Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

خواص اسانس فلفل قرمز چیست؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

استفاده از انواع اسانس در صنایع مختلف امروزه کاربرد ویژه ای یافته است. استفاده از انواع اسانس موجب بهبود کیفیت و ایجاد عطر و طعم مطلوب در محصولات می گردد. انواع مختلفی از اسانس‌ها تولید و در بازار عرضه می گردند. اسانس فلفل قرمز نیز از جمله اسانس‌های گیاهی بوده و کارایی زیادی در صنایعی مانند صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی دارد. خواص اسانس فلفل قرمز موجب شده است تا از آن در صنایع دارویی نیز استفاده گردد. انواع اسانس فلفل قرمز در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت اسانس فلفل قرمز متنوع بوده و به کیفیت ساخت و برند تجاری محصول وابسته است. برای خرید اسانس فلفل قرمز می توانید به سایت های معتبر فروش اسانس مراجعه نموده و اقدام به خرید محصول مورد نظر نمایید.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش اسانس فلفل قرمز می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این اسانس آشنا شوید. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی بسیاری از اسانس ها نظیر اسانس گل مریم، اسانس فلفل سیاه، اسانس فلفل و… پرداخته است. با ما همراه باشید.

اسانس چیست

اسانس ماده ای با بوی قوی است که با نام عطرمایه یا روغن اساسی نیز شناخته می شود. اسانس‌های خوراکی دارای عطر و رایحه بوده و از انواع آن ها در محصولات صنایع غذایی بوده، تولید عطر و صنایع بهداشتی استفاده می شود. انواع اسانس‌ها را از میوه ها، مغزها و دانه هایی مانند قهوه، فلفل، هل و… به دست می آورند. از کاربرد اسانس خوراکی مایع می توان به طعم دار کردن و معطر کردن محصولات غذایی اشاره نمود. اسانس ها امروزه به یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین افزودنی های خوراکی، بهداشتی، دارویی، آرایشی و… در آمده اند. درواقع کمتر محصولی را می توان یافت که در ترکیبات آن از اسانس استفاده نشده باشد.

اسانس را می توان از انواع گیاهان، میوه ها و خشکبار تهیه نمود. انواع اسانس در تولید محصولاتی چون انواع نوشیدنی، بیسکوییت، بستنی، شکلات و تافی و پیراشکی، روغن و نان، انواع ژله و پاستیل و… استفاده می شود. در ادامه به بررسی کاربرد اسانس فلفل قرمز و خواص آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

خواص اسانس فلفل قرمز چیست؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش
خواص اسانس فلفل قرمز چیست؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

فلفل قرمز چیست

فلفل قرمز از میوه های گیاهان فلفلی است. این گیاهان به دلیل داشتن طعم تند معروف هستند. انواع مختلفی از فلفل قرمز شناخته شده است. فلفل قرمز از گذشته به عنوان ادویه در غذاهای مختلف مانند سس ها استفاده می شد. کپسایسین موجود در فلفل قرمز به آن مزه تند و مزایای منحصر به فرد در سلامتی را بخشیده است. از فلفل قرمز بیشتر به صورت خشک و پودر شده استفاده می شود. این ماده به عنوان ادویه در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این فلفل با نام پاپریکا شناخته می شود.

جالب است بدانید بیشترین مصرف فلفل قرمز در ایران در شهرهای جنوبی صورت می گیرد. بنابراین خرید و فروش اسانس فلفل در جنوب ایران رونق بیشتری دارد.

اسانس فلفل قرمز چیست

از تقطیر بخار بذر فلفل قرمز  می توان اسانس گرفت. این اسانس رایحه ای تند دارد. از خواص اسانس فلفل قرمز استفاده های زیادی در صنایع گوناگون صورت می پذیرد. خواص مفید این اسانس برای پوست و مو موجب شده است تا در تولید بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار گیرد.

اسانس فلفل قرمز دارای ماده موثری به نام کپسایسین (Capsaicin) است که موجب تلخی آن می شود. این ماده شامل خواص ضد درد بوده و یک آنتی اکسیدان موثر است. بعلاوه این اسانس با داشتن مواد مغذی فراوان، فواید زیادی را برای بدن و بویژه پوست به همراه دارد. از این اسانس در تولید محصولات آرایشی، انواع صابون ، صنعت عطر سازی، تولید شمع و همین طور درمان های آروماتراپی کارایی دارد.

خواص اسانس فلفل قرمز

تقویت رشد مو

اسانس دانه فلفل قرمز دارویی طبیعی و عالی برای تقویت گردش خون است. خواص اسانس فلفل قرمز جریان خون را در مناطق حیاتی بدن تسریع نموده و بنابراین در بهبود زخم ها و رشد مو مفید عمل خواهد نمود. استفاده از اسانس فلفل قرمز ریزش مو را کاهش داده و فولیکول های مو را تقویت می کند. بنابراین موها استحکام بیشتری خواهند یافت.

کپسایسین نام ترکیبی است که در اسانس فلفل وجود دارد. این ماده قادر است تا از رشد مو محافظت کند. این ترکیب خواص آنتی اکسیدان داشته و برای رشد مو موثر خواهد بود. تجویز کپسایسین به طور بالقوه نیز می تواند رشد مو در موش ها و افراد مبتلا به آلوپسی را تقویت کند. بنابراین می تواند منجر به رشد مو ها شود.

برای تقویت مو کافیست ۲ تا ۳ قطره از اسانس فلفل را با مقادیری مساوی از یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا جوجوبا، مخلوط نموده و بر روی پوست ماساژ دهید. برای نتیجه بخش بودن باید ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماده استفاده نمایید.

تسکین درد

علاوه بر مزایای شگفت انگیز این اسانس برای پوست و مو، کاربرد های دیگری هم برای آن شناسایی شده است. استفاده از اسانس فلفل قرمز در تسکین درد موثر بوده و کارایی مطلوبی دارد. کپسایسین موجود در این اسانس یک ضد درد قوی و موثر برای کسانی است که از درد های عضلانی و روماتیسم و ​​آرتروز رنج می برند. این ماده با تحریک جریان خون موجب تسکین درد می گردد. درواقع تسریع گردش خون در مناطق آسیب دیده موجب بهبود درد خواهد شد.

خرید اسانس فلفل قرمز برای کسانی که از روماتیسم یا آرتروز رنج می برند، ایده مناسبی است. افراد مبتلا به التهاب عضلات و تاندون نیز برای التیام می توانند از خواص این ماده بهره ببرند.

برای استفاده از اسانس فلفل قرمز باید آن را با روغن هایی دیگر مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل رقیق نموده و مخلوط حاصل را بر مناطق آسیب دیده ماساژ داد. بدین ترتیب اثرات تسکین دهندگی درد و بی حسی بر منطقه آسیب دیده القا می گردد.

کمک به بهبود زخم ها

کاربرد اسانس فلفل قرمزمی تواند موجب بهبود زخم ها و جای گزش حشرات گردد. این ماده گردش خون در مناطق آسیب دیده را بهبود می بخشد. از طرفی این ماده به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده موثر عمل کرده و بنابراین در بهبود زخم ها و گزش حشرات موثر خواهد بود. بنابراین کاربرد اسانس فلفل قرمز در پماد های دارویی می تواند درمان موثری باشد.

روغن فلفل قرمز را به نسبت ۱ به ۱ با روغن حامل رقیق نموده و به آرامی بر روی مناطق آسیب دیده ماساژ دهید. توجه نمایید که از این اسانس بر روی زخم های باز استفاده ننمایید. تسکین خارش و تسکین التهاب از دیگر کاربردهای اسانس دانه فلفل قرمز است. بعلاوه این اسانس می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان یک داروی طبیعی در بهبود سردرد های میگرن عمل نماید.

خواص اسانس فلفل قرمز چیست؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش
خواص اسانس فلفل قرمز چیست؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

کاربرد اسانس فلفل قرمز

امروزه اسانس های طبیعی زیادی با خواص منحصر به فرد مورد استفاده قرار می گیرند. اسانس فلفل قرمز نیز در این میان از کاربرد های متنوعی برخوردار است. این اسانس در آشپزی، تولید لوازم آرایشی و طب سنتی نیز کاربرد های فراوانی دارد. در ادامه به اختصار به برخی از کاربرد های این اسانس اشاره شده است.

  • صنایع غذایی جهت تولید سس ، سوسیس و کالباس، انواع ترشی و… .
  • صنایع دارویی مانند تولید انواع ژل و پماد های مالشی و… .
  • صنعت آرایشی و بهداشتی جهت تولید انواع کرم و لوسیون و صابون و… .

پیشگیری از سرطان با اسانس فلفل قرمز

تحقیقات نشان داده اند که کاپسیسین موجود در فلفل قرمز قادر است تا از رشد تومورهای سرطانی ممانعت نماید. تاثیر این ترکیب به قدری است که حتی می تواند سبب از بین رفتن سلول های بدخیم سرطانی شود. تاثیر این ماده در از بین بردن تومورهای سرطانی پروستات، بیضه و سرطان های مرتبط با اختلالات هورمونی نیز مشاهده شده است.

خواص مصرف اسانس فلفل در سلامت قلب و عروق

این اسانس‌ها حاوی ترکیباتی مهم در سلامت قلب و عروق هستند. این ماده به طور شگفت انگیزی موجب بهبود جریان خون و فشار خون می گردد. این اسانس‌ها فعالیت قلب را افزایش داده و به آن قدرت و انرژی می بخشند.

لاغری با فلفل قرمز

فلفل قرمز در بالا بردن سوخت ‌و ساز بدن مفید است. این ماده حتی قادر به جلوگیری از احساس گرسنگی است. کپسایسین موجود در فلفل عامل این خواص منحصر بفرد است. این ترکیب با تولید گرمای اضافی در بدن موجب  سوزاندن چربی و کالری بیشتری خواهد شد. مصرف مواد غذایی غنی از کپسایسین مانند فلفل قادر به افزایش ۲۰ درصدی سرعت سوخت ‌و ساز بدن است. همچنین کپسایسین موجود در فلفل قرمز موجب کاهش تولید هورمون گرسنگی گرلین شده و احساس گرسنگی را کاهش می دهد.

ایمنی در مصرف

  • اسانس فلفل قرمز می تواند در برخی از افراد منجر به بروز علائم حساسیتی گردد.
  • هنگام خرید اسانس فلفل قرمز به تاریخ تولید آن توجه نمایید. زیرا انواع اسانس ها با گذشت زمان اکسید شده و اثر خود را از دست می دهند.
  • این اسانس بسیار غلیظ و قوی بوده و همراه با بویی تند است. بنابراین به هیچ وجه نمی توان از آن ها به تنهایی استفاده نمود.
  • اسانس فلفل قرمز در برخی افراد موجب بروز واکنش های شدید و تحریک پوست سر می گردد. اگر تحریکات پوستی با رقیق تر کردن اسانس برطرف نشد، مصرف آن را قطع نمایید.
  • استفاده از این اسانس در نواحی حساس پوستی ممنوع است.
  • مصرف این اسانس تنها برای ۲ تا ۳ بار در هفته بوده و استفاده از آن در مقادیر بیشتر مجاز نیست.

نحوه نگهداری از اسانس ها

  1. بهتر است این اسانس در ظروف کدر سربسته نگهداری گردد.
  2. این اسانس ها باید به دور از نور خورشید و در مکانی خشک و خنک نگهداری گردند.
  3. قرار گرفتن این ترکیبات در نور مستقیم موجب تجزیه ترکیبات مفیدشان شده و کارایی خود را از دست خواهند داد.
  4. بهتر است همواره از اسانس تازه استفاده نمایید تا حاوی تمام خواص مفید گیاه باشد.

قیمت اسانس فلفل قرمز

قیمت اسانس‌های فلفل تحت تاثیر عوام مختلفی قرار دارد. کیفیت و گرید تولید شده از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این اسانس هستند. هر چه کیفیت و خلوص اسانس تولید شده بیشتر باشد، قیمت بیشتری هم در بازار خواهد داشت. نرخ ارز از دیگر عوامل موثر بر قیمت اسانس و بخصوص اسانس‌های وارداتی است. توجه شود که به طور کلی محصولات وارداتی نسبت به محصولات ایران از قیمت های بالاتری برخوردارند. برای اطلاع از قیمت یا مقایسه قیمت ها می توانید به سایت شرکت های عرضه کننده مراجعه نمایید. وزن و حجم بسته بندی نیز بر قیمت آن موثر است. بسته بندی هایی با وزن بیشتر قیمت فروش بیشتری هم دارند.

اسانس فلفل قرمز را از کجا بخریم

برای خرید اسانس فلفل قرمز می توان به فروشگاه ها یا سایت های فروش مراجعه نمود. خرید این اسانس به دلیل خواص بی نظیرش بسیار صورت می پذیرد. در هنگام خرید اسانس فلفل دقت نموده و تنها آن را از منابع معتبر تهیه نمایید.

خواص اسانس فلفل قرمز چیست؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش
خواص اسانس فلفل قرمز چیست؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

فروش اسانس فلفل

فروش این اسانس در بازار جهانی و همین طور بازار ایران بسیار صورت می پذیرد. خرید و فروش اسانس‌های فلفل از طریق سایت شرکت های عرضه کننده اسانس صورت می پذیرد. البته فروش حضوری این محصولات نیز همواره امکان پذیر است. اما فروش اینترنتی شرایط فروش بی واسطه را فراهم کرده و موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می گردد.

سخن آخر

در این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد اسانس‌های فلفل قرمز پرداختیم. این اسانس دارای خواص ویژه درمانی بوده و حاوی ترکیباتی است که اثرات مطلوبی بر سلامتی خواهد داشت. استفاده از آن در صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی مورد مصرف قرار می گیرد. مصرف اسانس فلفل قرمز منجر به بهبود برخی امراض می گردد. قیمت خرید و فروش این اسانس متنوع بوده و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که به طور کامل به آن پرداختیم. در مصرف انواع اسانس همواره جانب اطمینان را رعایت کرده و تنها از منابع معتبر اقدام به خرید نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا