Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

آشنایی با کاربردهای سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)

کلوفنتزین (آپولو) یک کنه کش غیر سیستمیک با اثر تماسی و دوام طولانی مدت است. این حشره کش بر روی مراحل اولیه رشد و تخم کنه ها موثر است و کنترل خوبی در رابطه با این آفات ارائه می دهد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم كنه ‌كش کلوفنتزین (آپولو) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم كنه ‌كش کلوفنتزین (آپولو) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم كنه ‌كش کلوفنتزین (آپولو) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم كنه ‌كش کلوفنتزین (آپولو) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم كنه ‌كش کلوفنتزین (آپولو) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم كنه ‌كش کلوفنتزین (آپولو) به روزرسانی می‌شود.

این سم متعلق به گروه تترازين ها است و به خوبی قادر به تخم كشی و کنترل پوره ها است اما روی كنه های بالغ بی تاثیر است. اين آفت کش را می توانید برای كنترل تخم های زمستانه كنه های تترانيكيد مورد استفاده قرار دهید.

این کنه کش با نام تجاری آپولو در بازار خرید و فروش می شود و قیمت آن در بازار ایران با نوسانات قیمت دلار تغییر می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سم در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مکانیسم اثر سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)

كلوفنتزين با اثرات تخم کشی از رشد جنين در داخل تخم جلوگیری کرده و بر روی تمام مراحل کنه به جز کنه های بالغ موثر است. این سم با تداخل در فرآیند تولید انرژی این آفات را از بین می برد.

کاربرد سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)

این حشره کش را می توان برای کنترل کنه های تارعنکبوتی در تاکستان ها، در فلفل گلخانه ای، در تمشک گلخانه ای، در توت فرنگی گلخانه ای، کنه های قرمز در باغات سیب، کنه های قرمز در گلابی و گیلاس و کنه های قرمز در درختان میوه هسته دار مورد استفاده قرار داد.

مقدار و نحوه مصرف سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)

قبل از مصرف ابتدا بطری سم را تکان دهید تا محتویات آن کاملا مخلوط شود. سپس مخزن سمپاش را تا نیمه پر از آب کرده و مقدار توصیه شده سم را به آن افزوده و سپس باقی مخزن را از آب پر کنید. مقدار مصرف این سم در ایران برای کنترل کنه قرمز اروپایی در درختان میوه سرد سیری ۰.۲۵ تا ۰.۵ در هزار می باشد.

آشنایی با کاربردهای سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)
آشنایی با کاربردهای سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)

ملاحظات اختصاصی سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)

اولین سم پاشی برای کنترل کنه قرمز در سیب و گلابی باید به صورت پیش بهاره و مرحله بعدی سمپاشی بین شکفتن جوانه و غنچه های صورتی رنگ انجام شود. بهترین زمان سمپاشی برای درختان هسته دار در فاصله بین سفید شدن غنچه و اولین گلدهی است.

توجه داشته باشید که حداکثر دفعات سم پاشی برای درختان میوه یک بار در سال و برای میوه های نرم تا ۳ بار در سال مجاز است. در صورت مستقر شدن کنه در باغات می توان این کنه کش را به صورت مخلوط با سایر کنه کش ها برای از بین کنه ها بالغ مورد استفاده قرار داد.

دوره کارنس این حشره کش برای محصولات گلخانه ای ۷ روز، برای سیب و گلابی ۲۸ روز، برای میوه های هسته و گیلاس ۸ هفته و برای تمشک، انگور، توت فرنگی ۱۴۳ روز است. برای مبارزه و کنترل کنه های ذکر شده سم پاشی کل گیاه و به خصوصا سطح پشتی برگ ها توصیه می شود.

نکته : سم کنه کش کلوفنتزین یا آپولو را نباید روی کنه زنگار مورد استفاده قرار دهید.

ملاحظات زیست محیطی سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)

سمیت کلوفنتزین برای پستانداران ۵۲۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم است و برای زنبورها، کنه های شکارگر و دیگر حشرات شکاری مفید ضرری ندارد.

سمیت این حشره کش برای پرندگان ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها ۰.۲۵ تا ۰.۰۱۵ میکروگرم در لیتر و برای دافنی ها ۱.۴۵ میلی گرم بر لیتر است.

ملاحظات عمومی سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)

مانند تمام سموم هنگام سمپاشی از وسایل محافظتی مانند دستکش، عینک و ماسک استفاده کنید تا احتمال مسمومیت کاهش یابد. در صورت بروز علائمی همچون سردرد، سرگیجه، اختلال در بینایی، بی حسی و تهوع فورا با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در بسته بندی اصلی نگهداری کنید.

کلوفنتزین کاوش

کلوفنتزین کاوش یک سم کنه کش غیرسیستمیک  است که به خوبی می تواند این آفات را در مراحل اولیه رشد کنترل کند. توجه داشته باشید که این سم بر روی کنه های بالغ تاثیری ندارد و فقط تخم ها و پوره ها را از بین می برد. کلوفنتزین کاوش با تاثیر در فرآیند تولید انرژی این آفات را از بین برده و بازدهی محصولات را افزایش می دهد.

قیمت سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)

قیمت خرید و فروش سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)

برای اطلاع از قیمت فروش سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم کنه کش کلوفنتزین (آپولو)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا