Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

کامپاند پ پ تالک چیست؟ – خواص و مزایا

کامپاند پ پ تالک یا کامپاند پلی پروپیلن از جمله مواد اولیه برای تولید محصولات پلیمری است. این ماده در صنایع خودروسازی، صنایع لوازم خانگی، اتصالات و برای تولیدکنندگان مواد پلاستیکی و غیر پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب به دلیل عملکرد منحصر به فرد و بهره روی بالا به خاویار صنعت شهرت یافته است.

با افزودن تالک به پلی پروپیلن، تغییرات ساختاری قابل توجهی در پروپیلن رخ می دهد و این به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی تالک است. واردات و صادرات مواد شیمیایی مختلف از جمله این محصول توسط شرکت های زیادی در ایران صورت می گیرد.

در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به معرفی کامپاند پ پ تالک، ویژگی ها و کاربردهای آن و قیمت خرید و فروش کامپاند پلی پروپیلن با انواع افزودنی آن می پردازیم.

تالک چیست؟

تالک (Mg۳Si۴O۱۰(OH)۲) ماده ای معدنی است که از کنار هم قرار دادن مواد اولیه ای همچون هیدرات منیزیم و سیلیکات منیزیم به وجود می آید. از تالک به خاطر نرمی آن استفاده بسیاری می شود. این ماده دارای ساختار ورقه ورقه ای بوده که می تواند باعث سفتی محصولاتی نظیر پلی پروپیلن، پلی اتیلن، نایلون و پلی استر شود.

همچنین تالک به عنوان پرکننده ی مهم در پلی پروپیلن کاربرد دارد. گریدهای پلی پروپیلن پرشده با تالک دارای درصدهای ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ تالک هستند.

تالک چیست؟
تالک چیست؟

ویژگی های تالک

تالک یک ماده ی معدنی نرمی است که دارای رنگ های متنوعی از جمله سبز، قهوه ای و سفید است. این ماده ظاهری شفاف دارد و دارای جلای چشم نوازی است. تالک برعکس مواد معدنی دیگر قابلیت جذب آب را ندارد و آن را دفع می کند.

از دیگر ویژگی های این کانی، مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و حرارت است.

همچنین افزودن تالک به مواد پلاستیکی موجب ماندگاری خاصیت اولیه ی پلاستیک می شود، زیرا محصولات پلاستیکی با گذشت زمان جمع می شوند.

ویژگی های کامپاند پ پ تالک

از ویژگی های کامپاند پ پ تالک می توان به قابلیت شکل پذیری بالا، افزایش مقاومت در برابر ضربات، دارای مقاومت گرمایی بالا، سبک بودن، اتصال آسان، مقاومت خزشی بالا، استحکام کششی بالا، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، انعطاف پذیری بالا و دسترسی راحت اشاره داشت.

خواص و مزایای کامپاند پ پ تالک

در صنعت خودروسازی از کامپاند پ پ تالک استفاده می شود. از این ترکیب در محیط هایی با دمای بالا مانند قطعات داخلی اتومبیل ها استفاده می شود. از جمله ی این قطعات می توان به درب ها، داشبوردها، کنسول گل پخش کن و … اشاره داشت.

این ترکیب به دلیل داشتن ویژگی مقاومتی بالا در مقابل حرارت، در لوازم خانگی همچون مایکروویو کاربرد دارد.

در تولید قطعات الکترونیکی، تولید فیلم، تولید لوله، ساخت قطعات و تجهیزات پلاستیکی و لوازم ساختمانی نیز می توان از کامپاند پ پ تالک استفاده کرد.

در سال های اخیر با توجه به کاربردهای بسیار، بازار واردات و صادرات مواد شیمیایی، رشد چشمگیری داشته است.

چگونگی تهیه ی کامپاند پ پ تالک

وجود ویژگی های فراوان در این ماده می تواند موجب افزایش ماندگاری محصول شود. با مراجعه حضوری و اینترنتی به شرکت های مختلف پلیمری می توانید به تهیه ی آن اقدام نمایید. البته نوسانات قیمت در این محصول دیده می شود وامکان اعلام قیمت دقیق وجود ندارد و باید قبل از خرید استعلام شود. قیمت کامپاند پ پ تالک در مقابل سایر کامپاندها بالاتر است و این به دلیل ویژگی هایی است که در آن وجود دارد.

کیفیت محصول چه در خرید حضوری و چه در خرید مجازی بسیار مهم است و افراد بایست با انتخاب تولید کننده بهتر کیفیت محصول مورد نظر خود را تضمین کنند. به طور کلی در واردات و صادرات مواد شیمیایی، باید دقت کافی داشت تا محصولی باکیفیت مبادله شود.

توجه به مواد اولیه ی به کار رفته در کامپاند نیز مهم است و البته آگاهی از هدف خرید کامپاند چیست و تولید کدام محصول است.

با خرید مقدار کمی از مواد و آزمایش کردن آن می توان علاوه بر ظاهر زیبا، کیفیت آن را نیز در نظر گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا