Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

استون چند درصد الکل دارد ؟

استون یکی از رایج ترین و قابل توجه ترین کتون های آلیفاتیک است که گاهی اوقات به عنوان ۲-پروپانون یا دی متیل کتون نیز شناخته می شود. این ماده با آلکیله کردن بنزن با پروپیلن ساخته می شود. این ماده به طور گسترده در تولید متیل متاکریلات (MMA) و بیسفنول-A و همچنین حلال ‌های روغنی، لاستیک، رزین ‌ها، لاک ‌ها، لاستیک، سیمان، چربی ‌ها و موم ها استفاده می ‌شود. اگر می پرسید استون چند درصد الکل دارد به مطالعه مقاله ادامه دهید.

BPA یا بیسفنول-A بیشتر در تولید پلی کربنات برای کاربردهای مختلف صنعت خودرو مانند ساخت سانروف، پنجره ها، چراغ های عقب و شیشه ها استفاده می شود. انتظار می رود افزایش تقاضا برای پلی کربنات ها تولید BPA را افزایش دهد که تخمین زده می شود که تأثیر مفیدی بر تقاضای استون در بازار دارد. قیمت استون بسته به گرید و برند آن متفاوت است.

بخش صنعتی به طور گسترده ای از استون در کاربردهای مختلف مانند رنگ و پوشش، چسب، ضدعفونی کننده و تینر استفاده می کند. علاوه بر این، استون به عنوان یک حلال در کاربردهای دارویی برای تولید ضدعفونی کننده دست و به عنوان یک ماده کمکی در داروها استفاده می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با استون و اینکه استون چند درصد الکل دارد، ارائه می گردد لطفا با ما همراه باشید.

کاربردهای استون در صنایع

استون در صنایع آرایشی و بهداشتی به عنوان ماده اولیه پاک کننده لاک ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. کرم های پوست حاوی استون به عنوان یک حلال هستند. همچنین برای لایه برداری پوست برای مبارزه با آکنه استفاده می شود. انتظار می رود افزایش تقاضا برای استون در محصولات فوق الذکر رشد بازار را در سال های آینده افزایش دهد.

در آغاز همه‌گیری کووید-۱۹، به دلیل افزایش تقاضا برای ضدعفونی ‌کننده دست با استفاده از مشتقات ایزوپروپیل الکل (IPA) به عنوان ماده اولیه اصلی که توسط استون تولید می ‌شود، تقاضای زیادی برای استون وجود داشت. با این حال، کاهش کوتاه مدت در فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع خودروسازی و رنگ و پوشش بر تقاضای استون تأثیر منفی گذاشت. تعطیلی فعالیت های ساخت و ساز در کشورهای مختلف نیز بر تقاضای استون در بخش رنگ و پوشش تأثیر داشت.

استون به عنوان یک عنصر کلیدی در تولید ضدعفونی کننده های دست و به عنوان یک ماده کمکی در داروها استفاده می شود. فیلرهای فعال از استون به عنوان حلال برای ارائه مقدار صحیح دارو در هر دوز استفاده می کنند. انتظار می رود ایزوپروپیل الکل (IPA) که در تولید ضدعفونی کننده دست استفاده می شود، تقاضا برای استون را به عنوان ماده خام افزایش دهد. برای آگاهی از قیمت استون و سایر حلال ها و محصولات شیمیایی می توانید به سایت فروش مواد شیمیایی یا شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

آیا استون حاوی الکل است؟

اگر می پرسید استون چند درصد الکل دارد و اینکه اصلا استون حاوی الکل است باید بگوییم جواب این سوال منفی است. استون متعلق به دسته ای از مواد شیمیایی به نام کتون ها است که از نظر ساختاری و شیمیایی با الکل ها متفاوت هستند. خواص کتون ها به آنها اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از رزین های مصنوعی و طبیعی را حل کنند و آنها را برای فرمولاسیون های با ویسکوزیته پایین مناسب می کند. این ماده شیمیایی در گریدهای مختلف برای کاربرد در صنایع، تولید و به بازار عرضه می شود. قیمت استون بسته به اینکه تولید داخل یا خارج است و اینکه در چه گریدی عرضه شده است، متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا