Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیایی

آیا محصول بتائین مشتقات کاربردی دیگری هم دارد؟

بتائین از ترکیباتی شیمیایی صنعتی محسوب می شود. این ماده یک سورفکتانت آموفوتر بوده و در شوینده هایی نظیر شامپو استفاده می شود. از خواص بتائین داشتن یک سر آنیونی و یک سر کاتیونی است. تولید کف نرم و پایدار و همین طور زیست تخریب پذیر بودن از خواص بتائین و مشتقات بتائین است. کوکامیدو پروپیل بتائین در انواع گرید های مختلف تولید و در بازار عرضه می شود. قیمت بتائین و مشتقات بتائین در بازار متفاوت بوده و به گرید تولید شده آن وابسته خواهد بود. برای خرید بتائین و مشتقات آن می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود. فروش بتائین و مشتقات آن به دلیل کاربرد گسترده در صنایع بسیار صورت می پذیرد. در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد بتائین و مشتقات آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

خواص بتائین و مشتقات بتائین

این ماده در آب، اتانول و ایزو پروپانول قابل حل است. اما بتائین را نمی توان در روغن های معدنی حل نمود. معمولا از غلظت های ۳ تا ۲۰ درصد بتایین در صنعت استفاده شده و این ماده با همه انواع سورفکتانت ها سازگاری مطلوب دارد.

بتایین سورفکتانتی آمفوتری بوده و دارای سر های آنیونی و کاتیونی است. این ماده دارای خواص کف کنندگی بسیار مطلوب بوده و کفی پایدار و نرم ایجاد می کند.

مزایای استفاده از بتائین و مشتقات آن در شوینده ها

  • با سورفکتانت های آنیونی، کاتیونی و خنثی سازگار هستند.
  • خاصیت تمیز کنندگی مطلوبی دارند.
  • کف مناسبی تولید می کنند.
  • به مقدار اندک ویسکوزیته را افزایش می دهند.
  • خواص امولسیفایری مناسبی دارند.
  • کوکامیدو پروپیل بتائین در محیط های اسیدی خاصیت کاتیونیک دارد.
  • این ماده در محیط های قلیایی خاصیت آنیونیک دارد.

نحوه تولید بتائین و مشتقات آن

بتائین را می توان به روش طبیعی نیز تولید نمود. اما این مقدار جوابگوی نیاز صنایع تولیدی نیست. به همین علت بتائین  و مشتقات بتائین را در آزمایشگاه نیز تولید می کنند.

روش تولید بتائین طبیعی

بتائین یک ماده جانبی است که در هنگام استخراج قند، شکر یا شهد چغندر حاصل می شود. این ماده برای مصارف مختلفی به کار می رود. برای خرید بتائین می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود.

فواید بتائین و مشتقات بتائین برای پوست

بتائین و مشتقات آن تاثیرات مفیدی بر پوست انسان دارند‌. بنابراین در ساختار بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات ضد پیری ازجمله محصولاتی هستند که بر پایه مشتقات بتائین ساخته می شوند. کرم های دور چشم، کرم های جوان سازی و کرم های ضد چروک ازجمله این محصولات بشمار می آیند. انواع بتایین ها دارای قدرت مرطوب کنندگی و پرکنندگی هستند. بنابراین می توانند در محصولات ضد چروک مفید عمل کنند. کرم ها مختلفی با استفاده از بتائین تولید شده‌اند. این محصولات ظاهر چین‌ و چروک ها را بهبود بخشیده و به‌مرور موجب رفع آن‌ها می‌شوند. صنایع تولیدکننده برای خرید بتائین به سایت شرکت‌های عرضه کننده مراجعه می‌کنند.

مصرف مشتقات بتائین در شوینده ها

محصولات مراقبت از مو همچون شامپوها و نرم‌کننده‌ها حاوی بتایین هستند. این ماده در شامپوها برای مو مفید بوده و موجب تخلیه بار استاتیک از مو می‌شود. ممانعت از وز شدن و پراکندگی مو در هوا و همین‌طور خوش حالتی آن از دیگر مزایا مصرف مشتقات بتائین است. فواید بتایین و مشتقات آن موجب شده تا در انواع صابون های مایع، شوینده های بدن، ژل ها و فوم های حمام و حتی محصولات شوینده کودک نیز از آن‌ها استفاده گردد.

دلایل استفاده از بتائین و مشتقات بتائین

خواص بتائین همچون ایجاد کف، پاک کنندگی و تمیز کنندگی موجب استفاده و کاربرد مشتقات بتائین شده است. از این ماده شیمیایی در تولید انواع شامپوها و نرم‌کننده‌ها و محصولات پاک‌کننده پوست استفاده می‌شود. بتائین در نرم‌ کننده‌ ها و شامپو ها به‌ عنوان ضد الکتریسیته عمل کرده و موجب صافی مو خواهد شد. برای خرید بتائین و مشتقات آن می‌توان به سایت‌های معتبر فروش مراجعه نمود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا