talcum) نام پودری است که از ماده معدنی تالک به وجود می آید. این ماده معدنی خود شامل سه عنصر اصلی منیزیم، سیلیکون و اکسیژن است. هنگامی که تالکوم به شکل پودری آسیاب می شود، بهتر از جایگزین های دیگر می تواند رطوبت را جذب کند، اصطکاک را از بین ببرد و پوست را حفظ کند.

پودر تالک اولین بار در سال ۱۸۹۴ اختراع شد، اما این تنها اولین شکل تجاری است. تالک یک ماده معدنی است که مدت ها قبل از آن استفاده می شد. جانسون و جانسون اولین پودر تالک را ساختند که در سال ۱۸۹۴ تهیه شد. متأسفانه، چیزی که در آن زمان نمی دانستند و بعدا فاش نکردند این بود که این ماده معدنی به طور طبیعی حاوی آزبست است.

آزبست ماده معدنی دیگری است که در پارچه ها بافته می شود، در مصالح ساختمانی و غیره استفاده می شود. در سال ۱۹۹۰، یک بیمارستان لندن طی تحقیقات پس از مرگ کشف کرد که آزبست در ریه ها با فیبروز ریوی مرتبط است. بلافاصله پس از آن، پزشکان به طور گسترده روند بین سرطان و آزبست را تشخیص دادند.

با این حال، تا دهه ۱۹۶۰، پس از اینکه بسیاری از ساختمان‌ ها و خانه ‌ها با آزبست ساخته شدند، کسی کاری در مورد آن انجام نداد. در نیویورک، دانشکده پزشکی Mount Sinai نرخ بالای مرگ و میر را بین کارگرانی که عایق آزبست و سرطان ریه کار می کردند، افشا کرد. استفاده از آزبست در مصالح ساختمانی تا سال ۱۹۷۸ ادامه یافت.

موارد استفاده و خرید تالک

تالک به دلیل مقاومت در برابر حرارت، اسید و الکتریسیته کاربردهای زیادی به ویژه به عنوان یک ماده معدنی صنعتی دارد. به دلیل این مقاومت ها می توان از آن به عنوان پیشخوان، تابلو برق، سرامیک و حشره کش استفاده کرد.

همچنین یک پرکننده مهم در رنگ و لاستیک است. تالک به صورت تجاری استفاده می شود زیرا می تواند عطر، درخشندگی، خلوص، نرمی و سفیدی را حفظ کند. برخی از بازارهای عمده این ماده شیمیایی صنعت سرامیک، کاغذ، پزشکی و پلاستیک است. پودر آسیاب شده در سقف سازی و لوازم آرایشی استفاده می شود.

کاربرد تالک

این ترکیب نه تنها رطوبت را جذب می کند بلکه به عنوان یک عامل جدا کننده و روان کننده نیز عمل می کند. به عنوان مثال در صنعت کابل، پوشش و هسته ها را از یکدیگر جدا می کند. در صورت عدم استفاده از آن این خطر وجود دارد که حرارت باعث نرم شدن سطح عایق و چسبیدن آن به پوشش شود.

موارد استفاده از تالک
موارد استفاده از تالک

خصوصیات فیزیکی تالک + قیمت خرید تالک

این پودر می تواند آبی، سبز کم رنگ، خاکستری، صورتی، سفید، مایل به زرد یا قهوه ای تا تقریبا نقره ای باشد. درخشندگی آن مات تا مرواریدی یا چرب است. آنچه این ویژگی ها را تعیین می کند ناخالصی های طبیعی یا مصنوعی آن است. تالک دارای سختی یک در مقیاس سختی موهس است. این ترکیب به یک ماده بسیار نرم تبدیل می شود که ناشی از ماهیت لایه ای آن است. به طور طبیعی، این ماده آبگریز است و تمایل به جذب آب ندارد بنابراین برخی از ویژگی های مطلوب آن ناشی از مقاومت در برابر آب است.

فواید استفاده خانگی از پودر تالک و قیمت خرید و فروش تالک

خرید تالک برای کاهش التهاب پوست

اگر از پوست تحریک شده رنج می برید، از این پودر استفاده کنید. یک پودر خوب به عنوان یک عامل تسکین دهنده پوست عمل می کند. پوست شما را آرام می کند و قرمزی و التهاب را کاهش می دهد. کافی است کمی از آن را روی ناحیه آسیب دیده بپاشید تا فورا تفاوت را احساس خواهید کرد. اگر سوزش ادامه داشت و پوست شما همچنان می سوزد، فورا به متخصص پوست مراجعه کنید.

خرید تالک برای استفاده به عنوان یک شامپوی خشک

اگر قبلا این را نمی دانستید، تالک به عنوان بهترین جایگزین برای شامپوی خشک نیز عمل می کند. ذرات ریز آن تمام چربی اضافی روی پوست سرتان را جذب کرده و از بین می برد و آن ها را تازه و شسته شده نشان می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری از آن را روی کف دست خود ریخته و روی پوست سر خود بمالید.

فروش تالک به عنوان تثبیت کننده آرایش

دفعه بعد که پودر تثبیت آرایش تان تمام شد، نگران نباشید. به جای آن از پودر تالک برای تنظیم آرایش خود استفاده کنید. شما حتی می توانید از آن برای پنهان سازی مناطقی که بیشتر چین و چروک دارند، استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک برس صورت استفاده کنید تا مطمئن شوید که این پودر به طور یکنواخت اعمال می شود.

قیمت فروش تالک برای حجم دادن به مژه ها

از این پودر می توانید برای افزودن حجم از دست رفته مژه های صاف خود استفاده کنید. با استفاده از یک برس ریمل تمیز مقداری تالک به مژه های خود بزنید. در مرحله بعد، یک لایه سخاوتمندانه ریمل بزنید. این کار به مژه های شما حجم می دهد و آن ها را متراکم تر نشان می دهد.

قیمت خرید تالک برای حذف شن و ماسه

اگر در تابستان امسال به تعطیلات ساحلی می روید، حتما پودر تالک همراه خود داشته باشید. این پودر به راحتی به حذف شن و ماسه ای که در غیر این صورت به لباس شما راه پیدا می کند و وارد ماشین و اتاق هتل می شود، کمک می کند. فقط کافی است کمی پودر بپاشید و به راحتی تمام آن شن های کثیف را پاک کنید.

کاربرد تالک برای از بین بردن لکه های چربی

دفعه بعد که روی لوازم خود لکه چربی ایجاد کردید، مقداری پودر را روی یک پنبه بپاشید و آن را روی لکه بمالید. پودر را خیلی خوب بمالید تا لکه روشن شود و چربی ها از بین بروند.

خرید تالک برای جلوگیری از عرق سوز شدن

اگر در تابستان به طور منظم می دوید یا ورزش می کنید، ممکن است در پاها و گاهی اوقات در قسمت داخلی ران خود دچار عرق سوز شوید. کمی پودر تالک به بهبود آن کمک می کند. اگر قبل از دویدن از آن استفاده کنید اصطکاک را از بین خواهد برد.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های طلق یا تالک

نام انگلیسی talc
فرمول شیمیایی Mg3Si4O10(OH)2
وزن مخصوص ۲٫۵۸ تا ۲٫۸۳
کانی همانند پیروفیلیت

خرید و فروش تالک برای کاهش درد اپیلاسیون

اپیلاسیون اغلب باعث قرمزی و بثورات پوستی می شود. قبل از اپیلاسیون کمی پودر تالک بزنید. این پودر رطوبت را جذب می کند و به موم اجازه می دهد تا بهتر عمل کند. در نتیجه درد را نیز کاهش می دهد.

کاربرد تالک برای خوشبو کردن کمد

کمدها و کشوها اغلب در تابستان بوی کپک می دهند. مقداری پودر تالک را در ظرفی بریزید و در کمد خود بگذارید یا مقداری را در یک کیسه بریزید و در کشوی خود قرار دهید. خاصیت از بین بردن رطوبت این ماده باعث می شود که کمدها بوی تازه ای داشته باشند.

خریدار تالک برای خنک کردن ملحفه ها

چند دقیقه قبل از رفتن به رختخواب، مقداری از این پودر را بین ملحفه های خود بپاشید. این یک راه عالی برای تازه کردن ملحفه هایی است که برای مدتی وقت شستن آنها را نداشته اید.

ویژگی فیزیکی و شیمیایی تالک
ویژگی فیزیکی و شیمیایی تالک

پرسش های رایج در مورد تالک

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش تالک را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت خرید و فروش تالک در ایران، خریداران در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست فروشندگان تالک را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

ویژگی فیزیکی و شیمیایی تالک

تالک با خواص سطح آبگریز، بی اثری شیمیایی و لغزندگی مشخص می شود. اگرچه همه انواع این ماده شیمیایی دارای ویژگی های اولیه یکسانی هستند – بی اثری، نرمی، آب گریزی و تمایل به مواد آلی – هر کانه تالک ویژگی های خاص خود را دارد، بنابراین هیچ دو تالکی کاملا یکسان نیستند.

به طور کلی، تالک یک پودر با جریان نیمه آزاد است و تمایل به سیال شدن دارد، به این معنی که ذرات ریز آن ویژگی های یک مایع را به خود می گیرند. این پودر بهتر است تا حد امکان خشک نگه داشته شود. پس از خیس شدن، تالک به شکل پودر بسیار لزج می‌ شود و به‌عنوان یک رسوب سنگین تحمل آن بسیار سخت است.

غربالگری انتشار یکی از اجزای کلیدی انتقال موفقیت آمیز تالک است. یک جمع کننده گرد و غبار نصب شده بر روی قاب تخلیه به جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل تاسیسات کمک می کند. این نه تنها با کاهش ذرات معلق در هوا به حفظ سلامت کارگران کمک می کند، بلکه تمیزی کارخانه را بهبود می بخشد.

اگر تالک در کیسه های تخلیه دستی بسته بندی شده باشد، یک ایستگاه تخلیه کیسه با یک هود گرد و غبار، دستگاه های تصفیه و یک پاک کننده پالس پنوماتیک احتمالا برای پشتیبانی از تخلیه دستی مواد کافی است.

این پودر بهتر است توسط ماشین آلات حمل و نقل به آرامی حمل شود تا بیش از حد هوادهی نشود. اگر از یک پیچ انعطاف پذیر برای انتقال استفاده می شود، یک پیچ با سطح پهن تر و صاف تر از اندازه استاندارد یک انتخاب ضروری است. اگر این پودر به صورت پنوماتیک به یک سیستم پردازشی منتقل می شود، دمنده مورد استفاده برای جابجایی خطوط هوایی باید به اندازه سیستم باشد. اگر رطوبت محیط یا مخزن ذخیره ‌سازی مشکل ساز است، یک خشک ‌کن هوای درون خطی که به اندازه کافی قوی باشد تا رطوبت را استخراج کند، کمک مؤثری در حفظ جریان پودر است.

کاربردهای صنعتی تالک

کاربرد تالک در صنعت پلاستیک

این پودر نرم ترین پرکننده معدنی مورد استفاده در صنعت پلاستیک است. دارای مقاومت بالا، نفوذپذیری کم، سایندگی کم و روانکاری بالا است. تمام این خصوصیات به ساختار صفحه ای تالک نسبت داده می شود. نسبت ابعاد پرکننده های تالک به اندازه ۲۰:۱ است.

خرید و کاربرد تالک در صنعت رنگ

تالک عمدتا در رنگ ‌ها و پوشش ‌های صنعتی، لاک‌ های چوبی، جوهرهای چاپ، پرکننده‌ها و همچنین در پوشش‌ های مختلف استفاده می ‌شود. تالک باعث افزایش پوشش و مقاومت در برابر آب و هوای محصولات می شود. استفاده از تالک یک اثر مانع ایجاد می کند که نفوذ آب و عوامل خورنده را به رنگ ها و پوشش ها محدود می کند.

فروش و کاربرد تالک لوازم آرایشی

پودر موجود در لوازم آرایشی با جذب رطوبت، جلوگیری از کیک شدن و افزایش سطح ظاهری محصول آرایشی، نتیجه ای عالی بر روی پوست ایجاد می کند. از این پودر در رنگ، پلاستیک، سقف، لاستیک و سایر محصولات صنعتی نیز استفاده می شود.

کاربرد و خرید تالک کودهای زیستی و کشاورزی

به منظور افزودن ویژگی های مفید به کودها، استفاده از این پودر بسیار رایج است. این پودر می تواند به طور موثر به عنوان حامل کودهای زیستی، آفت کش های زیستی و حشره کش های زیستی استفاده شود.

کاربرد و قیمت خرید تالک برای صنایع صابون و مواد شوینده

این پودر برای مواد شوینده / صنعت صابون به عنوان حامل مواد شوینده عمل می کند و همچنین هزینه ها را کاهش می دهد. به دلیل کیفیت طبیعی بی اثر بودن و بی ضرر بودن برای پوست، این پودر برای صنایع شوینده محبوب ترین پرکننده است.

بازار فروش تالک و پولیش برنج

از تالک به عنوان پودر یا افزودنی صابون نیز استفاده می شود. صنایع غذایی و خوراک از این پودر به عنوان جداکننده یا برای صیقل دادن برنج استفاده می کنند. بعلاوه در آسفالت و قیر یا محصولات نمد سقفی استفاده می شود.

مراکز فروش تالک مورد استفاده در صنعت لاستیک

تالک در صنعت لاستیک برای دو منظور استفاده می شود. یکی به عنوان ماده ترکیب کننده در تهیه انواع خاصی از لاستیک سخت و دیگری به عنوان روان کننده برای جلوگیری از چسبیدن قالب های لاستیکی.

فروشنده تالک و مواد شیمیایی ساختمانی

از این پودر در تولید موادی استفاده می شود که به طور گسترده در فضای داخلی ساختمان کاربرد دارند مانند رنگ های پایه در پوشش های دیوار. سایر زمینه هایی که از تالک تا حد زیادی استفاده می شود، کشاورزی ارگانیک، صنایع غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی مانند پودر بچه و پودر شوینده است.

کاربردهای صنعتی تالک
کاربردهای صنعتی تالک

تفاوت تالک و پیروفیلیت

هر دوی این مواد معدنی تقریبا یکسان و بسیار نرم هستند. تالک دارای سختی یک در مقیاس موهس است ولی برای پیروفیلیت یک تا دو است. هر دو را می توان به راحتی خرد کرد و برش داد، زیرا بسیار نرم هستند. همچنین هر دو دارای شکاف کامل در یک جهت هستند که به این مواد معدنی اجازه می دهد تا به ورقه های نازک بشکنند. هر کدام در حین لمس احساس چربی می دهند، به همین دلیل است که از تالک برای روان کننده استفاده می شود و هر دو در محیط های دگرگونی تشکیل می شوند.

منابع جایگزین تالک

برخی از جایگزین های این ماده در صنعت تولید سرامیک، خاک رس و پیروفیلیت هستند. کائولن و میکا را می توان به جای تالک در تولید رنگ لاستیکی و پلاستیک جایگزین کرد. برای تولید کاغذ می توان از کائولن به جای تالک استفاده کرد. اگرچه مقادیر کافی تالک برای چندین دهه آینده وجود دارد، اما برخی از این جایگزین ها ممکن است مقرون به صرفه تر باشند. چین بزرگترین تولید کننده این ماده معدنی در جهان است و پس از آن ایالات متحده و ژاپن قرار دارند.

کاربرد تالک در کرم پودر

این ماده معدنی خالص و درخشان به طور گسترده در لوازم آرایشی استفاده می شود. از این پودر در لوازم آرایشی استفاده می شود زیرا فواید زیادی دارد. پودر تالک موجود در لوازم آرایشی با آرایش صورت، جذب رطوبت، جلوگیری از کیک شدن و افزایش سطح ظاهری محصول آرایشی، نتیجه ای عالی بر روی پوست ایجاد می کند.

این ترکیب جذب کننده خوبی برای رطوبت است و به همین دلیل به عنوان پودر بدن یا پودر بچه استفاده می شود. این یک تقویت کننده عالی است، بنابراین می تواند در پودرهای صورت و بدن و همچنین کرم پودر استفاده شود. این ترکیب یک ماده بسیار خوب برای لوازم آرایشی رنگی مانند سایه چشم و رژگونه است.

از این پودر در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود زیرا این محصولات استحکام، بافت و مقاومت در برابر آب را برای لوازم آرایشی فراهم می کنند. پودر تالک گرید آرایشی عاری از ناخالصی ها است و برای جلوگیری از آلودگی میکروبیولوژیکی قبل از کاربرد مورد بررسی قرار می گیرد.

چرا تالک خطرناک است

تالک در خالص ترین اشکال آن لزوما خطرناک نیست. با این حال، اکثر پودرهای مورد استفاده خالص نیستند و آلوده به آزبست هستند. مطالعات معدنچیانی که در معادن آن کار می کردند، نشان داد که این کارگران دارای سطوح بالای سرطان ریه، آزبستوز، سیلیکوز و مزوتلیومای بدخیم هستند.

برای مصرف کنندگان، خطرات تالک گسترده است و با بیماری های ریوی از تالکوز گرفته تا سرطان های کشنده مرتبط است. دلیل اصلی آسپیراسیون این پودر استفاده از پودر بچه در نوزادان است. در دهه ۱۹۶۰مطالعات آکادمی اطفال آمریکا به دلیل خطرات آسپیراسیون استفاده از پودر بچه حاوی تالک را در نوزادان ممنوع کرد.

مهمترین تهدید برای مصرف کنندگان، خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی است که از این پودر استفاده کرده اند. آژانس بین المللی تحقیقات سرطان استفاده از محصولات حاوی آن را به عنوان «احتمالا سرطان زا برای انسان» طبقه بندی می کند. تالک موجود در محصولاتی مانند پودر بدن یا پودر بچه در صورت تماس مستقیم پودر با ناحیه تناسلی می تواند باعث سرطان تخمدان شود.

حداقل دوازده مقاله علمی مهم ارتباط بین تالک و سرطان تخمدان را مستند می کنند. این تحقیق ۳۳ درصد افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان را برای زنانی که از پودر تالک استفاده می کردند، نشان داد.

عوارض مصرف پودر تالک
عوارض مصرف پودر تالک

عوارض مصرف پودر تالک

محققان سرطان به طور فعال به دنبال ارتباط بین پودر تالک و سرطان هستند. این پودر ممکن است باعث سرطان تخمدان، سرطان ریه و مزوتلیوما شود.

خرید تالک و سرطان ریه

مطالعات روی این پودر بر روی معدنچیان متمرکز شده است و بسیاری از مطالعات نشان می دهد که معدنچیان تالک در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان ریه و سایر بیماری های تنفسی هستند.

این مطالعات با اشکال آرایشی پودر مرتبط نیست زیرا معدنچیان در دوزهای سنگین در معرض تالک قرار می گیرند. آنها اغلب بیشترین آسیب را از مزوتلیوما و سایر بیماری های آزبست می دیدند.

فروش تالک و سرطان تخمدان

مطالعات نشان داده اند که این پودر اگر وارد تخمدان زنان شود ممکن است باعث سرطان شود. در حال حاضر مطالعات متعددی با نتایج متفاوت انجام شده است.

برخی از مطالعات مورد- شاهدی افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در بیمارانی که از تالک استفاده می‌کردند ثابت کردند، اما این مطالعات بر حافظه تکیه داشتند و در نتیجه مغرضانه بودند.

مطالعات دیگر نشان می دهد که هیچ افزایش خطری وجود ندارد. در حال حاضر، ارتباط بین این پودر و سرطان تخمدان هنوز به طور فعال در حال تحقیق برای یافتن نتایج قطعی است.

مزوتلیوما

شرکت هایی که پودر تالک درجه یک لوازم آرایشی تولید می کنند اصرار دارند که محصول آنها حاوی آزبست نیست، با این حال افرادی که از محصولات آنها استفاده می کنند در حال ابتلا به مزوتلیوما و سایر بیماری های مرتبط با آزبست هستند. پرونده های قضایی متعددی وجود این ارتباط را ثابت کرده است. شرکت های لوازم آرایشی به اندازه کافی به مصرف کنندگان در مورد خطرات سرطان محصولات خود هشدار نداده اند.

خرید و فروش پودر تالک

تالک سنگی است که به عنوان سنگ صابون یا استئاتیت شناخته می شود و از نسبت های متفاوتی از تالک معدنی تشکیل شده است که اغلب با سایر مواد معدنی مانند کلریت و کربنات ترکیب می شود. این ترکیب یک ماده خام صنعتی است که در طیف گسترده ای از کاربردها مانند لوازم آرایشی، رنگ، کاغذ، پلاستیک، لاستیک، کابل، سرامیک و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

انتظار می رود بازار جهانی تالک در دوره پیش بینی نرخ رشد متوسطی داشته باشد. عوامل اصلی رشد بازار جهانی این پودر شامل افزایش تقاضا از سوی صنعت رنگ و پوشش همراه با صنعت پلاستیک و لاستیک و کاربردهای دیگر است. با این حال، در دسترس بودن جایگزین ‌ها و آگاهی از ماهیت سرطان ‌زای پودر تالک احتمالا رشد بازار را در دوره پیش ‌بینی شده تحت تاثیر قرار می دهد. برای خرید این ترکیب شیمیایی می توانید به شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

کاربرد و مصارف تالک

تالک نوعی سنگ معدنی است که از سیلیکات منیزیم هیدراته تشکیل شده است. این ترکیب کاربردهای بسیار متنوعی دارد که رایج ترین آنها پودر بچه است. به دلیل مقاومت در برابر گرما، الکتریسیته و مقاومت در برابر جذب اسیدها، روغن و گریس، تقاضای زیادی برای تعدادی از صنایع دارد. از ویژگی های آن می توان به نرمی ماده معدنی، قابلیت حفظ عطر، خلوص و رنگ سفید اشاره کرد.

تالک به عنوان پرکننده، پوشش، رنگدانه، عامل گرد و غبار و گسترش دهنده در پلاستیک، سرامیک، رنگ، کاغذ، لوازم آرایشی، سقف، لاستیک و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود.

قیمت فروش تالک دارویی

تالک مصارف دارویی نیز دارد و برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی ناشی از تجمع مایعات یا هوا در ریه ها هستند تجویز می شود. گرید دارویی این ترکیب کاملا ضدعفونی شده است و فقط توسط پزشک یا تحت نظارت مستقیم پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب به دلیل خواص ضد رطوبت خود در تولید قرص و مکمل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تالک در دسته ای از داروها به نام عوامل اسکلروز کننده قرار دارد. با تحریک پوشش حفره قفسه سینه عمل می کند به طوری که حفره بسته می شود و فضایی برای مایع باقی نمی ماند.

در صنعت داروسازی از آن به عنوان یک عامل آنتی کیک برای بهبود جریان پودر در فشرده سازی قرص استفاده می شود. تالک در پودر بچه و به عنوان جاذب در لوازم آرایشی نیز استفاده می شود.

قیمت سنگ تالک

سنگ تالک توسط کشورهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. برای آگاهی از قیمت سنگ تالک می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید. انواع داخلی این محصول از انواع خارجی قیمت پایین تری دارد و به راحتی قابل تهیه است.

فروشنده تالک افغانستان

تالک افغانستان یکی از انواع تالک موجود است که کیفیت بالایی دارد. این سنگ در ایران نیز موجود است. شما می توانید تالک افغانی را از شرکت های مختلف برای کاربردهای مورد نظر خود خریداری کنید.

قیمت هر تن سنگ تالک

قیمت هر تن سنگ تالک بر اساس نوع آن، میزان خلوص، کشور تولید کننده و بسیاری از فاکتورهای دیگر متفاوت است. برای آگاهی از قیمت آن می توانید با تولید کنندگان این ماده شیمیایی تماس بگیرید.

معدن تالک

سنگ تالک از معدن تالک تهیه می شود و سپس برای کاربردهای مختلف آماده سازی می شود. کشور ما غنی از معادن تالک است. این معادن در شهرهای مركزی، خراسان، زنجان، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربايجان غربی، تهران، همدان و يزد قرار دارند و هر سال مقادیر زیادی تالک از آنها استخراج می شود.

خرید پودر تالک

برای خرید پودر تالک شما می توانید به سایت ها و شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی مراجعه نمایید. این پودر توسط بسیاری از شرکت ها در انواع ایرانی و خارجی عرضه می شود.

قیمت خرید تالک بهداشتی

تالک بهداشتی یکی از گریدهای این پودر پرکاربرد است و در مواردی استفاده می شود که ارتباط نزدیکی با سلامت انسان دارد. این نوع از پودر تالک در تهیه قرص و دارو و لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش تالک آرایشی

تالک در بسیاری از لوازم آرایشی از جمله رژ لب، ریمل، پودر صورت، رژگونه، سایه چشم، کرم پودر و حتی برای آرایش کودکان استفاده می شود.

فروش تالک سفید

پودر تالک یک پودر سفید نرم است که عمدتا از منیزیم، سیلیکون و اکسیژن تشکیل شده است. به صورت پودری، رطوبت را جذب می کند، به عنوان یک دئودورانت عمل می کند. این پودر اصطکاک را کاهش می دهد که در نتیجه به خشک نگه داشتن پوست و جلوگیری از جوش کمک می کند.

لیست قیمت تالک صنعتی

تالک درجه صنعتی مخلوط پیچیده ای از ذرات معدنی است و ممکن است از نظر ترکیب در مناطق کوچک جغرافیایی متفاوت باشند. تالک معمولی گرید صنعتی شامل قطعات شکاف آمفیبول، تالک پلاتی، کانی های سرپانتین، تالک به شکل فیبری و حضور جزئی الیاف انتقالی است.

فروش تالک معدنی

تالک معدنی را می توان با ماده معدنی آزبست یافت. بنابراین، اگر سایت‌های معدن به ‌درستی آزمایش و ایجاد نشوند در هنگام استخراج تالک، احتمال آلودگی آزبست وجود دارد.

تالک، همچنین به عنوان پودر تالک شناخته می شود، یک ماده معدنی خاک رس نامحلول است که در سراسر جهان یافت می شود. برای بسیاری از محصولات از جمله پودر بچه، لوازم آرایش، غذاها، عوامل ضد جوش، داروها و غیره استخراج و پردازش می شود.

خرید تالک

تالک یکی از پرکاربردترین و مفیدترین مواد معدنی صنعتی است. تالک در واقع سیلیکات منیزیم آبدار (Mg3Si4O10(OH)2) است که نوع عظیم آن به نام استئاتیت یا سنگ صابون شناخته می شود. تالک نرم (۱ در مقیاس سختی موهس)، غیر ساینده، بی اثر است و به راحتی به پودر سفید ریز تبدیل می شود که در بسیاری از کاربردها استفاده می شود. برای خرید تالک می توانید به دفاتر و سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید.

فروش تالک

تالک یکی از مواد پرکاربرد صنعتی است که در تولید مبلمان، سرامیک، در کشاورزی، کاربردهای پوشش و تولید پلاستیک ها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل کاربردهای گسترده فروش تالک در سراسر دنیا بازار گسترده ای دارد.

قیمت تالک

قیمت تالک به گریدهای این ماده معدنی و کاربرد هدف آن بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت این پودر می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

خرید تالک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید تالک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید تالک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان تالک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید تالک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. الک چیست؟ تالک talc، از جمله ترکیبات شیمیایی بسیار کاربردی در صنایع گوناگون است

دکمه بازگشت به بالا