Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید اسید تارتاریک | کاربرد اسید تارتاریک چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اسید تارتاریک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اسید تارتاریک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اسید تارتاریک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اسید تارتاریک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اسید تارتاریک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اسید تارتاریک به روزرسانی می‌شود.

اسید تارتاریک (Tartaric acid) که اسید دی هیدروکسی بوتاندیوئیک نیز نامیده می شود، یک اسید دی کربوکسیلیک و یکی از پرکاربردترین اسیدهای گیاهی با کاربردهای مختلف غذایی و صنعتی است. اسید تارتاریک پودری متبلور و سفید رنگ است که در بسیاری از گیاهان به ویژه و انگور یافت می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش اسید تارتاریک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اسید تارتاریک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اسید تارتاریک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اسید تارتاریک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اسید تارتاریک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اسید تارتاریک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

این اسید برای تولید دی اکسید کربن از طریق واکنش با بی کربنات سدیم پس از مصرف خوراکی استفاده می شود. دی اکسید کربن معده را گسترده و در طی رادیوگرافی با کنتراست مضاعف یک ماده حاجب منفی ایجاد می کند. در دوزهای بالا این عامل با جلوگیری از تولید اسید مالیک، که می تواند باعث فلج و شاید مرگ شود، به عنوان سم عضله عمل می کند. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

مشتقات اسید تارتاریک

این اسید در گروه ترکیبات آلی قرار دارد که به عنوان اسیدهای قندی و مشتقات آنها شناخته می شوند. اسیدهای قندی و مشتقات آنها ترکیباتی هستند که حاوی یک واحد ساکارید هستند که یک گروه اسید کربوکسیلیک را در خود جای داده است. تارتاریک اسید یک ماده جامد، محلول در آب با قدرت اسیدی متوسط است (بر اساس pKa آن) که می تواند به اسید فرتاریک تبدیل شود.

از مشتقات مهم اسید تارتاریک می توان به نمک های آن، خامه تارتار (بی تاترات پتاسیم)، نمک روشل (تارتارات سدیم پتاسیم، ملین ملایم) و استفراغ تارتار (تارتارات پتاسیم آنتیموان) اشاره کرد. دی ایزوپروپیل تارتارات به عنوان کو کاتالیزور در سنتز نامتقارن استفاده می شود.

کاربرد اسید تارتاریک چیست

صنایع غذایی از این اسید به عنوان ماده افزودنی و طعم دهنده استفاده می کنند و همچنین در صنایعی مانند سرامیک، چاپ پارچه، برنزه سازی، عکاسی و داروسازی به کار می رود.

قیمت خرید و فروش مناسب اسید تارتاریک به عنوان یک ماده اسید ی بطور طبیعی ترش است و به غذاها طعم تیز و ترش می بخشد. این ترکیب همچنین می تواند به تنظیم ژل و حفظ مواد غذایی کمک کند. این ماده اغلب به محصولاتی مانند نوشابه های گازدار، ژله های میوه ای، ژلاتین و قرص های جوشان اضافه می شود. این ماده همچنین یکی از عناصر موجود در خامه تارتار است که در آب نبات سفت و مارک های مختلف بیکینگ پودر یافت می شود تا باعث پخته شدن بهتر کالاهای پختنی شود.

وقتی خامه تارتار به آب اضافه می شود، سوسپانسیونی ایجاد می شود که به خوبی سکه های مس را تمیز می کند زیرا محلول تارتار می تواند لایه اکسید مس (II) موجود در سطح سکه را حل کند. کمپلکس حاصل از تارتارات مس (II) به راحتی در آب حل می شود.

اسید تارتاریک چیست و چه کاربردی دارد؟
اسید تارتاریک چیست و چه کاربردی دارد؟

تارتاریک اسید و مشتقات آن کاربردهای فراوانی در زمینه دارویی دارند. به عنوان مثال، در تولید قرص جوشان و همراه با اسید سیتریک برای بهبود طعم داروهای خوراکی استفاده می شوند. مشتق آنتیمونیل پتاسیم معروف به استفراغ تارتار در مقادیر کم در شربت سرفه به عنوان خلط آور استفاده می شود.

این ترکیب همچنین کاربردهای مختلفی در صنعت دارد. این اسید در یونهای فلزی کلات مانند کلسیم و منیزیم مشاهده شده است. بنابراین در صنایع کشاورزی و صنعت فلزات به عنوان عامل کلات کننده برای کمپلکس کردن ریز مغذی ها در کودها و تمیز کردن سطوح فلزی به ترتیب از آلومینیوم، مس، آهن و آلیاژهای این فلزات نقش دارد.

مصارف صنعتی اسید تارتاریک شامل فرآیند آبکاری طلا و نقره، تمیز کردن و پرداخت فلزات، برنزه کردن چرم و ساخت جوهر آبی برای طرح های اولیه است. تارتاریک اسید همچنین یکی از عناصر نمک روشل است که با نیترات نقره واکنش داده و باعث نقره ای شدن آینه ها می شود. مشتقات استر اسید تارتاریک می توانند پارچه ها را رنگ کنند.

 روش تولید اسید تارتاریک

روش تولید اسید تارتاریک در صنعت به چهار روش تقسیم می شود که عبارتند از : روش استخراج، روش سنتز شیمیایی، روش نیمه سنتز و روش خمیری که هر یک دارای مزایا و ویژگی های خاصی هستند. یکی از روش هایی که اغلب برای ساخت اسید تارتاریک در مقادیر تجاری استفاده می شود روش سنتز است. در این روش از محلول اسید مالئیک به همراه یک محلول کاتالیستی و هیدروژن پراکسید استفاده می شود و پس از مخلوط این سه ماده اجازه می دهند برای مدت ۱۲ ساعت در دمای ۷۰ در جه سانتیگراد در راکتور باقی بمانند. سپس محلول را سرد کرده تا کریستال های اسیدی ایجاد شود و سپس با استفاده از یک سانتریفیوژ جداکننده اسید تارتاریک را جدا می کنند.

وارد کننده اسید تارتاریک

وارد کننده های مختلفی در ایران اسید تارتاریک را در اندازه های مختلف و با مناسب ترین قیمت به منظور تامین نیاز مصرف کنندگان وارد کشور می کنند. این محصول در صنعت غذا برای افزودن طعم ترش به مواد غذایی اضافه می شود. علاوه بر دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز هست. اسید تارتاریک به راحتی می تواند رطوبت هوا را جذب کند و دارای قابلیت انحلال بسیار بالایی است بنابراین باید در ظرف دربسته نگهداری شود. این ماده افزودنی اغلب در تولید ژله ها، نوشیدنی ها و در تهیه شیرینی و نان ها اغلب به کار برده می شود.علاوه بر این در صنعت نیز مانند صنعت عکاسی کاربرد دارد.

قیمت اسید تارتاریک

قیمت اسید تارتاریک به عنوان یک محصول وارداتی با توجه به نوسانات بازار جهانی متفاوت است و قیمت گذاری می شود. این محصول که در صنایع غذایی و نوشیدنی استفاده می شود، کمک می کند محصولات تولیدی ماندگاری بالاتری داشته باشند. علاوه بر اینکه می تواند بر روی طعم تاثیر می گذارد رنگ را نیز طبیعی تر جلوه می دهد. اسید تارتاریک در حالت عادی در ظرف در بسته پایدار است اما می تواند رطوبت را به راحتی جذب کند. همچنین قابل اشتعال است و می تواند با مواد اکسید کننده و یا احیا کننده به دلیل ناسازگاری واکنش دهد.

جایگزین اسید تارتاریک

اسید تارتاریک به عنوان یک ماده مجاز در صنعت غذا برای تثبیت و بالا بردن ماندگاری مواد غذایی، افزودن طعم و تنظیم pH به کار برده می شود. اما گاهی اوقات تولیدکنندگان نیاز به یک ماده برای جایگزین کردن آن هستند که اغلب اسید فوماریک به عنوان جایگزین در نظر گرفته می شود. اسید فوماریک از نظر ظاهری شبیه اسید تارتاریک دارد و دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز می باشد. این ترکیب می تواند قدرت ژلاتین را در ژله ها بهبود ببخشد و همچنین در نوشیدنی ها و پودرهای آماده نیز می تواند طعم را بهبود ببخشد.

اسید تارتاریک خوراکی

گرید خوراکی این ماده که اغلب بطور طبیعی از برخی از میوه ها تهیه می شود به منظور اضافه کرد طعم ترش در صنعت غذا استفاده می شود. این ماده افزودنی طبیعی به عنوان یک ماده نگهدارنده و تقویت کننده طعم در صنعت غذا به کار برده می شود.علاوه بر این به دلیل اینکه می تواند باعث تردی خمیر شود نیز در نانوایی و پخت کیک و کلوچه نیز استفاده می شود. اسید تارتاریک خوراکی یک ماده طبیعی است که دارای خلوص بالاتری نسبت به نوع صنعتی این محصول است به همین دلیل برای استفاده در صنعت غذا و نوشیدنی به عنوان یک ماده ایمن و مجاز در نظر گرفته شده است.

تارتاریک اسید چیست

تارتاریک اسید یک ماده طبیعی و یک پودر سفید رنگ با طعم ترش است که با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی در صنعت غذا و نوشیدنی استفاده می شود. این ماده غذایی در آبنبات ها و آدامس ها و ژله ها و پودرهای خوراکی به منظور اضافه کردن طعم ترش به کار برده می شود. علاوه بر این می توان از این ماده در تهیه عسل طبیعی نیز استفاده کرد. یکی از ویژگی هایی که موجب شده است از این ماده در صنعت غذا استفاده شود اضافه کردن اسیدیته به عنوان یک عامل ضد میکروبی در تولید مواد غذایی است. این امر موجب می شود ماندگاری محصولات بالاتر برود و از فاسد شدن آنها نیز جلوگیری شود.

خرید اسید تارتاریک

خرید اسید تارتاریک اغلب یا به صورت عمده برای مصارف صنعتی صورت می گیرد و یا به صورت محدود و خوراکی برای استفاده در منزل و یا قنادی ها خریداری می شود. این ماده در صنعت غذا و نوشیدنی ها به عنوان یک ماده ایمن برای ایجاد تعادل شیرینی و ترشی و همچنین برای تولید بکینگ پودر در پخت کیک و شیرینی و کلوچه کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر این صنایعی مانند دباغی، سرامیک سازی، صنعت عکاسی و همچنین نقره کاری آینه و رنگ آمیزی بر روی فلزات از اسید تارتاریک به عنوان یک ماده واسطه با کارایی مناسب استفاده می کنند.

اسید تارتاریک چیست

این ترکیب یک پودر سفید و یک ماده پرکاربرد است که به دو شکل صنعتی و خوراکی در بازار در دسترس قرار گرفته است. این ماده به عنوان اسید میوه به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی در تولید بسیاری از مواد غذایی و همچنین در تولید داروهای مخصوص دستگاه گوارش استفاده می شود. در بخش صنعت نیز این ماده دارای کاربردهای فراوانی است. به عنوان مثال در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی از این ماده به دلیل خواصی فوق العاده برای تولید محصولات مراقبت از پوست مانند کرم های ضد چروک و جوانساز استفاده می شود. همچنین در بخش عکاسی و رنگرزی نیز به عنوان یک عنصر مهم اغلب به کار برده می شود.

اسید تارتاریک در شراب

این ماده به صورت طبیعی در بسیاری از میوه ها مانند مرکبات وجود دارد. همچنین در شراب نیز به عنوان یک ماده حاصل از تخمیر انگور وجود دارد. این اسید طبیعی برای تولید مربا و ژله ها و همچنین تولید خامه تارتار استفاده می شود و می تواند به عنوان یک عامل ماندگاری بالا، تثبیت کننده و برای بهبود طعم و رنگ به خوبی عمل کند. همچنین می توان از آن در محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده کرد که اغلب از این ماده در غلظت زیر ۱۰ درصد در محصولات آرایشی استفاده می شود.

تولید تجاری اسید تارتاریک

محصولات جانبی حاصل از تولید شراب برای تولید تجاری اسید تارتاریک مورد استفاده قرار می گیرد. رسوبات و سایر مواد زائد حاصل از تخمیر شراب با هیدروکسید کلسیم حرارت داده می شوند. این امر باعث می شود تا تارتارات کلسیم رسوبی تشکیل شود و سپس با استفاده از اسید سولفوریک تصفیه می شود تا ترکیبی از سولفات کلسیم و اسید تارتاریک تولید شود. پس از جداسازی تارتاریک اسید سپس برای استفاده تجاری خالص سازی می شود.

عوارض و خطرات اسید تارتاریک

اسید تارتاریک یک سم عضله است که با مهار تولید اسید مالیک کار می کند و در دوزهای بالا باعث فلج و مرگ می شود. دوز متوسط ​​کشنده (LD50) برای انسان حدود ۵/۷ گرم در کیلوگرم، برای خرگوش ۵/۳ گرم در کیلوگرم و برای موش ۴/۴ گرم در کیلوگرم است.

بنابراین برای کشتن فردی با وزن ۷۰ کیلوگرم (۱۵۰ پوند) بیش از ۵۰۰ گرم (۱۸ اونس) تارتاریک اسیدنیاز است. پس می توان با خیال راحت در بسیاری از غذاها، به ویژه شیرینی هایی با طعم ترش از این ترکیب استفاده کرد. به عنوان یک افزودنی غذایی، این ترکیب به عنوان یک آنتی اکسیدان و امولسیون کننده با شماره E334 استفاده می شود.

خرید اسید تارتاریک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اسید تارتاریک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اسید تارتاریک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اسید تارتاریک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اسید تارتاریک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا