Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

کاربرد اسانس خامه چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

کاربرد انواع اسانس در صنایع مختلف بسیار گسترش یافته است. در این میان اسانس‌های خوراکی نظیر اسانس خامه نیز طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است. کاربرد اسانس خامه در تولید محصولات غذایی نظیر انواع بیسکوییت ها و کیک ها بسیار استفاده می شود. خواص مطلوب اسانس خامه با داشتن عطر و بویی بی نظیر موجب استفاده های فراوانی از آن شده است. برای خرید اسانس خامه می توان به قنادی ها و یا سایت های فروش اسانس مراجعه نمود. انواع اسانس خامه در گرید های مختلفی تولید و در بازار خرید و فروش اسانس عرضه می گردند. از ویژگی اسانس خامه می توان به خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد میکروبی آن اشاره نمود که در صنایع بسیار مورد توجه قرار دارد. فروش اسانس خامه در بازار بسیار صورت می پذیرد، زیرا از این اسانس در صنایع و به‌ویژه صنایع غذایی استفاده‌های زیادی می شود.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا به بررسی اسانس‌هایی همچون اسانس زغال اخته، اسانس نوشابه، اسانس گل مریم، اسانس تمبر هندی، اسانس فلفل و… پرداخته است. در ادامه به بررسی خواص و کاربرد و ویژگی ها و همین‌طور قیمت خرید و فروش اسانس های خامه می پردازیم. همراه ما باشید تا بیشتر با این ماده پرمصرف آشنا شوید.

خامه چیست

خامه قسمتی از شیر است که دارای چربی بالایی است. ماده لبنی خامه را می توان با کمک عمل خامه گیری از شیر جدا نمود. این ماده مانند شیر به صورت یک امولسیون روغن در آب شناخته می شود. تولید صنعتی این ماده لبنی با کمک جدا کننده های گریز از مرکز صورت می پذیرد. در صورت جدا نمودن چربی شیر به طور کامل، حدود ۱۰ درصد از کل شیر حاصل می آید. رنگ خامه سفید یا سفید مایل به کرم است. طعم و بوی طبیعی خامه بسیار دلپذیر بوده و هیچ گونه بو و طعم نامطبوعی در آن یافت نمی شود. در طب سنتی طبع خامه را گرم و تر معرفی نموده اند. بنابراین مصرف خامه برای افراد سرد مزاج، یا افرادی با مزاج خشک بسیار مفید خواهد بود. توجه شود که گرم مزاجان در مصرف خامه باید احتیاط نموده و آن را به اندازه مصرف نمایند.

خامه دارای مواد مغذی مختلفی ازجمله فسفر بوده و بنابراین می تواند به عملکرد مناسب مغز بسیار کمک کند. این ماده با داشتن ویتامین های مختلف از بیماری های چشمی نیز ممانعت می کند. خامه خواب آور است و مصرف آن قبل از خواب می تواند منجر به خوابی آسوده گردد. خامه از ترکیباتی ساخته شده است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. این ماده سرشار از چربی بوده و می تواند به افزایش وزن کمک کند. خواص و طعم بی نظیر این ماده موجب شده تا از آن اسانس هایی با طعم و عطر بی نظیر تهیه گردد.

اسانس خامه چیست

اسانس‌ها محصولات معطری هستند که به دلیل داشتن بو و عطر قوی در بالا بردن کیفیت محصولات و افزایش طعم و بوی آن‌ها موثر عمل می کنند. اسانس ها دارای دو نوع خوراکی و غیرخوراکی هستند. انواع خوراکی را می توان در تهیه محصولات خوراکی و در صنایع غذایی جهت تولید انواع کیک، لبنیات، آب نبات و… به کار برد. اسانس‌ های غیرخوراکی یا صنعتی اغلب در تهیه محصولات غیرخوراکی مانند شمع و خوشبوکننده ها و… کاربرد دارند. اسانس ها به صورت پودری و مایع در بازار عرضه می شوند.

اسانس خامه به عنوان طعم دهنده ای شبه طبیعی یا Natural Identical شناخته می شود. انواع اسانس خامه به صورت های پودری و مایع تولید و عرضه می شوند. خواص اسانس‌های خامه از موادی همچون دی استیل، ترکیبات لاکتونی و… حاصل می آید که این ترکیبات در خامه طبیعی نیز یافته می شوند. از خواص اسانس خامه داشتن عطر و طعم لبنی بی نظیر خامه است. اسانس پودری و مایع خامه توسط شرکت های ایرانی و خارجی تولید و عرضه می شوند.

"کاربرد

انواع اسانس خامه

اسانس‌های خامه در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند. هر یک از این انواع از کاربردی ویژه در صنعت برخوردار است و با توجه به خواص و نوع محصولات انتخاب و تهیه می شوند.

  1. اسانس های خامه پودری
  2. اسانس‌های مایع

کاربرد اسانس خامه

اسانس ها طعم و رایحه ای خوشبو دارند. این ویژگی مطلوب موجب شده است تا استفاده از اسانس خامه در بیشتر محصولات غذایی کاربرد داشته باشد. اسانس خامه نوعی اسانس است که همانند دیگر اسانس‌ها از طعم و عطر بی نظیری برخوردار است. درواقع این طعم و رایحه بی نظیر موجب استفاده های زیادی از آن در محصولات غذایی شده است. این اسانس را می توان به همراه دیگر اسانس ها در ترکیبات غذایی مورد استفاده قرار داد.

کاربرد اسانس‌های خامه در تهیه پنیر پیتزا به همراه اسانس‌های کره مورد استفاده قرار می گیرد. در تهیه محصولات لبنی مانند پنیر های خامه ای نیز از این اسانس استفاده می شود. در قنادی ها برای تولید خامه قنادی و پخت کیک و شیرینی از این اسانس‌ها بسیار استفاده می شود. کاربرد این اسانس‌ها در تولید بستنی، دسر، انواع تافی و بیسکویت و تولید سس نیز مورد استفاده قرار می گیرد. رایحه بی نظیر این ماده علت اصلی کاربرد آن است. کاربرد اسانس‌های خامه به طور صنعتی و در کارخانه های تولید کیک و بیسکوییت بیشتر از موارد اشاره شده است. به طور کلی از خواص این اسانس بیشتر در معطرسازی محصولات غذایی استفاده می شود. در ادامه به طبقه بندی کاربرد های این اسانس اشاره شده است.

  • کاربرد در صنعت لبنیات و تولید مواد لبنی، بستنی و …
  • مورد استفاده در تولید انواع کیک و بیسکوییت
  • کاربرد در انواعی از روغن های طعم دار
  • کاربرد در تولید انواع مارگارین
  • استفاده در قنادی ها و تولید انواع شیرینی

خواص اسانس خامه

اسانس‌های خامه علاوه بر رایحه، عطر و طعم بی نظیر، از خواص گوناگون دیگری هم برخوردار هستند. رایحه قوی این اسانس موجب می شود تا از آن برای از بین بردن طعم و رایحه نامطلوب افزودنی های موجود در محصولات غذایی استفاده شود.

از طرفی استنشاق بوی این اسانس موجب کاهش افسردگی حاصل از فعالیت های روزمره خواهد شد.

این اسانس نیز مانند اسانس های دیگر دارای فعالیت های ضد قارچی، ضد میکروبی و ضد باکتری است. این ماده قادر است تا میکروب های موجود در محصولات را از برده و به عنوان یک نگهدارنده عمل کند. این ماده نوعی ضدعفونی کننده محسوب شده و باعث تحریک غدد گوارشی و افزایش اشتها می گردد.

شرایط نگهداری اسانس خامه

  • کیفیت اسانس‌های خامه در تماس با هوا کاهش می یابد. بنابراین بهتر است آن را در ظروف کاملا سربسته نگهداری نمود.
  • اسانس‌ها با افزایش حرارت کیفیت خود را از دست خواهند داد. بنابراین باید در مکان هایی خشک و خنک نگهداری شوند.
  • بهتر است ظروف نگهداری اسانس‌ها کدر باشد تا در مقابل نور به اسانس آسیبی وارد نشود. البته اسانس ها را نباید در مجاورت نور خورشید قرار داد، زیرا ترکیبات اسانس در نور خورشید تجزیه گشته و خواص خود را از دست می دهند.

قیمت اسانس خامه

قیمت اسانس‌های خامه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. همان‌طور که گفته شد این اسانس در انواع مایع و پودری تولید و عرضه می شوند. قیمت این انواع در بازار متفاوت خواهد بود. خلوص محصول نیز از دیگر عواملی است که بر قیمت اسانس تاثیر بسزایی دارد. هرچه محصول خلوص بیشتر داشته و باکیفیت تر باشد، از قیمت های بالاتری هم برخوردار است. نرخ ارز از عوامل دیگر موثر بر قیمت است و به‌ویژه بر قیمت محصولات خارجی تاثیر بیشتری خواهد داشت. توجه شود که به طور کلی محصولات تولید داخل نسبت به انواع خارجی از قیمت های کمتری برخوردارند. وزن بسته بندی نیز بر قیمت محصول موثر است. بسته بندی هایی با مقادیر بیشتر از اسانس، دارای قیمت بیشتری هم هستند.

خرید اسانس‌های خامه

اسانس ها از ترکیبات پرمصرف در بساری از صنایع هستند. برای خرید اسانس‌های خامه می توان به روش های حضوری و غیر حضوری اقدام نمود. نکته مهم در رابطه با خرید اسانس، تهیه آن از مراکز معتبر است. در صورت عدم دریافت اسانس اصل، کیفیت محصول نهایی قابل قبول نخواهد بود. خرید این محصول را می توان از طریق سایت های معتبر فروش اسانس انجام داد. این روش خرید بسیار مطلوب بوده و علاوه بر ایجاد خریدی بی واسطه خریدی بصرفه را هم فراهم می کند.

"کاربرد

فروش اسانس‌های خامه

خرید و فروش انواع اسانس‌های خامه توسط بسیاری از شرکت های عرضه کننده اسانس‌ها صورت می پذیرد. فروش این محصول به دلیل استفاده های گسترده از آن در کشور ما ایران نیز صورت می گیرد. قبل از خرید این محصول می توانید با مراجعه به سایت های فروش شرکت های عرضه کننده، به مقایسه قیمت ها پرداخته و سپس اقدام به خرید نمایید. توجه نمایید که این محصول را تنها از منابع فروش معتبر خریداری نمایید تا بتوانید از خواص مطلوب آن بهره ببرید.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی خواص و کاربرد اسانس‌های خامه پرداختیم. این اسانس در انواع مختلف توسط شرکت های تولید کننده مختلفی در بازار عرضه می گردد. قیمت این انواع متفاوت بوده و برای خرید آن ها می توان به سایت های معتبر مراجعه نمود. کاربرد این اسانس در تولید بسیاری از مواد غذایی صورت می پذیرد. این کاربرد در صنایع غذایی به دلیل طعم و بوی مطلوب و خواص بی نظیر این اسانس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا