Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

معرفی سم حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام) و کاربردهای آن

آزینفوس متیل (Azinphos-methyl) یک حشره ‌كش و كنه‌ كش از گروه ارگانو فسفره است که با اثرات تماسی- گوارشی طیف گسترده ای از آفات گیاهی را از بین می برد. این سم با نام تجاری گوزاتیون ام نیز در بازار خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام) به روزرسانی می‌شود.

این سم با اثر مهاری بر روی آنزیم کولین استراز و فلج حشرات و کنه ها آنها را از بین می برد و برای مدت زیادی روی محصولات کشاورزی باقی مانده و تاثیر خود را حفظ می کند.

آزینفوس متیل در از بین بردن ليسه در درختان ميوه، كرم سيب در سيب، به، آلو، پسيل گلابی، شپشک های درختان ميوه و بسیاری از آفات دیگر موثر است. قیمت آزینفوس متیل در بازار بر اساس شرکت تولید کننده آن متقاوت است و تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز نیز قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سم در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

ویژگی های حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام)

گوزاتیون ام یک حشره کش غیرسیستمیسک با اثر تماسی و گوارشی است که به صورت محلول در بطری های پت و کوائکس عرضه می شود. دوره کارنس این سم ۱۴تا ۲۱ روز است.

این سم در همه نقاط ایران قابل استفاده است ولی بهتر از برای مصرف آن با کارشناس کشاورزی مشورت کنید. این حشره کش را می توانید با استفاده از سمپاش اتومایزر پشتی و تلمبه ای مورد استفاده قرار دهید.

این سم برای محصولات زراعی ایمن است ولی برای حشرات مفید و زنبور عسل خطرناک است. این حشره کش در درجه حرارت بالا و رطوبت خاک به سرعت تجزیه می شود و از نظر قابلیت اختلاط با سایر سموم، می توان آنرا با اکثر سموم به غیر از ترکیبات قلیایی ترکیب کرد.

این سم به سرعت در محیط های اسیدی و قلیایی متوسط هیدرولیز می شود و در سطح خاک و آب دچار فتولیز شده و در دمای بالاتر از ۲۲۰ درجه تجزیه می شود.

این سم درشرایط گرما و فشار عادی پایدار است ولی در آتش سوزی ها ممکن است تجزیه گرمایی شود و اکسیدهای کربن، نیتروژن و سایر گازهای سمی را تولید می کند که برای سلامتی خطرناک هستند.

موارد مصرف سم حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام)

این حشره کش برای از بین بردن كرم خاردار پنبه، شپشک‌های درختان ميوه، ليسه در درختان ميوه، كرم سيب در سيب، به، آلو، پسيل گلابی، شپش کمركبات كرم خوشه خوار و زنجرک مو، سپردار قهوه‌ ای مركبات، سپردار بنفش زيتون، شپشک خونی نارون در ایران استفاده می شود. همچنین در کشورهای دیگر از این آفت کش برای کنترل آفات يونجه، ذرت، بادام زمينی و بادمجان نیز استفاده می شود.

مقدار و زمان مصرف سم حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام)

  • برای از بردن شپشک، لیسه و کرم درختان ميوه سردسيری محلول ۲ در هزار
  • براي از بین بردن آفات پنبه ۵ ليتر در هكتار
  • برای زيتون، مو و مركبات محلول ۲ در هزار
  • عليه شپشک خونی نارون ۵/۱ تا ۲ در هزار هنگام خروج ۵۰% از پوره‌ها
معرفی سم حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام) و کاربردهای آن
معرفی سم حشره کش آزینفوس متیل (گوزاتیون ام) و کاربردهای آن

ملاحظات زيست محيطی آزینفوس متیل (گوزاتیون ام)

ميزان سميت آزینفوس متیل برای پستانداران ۲۰-۹ میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان۳۲ میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ‌ها ۱۲/۰- ۰۲/۰ میلی‌ گرم بر لیتر و برای دافنی ۰۰۱۱/۰ میلی ‌گرم بر لیتر است.

بنابراین برای پرندگان و پستانداران فوق ‌العاده سمی است و پس از سم پاشی باید آنها را از محل دور کرد. این سم برای ماهی ‌ها و ديگر موجودات آبزی نیز فوق ‌العاده خطرناک است بنابراین باید از سم پاشی در کنار نهرها، رودخانه ها و دریاچه ها خودداری کنید.

شستن ظروف آلوده به سم در رودخانه و جوی ها نیز یک راه دیگر برای آلودگی آب ها است که در رابطه با این سم باید از این کار خودداری نمود.

بطورکلی آفت کش گوزاتیون ام برای محيط زيست بسیار خطرناک است و نيمه عمر آن در خاک چندين هفته است. این ترکیب اثر طولانی و دوام زيادی روی محصولات زراعی دارد بنابراین می تواند به خوبی آفات زراعی را کنترل کند.

احتیاط‌ های لازم در رابطه با آزینفوس متیل (گوزاتیون ام)

همانطور که گفته شد این سم ارگانوفسفره آنزیم كولين استراز خون را كاهش می دهد بنابراین افرادی که با توصيه پزشک از کارکردن با ترکيبات ضد کلين استراز منع شده اند باید از این سم دوری کنند.

برای سمپاشی با آزینفوس استفاده از ماسک های ضد گرد و غبار و ابزارهای تنفسی فیلتردار ضروری است. هنگام کاربرد این سم از دستکش های نفوذ ناپذیر نسبت به مواد شیمیایی استفاده کنید. همچنین کاربرد محافظ های ایمنی مخصوص چشم وصورت و عینک های مخصوص توصیه می شود.

برای حفاظت ازپوست وبدن هنگام سمپاشی از لباسهای ایمنی غیرقابل نفوذ نسبت به مواد شیمیایی استفاده نمائید و از خوردن و آشامیدن وسیگار کشیدن اجتناب کنید.

علایم مسمومیت حاصل از این حشره کش شامل سرگیجه، تنگ شدن مردمک چشم،عرق کردن، دل درد، استفراغ،اسهال و اختلال تنفسی است. با مشاهده این علائم فرد مسموم را به هوای آزاد منتقل کرده و ضمن گرم نگه داشتن، یک لیوان آب محتوی زغال اکتیو به او خورانده شود. این سم در بدن تجمع ندارد و پادزهرهای آن شامل آتروپین، پام، توکزوگونین هستند.

روش نگهداری سم حشره کش آزینفوس متیل

سموم را باید در ظروف دربسته و در محل خشک و با تهویه مناسب نگه داری کرد. این سم باید به دور از گرما، نور مستقیم خورشید، رطوبت و مواد اکسید کننده نگه داری شود. بهترین دمای نگهداری دمای ۰- ۳۰ درجه می باشد. حشره کش را در بسته بندی اصلی خود نگه دارید و از ظروف خالی آن مجددا استفاده نکنید.

سموم شپشک کش

سموم شپشک کش انواع مختلفی دارد. کشاورزان از این سموم شیمیایی برای دفع شپشک ها از گیاهان و محصولات خود استفاده می کنند. شپشک ها یک نوع آفت مضر در کشاورزی هستند که می توانند خسارت بسیار زیادی بر محصولات شما وارد کنند. شما می توانید سموم شپشک کش را با نام های بسیار زیادی در بازار یافت کنید. این سم توسط شرکت های بسیار زیادی تولید می شود.

قیمت سم آزینفوس متیل

سم آزینفوس متیل توسط شرکت های بسیار زیادی تولید می شود. قیمت این سم در بازار بسیار متغیر است. برای اطلاع از قیمت سم آزینفوس متیل می توانید به سایت های فروش محصولات شیمیایی مراجعه کنید.

قیمت سم گوزاتیون

سم گوزاتیون یک سم شیمیایی پرکاربرد در صنعت کشاورزی است. قیمت سم گوازتیون براساس نوسانات بازار ارز، کیفیت و حجم این سم شیمیایی می تواند بسیار متغیر باشد.

سم کنه کش پسته

پسته یکی از محصولات اقتصادی و بسیار با ارزش در صنعت کشاورزی است. رشد و پرورش درختان پسته، نیاز به رسیدگی بسیار زیادی دارد. درختان پسته توسط بسیاری از آفات مورد حمله قرار می گیرد. در صورت دفع محافظت نکردن از درختان پسته در مقابله با آفات، خسارت بسیار زیادی به محصول شما وارد خواهد شد.

یکی از آفاتی که ممکن است به درختان پسته حمله کند، کنه است. از این رو کشاورزان برای دفع و از بین بردن این آفات از سموم کنه کش استفاده می کنند. سموم کنه کش با نام های تجاری بسیار مختلفی در بازار وجود دارد. برای انتخاب بهترین سم کنه کش پسته توصیه می شود با متخصصین سموم شیمیایی مشورت کنید.

قیمت سموم علف کش گندم

برای اطلاع از قیمت سموم علف کش گندم می توانید به سایت های فروش سموم شیمیایی مراجعه کنید. سموم شیمیایی بسیار زیادی در بازار وجود دارد، که شما می توانید از آن برای محصولات خود استفاده کنید. توصیه می شود از فروشگاه های معتبر سموم شیمیایی را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا