Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

استفاده از گوار در تهیه شامپو

گوار محصولی گیاهی است که کاربردی تجاری دارد. خواص گوار موجب شده تا از آن در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی بسیار استفاده شود. از فواید گوار در تهیه شامپو استفاده می شود. این ماده گیاهی بوده و موجب آسیب به پوست و مو نمی گردد. از دیگر مزایا کاربرد گوار در تهیه شامپو عدم آلودگی زیست محیطی آن است. کاربرد گوار در تهیه شامپو بر روی موها تاثیرات مثبتی داشته و موجب رطوبت رسانی و ضخامت موها می گردد. بعلاوه به دلیل گیاهی بودن آلرژی و حساسیت در مصرف کننده بروز نخواهد نمود. براقیت و محافظت از شکنندگی از دیگر مزایا استفاده از گوار در تهیه شامپو است. گوارگام مورد استفاده در محصولات شوینده دارای خلوص و فرآوری مناسبی بوده و از شرکت های عرضه کننده قابل تهیه هستند.

برای خرید گوارگام می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود. در ادامه این مطلب به مزایا استفاده از گوار در تهیه شامپو و قیمت خرید و فروش آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

صمغ گوار چیست

صمغ گوار ماده ای طبیعی است که از گوار یا لوبیای خوشه ای حاصل می آید. درواقع با له کردن بافت دانه های لوبیای خوشه ای صمغی طبیعی به نام صمغ گوار حاصل می آید.

صمغ گوار پلی ساکاریدی بدون بو است. گوارگام را می توان در آب سرد و گرم حل کرده و خمیری بسیار چسبناک حاصل آورد. صمغ گوار از لوبیای گوار ساخته شده است و یک ماده طبیعی برای تولید شوینده محسوب می شود. کاربرد آن در شامپو، موهایی ضخیم و براق به ارمغان می آورد.

توجه شود که نکته اصلی در استفاده از این ماده، استفاده مقادیر مناسب از گوار در شامپوهاست. درواقع مزایا این ماده موجب کاربرد گوار در تهیه شامپو از آن شده است. اما این ماده را نباید بیش از حد در محصولات استفاده نمود.

فواید استفاده از گوار در تهیه شامپو

گوارگام ماده ای است که فواید زیادی برای مو دارد و می توان از آن برای بهبود موها بهره برد. در ادامه به برخی از مزایا استفاده از گوار در تهیه شامپو اشاره شده است.

  • صمغ گوار با تاثیرات رطوبت بخشی، مو را آبرسانی می کند.
  • گوارگام دارای خواص نرم کننده بوده و موهایی صاف و براق به ارمغان می آورد.
  • این ماده از شکستگی تارهای مو ممانعت بعمل می آورد.
  • کاربرد آن در شامپوها موجب کاهش موخوره می گردد.
  • این ماده تارهای مو را در مقابل آلودگی محافظت می کند.
  • گوارگام از تجمع محصولات در مو ممانعت کرده و نقش یک ماده پاک کننده را برای مو دارد.

مقدار مصرف گوار در تهیه شامپو

مقدار استفاده از صمغ گوار در محصولات در سطوح بین ۰.۲٪ تا حداکثر ۲٪ است. گوارگام سطح pH بالایی (بیش از ۹) دارد. این سطح pH محلول باید تعدیل گشته و کمتر از ۷ باشد. برای تعدیل این پی اچ اغلب از اسید استفاده می کنند. زیرا پی اچ بالا به پوست و مو آسیب می زند.

اثرات جانبی و عوارض گوار در شامپو

استفاده بیش از حد از گوار می تواند موجب پوسته پوسته شدن شود. وقتی به تنهایی از صمغ گوار استفاده شود حتی عوارض بیشتری بروز خواهد یافت. بنابراین برای ممانعت از آسیب باید از این ماده در ترکیب با سایر مواد استفاده نمود.

صمغ گوار تنها باید روی پوست و مو استفاده شود. افراد با پوست حساس، افراد باردار، برای نوزاد تازه متولد شده و یا اشخاصی که  به دانه های سویا حساسیت دارند، بهتر است از گوارگام استفاده نکنند.

افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند یا  به زودی تحت عمل جراحی قرار می گیرند، بهتر است گوارگام را مصرف نکنند.

عوارض جانبی گوارگام را می توان به تحریکات پوستی نسبت داد. مصرف خوراکی گوارگام نیز ممکن است عوارضی همچون گرفتگی معده، نفخ شکم و اسهال را برای مصرف کننده در پی داشته باشد. بنابراین توصیه می گردد برای کنترل و کاهش عوارض، گوارگام را پس از مشورت با پزشک استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا