Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

تجربه استفاده از بنزوئیل پروکساید چیست؟

بنزوئیل پروکساید ترکیبی با خواص دارویی محسوب می‌شود. از پماد بنزوئیل پروکساید برای جوش و درمان آن استفاده می شود. از کاربرد بنزوئیل پروکساید در درمان عفونت های قارچی پوست نیز بهره برده می شود. البته دوز و مقدار مصرف بنزوئیل پروکساید در افراد مختلف متفاوت بوده و به شدت آکنه و تشخیص پزشک وابسته است. تجربه استفاده از بنزوئیل پروکساید بسیار مطلوب بوده و این ماده می تواند به بهبود جوش و آکنه منجر شود. انواع کرم و ژل بنزوئیل پروکساید تولید شده و در بازار دارویی عرضه می‌گردد. استفاده از بنزوئیل پروکساید باید تحت نظر پزشک صورت پذیرد. برای خرید بنزوئیل پراکسید به داروخانه های سراسر کشور مراجعه نمایید.

بنزوئیل پروکساید چیست

آکنه از شایع ترین بیماری‌هایی پوستی محسوب می شود که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. در نتیجه انسداد منافذ پوستی آکنه بروز نموده و در صورت عدم درمان درست می تواند اثرات نامطلوبی بر زیبایی داشته باشد. بنابراین بسیاری از افراد مبتلا به آکنه در پی رفع و درمان آن هستند.

حدود ۵ دهه است که بنزوئیل پروکساید به عنوان یک درمان موثر در درمان آکنه استفاده می شود. مصرف این دارو قادر است تا ۵۰ درصد ضایعات آکنه متوسط تا شدید را طی چند ماه کاهش داده و اثرات مطلوبی بر پوست داشته باشد. جالب است بدانید پودر کاکائو نیز برای سلامت پوست می تواند اثرات مطلوبی داشته باشد.

انواع بنزوئیل پراکسید

  • کرم بنزوئیل پروکساید
  • پماد بنزوئیل پروکساید
  • مایع با غلظت ۲%
  • ژل بنزوئیل پروکساید

عملکرد کرم بنزوئیل پروکساید

بنزوئیل پراکسید پس از مصرف با آزاد کردن آهسته اکسیژن فعال، اثرات ضد باکتریایی خود را القا خواهد نمود. این دارو تا حدودی دارای اثرات کراتولیتیک بوده و موجب درمان جوش های چرکی می شود. بعلاوه از خشک و پوسته پوسته شدن پوست نیز می کاهد. بنزوئیل پراکسید موجب بهبودی ضایعات التهابی و غیر التهابی آکنه نیز می‌گردد.

تجربه استفاده از بنزوئیل پروکساید چیست؟
تجربه استفاده از بنزوئیل پروکساید چیست؟

این ماده در سطح پوست با شکسته شدن به رادیکال های بنزیل و بنزویک اسید به راحتی به لایه های عمقی‌تر اثر می‌کنند. رادیکال های بنزوئیل در لایه های عمقی، باعث حذف باکتری‌ها و سلول های ایجاد کننده التهاب می شود. استفاده از این کرم یا ژل، یک درمان نه خیلی گران در درمان آکنه ملایم و متوسط محسوب می شود. علاوه بر استفاده دارویی می توان از پودر کاکائو نیز برای افزایش سلامت پوست بهره برد.

تجربه استفاده از بنزوئیل پروکساید

از کاربرد بنزوئیل پروکساید جهت درمان موضعی آکنه و لگاریس خفیف تا متوسط استفاده می شود. درمان عفونت‌های قارچی پوست نیز از دیگر موارد استفاده از این ماده محسوب می شوند. این دارو به عنوان درمان کمکی همراه با آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و موضعی، فرآورده‌ های رتینوئیک اسید و فرآورده‌های حاوی گوگرد اسیدسالیسیلیک در آکنه شدید مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا بنزوئیل پروکساید

این دارو در انواع ژل، کرم و پماد از پرکاربرد ترین دارو های درمان آکنه محسوب می شود. آکنه نوعی تورم هورمونی و عفونت غده ای فولیکول مو محسوب می شود. تغییرات هورمونی سبب افزایش سطح کراتین پوست شده و موجب انسداد غده های چربی خواهد شد. در این صورت پوست ممکن است در معرض عفونت باکتریایی پروبیوتیک قرار گیرند.

بنزوئیل پراکساید درواقع یک آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده پرقدرت محسوب می شود. پس از قرار گرفتن این ماده بر پوست، طی فرایندی فرار، اکسیژن آزاد شده و موجب باعث نفوذ اکسیژن به منافذ بسته شده و باکتری های زنده را از بین می برد. پماد بنزوئیل پراکسید موجب کاهش تورم و قرمزی پوست نیز می‌شود. با استفاده از درمان های گیاهی مانند کاربرد پودر کاکائو نیز می توان تا حدودی مشکلات پوستی را برطرف نمود.

طرز استفاده ژل بنزوئیل پراکسید

  • بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲سال می توانند به صورت موضعی از این محصول استفاده کنند.
  • قبل از مصرف این دارو، بهتر است ناحیه آسیب دیده با پاک کننده ای غیر دارویی شسته و خشک شود.
  • لایه نازکی از ژل بنزوئیل پیرکساید با حرکت دورانی بر روی ناحیه آسیب دیده قرار داده می‌شود.
  • پس از مصرف دست ها را شسته و از استعمال دارو بر روی نواحی سالم پوست اجتناب شود.
  • ناحیه آسیب دیده را نباید تا حداقل ۱ ساعت پس از استعمال دارو شستشو داد.
  • از استعمال پماد یا ژل بنزوئیل پروکساید بر روی مناطق تحریک شده و پوست آفتاب سوخته خودداری گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا