Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

پودر دالیناژ چیست؟ موارد، روش مصرف و خرید آن

پودر دالیناژ مکملی مناسب برای بهبود دستگاه گوارش است. پودر دالیناژ اشتهای کاذب را درمان کرده و در کاهش وزن نقش دارد. مواد موثره پودر دالیناژ چربی و قند خون را پایین آورده و در سلامتی عمومی نقش دارد. پودر دالیناژ برای بهبود ورم معده و پولیپ کولون روده استفاده میشود.

سبوس گندم غنی از ترکیبات گیاهی و مواد معدنی و فیبر است. در واقع، مشخصات غذایی آن ممکن است سلامت شما را بهبود بخشد و خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. سبوس گندم پوسته بیرونی محافظ دانه گندم است که در طی فرآیند آسیاب کردن جدا می شود. سبوس گندم منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی و پروتئین است و کالری نسبتا کمی دارد. همچنین منبع بسیار خوبی از فیبر رژیمی است.

سبوس گندم منبع خوبی از فیبر نامحلول که می تواند به پیشگیری یا درمان یبوست کمک کند، سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند. همچنین به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند و باعث رشد باکتری های سالم روده می شود.

سبوس گندم سرشار از فیبر است و حاوی مواد شیمیایی گیاهی لیگنان و اسید فیتیک است که همگی ممکن است با کاهش خطر سرطان روده بزرگ و سینه مرتبط باشند. منبع خوبی از فیبر، سبوس گندم ممکن است به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند، که ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. اگر به گلوتن یا فروکتان ها عدم تحمل دارید، بهتر است از سبوس گندم خودداری کنید، زیرا حاوی هر دو است. سبوس گندم همچنین سرشار از اسید فیتیک است که ممکن است جذب برخی مواد مغذی را مختل کند.

سبوس گندم را می توان با محصولات پخته مخلوط کرد یا روی اسموتی ها، ماست ها و غلات بپاشید. زمانی که سبوس گندم را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، این کار را به تدریج انجام دهید و حتماً مایعات فراوان بنوشید. سبوس گندم بسیار مغذی و منبع عالی فیبر است. ممکن است برای سلامت گوارش و قلب مفید باشد و حتی خطر سرطان سینه و روده بزرگ را کاهش دهد. از ترکیبات سازنده و موارد مصرف پودر دالیناژ در نشریه جهان شیمی فیزیک مطالبی منتشر شده است.

ترکیبات پودر دالیناژ

فیبر، فسفر، گلوتن، سلنیوم، ویتامین B، ویتامین PP، مس، ویتامین E، آهن، منیزیم، پتاسیم، روی، کلسیم، منگنز

خواص و ویژگی پودر دالیناژ

  • شادابی پوست
  • کاهش اشتهای کاذب
  • درمان ورم معده و ورم روده
  • درمانگر پولیپ های کولن و روده
  • اثر سبوس گندم در درمان یبوست
  • جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو
  • درمان یبوست و تنظیم سیستم گوارش
  • کاهش جذب قند خون و کاهش ابتلا به دیابت
  • کاهش جذب کلسترول

روش مصرف پودر دالیناژ

پودر دالیناژ را روزی ۲ الی ۳ ساشه استفاده کنید.

پودر دالیناژ چیست؟ موارد، روش مصرف و خرید آن
پودر دالیناژ چیست؟ موارد، روش مصرف و خرید آن

دست دادن اشتها یا کاهش اشتها چیست

کاهش اشتها یعنی میل کمتری به خوردن دارید. شرایط مختلف می تواند باعث کاهش اشتهای شما شود. اگر دچار کاهش اشتها شوید، ممکن است علائم مرتبطی مانند کاهش وزن یا سوء تغذیه نیز داشته باشید.

چه چیزی باعث کاهش اشتها می شود

تعدادی از شرایط می تواند منجر به کاهش اشتها شود:

باکتری ها و ویروس ها: از دست دادن اشتها می تواند ناشی از عفونت های باکتریایی، ویروسی، قارچی باشد.

در اینجا فقط چند مورد از آنچه می تواند ناشی از آن باشد آورده شده است:

  • عفونت دستگاه تنفسی فوقانی
  • پنومونی
  • گاستروانتریت
  • کولیت
  • یک عفونت پوستی
  • مننژیت

علل روانی: دلایل روانی مختلفی برای کاهش اشتها وجود دارد. بسیاری از افراد مسن اشتهای خود را از دست می دهند، اگرچه کارشناسان دقیقا دلیل آن را نمی دانند. هنگامی که غمگین، افسرده، غمگین یا مضطرب هستید، اشتهای شما ممکن است کاهش یابد.

افرادی که به این عارضه مبتلا هستند معمولا دچار کمبود وزن هستند و ترس از افزایش وزن دارند. بی اشتهایی عصبی نیز می تواند باعث سوء تغذیه شود.

شرایط پزشکی: شرایط پزشکی زیر ممکن است باعث کاهش اشتهای شما شود:

داروها: برخی از داروها و داروها ممکن است اشتهای شما را کاهش دهند. شامل کوکائین، هروئین، و آمفتامین ها است. برخی از داروهای تجویزی که اشتها را کاهش می دهند عبارتند از:

پودر دالیناژ چیست؟ موارد، روش مصرف و خرید آن
پودر دالیناژ چیست؟ موارد، روش مصرف و خرید آن

کاهش اشتها چگونه درمان می شود

درمان کاهش اشتها به علت آن بستگی دارد. اگر علت عفونت باکتریایی یا ویروسی باشد، معمولا به درمان خاصی برای علامت نیاز ندارید، زیرا پس از درمان عفونت، اشتهای شما به سرعت باز می گردد.

مراقبت در منزل

اگر از دست دادن اشتها به دلیل یک بیماری پزشکی مانند سرطان یا بیماری مزمن باشد، تحریک اشتها می تواند دشوار باشد. با این حال، لذت بردن از غذا و غذا خوردن با خانواده و دوستان، پختن غذاهای مورد علاقه خود، یا بیرون رفتن برای صرف غذا در رستوران ها ممکن است به تشویق غذا خوردن کمک کند.

خوردن مکرر وعده های غذایی کوچک نیز می تواند مفید باشد، و معمولا این وعده های غذایی برای معده راحت تر از وعده های غذایی بزرگ است.

ورزش به افزایش اشتها کمک میکند. برای اطمینان از دریافت مواد مغذی کافی از غذا، وعده های غذایی باید پر کالری و پروتئین باشند. همچنین ممکن است بخواهید نوشیدنی های پروتئین مایع را امتحان کنید.

یادداشت روزانه چیزهایی که می خورید و می نوشید در مدت چند روز تا یک هفته می تواند مفید باشد. این به پزشک شما کمک می کند تا میزان تغذیه و میزان کاهش اشتهای شما را ارزیابی کند.

مراقبت پزشکی

در طول ویزیت، پزشک سعی خواهد کرد تصویر کاملی از علائم شما ایجاد کند. آنها وزن و قد شما را اندازه گیری می کنند و آن را با میانگین جمعیت مقایسه می کنند.

همچنین از شما در مورد سابقه پزشکی، داروهایی که مصرف می کنید و رژیم غذایی تان سوال می شود. برای پاسخ به سوالات در مورد:

  • زمانی که علامت شروع شد
  • خفیف باشد یا شدید
  • چقدر وزن کم کرده اید
  • اگر رویدادهای محرکی وجود داشته باشد
  • اگر علائم دیگری دارید
  • سپس ممکن است لازم باشد آزمایشاتی برای یافتن علت کاهش اشتها انجام شود.

آزمایشات احتمالی عبارتند از:

  • سونوگرافی از شکم شما
  • شمارش کامل خون
  • آزمایشات عملکرد کبد، تیروئید و کلیه شما (این آزمایشات معمولا فقط به نمونه خون نیاز دارند)
  • یک سری دستگاه گوارش فوقانی، که شامل اشعه ایکس است که مری، معده و روده کوچک شما را بررسی می کند.
  • سی تی اسکن از سر، قفسه سینه، شکم یا لگن شما
  • در برخی موارد، از شما آزمایش بارداری و HIV انجام می شود. ممکن است ادرار شما برای ردیابی مواد مخدر آزمایش شود.

اگر کاهش اشتهای شما منجر به سوءتغذیه شده است، ممکن است از طریق یک خط وریدی مواد مغذی به شما داده شود.

همچنین ممکن است پزشک داروهای خوراکی برای تحریک اشتهای شما تجویز کند.

اگر از دست دادن اشتهای شما در نتیجه افسردگی، اختلال خوردن یا سوء مصرف مواد مخدر باشد، ممکن است به یک متخصص سلامت روان ارجاع دهید.

از دست دادن اشتهای ناشی از داروها ممکن است با تغییر دوز یا تغییر نسخه درمان شود. هرگز بدون مشورت با پزشک خود داروهای خود را تغییر ندهید.

اگر کاهش اشتها درمان نشود، نتیجه چیست

اگر کاهش اشتهای شما ناشی از یک بیماری کوتاه مدت باشد، احتمالا به طور طبیعی بدون هیچ گونه عوارض طولانی مدت بهبود خواهید یافت. اگر ناشی از یک وضعیت پزشکی باشد، وضعیت ممکن است بدون درمان بدتر شود. در صورت عدم درمان، کاهش اشتهای شما می تواند با علائم شدیدتری نیز همراه باشد، مانند:

  • خستگی مفرط
  • کاهش وزن
  • ضربان قلب سریع
  • تب
  • تحریک پذیری
  • یک احساس ناخوشایند عمومی یا کسالت

اگر کاهش اشتها ادامه داشته باشد و دچار سوءتغذیه یا کمبود ویتامین و الکترولیت شوید، ممکن است عوارض تهدید کننده زندگی داشته باشید. بنابراین، اگر کاهش اشتهایی دارید که پس از یک بیماری حاد برطرف نشد یا بیش از چند هفته طول کشید، مهم است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

پودر دالیناژ چیست؟ موارد، روش مصرف و خرید آن
پودر دالیناژ چیست؟ موارد، روش مصرف و خرید آن

گرسنگی کاذب: چگونه می توانید آن را تشخیص دهید و با آن مبارزه کنید

همه می دانند که یک رژیم غذایی سالم، اول از همه، تعادل، اعتدال و تنوع است. تحقیقات نشان داده است که حفظ وزن مناسب خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد، که دلیل دیگری برای حفظ وزن سالم برای شماست.

غذا خوردن برای رفع نیاز عاطفی

معنای گرسنگی کاذب این است که شما در پاسخ به نیازی احساسی (هنگام بی حوصلگی یا استرس یا برای تفریح) یا در پاسخ به برخی محرک ها (بوی عالی، غذاهای اشتها آور و غیره) غذا می خورید. غذا خوردن در زمانی که علائم واقعی گرسنگی وجود دارد (غرغر کردن معده، احساس خالی بودن در معده، گرفتگی عضلات، مشکل در تمرکز، کاهش سطح انرژی).

گرسنگی کاذب منجر به خوردن می شود، زمانی که بدن ما به غذا نیاز ندارد. نکته مهم این است که گرسنگی کاذب معمولا منجر به خوردن بیشتر غذاهای شیرین، چرب و شور می شود که به سلامتی ما آسیب می رساند و خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.

گرسنگی کاذب چه تفاوتی با گرسنگی واقعی دارد

راهی برای تشخیص کاذب یا واقعی بودن گرسنگی وجود دارد. این سوال را از خود بپرسید: چه چیزی می خواهید بخورید؟ اگر پاسخ هر چیزی است – گرسنگی واقعی است. اگر نوع خاصی از غذا مانند چیپس شکلات را می خواهید – به احتمال زیاد این گرسنگی کاذب است.

برای جلوگیری از گرسنگی کاذب، چند نکته را رعایت کنید:

وضعیت عاطفی خود را شناسایی کنید: آیا غمگین، ناامید یا بی حوصله هستید؟ اگر چنین است، به احتمال زیاد می خواهید این خلاء عاطفی را با غذا پر کنید.

از حذف وعده های غذایی و خوردن مکرر میان وعده خودداری کنید. وقتی سیر هستید، مقاومت در برابر هوس راحت ‌تر است. علاوه بر این، غذا خوردن منظم تشخیص سیگنال‌های گرسنگی و سیری را آسان‌ تر می‌کند، که پس از آن باعث می‌شود کمتر قربانی پرخوری به دلیل گرسنگی کاذب شویم.

از خود در مورد نوع گرسنگی که احساس می کنید بپرسید. اگر از نظر جسمی احساس می کنید که می توانید مدتی بیشتر بدون غذا بمانید و غذاهای لذت بخش خاصی بخواهید، این گرسنگی کاذب است. آن وقت است که بهتر است منتظر بمانیم تا ببینیم آیا این گرسنگی به یک گرسنگی واقعی تبدیل می شود یا خیر.

وقتی متوجه شدید که گرسنگی شما کاذب است، سعی کنید با درگیر شدن در فعالیت های دیگر مانند راه رفتن، خواندن و خوابیدن دوباره تمرکز کنید.

غذای سالم سرشار از پروتئین و مواد مغذی نیز می تواند نقش داشته باشد. مصرف آنها به سرعت آشکار می شود که گرسنگی واقعی نبوده است. اگر پس از شروع به خوردن این نوع غذاها (به دلیل نیاز عاطفی) همچنان احساس گرسنگی می کنید، خلاء عاطفی را با مواد غذایی سالم و مفید پر می کنید و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهید.

پودر یاسیناژ

پودر یاسیناژ سرشار از فیبر و پروتئین جودوسر است.

پودر چیتاناژ

پودر چیتاناژ کتانچیا ناژوان گیاه برای کاهش وزن در افراد چاق استفاده می شود.

پودر سبوس گندم

پودر سبوس گندم مفید برای بهبود و کاهش اشتهای کاذب و کاهش جذب کلسترول می شود.

ساشه سبوس گندم

ساشه سبوس گندم سبب کاهش اشتهای کاذب و بهبود عملکرد دستگاه گوارش میشود.

پودر کتانچیان

پودر کتانچیان حاوی دو گیاه کتان و چیا است و خواص زیادی دارد.

شرایط نگهداری پودر دالیناژ

در جای خشک و خنک نگهداری گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا