Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سیروپ پیناکولادا چیست و چه فواید شگفت انگیزی دارد؟

سیروپ پیناکولادا یک نوشیدنی فوق العاده تابستانی است که از نارگیل و آناناس به راحتی تهیه می شود و فواید فراوانی برای سلامتی دارد. این نوشیدنی مملو از طعم های استوایی مانند آناناس و نارگیل است و همچنین یک وعده غذایی انرژی زا و متعادل حاوی پروتئین، فیبر و چربی های گیاهی مفید است.

نارگیل به کار رفته در سیروپ پیناکولادا این قدرت را دارد که به کاهش میل به قند و تنظیم قند خون کمک کند. همچنین سرشار از فیبر است که به احساس سیری کمک می ‌کند و می‌ تواند به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این ویتامین C بالایی دارد که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

آناناس یک میوه استوایی شگفت انگیز حاوی بروملین است که دارای قابلیت های ضد التهابی است. این نوشیدنی ترکیبی عالی از ترکیبات خوشمزه و سالم است. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک در رابطه با این نوشیدنی توضیحات بیشتری ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

پیناکولادا چیست

پیناکولادا، یک نوشیدنی جذاب و با طعم متفاوت، ترکیبی از آب آناناس و آب نارگیل است. بد نیست بدانید که آناناس استوایی و بومی آمریکای جنوبی است. این میوه آبدار و خوشمزه اولین بار در جنوب برزیل و پاراگوئه کشف شد و کاشفان اروپایی آناناس را به آسیا و اروپا معرفی کردند. معرفی میوه های جدید در فرهنگ اروپایی به قدری مهم بود که اکنون نقاشی معروفی از معرفی آناناس کشت شده در انگلستان به چارلز دوم وجود دارد. در حال حاضر کشورهای کاستاریکا، فیلیپین، برزیل، تایلند و هند از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان آناناس در جهان هستند.

نارگیل همچنین یک میوه گرمسیری است، با اتفاق نظر کمی در مورد منشاء آن. برخی آمریکای جنوبی و برخی دیگر مالزی و کشورهای حاشیه اقیانوس هند را زادگاه نارگیل می دانند. اما امروزه اندونزی، فیلیپین، هند، برزیل و سریلانکا از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نارگیل در جهان هستند.

تاریخچه پیناکولادا

منشا پینا کولادا کمی مبهم است، اما اعتقاد بر این است که این نوشیدنی در سال ۱۹۵۰ در پورتوریکو اختراع شد. معروف ترین داستان این است که Ramon Portas Mingot، متصدی بار در هتل Caribe Hilton، این نوشیدنی را ساخته است.

روش تهیه سیروپ پیناکولادا

برش های آناناس را از یک آناناس کامل جدا کنید، خارهای قهوه ای را جدا کرده و بسته به اینکه دوست دارید خمیر شود یا نه، آن را تا زمانی که تقریبا یکدست شود، مخلوط کنید. همچنین می توانید از رنده به عنوان جایگزین مخلوط کن/آبمیوه گیری استفاده کنید. اگر می خواهید یک نوشیدنی نرم داشته باشید آن را در یک کاسه ریخته کمی آب اضافه کنید و الک کنید.

سپس نارگیل را پوست بگیرید و قسمت شیری سفید نارگیل را ریش ریش کنید/ رنده کنید و مخلوط کنید. در صورت استفاده از روش دستی، تمام تراشه های نارگیل را در یک صافی بریزید و آب را به مقدار زیاد اضافه کنید و شیر نارگیل صاف را در یک کاسه جداگانه بریزید.

آب آناناس و شیر نارگیل را در یک ظرف شیشه ای مخلوط کرده و شربت را اضافه کنید. همچنین می ‌توانید یخ اضافه کنید تا نوشیدنی خنک تری داشته باشید.

برای تهیه شربت یک قابلمه آب روی اجاق بگذارید تا به جوش بیاید. سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود. اجازه دهید چند دقیقه بجوشد. سپس اجازه دهید مخلوط تا دمای معمولی خنک شود. شربت اکنون آماده است. سیروپ پینا کولادا بهتر است به صورت سرد سرو شود. می توان آن را در مراسمی مانند عروسی، شام یا جشن تولد سرو کرد.

روش تهیه سیروپ پیناکولادا
روش تهیه سیروپ پیناکولادا

ارزش غذایی سیروپ پیناکولادا

۱۷۴ کالری در ۱۰۰ گرم پینا کولادا وجود دارد. کربوهیدرات ها اکثر این کالری ها را تشکیل می دهند. صد گرم پیناکولادا فقط ۲۲ گرم شکر در نوشیدنی دارد، بنابراین آنقدرها که برخی فکر می کنند شیرین نیست. همچنین حاوی هیچ طعم یا رنگ مصنوعی نیست. اطلاعات تغذیه ای پینا کولادا برای هر کسی که به سلامتی خود اهمیت می دهد، مهم است.

تقریباً ۲۳ درصد از این کالری ها از چربی حاصل می شود. ۱.۹ گرم چربی، ۱.۶ گرم چربی اشباع شده و صفر گرم چربی ترانس دارد. سیروپ پینا کولادا حاوی کلسترول نیست ولی سرشار از شکر است، بنابراین اگر می‌ خواهید نوشیدنی دلپذیر و با طراوت داشته باشید آن را با کمترین میزان شکر و کالری تهیه کنید.

فواید سیروپ پیناکولادا

آناناس ماده اصلی پینا کولادا است که برای شما بسیار مفید است. آناناس منبع خوبی از ویتامین های C و B و منگنز و فیبر است. آناناس منبع خوبی از ویتامین C است که یک ماده مغذی حیاتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف ویتامین C می تواند به بدن در مبارزه با باکتری ها کمک کند و همچنین می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

آناناس حاوی نوعی آنزیم به نام بروملین است که به هضم غذا کمک می کند. بروملین می تواند به تجزیه پروتئین ها کمک کند و هضم آنها را برای بدن آسان تر کند. علاوه بر این، آناناس منبع خوبی از فیبر است، ماده مغذی دیگری که می تواند به هضم غذا کمک کند.

ویتامین C نیز برای حفظ سلامت پوست ضروری است. ویتامین E با محافظت از پوست در برابر الکترون های آزاد و جلوگیری از التهاب می تواند از پوست در برابر آسیب محافظت کند.

پینا کولادا یک نوشیدنی خوشمزه و با طراوت است که می توانید در تمام طول سال از آن لذت ببرید. ترکیبات آن به لطف مزایای سلامتی برای شما بسیار خوب هستند.

سایر فواید سلامتی پیناکولادا عبارتند از:

  • ترکیب شیر نارگیل به کاهش وزن و رژیم غذایی کمک می کند.
  • آناناس به هضم غذا کمک می کند که یکی از ویژگی های خوب پینا کولادا است.
  • این نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با بیماری ها کمک می کند.
  • همچنین سرشار از ویتامین است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • مهمتر از همه، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.
  • تقویت استخوان ها و مفاصل برای تسکین آرتروز.
  • این نوشیدنی برای سلامت عمومی و موهای سالم و پوست شاداب بسیار مفید است.
فواید سیروپ پیناکولادا
فواید سیروپ پیناکولادا

خواص ترکیبات به کار رفته در سیروپ پیناکولادا

نارگیل ارزش غذایی بالایی دارد، مهم نیست که کدام یک از اشکال آن را به عنوان یک ماده در نوشیدنی خود استفاده کنید. پیناکولادا را می توان با کرم نارگیل یا خامه نارگیل درست کرد. خامه نارگیل حاوی یک شربت قند اضافه شده است و ممکن است نوشیدنی شما را شیرین ‌تر از حد انتظار کند.

استفاده از کرم نارگیل و افزودن شربت به شما این امکان را می دهد که میزان شکر را کنترل کنید. بهتر است طعم آن را شیرین کنید، اما میزان قند آن را کم نگه دارید تا مزایای سلامتی کرم نارگیل را به خطر نیندازید. در حالی که نارگیل سرشار از چربی است، از اسیدهای چرب سالمی که بدن شما به آن نیاز دارد تشکیل شده است. علاوه بر این، گوشت نارگیل کلسترول پایینی دارد و منبع خوبی از فیبر و منگنز است.

آب آناناس به ترکیب خامه نارگیل و یخ اضافه می شود. آناناس به دلیل فواید سلامتی، به ویژه سطوح بالای ویتامین C و منگنز، شناخته شده است. علاوه بر این، آناناس کلسترول، سدیم و چربی اشباع کمی دارد. این میوه همچنین حاوی فیبر غذایی، تیامین و ویتامین B6 است. آب آناناس طعمی شیرین و قوی دارد و منبع فوق العاده ای برای ویتامین C است.

آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی به مبارزه با تغییرات در رگ های خونی و تشکیل پلاک کمک می کنند و استحکام پوشش داخلی را افزایش می دهند تا در مقابل عواقب فشار خون و قند خون بالا مقاومت کنند. این نوشیدنی کلسترول خوب را نیز افزایش می دهد که برای سلامتی بسیار مهم است.

پیناکولادا چقدر در یخچال ماندگاری دارد

پینا کولادا در صورتی که به درستی نگهداری شود می تواند از چند روز تا یک هفته در یخچال بماند. نکته کلیدی برای ماندگاری بیشتر این است که مطمئن شوید همه مواد تازه هستند.

از افزودن هر گونه آبمیوه یا مخلوط اضافی که ممکن است به سرعت خراب شود، خودداری کنید. علاوه بر این، در ظرف را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود و نوشیدنی را خراب کند.

یک پیناکولادا چند کالری دارد

پینا کولاداها کالری نسبتا کمی دارند، به خصوص در مقایسه با سایر کوکتل ها. یک پیناکولادا معمولی بسته به ترکیبات مورد استفاده، حدود ۳۰۰،۴۰۰ کالری دارد. بنابراین، اگر مراقب کالری دریافتی خود هستید، حتما یک رم سبک انتخاب کنید و از اضافه کردن هر گونه مخلوط یا آبمیوه اضافی خودداری کنید.

سخن پایانی

ویتامین ها و مواد معدنی در پیناکولادا به وفور یافت می شود. پیناکولادا ترکیبی ایده آل از طعم و مواد مغذی است. سیروپ پینا کولادا یک نوشیدنی مناسب برای هر مناسبتی است. ویتامین C موجود در این نوشیدنی فراوان است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. منگنز آن یک ماده معدنی مفید برای استخوان ها نیز است. اگر نگران پوکی استخوان هستید، این یک گزینه عالی برای شما است. همچنین به درمان مشکلات معده کمک می کند. طعم لذیذ و با طراوت مواد موجود آن را به یک انتخاب سالم تبدیل می کند. در واقع در صورت مصرف متعادل این نوشیدنی ترکیبی عالی از طعم و تغذیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا