Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

کربن اکتیو گرانول و پودری جاکوبی سوئد

جاکوبی سوئد یک شرکت بزرگ و معروف  اروپایی تولید کننده کربن اکتیو است که ۲۰ کارخانه تولید کربن و ۵ کارخانه بازیابی کربن در سراسر جهان دارد. کربن اکتیو جاکوبی سوئد برای کاربردهای مختلف در سراسر دنیا استفاده می شود  و قیمت خرید و فروش کربن فعال جاکوبی سوئد برحسب نوع آن متفاوت است.

از کربن فعال برای تصفیه مایعات و گازها در کاربردهای مختلف ، از جمله آب آشامیدنی شهری ، فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی ها ، حذف بو ، کنترل آلودگی صنعتی استفاده می شود. کربن اکتیو از منبع مواد کربنی مانند نارگیل ، زغال سنگ ، زغال سنگ نارس و چوب تولید می شود. ماده اولیه مورد استفاده برای کربن فعال ، هر ماده آلی با محتوای کربن بالا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کربن اکتیو یا کربن فعال جاکوبی سوئد

کربن های فعال یک ماده جاذب بسیار متنوع از نظر تخلخل است که توانایی جذب انتخابی هزاران ماده آلی و معدنی غیر آلی را دارد. کربن فعال به عنوان جاذب برای قرن هاست که استفاده می شود به عنوان مثال کربن فعال گرانولی برای اولین بار به طور گسترده در ماسک های گازی نظامی WWI و در جنگ های جهانی به صورت تجاری مورد استفاده قرار گرفت. امروزه صدها برنامه کاربردی مختلف برای این ماده وجود دارد.

 

 

کربن فعال چاکوبی سوئد به طور خاص تولید می شود تا سطح داخلی بسیار بزرگی (بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ مترمربع در گرم) داشته باشد. این سطح داخلی بزرگ ، کربن فعال را برای جذب ایده آل می کند. کربن فعال در دو نوع متفاوت ، کربن فعال پودری (PAC) و کربن فعال گرانولی (GAC) در دسترس است.

کربن فعال میله ای یا نوک میله ای نوع دیگری از این ترکیب پرکاربرد است که برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

کربن اکتیو گرانول و پودری جاکوبی سوئد
کربن اکتیو گرانول و پودری جاکوبی سوئد

کاربردهای کربن فعال جاکوبی سوئد

از کربن فعال در ذخیره سازی متان و هیدروژن استفاده می شود. این ماده در تصفیه هوا ، بازیابی حلال ، کافئین زدایی ، تصفیه طلا ، استخراج فلز ، تصفیه آب ، داروسازی ، تصفیه فاضلاب ، فیلترهای هوا در دستگاه های تنفس ، فیلتر هوای فشرده ، سفید کردن دندان ، تولید کلرید هیدروژن و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می شود.

کاربرد عمده صنعتی کربن اکتیو شامل استفاده از آن در پرداخت فلزات برای تصفیه محلول های آبکاری است. این روش اصلی تصفیه برای حذف ناخالصی های آلی از محلول های آبکاری نیکل است. به دلیل عبور جریان مستقیم و واکنش های الکترولیتی اکسیداسیون آند و کاهش کاتد  مواد شیمیایی آلی به منظور بهبود کیفیت رسوبات به محلول های آبکاری اضافه می شوند.

در این محلول تجمع بیش از حد  ناخالصی ها می تواند بر کیفیت آبکاری و خصوصیات فیزیکی فلز رسوب داده شده تأثیر منفی بگذارد. تیمار کربن فعال چنین ناخالصی هایی را از بین می برد و عملکرد آبکاری را به سطح مطلوب برمی گرداند.

نکته:

برای اینکه کربن اکتیو در جذب مفید باشد ، سطح آن باید حاوی روزنه هایی  به اندازه کافی بزرگ باشد که بتواند مولکول جاذب را بپذیرد.  منافذ با کوچکترین قطر بالاترین مکان های جذب را تشکیل می دهند.

منافذ ریز در جذب موادی با وزن مولکولی کمتر ، بخارهای آلی با نقطه جوش پایین تر و همچنین در حذف مواد آلی کمیاب در آب تا سطوح غیر قابل تشخیص مفید است. منافذ بزرگتر در جذب مولکول های بسیار بزرگ و مولکول هایی مانند “اجسام رنگی” در محلول های قند خام مفید هستند. یکی دیگر از عملکردهای مهم ساختار ماکرو  کمک به انتشار مایعات به محل های جذب در فضای داخلی ذره کربن است.

کربن فعال در پزشکی برای معالجه مسمومیت ها استفاده می شود. قرص یا کپسول کربن فعال در بسیاری از کشورها به عنوان داروی بدون نسخه برای درمان اسهال ، سو هاضمه و نفخ معده استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا