Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش آگریفوس چیست و چه مزیت هایی دارد؟

آگریفوس (agri-fos) یک قارچ کش سیستمیک است که برای کنترل سفیدک دروغی سیب زمینی و همچنین بسیاری از بیماریهای قارچی دیگر در گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. این سم با تقویت سیستم ایمنی گیاه به قارچ های پاتوژن حمله کرده و از رشد آنها جلوگیری می کند. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش آگریفوس است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش آگریفوس دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش آگریفوس در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش آگریفوس در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش آگریفوس نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش آگریفوس به روزرسانی می‌شود.

این سم پس از محلول پاشی با حرکت دو طرفه در گیاه ( در آوندهای چوبی و آبکش) می تواند در کل قسمت های گیاه پخش شده و برای پیشگیری، ایمن سازی و همچنین درمان بیماریهای گیاهی بسیار مفید و کارا می باشد. این قارچ کش همچنین با تولید پروتئین های ایجاد کننده مقاومت در برابر پاتوژن و کمک به تولید پلی ساکاریدهای تقویت کننده دیواره سلولی به رشد بهتر و حفظ سلامت گیاهان کمک می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش آگریفوس

این قارچ کش به شکل مایع و در ظروف ۵ لیتری در بازار موجود است. آگریفوس ساخت استرالیا است بنابراین یک سم وارداتی است که قیمت آن با نوسانات دلار در بازار ایران تحت تاثیر قرار می گیرد. این سم در زمان مصرف باید بر اساس دستورالعمل با آب رقیق شده و سپس استفاده شود.

کاربرد سم قارچ کش آگریفوس

این قارچ کش می تواند بیماری سفیدک داخلی و فیتوفترا را در طیف وسیعی از محصولات کنترل کند و قابلیت اختلاط با بسیاری از سموم کشاورزی را دارد. بنابراین با استفاده از آگریفوس می توان دفعات سمپاشی و بطورکلی مقدار مصرف سموم قارچ کش را کاهش دهد.

از دیگر مزایای این قارچ کش کاهش سرعت رشد پاتوژن ها و جلوگیری از تولید اسپور است که در نهایت آنها را از بین می برد. این سم با تجمع در قسمت های آسیب دیده گیاه توسط قارچ های مضر به بهبود سریع تر آن کمک می نماید.

ماده موثره بکار رفته در این سم تغییراتی در متابولیسم و مواد تشکیل دهنده دیواره سلولی قارچ  مهاجم ایجاد کرده و گیاه را قادر به شناسایی عامل بیماری زا جهت نابودی هرچه سریعتر آن توسط سیستم ایمنی خواهد کرد.

سم قارچ کش آگریفوس حاوی پتاسیم و اسید فسفروس است که به افزایش مقاومت گونه های زراعی و باغی به بیماری های قارچی و باکتریایی کمک می کند. فسفر موجود در آن به بهبود ساختار فسفولیپیدها و افزایش مقاومت دیواره سلولی کمک خواهد کرد و پتاسیم یکی از مهم ترین عناصر برای بهبود کیفیت و کمیت محصولات گیاهی مختلف است.

از دیگر مصارف اگریفوس ۴۰% اس ال می توان به کنترل  طیف وسیعی از بیماری های گیاهی از جمله سفیدک داخلی جالیز ، سفیدک داخلی چلیپائیان، بوته میری جالیز ، سفیدک داخلی انگور، پوسیدگی ریشه و گموز درختان میوه و .. اشاره کرد.

نحوه استفاده سم قارچ کش آگریفوس

این قارچ کش برای بیماریهای مختلف گیاهی بین یک تا پنج لیتر جهت پیشگیری یا درمان استفاده می شود. برای مصرف صحیح آن می توانید از کارشناسان زراعی کمک بگیرید.

عوارض سم قارچ کش آگریفوس

آگریفوس یک آفت کش است و مانند سایر سموم شیمیایی می تواند برای سلامتی خطرناک باشد بنابراین زمان استفاده از آن باید از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش و ماسک و لباس مخصوص استفاده کنید. در صورت بروز علائم مسمومیت فورا خودتان را به مراکز درمانی برسانید.

این قارچ کش برای ماهی و زنبورعسل خطری ندارد ولی برای دافنی ها کمی سمی است بنابراین بهتر است از سمپاشی در کنار آبهای جاری و شستشوی ظروف آلوده به سم در رودخانه ها خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا