Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

ویژگی و کاربرد سم کنه کش پروپارژیت (امایت) 

پروپارژیت (امایت) یک کنه کش غیر سیستمیک با اثرات گوارشی – تماسی است که به خوبی بسیاری از کنه ها را کنترل می کند. این سم متعلق به سموم گوگردار با اثرگذاری قوی و طولانی مدت است که می توان برای بسیاری از محصولات زراعی و درختان از آن استفاده کرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم كنه ‌كش پروپارژیت (امایت) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم كنه ‌كش پروپارژیت (امایت) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم كنه ‌كش پروپارژیت (امایت) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم كنه ‌كش پروپارژیت (امایت) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم كنه ‌كش پروپارژیت (امایت) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم كنه ‌كش پروپارژیت (امایت) به روزرسانی می‌شود.

از ویژگی های مهم کنه کش پروپارژیت که با نام تجاری امایت نیز شناخته می شود این است که می تواند کنه های مقاوم به سموم ارگانوفسفره را نیز از بین ببرد. قیمت خرید و فروش این سم در بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نوسانات قیمت ارز تغییر می کند و از فروشگاه های سموم کشاورزی قابل خریداری است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

مکانیسم اثر سم کنه کش پروپارژیت (امایت)

این سم از گروه سولفیت ها است و با مهار آنزيم سنتز كننده ATP ميتوكندريایی و اختلال در چرخه تولید انرژی این آفات گیاهی را از بین می برد. امایت علاوه بر اثرات تماسی – گوارشی از طریق تنفسی نیز بر کنه ها تاثیر گذاشته و آنها را از بین می برد.

پروپارژیت برای کنترل حالات متحرک طیف وسیعی از کنه­ های گیاهی از جمله خانواده­ های تترانیخیده، تنوئیپالپیده و اریوفیده موثر است و با اثر ضربه ای و قوی این آفات گیاهی در محصولات باغی و زراعی از بین می برد.

پروپارژیت پس از سمپاشی تا حدودی به لایه های خارجی برگ نفوذ می کند و ماندگاری خوبی روی سطح برگ ها دارد.

موارد مصرف سم کنه کش پروپارژیت (امایت)

این آفت کش را می توان برای کنترل کنه تار عنکبوتی پنبه، چغندر و سویا، کنه پاکوتاه چای، کنه دو لکه ای لوبیا، کنه قرمز اروپایی درختان میوه، کنه پسته و حبوبات، کنه دو نقطه ای درختان جنگلی و گیاهان غیر مثمر و کنه قرمز اروپایی درختان سیب مورد استفاده قرار داد.

علاوه بر این می توان از این حشره کش برای کنترل کنه ها در محصولاتی مانند انگور، درختان ميوه آجيلی، درختان ميوه دانه ‌دار و هسته‌ دار، مركبات، سبزيجات، گوجه‌ فرنگی، پنبه، ذرت، حبوبات و گياهان زينتی استفاده کرد.

مقدار مصرف سم کنه کش پروپارژیت (امایت)

برای کنترل کنه های پنبه و سویا ۱.۵ لیتر در هکتار، برای چغندر یک لیتر در هکتار، درختان میوه و پسته یک در هزار، برای حبوبات ۲ لیتر در هزار، برای چای ۲/۱ در هزار و برای درختان جنگلی و مزارع لوبیا ۱ در هزار توصیه می شود.

آشنایی با همه منابع انرژی در جهان و کاربرد آنها
آشنایی با همه منابع انرژی در جهان و کاربرد آنها

روش مصرف سم کنه کش پروپارژیت (امایت)

بهترین زمان برای استفاده از این کنه کش سمپاشی پيش بهاره یعنی از آغاز تورم جوانه تا قبل از باز شدن جوانه است. سمپاشی دوم را می توانید با مشاهده ۳ تا ۵ عدد از مراحل متحرک كنه بر روی برگ محصولات مختلف در هر زمانی انجام دهید.

ملاحظات اختصاصی سم کنه کش پروپارژیت (امایت)

این سم را برای محصولاتی مانند به، توت ‌فرنگی، پنبه ، گلابی، رز، حبوبات و مركبات با احتياط استفاده کنید چون اگر ارتفاع آنها کمتر از ۲۰ سانتی متر باشد باعث گیاه سوزی خواهد شد.

برای کسب نتایج بهتر سمپاشی را اوايل صبح انجام داده و همواره تناوب سموم را برای پیشگیری از مقاومت رعایت کنید. دوره کارنس این سم ۱۵ روز است.

توجه داشته باشید که این حشره کش در مجاورت مواد قليايی و اسیدی قوی تجزيه شده و تاثیرگذاری آن از دست می رود. قابلیت انحلال این ترکیب در آب ۶۳۲ ميلی گرم در ليتر و نيمه عمر آن در خاک با PH نرمال ۸۰ روز است.

توجه داشته باشید که این سم با روغن‌های قلیایی جهت محلول پاشی زمستانه و تابستانه و نيز سمومی كه حاوی مقدار زيادی حلال روغنی قابل اختلاط نیست.

ملاحظات عمومی سم کنه کش پروپارژیت (امایت)

هنگام سمپاشی از وسایل حفاظت شخصی مانند ماسک، عینک و دستکش استفاده کرده و از خوردن و آشامیدن و استعمال سیگار در طول سمپاشی خودداری کنید.

در صورت مشاهده علائمی مانند سردرد، سرگیجه، ضعف عمومی، تنگی نفس، دل پیچه و تهوع فورا به پزشک مراجعه کنید. پادزهر اختصاصی این سم فنوباربیتال است که توسط پزشک تجویز می شود. سم را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی به دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کنید.

سم فن پروپارژیت

سم فن پروپارژیت یک سم کنه کش قوی با اثرات غیر سیستمیک است که برای پیشگیری از آسیب زایی کنه ها در محصولات زراعی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این سم با اثرگذاری طولانی با اختلال در عملکرد میتوکندریایی این آفات را به راحتی از بین می برد. این سم را می توانید برای کنترل کنه تار عنکبوتی پنبه، چغندر و سویا، کنه دو لکه ای لوبیا، کنه پاکوتاه چای و کنه قرمز اروپایی مورد استفاده قرار دهید.

دوره کارنس پروپارژیت

دوره کارنس پروپارژیت ۱۵ روز است و در این دوره باید از مصرف محصولات مختلف خودداری نمایید تا از عوارض احتمالی سموم کشاورزی در امان بمانید.

انواع سم کنه کش

در حال حاضر انواع مختلف سموم کنه کش را می توانید در بازار پیدا کنید. برای کسب بهترین نتیجه قبل از مصرف هرگونه سمی با کارشناسان کشاورزی مشاوره کنید تا بر اساس شایع ترین کنه ها در منطقه و همچنین نوع محصول شما بهترین سم کنه کش را به شما معرفی کنند.

سم کنه کش پنبه

سم کنه کش پنبه برای مقابله با این آفت در محصول پنبه مورد استفاده قرار می گیرد. پروپارژیت یکی از این سموم است که اثرگذاری فوق العاده ای دارد و شما می توانید از آن برای محافظت از محصولات خودتان استفاده نمایید.

سم کنه کش لوبیا

لوبیا یکی از محصولات زراعی است که به شدت در معرض آسیب کنه ها قرار می گیرد برای مقابله با این آفات گیاهی و جلوگیری از کاهش بازدهی مزرعه می توانید از سم کنه کش لوبیا استفاده کنید که در انواع ایرانی و خارجی در بازار موجود است.

بهترین سم کنه کش

انتخاب و مصرف بهترین سم کنه کش بسته به نوع محصول و آفات شایع آن متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید با کارشناسان کشاورزی مشورت کنید.

سم پروپارژیت آریا

سم پروپارژیت آریا یک محصول ایرانی خوب برای مقابله با کنه هایی است که آفات گیاهان مختلف هستند. قیمت این سم در مقایسه با نمونه های خارجی بسیار مناسب است و شما می توانید به راحتی آن را خریداری کرده و مورد مصرف قرار دهید.

قیمت سم کنه کش پروپارژیت (امایت)

قیمت خرید و فروش سم کنه کش پروپارژیت (امایت) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم کنه کش پروپارژیت (امایت) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم کنه کش پروپارژیت (امایت)

برای اطلاع از قیمت فروش سم کنه کش پروپارژیت (امایت) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم کنه کش پروپارژیت (امایت) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم کنه کش پروپارژیت (امایت)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا