Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

فواید قرص و کپسول ایمونیل فلور برای تقویت سیستم ایمنی بدن

قرص و کپسول ایمونیل فلور نوع مکمل برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که در ترکیباتش مواد مختلفی وجود دارد و هر کدام برای بخشی از بدن مفید هستند و کارکرد خاصی دارند. برای مثال یکی از ترکیباتی که در این دارو وجود دارد گیاه اکیناسه است که در کشور آمریکا رشد می کند، استفاده از آن در دنیا مرسوم است و خواص مختلفی دارد و سیستم ایمنی را تقویت می کند. ترکیب دیگر این قرص گیاه اونکاریا است که آن نیز سیستم ایمنی را تقویت می کند از ترکیبات دیگر این مکمل می توانیم به ویتامین c  و روی اشاره کنیم که هر کدام خواص منحصر به فرد خودشان را دارند.

ما می خواهیم در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک درباره قرص و کپسول ایمونیل فلور، ترکیبات، موارد مصرف و عوارض این دارو صحبت کنیم. اگر می خواهید درباره سایر دارو ها از جمله قرص ال دی، قرص اچ دی، قرص الوکسادولین، قرص امپاگلیفلوزین، قرص مولتی وگان، قرص ایموستیم، قرص دوپاویت، جمله پودر واریوکلد، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز، پودر گلوکومان، قرص و کپسول ژلوفن، قرص اکتی من، داروی لینازپام اطلاعات کسب کنید می توانید به سایر مقالات این نشریه مراجعه کنید.

سیستم ایمنی چیست؟

نقش سیستم ایمنی ما در دفاع در برابر میکروارگانیسم های مختلف است اما گاهی این سیستم نمی تواند جلوی ورود میکروب ها به بدن را بگیرد یا با آن ها به خوبی مقابله کند به همین دلیل هم فرد بیمار می شود. تقویت سیستم ایمنی بدن کار نسبتا دشواری است چرا که یک سیستم است و از بخش های مختلفی تشکیل شده است و برای این که بتواند به درستی عمل کند باید تمام اجزا آن با هم هماهنگ باشند. محققان درباره ارتباطات واکنش های دستگاه ایمنی بدن به اجماع کلی نرسیده اند و حتی ارتباطی مستقیم بین سبک زندگی افراد با سیستم ایمنی آن ها یافت نشده است. البته مواردی چون تغذیه، استرس روانی، سن، رژیم غذایی، مکمل های گیاهی و ورزش روی سیستم ایمنی تاثیر دارند.

قرص و کپسول ایمونیل فلور چیست؟ موارد مصرف و عوارض آن
قرص و کپسول ایمونیل فلور چیست؟ موارد مصرف و عوارض آن

نشانه های ضعف سیستم ایمنی

در برابر نفوذ ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها، سموم و مواد سرطان زا سیستم ایمنی بدن مقاوم است. در صورتی که این سیستم ضعیف بوده و تعداد گلبول های سفید خون کم باشد، بیشتر در معرض بیماری ها قرار می گیریم و بدن ضعف می کند، این ضعف سیستم ایمنی نشانه های مختلفی دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

آلرژی

در برخی از افراد در پی ضعف سیستم ایمنی حساسیت به دلیل گرد و غبار، برخی غذاها، عوامل محیطی و آلاینده ها بروز می کند و در صورتی که به طور مداوم دچار حساسیت می شوید، می تواند نشانه ضعف سیستم ایمنی شما باشد.

زخم هایی که بهبود نمی یابند

در حالت عادی باید هر نوع زخم و خراشی بعد از چند روز رو به بهبودی برود. در صورتی که روی پوستتان زخم یا خراشی وجود دارد و بهبود نمی یابد یا دچار، التهاب عفونت یا درد شود بهتر است هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است دلیل آن ضعف دستگاه ایمنی باشد.

خستگی

اگر بیش از حد معمول و همیشه احساس خستگی دارید، حتی زمانی که به اندازه کافی استراحت کرده اید یا زمانی که تازه از خواب بیدار شده اید و با انجام ساده ترین کار ها خسته می شوید، این خستگی مداوم می تواند نشانه ضعف سیستم ایمنی باشد.

گلودرد، آنفولانزا یا سرماخوردگی

در صورتی که مدام دچار سرماخوردگی می شوید و بیشتر طول ساز بیمار هستید بهتر است به پزشک مراجعه کنید چرا که می تواند به دلیل ضعف سیستم ایمنی باشد.

عفونت مداوم

در مواردی که سیستم ایمنی ضعیف است و نمی تواند در برابر باکتری ها، ویروس ها و سایر موارد خارجی از بدن محافظت کند مشکلاتی مثل عفونت های ادراری، اسهال مداوم، قرمزی و التهاب لثه و عفونت معده ممکن است بروز کند.

مطالعات انجام شده روی قرص و کپسول ایمونیل فلور

در یکی از مطالعات درباره این کپسول که ۶ ماه طول کشید و روی ۵۰ نفر انجام گرفت، به هر کدام از این ۵۰ نفر روزانه ۲ عدد از این قرص را دادند و در چند ماه آینده ۴۰ نفر از آن ها بیمار نشدند. در افراد باقی مانده ۷ نفر علائم نیمه خفیف و خفیف آنفولانزا را نشان دادند و ۳ نفر مطالعه را ترک کردند. با این تحقیق اثر این دارو روی تقویت سیستم ایمنی اثبات شد چرا که روی بیش از ۸۰ درصد افراد اثر مثبت داشت و سلامتشان را تضمین کرد.

ترکیبات قرص و کپسول ایمونیل فلور

در ترکیبات این قرص مواد مختلفی از جمله گیاه اکیناسه، ویتامین ث، روی، گیاه انکاریا و آنزیم های تاندالیز شده وجود دارد که هر کدام خواص منحصر به فردی دارند و در کنار هم باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند.

گیاه اکیناسه

این گیاه بومی کشور آمریکا است و در آن جا پرورش می یابد و مدت زیادی است که خواص دارویی آن برای افراد این کشورمشخص است و به تازگی در اروپا نیز از آن استفاده می کنند. در ترکیبات این گیاه سه ماده موثر به نام های اکیناکوزید، اسید سیکوریک و پلی فنول وجود دارد که وجود این سه ماده دستگاه ایمنی را تقویت می کند و باعث می شود بدن بتواند راحت تر با عوامل خارجی و بیماری ها مقابله کند.

اونکاریا

این گیاه موجب افزایش ایمنی و تقویت دفاع بدن در برابر بیماری ها می شود.

ویتامین C

این ویتامین آنتی اکسیدان است، سیستم ایمنی را تقویت می کند و نقش مهمی در تولید آنتی بادی دارد.

روی یا زینک

این ماده معدنی موجب حفظ تعادل بدن و فیزیولوژی آن می شود. زینک بعد آهن یکی از مهم ترین ریز مغذی ها و مواد معدنی است که در ترمیم بافت ها و سوخت و ساز سلول نقش دارد و نقش اصلی آن در تقویت دستگاه ایمنی است. این ماده معدنی موجب شادی پوست و ترمیم بافت های پوستی می شود. کمبود روی موجب ریزش مو می شود و اشتها را افزایش می دهد. برای کودکانی که دچار سوتغذیه هستند و نمی توانند غذا بخورند این مکمل را تجویز می کنند و یکی از اثرات آن افزایش قد در سن رشد است.

آنزیم های تاندالیز شده

این آنزیم ها حاصل فرایند تاندالیزاسیون می شوند، به وسیله حرارت تثبیت می شوند و آنزیم های حاصل پایداری بالایی دارند. از آن جایی که ۷۰ درصد از مکانیسم دفاعی بدن به روده ها مربوط است، آنزیم های L Plantarum، S Thermophilus، L Casei و L Acidophilius آنزیم های فعالی در روده هستند که سیستم دفاعی بدن را تحریک می کنند.

قرص و کپسول ایمونیل فلور چیست؟ موارد مصرف و عوارض آن
قرص و کپسول ایمونیل فلور چیست؟ موارد مصرف و عوارض آن

موارد مصرف قرص و کپسول ایمونیل فلور

پیشگیری از بروز بیماری های ویروسی، گلودرد، سرماخوردگی و …

افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت های مختلف

تقویت سیستم ایمنی

افزایش مقاومت بدن در برابر تغییرات آب و هوا و استرس های محیطی

نحوه مصرف قرص و کپسول ایمونیل فلور

شما می توانید هر روز یک عدد از این کپسول ۳۰ عددی را با آب فراوان میل کنید.

شرایط نگهداری قرص و کپسول ایمونیل فلور

این مکمل را باید در جایی دور از دسترس کودکان و مکانی که خشک و خنک باشد نگهداری کنید.

موارد هشدار مصرف و عوارض قرص و کپسول ایمونیل فلور

قبل از این که بخواهید هر دارویی را مصرف کنید بهتر است نحوه مصرف آن را مطالعه کنید و اگر نتوانستید تمام دستورالعمل را متوجه شوید بهتر است از یک داروساز یا پزشک کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا