Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

انواع سنگ لاشه و کاربرد آن چیست؟

انواع سنگ لاشه با توجه به کاربردهای مختلف آن، متفاوت است. سنگ لاشه یکی از سنگ های طبیعی با شکل ها نامنظم است که از جنس آذرین بیرونی است. انواع سنگ لاشه در ضخامت های مختلفی بین یک تا ۵ سانت وجود داشته و کاربردهای گوناگونی دارد. با شناخت انواع سنگ لاشه می توانید برای پروژه های خود، گونه های متفاوتی را به کار ببرید. هاردنر یکی دیگر از موادی است که در پروژه های ساختمانی به کار برده می شود. قیمت خرید هاردنر چسب سنگ و سنگ لاشه را برند شرکت های تولید کننده آن ها مشخص می کند. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک با انواع سنگ لاشه و کاربرد آن آشنا می شویم.

سنگ لاشه چیست؟

لاشه سنگ یا سنگ لاشه، نوعی سنگ با شکل نامنظم است که کاربردی تزئینی دارد. به طور عمده از این سنگ در ساخت دیوارها، پله و … استفاده می شود. با کمک انفجار در معدن سنگ می توان، سنگ های لاشه را به دست آورد. به دلیل همین روش تهیه، سنگ لاشه، شکل نامنظمی داشته و در هنگام کاربرد، زوایای تیز آن برش داده می شود. به عبارتی این سنگ ها باید ساب داده شده و سپس مورد استفاده قرار گیرد. یکی از کاربردهای سنگ لاشه هایی که ابعادی در حدود ۱۵ سانتی متر دارند، به عنوان پرکننده است.

چسب سنگ ماده ای کاربردی در ساختمان سازی و برای بهتر کردن کارهای ساخت و ساز است. هاردنر چسب نیز ماده ای است که به سفت و محکم شدن چسب کمک می کند و به نام بنزوئیل پروکساید خوانده می شود. این ماده اتصال اجزای سخت و قطعات بزرگ را با چسب امکان پذیر می کند. قیمت خرید هاردنر چسب سنگ و خود چسب سنگ با توجه به خواص و نوع کاربرد آن تعیین می شود.

سنگ لاشه چیست؟
سنگ لاشه چیست؟

خواص سنگ لاشه

یکی از خواصی که انواع سنگ لاشه باید داشته باشد، عدم لایه لایه بودن آن است. وجود شکاف و درز در این سنگ ها، از مقاومت آن ها کم می کند. کیفیت بالای این سنگ ها با عدم وجود درز و شکاف مشخص می شود. از مشخصات کیفی سنگ لاشه، شرایط استخراج آن است که باید روباز باشد.

انواع سنگ لاشه

سنگ لاشه دارای انواع متفاوتی است که در این جا مورد بررسی قرار می گیرد.

سنگ مالون

یکی از انواع سنگ لاشه، مالون است که تغییرات تراش کاری روی آن صورت گرفته است. شکل هندسی تر و منظم تری در سنگ مالون نسبت به سنگ لاشه دیده می شود. این سنگ بعد از تراش دادن با سطحی صاف و ظاهری چهارگوش خواهد بود.

از این نوع سنگ در شهرسازی و ساختمان سازی و برای دیوار حیاط، باغ، ویلا، کف سازی و جاده سازی در پل ها و تونل ها به کار گرفته می شود.

سنگ ورقه ای

استخراج این نوع سنگ به صورت ورقه ای بوده و به همین جهت به این نام خوانده می شود. یکی از خواص این نوع سنگ ها، مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی سرد و گرم است، زیرا در حالت طبیعی به شکل ورقه ورقه در کوه ها تشکیل شده است.

سنگ ورقه ای در ساخت آبنما، دیوار و دیوارپوش، پله، ساخت پیاده رو و سنگفرش و … به کار گرفته می شود. زیرا استحکام بالایی داشته و به رنگ های مختلف و قیمت مناسب تر وجود دارد.

سنگ کوهی

نمونه ای دیگر از انواع سنگ لاشه، سنگ کوهی است که از معدن استخراج می شود. به این ترتیب که استخراج آن به صورت قطعه های بزرگ سنگ ها از کوه بوده و بعد از آماده کردن به کارخانه ها ارسال می شوند.

در محیط های فضایی خارجی برای ساخت کف و دیواره، آبشارهای مصنوعی و … از این نوع سنگ استفاده می شود.

همان طور که گفته شد برای چسباندن انواع سنگ ها در پروژه های مختلف از چسب سنگ استفاده می شود. خرید هاردنر چسب سنگ برای چسباندن پنل ها و قطعاتی از جنس های مختلف فلز، سنگ و یا سیمان صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا