Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قطره خوراکی هل چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

قطره خوراکی هل یک افشره طبیعی است و تمام خواص هل را دارد. اگر برای مهمانی‌ها از ادویه‌ها و هل استفاده میکنید اما نگران که دانه‌های هل در غذا هستید، استفاده از قطره خوراکی هل بهترین گزینه است زیرا هم عطر و طعم هل را برای شما دارد. هل برای چاشنی غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده می شود. به طور گسترده در غذاهای هندی، خاورمیانه، عربی و سوئدی استفاده می شود. این در دو نوع وجود دارد و به عنوان غلاف کامل، دانه یا آسیاب استفاده می شود. هل در مخلوط ادویه ها و مزه دار کردن غذاهای گوشت و سبزیجات استفاده میشود و در نوشیدنی های داغ مانند چای ماسالا و قهوه ترک مصرف می شود. از قطره خوراکی هل در نشریه جهان شیمی فیزیک اطلاعاتی در اختیارتان میگذاریم.

قطره خوراکی هل چیست

هل ادویه ای تند و کمی شیرین است. منشا آن هند است و امروزه در سراسر جهان در دسترس است. تصور می شود که دانه ها، روغن ها و عصاره های هل دارای خواص دارویی چشمگیر بوده و قرن ها در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است.

هل از دانه‌های چند گیاه مختلف به دست می‌آید که به خانواده زنجبیل تعلق دارند. مردم ممکن است از دانه ها و غلاف هل در دسرها و غذاهای گوشتی و همچنین در نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای استفاده کنند. افراد همچنین ممکن است هل را به عنوان یک مکمل برای مزایای سلامتی آن مصرف کنند. هل دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است.

محققان چندین مطالعه کوچک روی هل انجام داده اند که یافته های آنها حاکی از آن است که هل دارای برخی فواید سلامتی است. اگرچه این مطالعات امیدوارکننده هستند، اما قبل از اینکه متخصصان مراقبت های بهداشتی بتوانند هل را برای درمان مشکلات پزشکی توصیه کنند، مطالعات انسانی گسترده و کنترل شده ضروری است. قطره خوراکی هل مانند آنزیم تریپسین عمل می کند، به هضم غذا کمک کرده و از سوء هاضمه جلوگیری میکند.

موارد مصرف  قطره خوراکی هل

موارد مصرف  قطره خوراکی هل شامل موارد زیر است:

  • کمک به افزایش اشتها
  • کاهش سوهاضمه
  • تقویت معده
  • رفع تهوع
  • تقویت گوارش
  • تقویت کبد و قلب
  • خوشبو کردن نوشیدنی
  • طعم دادن به غذا
  • جوانسازی و شفافیت پوست
  • سرشار از فیبر

روش مصرف قطره خوراکی هل

قطره خوراکی هل را روزانه سه مرتبه، هر بار۳ تا ۵ قطره در آب، چای یا شربت حل کرده و بعد از غذا میل کنید.

قطره خوراکی هل چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
قطره خوراکی هل چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

انواع هل

دو نوع هل وجود دارد: هل سیاه و هل سبز و هل سفید که سفید شده هل سبز است. هل سبز نوعی است که بیشتر در غذاهای شمال اروپا و خاورمیانه یافت می شود.

هل سبز (Elettaria cardamomom) به هل واقعی معروف است. بهترین انتخاب برای غذاهای شیرین است اما در غذاهای خوش طعم نیز به خوبی استفاده می شود.

هل سیاه (Amomum subulatum) غلاف های بزرگ تر و قهوه ای تیره دارد. در غذاهای شیرین و همچنین در جنوب هند از آن استفاده می شود. در شرق هیمالیا رشد می کند.

دستور العمل هایی که از هل سیاه استفاده می شود، اغلب نیاز به استفاده از کل غلاف دارد و دانه های آن دست نخورده است. سپس غلاف ها پس از اتمام پخت دور ریخته می شوند زیرا خرد کردن کل غلاف ناخوشایند است.

اگر از هل سبز در دستور غذا استفاده می کنید، در حالت ایده آل با غلاف هل کامل استفاده کنید. اسانس های دانه هل پس از آسیاب شدن دانه ها سریع طعم خود را از دست می دهند.

مزه هل چیست

قطره خوراکی هل دارای طعم و عطری قوی، شیرین، تند و با رایحه هایی از لیمو و نعناع است. هل سیاه دارای نت دودی و منتول خنک کننده نیز می باشد.

آشپزی با قطره خوراکی هل

می‌توانید از قطره خوراکی هل استفاده کنید و مستقیما به دستور پخت اضافه کنید. اگر از هل سبز برای نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه استفاده می‌کنید، سه تا چهار دانه هل را به همراه دانه‌های قهوه‌تان آسیاب کرده و آب داغ خود را طبق معمول روی آن بریزید.

دستور پخت با اسانس هل

جالب اینجاست که یکی از کشورهایی که بیشترین مصرف هل را دارد، سوئد است، جایی که هل برای طعم دادن به همه چیز از پخته گرفته تا همبرگر و نان گوشت استفاده می شود. به خوبی با دارچین، جوز هندی و میخک در دستور العمل های ادویه دار پاییزی مطابقت دارد و این ادویه ها با هل در مخلوط ادویه های هندی مانند ماسالا نیز موجود است.

جایگزین هل

پیدا کردن یک جایگزین واقعی برای طعم منحصر به فرد هل کار سختی است. دارچین بهترین است و بهترین ترکیب قسمت های مساوی دارچین آسیاب شده و جوز هندی خواهد بود. اگر جوز هندی ندارید، همراه با دارچین از زنجبیل یا میخک آسیاب شده استفاده کنید.

خواص قطره خوراکی هل برای سلامتی چیست

قطره خوراکی هل ادویه ای است که از غلاف بذر گیاهان مختلف خانواده زنجبیل تهیه می شود.

توانایی ضد میکروبی

فرد ممکن است از توانایی ضد میکروبی قطره خوراکی هل بهره مند شود. روغن دانه هل ممکن است بتواند باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد. یک مطالعه نشان داد که اسانس هل در از بین بردن چندین نوع مختلف باکتری و قارچ موثر است. محققان پیشنهاد کردند که فعالیت ضد باکتریایی روغن ممکن است به دلیل توانایی آن در آسیب رساندن به غشای سلولی باکتری های خاص باشد.

اسانس هل در تحقیقات دیگر فعالیت ضد میکروبی را علیه تقریبا تمام میکروارگانیسم های آزمایشی نشان داد، در حالی که مطالعه دیگری به این نتیجه رسید که این روغن می تواند جزء داروهای ضد میکروبی جدید باشد. با این حال، مردم نباید اسانس هل را مصرف کنند و همیشه باید قبل از استفاده از هر داروی گیاهی جدید با پزشک مشورت کنند.

قطره خوراکی هل چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
قطره خوراکی هل چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

سندرم متابولیک و دیابت

قطره خوراکی هل می تواند به برخی از جنبه های سندرم متابولیک کمک کند. سندرم متابولیک گروهی از شرایط سلامتی است که می تواند منجر به بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ شود. آن شامل:

در یک مطالعه حیوانی، که در آن محققین به موش‌ها رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات و چربی دادند، جوندگانی که پودر هل نیز مصرف می‌کردند نسبت به جوندگانی که این مکمل را دریافت نکردند، وزن کمتر و کلسترول بهتری داشتند.

قطره خوراکی هل می تواند به بهبود نشانگرهای زیستی خاصی که می توانند باعث التهاب و بیماری شوند کمک کند.

محققان زنانی را انتخاب کردند که اضافه وزن داشته یا چاقی داشتند و همچنین دارای پیش دیابت و کلسترول بالا بودند. یافته‌های آن‌ها نشان داد زنانی که به مدت ۸ هفته هل مصرف کردند، سطوح پایین‌تری از پروتئین واکنش‌گر C، پروتئین‌های التهابی و سایر نشانگرهایی داشتند که می‌توانند به مشکلات سلامتی کمک کنند.

سلامت قلب

برخی تحقیقات حیوانی قطره خوراکی هل را با تقویت سلامت قلب مرتبط دانسته ‌اند، اگرچه قبل از اینکه محققان بدانند چگونه این ادویه بر سلامت قلب انسان تاثیر می‌گذارد.

بهداشت دهان و دندان

در حالی که بسیاری از مردم ممکن است نعناع و دارچین را به عنوان خوشبو کننده نفس بدانند، قرن ها است که از قطره خوراکی هل برای این منظور استفاده می کنند.

هل ممکن است به مبارزه با باکتری‌های موجود در دهان که یکی از دلایل رایج بوی بد دهان، حفره‌ها و بیماری‌های لثه است، کمک کند.

دانه ها و میوه هل به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می توانند به بهبود سلامت دهان و دندان کمک کنند. یافته ها نشان داد که عصاره هل در از بین بردن باکتری هایی که می توانند منجر به بیماری یا عفونت لثه شوند، موثر است.

سلامت کبد

مردم از قطره خوراکی هل به دلیل خاصیت سم زدایی آن استفاده می کنند. در مطالعه دیگری بر روی حیوانات، دانشمندان به موش‌ها با رژیم غذایی پرچرب و کربوهیدرات بالا تغذیه کردند و برخی از نشانگرهای سلامت کبد را اندازه‌گیری کردند. پس از ۸ هفته، موش‌هایی که هل دریافت کردند نسبت به موش‌هایی که رژیم غذایی بدون مکمل مصرف کردند، استرس کبدی کمتری داشتند. این یافته نشان می دهد که هل می تواند به محافظت از کبد در برابر انواع خاصی از آسیب ها کمک کند.

خواص ضد سرطانی

قطره خوراکی هل حاوی مواد شیمیایی گیاهی طبیعی است که ممکن است قادر به مبارزه با بیماری هایی مانند سرطان باشد. این ادویه نمی تواند جای درمان سرطان را بگیرد، برخی مطالعات نشان می دهد که این ادویه می تواند خواص ضد سرطانی داشته باشد.

پیشگیری از زخم

قطره خوراکی هل مانند زنجبیل، پسرعموی آن می تواند به درمان بیماری های گوارشی کمک کند. سپس به برخی از عصاره هل موش‌ها دادند تا ببینند چگونه بر زخم‌هایشان تاثیر می‌گذارد. موش هایی که عصاره هل مصرف کردند نسبت به موش هایی که آن را دریافت نکردند زخم های کوچکتر و کمتری داشتند.

محققان دریافتند که عصاره هل، در ترکیب با زردچوبه و برگ سبز، به محافظت در برابر زخم معده در موش‌ها کمک می‌کند. برخی از موش‌ها آسپرین را به تنهایی دریافت کردند، در حالی که برخی دیگر عصاره گیاهی و سپس آسپرین دریافت کردند. موش هایی که عصاره دریافت کردند نسبت به موش هایی که گیاهان دارویی دریافت نکردند زخم های کمتر و کوچکتری داشتند.

قطره خوراکی هل چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
قطره خوراکی هل چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

ارزش غذایی قطره خوراکی هل

قطره خوراکی هل حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی و همچنین مقداری فیبر است. همچنین کربوهیدرات و کالری بسیار کمی دارد. قطره خوراکی هل حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری: ۱۸

چربی کل: ۰.۴ گرم

کربوهیدرات: ۴.۰ گرم

فیبر: ۱.۶ گرم

پروتئین: ۰.۶ گرم

همچنین حاوی مقادیر زیر از ویتامین ها و مواد معدنی است:

پتاسیم: ۶۴.۹ میلی گرم

کلسیم: ۲۲.۲ میلی گرم

آهن: ۰.۸۱ میلی گرم

منیزیم: ۱۳.۳ میلی گرم

فسفر: ۱۰.۳ میلی گرم

خطرات و عوارض جانبی قطره خوراکی هل

ممکن است شخصی بخواهد قبل از مصرف هر گونه مکمل طبیعی با پزشک صحبت کند. خطری برای استفاده از هل در پخت و پز وجود ندارد. استفاده از هل برای افراد بی خطر است. هیچ دوز مشخصی برای مصرف هل به عنوان مکمل وجود ندارد. بسیاری از کپسول ها یا قرص های هل دوز ۴۰۰-۵۰۰ میلی گرم گیاه خشک را در هر قرص ذکر می کنند. قبل از مصرف قرص هل یا هر مکمل طبیعی دیگر، فرد باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کند.

اسانس خوراکی از کجا بخریم

برای خرید اسانس خوراکی به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

اسانس خوراکی قنادی

برای خرید انواع اسانس خوراکی قنادی به فروشگاه اینترنتی مراجعه گردد.

خرید اینترنتی اسانس خوراکی

برای خرید انواع اسانس خوراکی با بهترین قیمت به فروشگاه اینترنتی مراجعه شود.

قطره خوراکی هل را از کجا بخریم

می توانید قطره خوراکی هل را از خواربار فروشی و فروشگاههای معتبر پیدا کنید.

ذخیره سازی قطره خوراکی هل

بهتر است قطره خوراکی هل را از نور مستقیم و دمای بالا دور نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا