Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

تفاوت هیپوکلریت سدیم و کلسیم چیست؟

هیپوکلریت سدیم و هیپوکلریت کلسیم ترکیباتی هستند که به طور موثر در تصفیه آب استفاده می شود. این دو ترکیب کاربردهای مختلفی در صنایع دارند و اغلب به جای یکدیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند. کلر به شکل هیپوکلریت سدیم، هیپوکلریت کلسیم، گاز کلر، ایزوسیانورات های کلردار و… به عنوان ضدعفونی کننده پیشرو برای آب و استخر شنا در سراسر جهان استفاده می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با تفاوت هیپوکلریت سدیم و کلسیم ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

هیپوکلریت کلسیم چیست

گرانول های هیپوکلریت کلسیم یا پودر کلر را می توان در استخرها، اسپاها و جکوزی ها استفاده کرد. هیپو کلریت کلسیم ایرانی با برند پارس کلر تبریز و نیروکلر اصفهان و کلران سمنان و خارجی آکوافیت هند با درصد خلوص ۶۰ تا ۷۰ درصد ارائه میگردد .

هیپوکلریت کلسیم قدرت ضد عفونی کننده موثری دارد. باکتری ها، جلبک ها و سایر آلاینده های آلی را از بین می برد. آب کدر را پاک و شفاف می کند و برای درمان استخر مسکونی یا تجاری مناسب است. قیمت هیپوکلریت کلسیم برحسب برند و درصد کلر موجود در آن متفاوت است.

هنگامی که جلبک ها از کنترل خارج شدند، شوک استخر با گرانول های هیپوکلریت کلسیم به سرعت آنها را از بین می برد. ماده فعال هیپوکلریت کلسیم ۶۸ درصد در از بین بردن و غیرفعال کردن آلاینده های مضر مانند باکتری ها، جلبک ها و سایر میکروارگانیسم ها بسیار موثر است. Cal-Hypo (هیپوکلریت کلسیم) برای شفاف و ایمن نگه داشتن آب استخر یا آبگرم بسیار خوب عمل می کند. فرمول تثبیت نشده آن بدون نیاز به اسید سیانوریک برای شوکه کردن آب یا دوزهای معمول روزانه عالی است.

خواه استخر شما در هتل، مجتمع آپارتمانی یا خانه باشد، گرانول های هیپوکلریت کلسیم یک شوک استخر عالی برای تمیز نگه داشتن آب است. همانطور که کلر در آب حل می شود، اسید هیپوکلرو تشکیل می دهد که جلبک ها و باکتری ها را می کشد و ریشه کن می کند.

گرانول های هیپوکلریت کلسیم با از بین بردن باکتری ها، جلبک ها، میکروب ها و عوامل بیماری زا، محیط شنای ایمن تری را فراهم می کند و در عین حال شفافیت آب را نیز بهبود می بخشد و حفظ می کند.

هیپوکلریت سدیم یا آب ژاول (وایتکس)چیست

هیپوکلریت سدیم یا آب ژاول یا وایتکس یک ضدعفونی کننده و سفید کننده مایع قوی برای استفاده در صنایع بهداشتی و صنایع وابسته است. این ترکیب برای ضد عفونی کردن کف، دیوارها و تجهیزات (مانند کتری، نوار نقاله، پرکننده، بلانچ، برش، خردکن، اجاق، مخازن و غیره) استفاده می شود.

برای بو زدایی و ضدعفونی محل های جمع آوری زباله، توالت، سینک، ناودان و آغل حیوانات کاربرد دارد. همچنین به عنوان سفید کننده غلیظ در لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرد.

هیپوکلریت سدیم یک محصول مورد تایید FDA است که می تواند به طور موثر برای ضدعفونی سطوح استفاده شود. این ماده ضد عفونی کننده بوی نامطبوع به جا نمی گذارد. ایمنی را تضمین می کند و از همه بیماری های قابل انتقال از طریق آب مانند حصبه، اسهال خونی، اسهال، وبا، یرقان و گاستروانتریت جلوگیری می کند.

هیپوکلریت سدیم یک ضد عفونی کننده همه کاره است که می تواند منازل، ادارات، آپارتمان ها، بیمارستان ها، کلینیک ها و موارد دیگر را ضدعفونی کند. برای آگاهی از قیمت هیپوکلریت کلسیم و سدیم می توانید به سایت های فروش محصولات استخر مراجعه کنید.

تفاوت هیپوکلریت سدیم و کلسیم
تفاوت هیپوکلریت سدیم و کلسیم

تفاوت هیپوکلریت سدیم و کلسیم

هیپوکلریت سدیم و کلسیم هر دو محصولی بر پایه کلر هستند که هیپوکلریت کلسیم به شکل گرانول و سدیم هیپو به شکل مایع است. هیپوکلریت سدیم که به عنوان سفید کننده خانگی نیز شناخته می شود، دارای درصد کمتری (<15٪) کلر در مقایسه با کلسیم هیپوکلریت است، بنابراین انتخاب ترجیحی برای شوک زدن استخر نیست. اما در صورت بالا بودن سطح کلسیم در استخر، هیپوکلریت سدیم می تواند جایگزین مناسبی باشد.

نکات ایمنی در رابطه با استفاده از هیپوکلریت سدیم و کلسیم

این ترکیبات را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اگر مهر و موم ظرف آن آسیب دیده است از آن استفاده نکنید.

سوالات متداول در مورد هیپوکلریت سدیم و کلسیم

آیا هیپوکلریت کلسیم همان شوک است؟

هیپوکلریت کلسیم را می توان برای شوک زدن استفاده کرد و یکی از بهترین شوک های استخر است اما می توان از آن برای نگهداری منظم کلر استخر نیز استفاده کرد. در واقع، برای بهداشت آب آشامیدنی در سراسر جهان استفاده می شود.

چه مدت طول می کشد تا هیپوکلریت کلسیم حل شود؟

حل شدن کال-هیپو در آب می تواند کمی سخت باشد. قبل از افزودن به استخر، باید آن را از قبل در یک سطل حل کنید. ممکن است طی ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه حل شود. در آب سردتر، مدت زمان بیشتری طول می کشد، بنابراین سعی کنید از قبل در آب ولرم حل کنید. برای آگاهی از قیمت هیپوکلریت کلسیم می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید.

آیا شوک زدن استخر با cal-hypo باعث افزایش pH می شود؟

بله، cal-hypo شوک ماهیتی اساسی دارد و PH آن ۱۲ است. وقتی آن را به آب اضافه می کنید، pH آب را کمی افزایش می دهد. به همین دلیل مهم است که سطح pH را بعد از شوک بررسی کنید تا همه چیز در تعادل باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا