Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیایی

آمونیوم لوریل اتر سولفات در شامپو چه تاثیری دارد؟

آمونیوم لوریل اتر سولفات در شامپو به عنوان ترکیبی با عملکرد خوب تمیز کنندگی، شست و شو دهندگی و زیست تخریبی عالی است. این ترکیب در برابر آب سخت، مقاومت خوبی داشته و با استفاده در ترکیب شامپو، باعث راحتی شانه زدن مو می شود. علاوه بر شامپوها از آمونیوم لوریل اتر سولفات در ترکیب محصولات شست و شوی بدن، پلاستیک ها، پلیمریزاسیون امولسیون و … به کار گرفته می شود. در نتیجه بازار خرید و فروش آمونیوم لوریل اتر سولفات، رونق خوبی دارد. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک، ما را با آمونیوم لوریل اتر سولفات در شامپو و خواص آن آشنا می کند.

خواص آمونیوم لوریل اتر سولفات (ALS)

آمونیوم لوریل اتر سولفات به عنوان عامل فعال سطحی یا سورفکتانت بوده که مایعی شفاف، زرد و گریس مانند است. این ترکیب را با نام آمونیوم دی اتیلن گلیکول نیز می شناسند. فرمول شیمیایی آمونیوم لوریل اتر سولفات به صورت C۱۴H۳۳NO۵S بوده و یک استر سولفات است. در ساختار این ترکیب، یک زنجیره هیدروکربنی غیرقطبی و یک گروه سولفات قطبی انتهایی وجود دارد. علت خاصیت سورفکتانتی آن نیز داشتن چنین ساختاری است. با این ساختار، مواد قطبی و غیرقطبی به راحتی حل می شود. به همین دلیل به راحتی انواع کثیفی ها را از بین برده و باعث ایجاد کف در انواع مواد شوینده و شامپوها می شود.

خواص آمونیوم لوریل اتر سولفات (ALS)
خواص آمونیوم لوریل اتر سولفات (ALS)

خرید و فروش آمونیوم لوریل اتر سولفات اصل و باکیفیت، در مراکز خرید معتبر در بازار صورت می گیرد.

تولید آمونیوم لوریل اتر سولفات

آمونیوم لوریل اتر سولفات، به عنوان مولکولی مبتنی بر چربی، از روغن هسته نارگیل یا نخل به دست آمده و در آزمایشگاه با شکسته شدن مولکول های چربی در روغن به دست می آید.

برای سنتز این ترکیب، ابتدا الکل لوریل اتوکسیلاته شده و سپس سولفات شدن آن در رآکتور پردازش پیوسته با کمک تری اکسید سولفور گازی صورت می گیرد. اسیدی که در این واکنش تولید می شود، ناپایدار بوده و می تواند با کمک محلول آمونیاک ۲۵ درصد خنثی شود. با استفاده از پمپ بازیافت و مخلوط کردن با آب، محصول را رقیق می کنند. در نهایت با کمک یک پمپ مکانیکی، محصول گریس مانند تولید شده را در تانک ها ذخیره و نگهداری می کنند. ذخیره سازی آن در شرایط خاصی صورت می گیرد. زیرا در دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی گراد و در مقدارهای PH کمتر از ۵، تجزیه و شکسته می شود. درصد خلوص محصول تولید شده، ۷۰ بوده که با کمک آب به رقت های ۲۴ تا ۲۶ نیز رسانده می شود.

مزایا و خواص آمونیوم لوریل اتر سولفات در شامپو

در ترکیب شامپوها از آمونیوم لوریل اتر سولفات که نمک آمونیوم لوریل سولفات اتوکسیل است، به عنوان یک سورفکتانت برای افزایش میزان چربی به کار گرفته می شود. کاربرد عمده این ماده در ترکیب مواد پاک کننده ای چون صابون های حمام است. از مزایای کاربرد این ترکیب در مقایسه با سورفکتانت های آنیونی اصل، قابلیت تولید فوم پایدار و متراکم، مقاومت بالا در برابر سختی آب، تاثیر کم و ملایم روی پوست و میزان پاک کنندگی عالی آن است.

آمونیوم لوریل اتر سولفات به وفور در صنایع شوینده استفاده می شود، زیرا در PHهای پایین نیز دارای خاصیت تثبیت کنندگی خوب پخش است.

از آمونیوم لوریل اتر سولفات برای شل شدن خاک فشرده استفاده کرده و در نقش هواساز برای چمن ها به کار برده می شود. با این شرایط، ریشه رشد بهتری داشته و محصول خوبی تولید می شود.

ایمنی کار با آمونیوم لوریل اتر سولفات

با این که آمونیوم لوریل اتر سولفات یک ماده بی ضرر و تایید شده بوده و با شست و شو، به راحتی از روی پوست کاملا، پاک می شود، ولی در صورت تجاوز غلظت این ماده، می تواند عوارضی چون خارش پوست، آسیب مو، سوزش چشم و یا واکنش های آلرژیکی را ایجاد کند.

فروش آمونیوم لوریل اتر سولفات در بسته بندی های مختلف در بازار صورت می گیرد. بسته های یک کیلویی تا ۲۵ کیلوگرمی از این ماده در بازار وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا