Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم حشره کش استامی پرايد (موسپیلان) چیست؟

استامی پرايد (Acetamiprid) یک سم سیستمیک با اثرات تماسی- گوارشی است که برای مقابله با طیف گسترده ای از آفات گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. این حشره کش با نام تجاری موسپیلان در بازار خرید و فروش می شود و قدرت نفوذ موضعی زیادی داشته و جزء سموم بسیار قوی دسته بندی می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش استامی پرايد (موسپیلان) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش استامی پرايد (موسپیلان) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش استامی پرايد (موسپیلان) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش استامی پرايد (موسپیلان) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش استامی پرايد (موسپیلان) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش استامی پرايد (موسپیلان) به روزرسانی می‌شود.

استامی پراید جزء حشره کش های شبه نیکوتینی است که به شکل پودر قابل حل در آب عرضه می شود. قیمت استامی پراید در بازار بر اساس شرکت سازنده و وزن بسته بندی متفاوت است و نیازی نیست مقدار زیادی از آن را برای سمپاشی مصرف کنید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری راجع به این سم ارائه خواهد شد.

موارد مصرف حشره کش استامی پرايد (موسپیلان)

اين حشره کش برای مبارزه با انواع آفات مکنده نظير شته ها، زنجره ها، شپشک ها، پسيل ها و لارو بسياری از پروانه ها، سخت بالپوشان مورد استفاده قرار می گیرد.

این سم به صورت محلول پاشی بر روی سبزیجات، صيفی جات و درختان ميوه مورد استفاده قرار می گیرد و پس از نفوذ در بافت گياهان به تدريج تجزيه شده و به مدت ۱۵-۵ روز اثر حفاظتی دارد.

در ايران از این سم جهت جلوگیری از بیماری مينوز لكه گرد در سيب، پسيل در پسته و كرم سيب در مناطق كوهستانی استفاده می شود. دوره کارنس این سم حدودا ۲۵-۷ روز است. این ترکیب برای کنترل آفات روی گياهان صنعتی و دانه‌ های روغنی، انگور و درخت مركبات نیز استفاده می ‌شود.

مکانيسم اثر حشره کش استامی پرايد (موسپیلان)

این حشره کش یک سم سيستميک است که از طريق ريشه و برگ ها پس از محلول پاشی در کل گیاه پخش می شود. موسپیلان با اینکه محلول در آب است اما یک ماده چربی دوست هم محسوب می شود و به راحتی از لایه مومی سطح برگ عبور کرده و به بافت گیاه نفوذ می کند و از طریق آوندها به قسمت های مختلف گیاه منتقل می شود.

بنابراین استامی پرايد تحت تاثیر باران شویی قرار نمی گیرد و با اختلال در سيستم عصبی حشرات از طریق مهار گیرنده های استيل کولين باعث فلجی و از بین رفتن آفات می شود.

سم حشره کش استامی پرايد (موسپیلان) چیست؟
سم حشره کش استامی پرايد (موسپیلان) چیست؟

مقدار مصرف حشره کش استامی پراید

  •  مینوز لکه گرد در سیب ۰.۵ گرم در هزار لیتر
  • پسیل در پسته ۲۰۰-۲۵۰ گرم در هزار لیتر آب
  • کرم سیب ۰.۵ در هزار در مناطق کوهستانی برای مبارزه با نسل اول کرم سیب

از ویژگی های خوب این سم کنترل خوب حشرات مقاوم به گروه های قدیمی سموم ارگانو فسفره، کاربامات و پایروتروئید است.

سازگاری و قابليت اختلاط حشره کش استامی پراید

این سم معمولا روی درختان مختلف ایجاد حساسیت نمی کند. این حشره کش درpH های پائين پايدار بوده و با اکثر کودها و کليه حشره کش ها و قارچ کش ها به جزء سموم قليايی مانند بردو قابل اختلاط می باشد.

ملاحظات زيست محيطی حشره کش استامی پراید

ميزان سميت استامی پراید برای پستانداران ۲۱۷-۱۴۶میلی‌ گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان۵۰۰۰-۸۰ میلی‌ گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ‌ها۱۰۰۰ میلی ‌گرم بر لیتر و برای دافنی ها ۲۰۰ میلی ‌گرم بر لیتر می باشد. به دلیل دوز مصرفی بسیار پایین این سم روی زنبور عسل و سایر حشرات مفید تاثیر سوئی ندارد. این سم برای پستانداران و انسان نیز سمیت کمی دارد.

احتیاط در مصرف حشره کش استامی پراید

هنگام استفاده از این سم باید از لباس مخصوص سمپاشی، ماسک و دستکش استفاده کنید تا احتمال مسمومیت با آن به حداقل برسد.

روش نگهداری حشره کش استامی پراید

این حشره کش در بسته های ۱ کیلوگرمی و ۲۵۰ گرمی عرضه می شود. این سم را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان و حیوانات و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

زمان مصرف سم استامی پراید

زمان مصرف سم استامی پراید برای آفات و محصولات مختلف متفاوت است بنابراین با توجه به دستورالعمل موجود بر روی ظرف سم می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

سم استامی پراید برای انار

بهترین زمان محلول پاشی با سم استامی پراید برای درخت انار زمان گلدهی و شب هنگام است. در این صورت محلول قارچ کش یا حشره کش تا صبح خشک شده و آسیب کمتری به حشرات مفید وارد می کند.

سم استامی پراید برای برنج

سم استامی پراید برای برنج نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این سم در مزارع برنج حتما با یک کارشناس خبره مشورت کنید تا پس از سمپاشی بهترین نتیجه را کسب کنید.

نحوه استفاده از استامی پراید

نحوه استفاده از استامی پراید برای محصولات زراعی مختلف متفاوت است و بر روی برچسب سم ارائه شده است. با پیروی از این دستورالعمل ها می توانید به راحتی از این سم استفاده کنید و آفات مزارع خودتان را از بین ببرید.

سم استامی پراید برای گوجه

سم استامی پراید برای گوجه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با استفاده از استامی پراید این محصول آسیب پذیر و پرمصرف را از آفات مختلف حفظ کرده و بازدهی مزارع خود را افزایش دهید.

عوارض سم استامی پراید

عوارض سم استامی پراید برای انسان و پستانداران پایین است با اینحال باید آن را با احتیاط مصرف کنید. هنگام استفاده از سم نیز از تجهیزات حفاظتی استفاده کرده و دوره بازداری مصرف را رعایت نمایید تا دچار عوارض سم نشوید.

سم استامی پراید هندی

سم استامی پراید هندی نوعی سم وارداتی است که کیفیت خوبی دارد. برای خرید این سم می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام نمایید.

استامی پراید مرکبات

این سم آفت کش را می توانید برای انواع مرکبات مورد استفاده قرار دهید. دستورالعمل مصرف سم برای انواع مرکبات را با دقت بررسی کرده و بر آن اساس از آن استفاده کنید.

سم استامی پراید مشکفام

سم استامی پراید مشکفام را می توانید از فروشگاه های سموم کشاورزی به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

سم استامی پراید برای چیست

سم استامی پراید یکی از سموم تماسی- گوارشی است که بطور گسترده ای برای مقابله با آفات گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت این سم بسیار بالا بوده و تاثیرگذاری آن برای انواع آفات گیاهی بی نظیر است.

قیمت سم استامی پراید چینی

سم استامی پراید توسط شرکت های بسیاری در سراسر دنیا تولید و به بازار عرضه می شود. برای آگاهی از قیمت سم استامی پراید چینی می توانید به سایت های فروش سموم کشاورزی مراجعه نمایید.

سم استامی پراید پسته

این آفت کش برای مقابله با آفات پسته از جمله پسیل پسته بسیار موثر است. به عنوان یک آفت کش سیستمیک شیره گیاه را سمی کرده و آفات مختلف گیاهی را به راحتی از بین می برد.

استامی پراید برای هلو

این آفت کش گیاهی برای مقابله با بسیاری از آفات مورد استفاده قرار گرفته و تا ۱۵ روز به خوبی از گیاهان و درختان محافظت می کند. این سم برای درخت هلو نیز قابل استفاده بوده و باعث افزایش بازدهی می شود.

کنفیدور یا استامی پراید

کنفیدور مانند استامی پراید یک سم سیستمیک تماسی است که به سرعت وارد گیاه شده و از آن در مقابل آفات مختلف محافظت می کند. اینکه کنفیدور استفاده کنید یا استامی پراید بستگی به نوع محصول و آفات موجود در منطقه دارد. با مشورت کارشناس کشاورزی می توانید از این سموم استفاده نمایید.

استامی پراید برای انگور

این آفت کش برای بسیاری از درختان میوه و محصولات کشاورزی قابل استفاده است. از این سم می توانید برای درخت انگور نیز استفاده نمایید زیرا مانند هر درخت دیگری تحت تهاجم آفات مختلف قرار می گیرد.

قیمت سم استامی پراید

سم استامی پراید توسط برندهای مختلفی در بسته بندی های متنوع تولید و به بازار عرضه می شود. برای آگاهی از قیمت این سم می توانید به فروشگاه های آنلاین سموم کشاورزی مراجعه کنید.

مقدار مصرف سم استامی پراید برای شته

شته یکی از آفات شایع در باغ ها، گلخانه ها و حتی گیاهان خانگی است. برای مقابله با شته سموم مختلفی در بازار موجود است که یکی از آنها موسپیلان است. مقدار مصرف این سم برای شته بر اساس نوع گیاه یا محصول شما متفاوت است و باید بر اساس دستورالعمل روی برچسب آن عمل کنید.

بهترین زمان استفاده از استامی پراید

سم استامی پراید کاربرد گسترده ای دارد و برای مبارزه با بسیاری از آفات محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این سم را باید بر اساس دستورالعمل برای هر گیاهی مورد استفاده قرار دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در رابطه با بهترین زمان استفاده از استامی پراید نیز بهتر است بدانید که در گیاهان و محصولات مختلف متفاوت است. بنابراین باید قبل از مصرف این سم حتما با یک کارشناس مشورت کنید.

آفت کش ها مواد شیمیایی مصنوعی هستند که برای گیاهان، حشرات (حشره کش ها) یا قارچ ها (قارچ کش ها) سمی هستند. از آنها در کشاورزی برای کاهش تلفات محصول ناشی از حشرات مضر و علف های هرز استفاده می شود. با این حال، شواهد علمی نشان می دهد که استفاده از آفت کش ها اثرات مخربی بر تنوع زیستی، کیفیت خاک و آب و سلامت انسان داشته است. بنابراین باید از بهترین آفت کش و به کمترین میزان استفاده نمایید.

آفت کش استامی پراید پس از استفاده در تمام گیاه پخش شده و هر نوع آفتی با تغذیه از گیاه به سرعت از بین می رود. استفاده از آفت کش ها در حال حاضر برای افزایش بازدهی محصولات کشاورزی یک ضرورت است. بر همین اساس انواع مختلفی از سموم آفت کش در بازار موجود است که کشاورزان از آنها برای تولید محصولات با کیفیت استفاده می کنند.

آفت کش استامی پراید برای بسیاری از گیاهان و درختان مورد استفاده قرار می گیرد. این سم مقاوم است و تحت تاثیر آب و هوا اثر خود را به زودی از دست نمی دهد. این آفت کش توسط شرکت های بسیاری تولید و به بازار عرضه می شود. آفت کش استامی پراید را بر اساس نیاز خودتان می توانید در بسته های ۱ کیلویی و ۲۵۰ گرمی تهیه نمایید. برای استفاده در محصولات مختلف و کسب بهترین نتایج باید ابتدا برچسب سم را بخوانید و آن را به نسبت های گفته شده برای استفاده روی گیاهان و درختان خود رقیق کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا