Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

مزایای فوق العاده کپسول نوتری فیت برای کاهش وزن و لاغری

کپسول نوتری فیت یک مکمل چربی سوز فوق العاده است که در فرمولاسیون آن اسید لینولئیک کنژوگه (CLA) به کار رفته است. اسید لینولئیک کنژوگه (CLA) نوعی اسید چرب غیراشباع چندگانه است که به دلیل پتانسیل آن برای کمک به مدیریت چربی بدن، در جوامع تناسب اندام و تغذیه مورد توجه قرار گرفته است. برخلاف بسیاری از مکمل های چربی سوز که به محرک ها متکی هستند، CLA یک گزینه طبیعی و بدون محرک برای کسانی است که به دنبال تلاش در کاهش وزن خود هستند.

ممکن است عجیب به نظر برسد که یک اسید چرب می تواند به کاهش چربی بدن و در عین حال افزایش توده عضلانی بدون چربی کمک کند، اما این چیزی است که علم نشان می دهد.

در حالی که از نظر فنی یک چربی ترانس است، CLA به طور طبیعی در منابع غذایی ما وجود دارد و با چربی های ترانس تولید شده در صنعتی مانند روغن نباتی متفاوت است. مانند بسیاری از عوامل طبیعی، CLA جایگاهی ارگانیک و معنی دار در رژیم غذایی ما دارد. کپسول نوتری فیت در واقع یک مکمل چربی سوز با کمترین عوارض است که همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. برای آگاهی از مزایای کپسول نوتری فیت و روش مصرف آن در ادامه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کپسول نوتری فیت چیست

کپسول نوتری فیت حاوی اسید لینولئیک کنژوگه است. اسید لینولئیک کنژوگه (CLA) یک اسید چرب ضروری چند غیراشباع امگا ۶ (EFA) است که از اسید لینولئیک موجود در باکتری از طریق یک ایزومراز خاص (نوعی آنزیم) تشکیل می ‌شود.

این EFA مخلوطی از ایزومرهای موقعیتی و هندسی اسید لینولئیک است. این ماده به طور طبیعی در گوشت و محصولات لبنی وجود دارد. علاوه بر کاهش چربی در بدن، CLA به دلیل خواص ضد سرطانی آن نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. در حال حاضر، CLA بسیار مورد توجه دانشمندان و متخصصان تغذیه است.

اگرچه اسید لینولئیک کنژوگه یک چربی ترانس است، اما به طور خاص، CLA به کاهش میل به دریافت غذای غیر ضروری کمک می کند و از تولید چربی های اضافی جلوگیری می کند. اساسا CLA نوع خاصی از چربی است که جای نیاز ما به سایر چربی های ناسالم را می گیرد. CLA به ما کمک می‌ کند که لاغر بمانیم و کالری‌ های موجود را بسوزانیم، به ‌جای اینکه هوس کالری‌ های اضافی بدون هدف داشته باشیم.

محبوبیت CLA در دنیای تناسب اندام به سرعت در حال افزایش است. از آنجایی که محبوبیت آن هنوز نسبتا جدید است، بسیاری از مردم هنوز نام CLA را نشنیده اند. این مکمل تقریبا در تمام داروخانه ها فروخته می شود و در اینترنت به شدت تبلیغ می شود. بسیاری از وزنه برداران رقابتی و تناسب اندام شروع به مصرف این محصول کرده اند و از تاثیرات مثبت آن صحبت می کنند. CLA معمولا در ژل های نرم ۱۰۰۰ میلی گرمی عرضه می شود و سه تا پنج بار در روز همراه غذا مصرف می شود.

فواید مصرف کپسول نوتری فیت

مکمل ‌های CLA (اسید لینولئیک کونژوگه) مزایای سلامتی زیادی دارند، اما بیشتر توسط بدنسازان برای کمک به رشد عضلات استفاده می ‌شوند. یک مکمل CLA ممکن است به حمایت از متابولیسم و توده عضلانی و همچنین چربی سوزی کمک کند. سایر مزایای این مکمل ها شامل:

  • باعث افزایش توده عضلانی می شود
  • از سلامت قلب حمایت می کند
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
  • می تواند بیماری التهابی را کاهش دهد
کپسول نوتری فیت چیست
کپسول نوتری فیت چیست

مزایای مصرف کپسول نوتری فیت در بدنسازی

کپسول نوتری فیت حاوی CLA، نوعی اسید چرب است که به طور طبیعی در محصولات حیوانی مانند لبنیات، گوشت گاو و بره یافت می شود. با این حال، افراد عادی فقط مقدار کمی CLA را از طریق رژیم غذایی خود دریافت می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای دریافت مزایای بالقوه آن، مکمل CLA مانند نوتری فیت را انتخاب می کنند. مزایای مصرف این مکمل عبارتند از:

حمایت از کاهش چربی بدن

یکی از مزایای اولیه CLA پتانسیل آن برای حمایت از کاهش چربی است. چندین مطالعه نشان داده اند که مکمل CLA می تواند به کاهش چربی بدن به خصوص در ناحیه شکم کمک کند. تصور می شود که این به دلیل توانایی CLA در تعدیل نحوه ذخیره و استفاده از چربی در بدن اتفاق می افتد.

حفظ توده عضلانی

علاوه بر حمایت از کاهش چربی، CLA همچنین به حفظ توده عضلانی کمک می کند. این مهم است زیرا بسیاری از رژیم های کاهش وزن می تواند منجر به تحلیل عضله شوند که می تواند تأثیر منفی بر سلامت کلی و متابولیسم داشته باشد. با کمک به حفظ توده عضلانی، CLA می تواند اطمینان حاصل کند که وزن از دست رفته در درجه اول چربی است و نه عضله.

فاقد محرک است

یکی از مزایای اصلی مکمل نوتری فیت این است که یک گزینه بدون محرک برای کسانی است که به دنبال مدیریت چربی بدن خود هستند. برخلاف بسیاری از مکمل های چربی سوز که به کافئین و سایر محرک ها متکی هستند، CLA یک گزینه طبیعی است که خطر عوارض جانبی مانند عصبانیت، اضطراب یا اختلالات خواب را به همراه ندارد.

حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد

مقاومت به انسولین عامل اصلی افزایش وزن و ذخیره چربی بدن است. با بهبود حساسیت به انسولین، CLA ممکن است به تنظیم سطح قند خون و جلوگیری از ذخیره چربی اضافی کمک کند. این امر می تواند به ویژه برای کسانی که با چاقی یا دیابت نوع ۲ دست و پنجه نرم می کنند، مفید باشد.

خواص ضد التهابی دارد

التهاب با انواع مشکلات سلامتی از جمله چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط است. نشان داده شده است که CLA دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش خطر این شرایط و حمایت از سلامت کلی کمک کند.

در نتیجه، مکمل CLA می تواند یک راه طبیعی و موثر برای حمایت از مدیریت چربی بدن باشد. نوتری فیت با حمایت از کاهش چربی، حفظ توده عضلانی و بهبود حساسیت به انسولین می تواند به کاهش وزن و حمایت از سلامت کلی کمک کند. مانند هر مکمل دیگری، مهم است که قبل از شروع مصرف این مکمل با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید و هرگونه تغییر در سلامت خود را زیر نظر بگیرید.

روش مصرف کپسول نوتری فیت
روش مصرف کپسول نوتری فیت

مکمل چربی سوز چیست

همانطور که از نام آن پیداست، چربی سوز یک مکمل غذایی است که معمولا به شکل قرص است و برای افزایش و حمایت از کاهش چربی طراحی شده است. بیشتر چربی سوزها با افزایش ترموژنز، افزایش لیپولیز و تحریک سیستم عصبی مرکزی کار می کنند.

برخی از چربی سوزها حاوی مواد اضافی برای کمک به کاهش وزن هستند، مانند داروهای سرکوب کننده اشتها. صرف نظر از مکانیسم، همه آنها یک هدف دارند، کمک به شما برای سوزاندن چربی بیشتر و کاهش وزن. در حال حاضر تعداد بی ‌شماری از چربی ‌سوزها در بازار وجود دارد. از چربی سوزهای محرک و غیرمحرک گرفته تا آنهایی که دارای اثر ترموژنیک هستند.

چربی سوزهای محرک

چربی سوزهای محرک با تحریک سیستم عصبی مرکزی شما برای افزایش مصرف انرژی، کاهش خستگی و سرکوب اشتها کار می کنند. در نتیجه، از نظر تئوری باید بیشتر فعالیت کنید، سخت ‌تر و طولانی ‌تر تمرین کنید و زیاد غذا نخورید.

علاوه بر این، این نظریه وجود دارد که این امر متابولیسم شما را سرعت می بخشد و برای بالا بردن علائم فیزیولوژیکی مختلف مانند ضربان قلب به انرژی نیاز دارد. در مجموع، این متغیرهای مختلف جمع می شوند و می توانند به ایجاد کسری کالری معنادار کمک کنند.

چربی سوزهای غیر محرک

در طرف مقابل، چربی سوزهای غیر محرک نیز وجود دارد. اینها مکمل های غذایی هستند که از مواد مختلفی مانند قارچ برای ایجاد مکانیسم های چربی سوزی بدون تحریک سیستم عصبی مرکزی استفاده می کنند.

چربی سوزهای ترموژنیک

ترموژنز، فرآیند فیزیولوژیکی بدن است که دمای داخلی بدن را بالا می برد، به طور طبیعی در بدن ما اتفاق می افتد زیرا برای تنظیم دمای بدن و زنده نگه داشتن شما لازم است.

گفته می شود که برخی غذاها مانند فلفل و زردچوبه باعث افزایش گرمازایی می شوند. تحقیقات نشان می‌ دهد که هنگام پیروی از یک رژیم غذایی ترموژنیک، تغییرات قابل توجهی مشاهده شده است، از جمله افزایش متابولیسم شما از ۴ درصد به ۵ درصد و افزایش چربی سوزی ۱۰ درصد به ۱۶ درصد. چربی سوزهای ترموژنیک سعی در بازسازی این اثر دارند. در تئوری، می‌توانید یک چربی ‌سوز ترموژنیک مصرف کنید و سپس با افزایش دمای بدن، لاغر شوید.

نقش لیپولیز در چربی سوزها

لیپولیز فرآیند فیزیولوژیکی شکستن سلول های چربی و استفاده از آنها برای انرژی است. مهم است که بدانیم لیپولیز چیست و چگونه کار می کند زیرا بسیاری از چربی سوزها ادعا می کنند که آن را بهبود می بخشند.

در حالی که لیپولیز به طور طبیعی (همیشه) اتفاق می افتد، برخی از ترکیبات می توانند توانایی بدن شما را برای تجزیه چربی برای استفاده به عنوان سوخت بهبود می بخشند. در نتیجه، شما اغلب این مواد را در چربی سوزها پیدا خواهید کرد.

کافئین نمونه ای از موادی است که این کار را انجام می دهد و در چربی سوزها رایج است. در ادامه بیشتر در مورد مواد تشکیل دهنده صحبت خواهیم کرد، اما تحقیقات نشان می دهد که کافئین می تواند لیپولیز و توانایی بدن برای استفاده از چربی به عنوان سوخت را بهبود بخشد.

در تئوری، اگر بدن شما بتواند چربی بدن را برای سوخت اصلی تجزیه کند، ممکن است احساس رضایت بیشتری داشته باشید و گرسنگی کمتری داشته باشید زیرا بدن شما سوخت را از ذخایر چربی دریافت می‌کند. اگر در طول روز کمتر گرسنه باشید، طبیعتا کمتر غذا می‌ خورید و کالری کمتری مصرف می ‌کنید. علاوه بر این، اگر بدن شما سلول‌ های چربی را آسان ‌تر تجزیه کند، می ‌تواند تحلیل توده عضلانی در طول رژیم غذایی را کاهش دهد.

اسید لینولئیک کنژوگه (CLA) نوعی اسید چرب octadecadienoic است که عمدتا در گوشت حیوانات و لبنیات یافت می شود. از مزایای آن می توان به افزایش متابولیسم پایه، افزایش متابولیسم چربی، به ویژه در ناحیه شکم، و افزایش بالقوه توده بدون چربی بدن اشاره کرد. بسیاری از مزایای CLA با اهداف مکمل چربی سوز همخوانی دارد و بطور گسترده ای در این مکمل ها استفاده می شود. همچنین بطور مجزا در قالب قرص و کپسول برای کمک به کاهش وزن و چربی سوزی استفاده می شود. کپسول نوتری فیت یکی از محصولاتی است که تنها از اسید لینولئیک کنژوگه در فرمولاسیون خود برای چربی سازی استفاده می کند و برای همه افراد قابل استفاده است.

عوارض جانبی کپسول نوتری فیت
عوارض جانبی کپسول نوتری فیت

روش مصرف کپسول نوتری فیت

دوز توصیه شده CLA بسته به فرد و محصول خاص مورد استفاده متفاوت است. با این حال، بیشتر مطالعات از دوزهای مختلف از ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم در روز استفاده کرده اند. مهم است که دوز توصیه شده روی برچسب محصول را دنبال کنید. طریقه مصرف کپسول نوتری فیت روزی ۱ الی ۲ عدد قبل از غذا و یا طبق تجویز پزشک است.

عوارض جانبی کپسول نوتری فیت

در حالی که CLA به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، ممکن است عوارض جانبی مانند ناراحتی گوارشی، خستگی و تغییرات در سطح کلسترول را تجربه کنید. مهم است که هرگونه تغییر در سلامت خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت مشاهده علائم غیرعادی با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

کپسول نوتری فیت در صورت مصرف صحیح هیچ عوارضی ندارد با اینحال همیشه قبل از مصرف هر گونه مکملی با پزشک خود مشورت کنید. زنان باردار یا شیرده، افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند یا افرادی که دارو مصرف می کنند باید قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنند. اگر پس از مصرف این مکمل غذایی، هر گونه شرایط نامطلوب را تجربه کردید، فورا مصرف را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

مانند هر مکمل دیگری، برخی از انواع CLA، به خصوص اگر طبق دستورالعمل مصرف نشده باشند، ممکن است پردازش آن برای کبد دشوار باشد. CLA همچنین ممکن است باعث ایجاد عدم تعادل در چربی های شیر مادر شود. بنابراین توصیه می شود که مادران شیرده مصرف مکمل CLA را تا زمانی که فرزندشان به غذا خوردن عادت کند، به تعویق بیندازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا