Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید مصرف عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی

عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی گروهی از عرقیات هستند که با تقویت بینایی به جلوگیری از بسیاری از بیماری های چشمی و ضعف بینایی جلوگیری می کنند.

درد چشم یک شکایت شایع است ، تورم چشم ، قرمزی ، تحریک ، درد از موارد متداولی است که افراد با آن روبرو هستند و در صورت عدم درمان یا عدم توجه به آن برای مدت طولانی می توانند به یک نگرانی جدی تبدیل شوند.

چشمان شما ممکن است به دلایل مختلفی مانند خستگی چشم ، مواد حساسیت زا ، لنز تماسی یا زیاد کار کردن با صفحه نمایش آسیب ببیند. مشکلات مربوط به چشم را می توان با مصرف قطره چشمی بدون نسخه یا مسکن درد (بدون درد چشم) به راحتی کنترل کرد. برخی از روش های طبیعی نیز برای مدیریت این شرایط وجود دارد که یکی از آنها مصرف عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی

 

عرق گیاهی برگ زیتون

عرق برگ زیتون یکی از مفید ترین عرقیاتی است که در طب سنتی برای تقویت بینایی استفاده می شود. برای بهره مندی از خواص این عرق گیاهی قبل از هر وعده غذا یک لیوان از آن را میل کنید. عرق برگ زیتون علاوه بر تقویت بینایی برای رفع سردرد و کاهش قند خون ، برطرف کردن درد دندان و نارسایی‌ کبدی نیز مفید است.

عرق گیاهی بیدمشک

عرق بیدمشک یکی از عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی است. این عرق گیاه خنک علاوه بر تقویت نور چشم، به آرامش اعصاب تقویت قلب، افزایش نیروی بدنی، تقویت معده کمک می کند.

عرق گیاهی شاطره:

مصرف عرق گیاهی شاطره بعد از غذا به تقویت بینایی چشم شما کمک بسزایی می ‌کند. این گیاه با طبیعت خنک به رفع خارش بدن و تصفیه‌ خون کمک کرده و برای رفع کمبود ویتامین ث، نارسایی کبد و کاهش غلظت خون کمک می کند.

فواید مصرف عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی
فواید مصرف عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی

عرق گیاهی سنبل طیب:

سنبل طیب یکی دیگر از عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی جهت تقویت چشم است. این گیاه دارویی آرام ‌بخش، ضد افسردگی، تقویت کننده چشم و خواب ‌آور است. شما می ‌توانید ۳ بار در روز هر بار یک فنجان عرق گیاهی سنبل طیب را مصرف کنید.

عرق گیاهی رازیانه

رازیانه یک گیاه دارویی مفید برای تقویت بینایی خود است. استفاده از این گیاه حتی می تواند آب ‌مروارید را درمان کند. از رازیانه می توان برای تعادل هورمونی در خانم ها نیز مفید است.

دمنوش ها و گیاهان دارویی برای تقویت بینایی

 

عرقون:

علاوه بر عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی می توانید از دمنوش های گیاهی نیز استفاده کنید. دمنوش عرقون برای تقویت چشم، حفظ نور چشم ، درمان خارش و قرمزی چشم  یا جلوگیری از التهاب چشم ها بسیار موثر است.

قره‌ قات:

دمنوش قره ‌قات نیز یکی دیگر از داروهای گیاهی تقویت بینایی است که می توانید از آن برای کمک به سلامت شبکیه چشم استفاده کنید. این دمنوش به کاهش قند، فشارخون و چربی خون نیز کمک می کند. برای تهیه این دمنوش کافی است یک قاشق چای خوری میوه قره ‌قات را در سه لیوان آب ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد.

شوک:

شوک گیاه دارویی دیگری است که در تقویت بینایی چشم موثر می باشد. مصرف این گیاه به برطرف شدن تیرگی و ضعف چشم کمک می کند.

زعفران:

زعفران یک ادویه خوش عطر و طعم است که می توانید از آن برای تقویت چشم خودتان استفاده کنید. این گیاه مانع کاهش بینایی در دوران میانسالی می گردد.

زغال ‌اخته:

زغال‌ اخته سرشار از آنتوسیانین است ترکیبات آنتی اکسیدانی که خونرسانی مویرگ‌ های چشم را بهبود بخشیده و به تقویت دید چشم کمک می ‌کند. زغال اخته قابلیت تطبیق چشم با نور را افزایش داده و به دفع مواد زائد از چشم ها کمک می کند.

زرد چوبه:

زرد چوبه یک ادویه پرکاربرد است که با خاصیت ضدالتهابی برای خشکی چشم ها بسیار مفید است. زردچوبه با جلوگیری از اکسیده ‌شدن عدسی چشم از چشم های شما محافظت می کند.

فواید مصرف عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی
فواید مصرف عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی

عصاره تخم انگور:

عصاره تخم انگور با دارا بودن خاصیت آنتی ‌هیستامین و آنتی‌ اکسیدانتی برای تقویت بینایی و از بین بردن حساسیت های چشمی بسیار مفید است. این عصاره برای درمان بیماری‌ هایی مانند لکه چشم و آب ‌مروارید بسیار موثر است

گلدن سیل:

یکی از گیاهان دارویی با خاصیت آنتی ‌بیوتیکی است بنابراین می تواند برای بیماری ‌های چشمی مانند تراخم و گل‌ مژه مفید باشد.

روش هایی برای کاهش درد و مشکلات چشمی

 

آب نمک

آب نمک یا آب شور یک درمان خانگی برای درمان مشکلات چشمی است. آب قلیایی به بیرون کشیدن خاک و ترشح از چشم شما کمک می کند که اغلب مجاری اشک شما را مسدود می کند و منجر به مشکلات چشمی می شود. آب نمک همچنین خاصیت ضد میکروبی دارد که برای سلامت چشم شما مفید است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ۱ قاشق چایخوری نمک را در نیم لیتر آب جوشیده خنک شده مخلوط کنید ، یک پنبه یا پارچه تمیز را آغشته کرده و چشم های خود را پاک کنید. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

چای سبز کیسه ای

نه تنها نوشیدن چای سبز برای سلامتی مفید است ، بلکه حتی کیسه های چای خنک شده نیز دارای برخی از مزایای بالقوه سلامتی هستند. چای سبز دارای برخی از خواص ضد التهابی و تسکین دهنده قدرتمند است. قرار دادن کیسه های چای خنک شده در بالای چشم می تواند التهاب را تسکین داده و تورم چشم را کاهش دهد. همچنین می تواند به کاهش استرس و آرامش کمک کند.

کمپرس گرم

کمپرس گرم ساده ترین روش خلاص شدن از شر هر نوع ناراحتی و درد مربوط به چشم است. این روش به ویژه در موارد عفونت چشم ، مانند التهاب ملتحمه ، بلفاریت یا لکه بینی کمک می کند. چندین مطالعه نشان داده است که فشار دادن چشم به مدت ۲-۳ دقیقه با پارچه گرم و آغشته می تواند باعث تسکین درد و تحریک چشم شود. انجام مرتب این کار ۳ بار در روز می تواند سوزش چشم را تسکین دهد. همیشه از پارچه تمیز استفاده کنید و از آب خیلی گرم استفاده نکنید. این امر همچنین می تواند ترشحات ، چرک و پوسته های خشک شده را از چشمان شما پاک کند.

استفاده از مرطوب کننده

هوای خشک اطراف شما یکی دیگر از دلایل عمده درد و تحریک چشم است. برای تسکین می توانید از مرطوب کننده نیز استفاده کنید. رطوبت کم باعث تبخیر اشک شما می شود. یک مرطوب کننده رطوبت هوا را افزایش می دهد و باعث می شود چشم ها مرطوب بمانند ، خشکی ، ناراحتی و درد را کاهش می دهد. اگر غالباً صبح ها با چشم های متورم از خواب بیدار می شوید یا به خصوص صبح احساس ناراحتی می کنید از یک دستگاه مرطوب کننده در اتاق خود استفاده کنید.

کمپرس سرد

کمپرس سرد مانند کمپرس گرم می تواند به شما کمک کند تا از ناراحتی ناشی از برخی بیماری های چشمی راحت شوید. استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم در صورت آسیب دیدگی چشم و عفونت کمک کند. برای این کار ، باید یک پارچه تمیز را در آب خنک خیس کنید و به آرامی آن را روی چشم خود بمالید. فشار زیادی ندهید و یخ را مستقیم روی پلک های خود قرار ندهید.

گلاب

گلاب یک درمان خانگی رایج برای درمان مشکلات مربوط به چشم است. خواص ضد التهابی گل محمدی می تواند به خلاص شدن از شر چشم صورتی ، ورم ملتحمه و التهاب کمک کند. می توانید یک تکه پنبه تمیز را به گلاب آغشته کنید و سپس پنبه را به آرامی روی پلک های بسته خود بمالید. حتی می توانید چند قطره گلاب در چشم خود بریزید.

فواید مصرف عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی
فواید مصرف عرقیات گیاهی تقویت چشم و بینایی

آلوئه ورا

خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی ژل آلوئه ورا می تواند به تسکین درد و ناراحتی چشم کمک کند. ۱ قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا تازه را در ۲ قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید. یک پنبه بردارید و آن را آغشته کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمان بسته خود قرار دهید. از قرار دادن ژل آلوئه ورا به طور مستقیم بر روی چشم خودداری کنید.

ریحان مقدس

ریحان مقدس یا  Tulsi دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده است  که می تواند به مبارزه با انواع عفونت های چشم کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برگ های آن را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید و از آب خنک آن برای شستن چشم استفاده کنید. همچنین می توانید از آن به عنوان کمپرس گرم استفاده کنید.

هیدراته بمانید

۷۰ درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و برای سالم ماندن لازم است مایعات زیادی در روز بنوشیم. آب چشمان شما را مرطوب نگه می دارد. سعی کنید هر روز ۲-۳ لیتر آب بنوشید. اگر نوشیدن آب ساده برای شما دشوار است ، می توانید دمنوش بنوشید یا میوه های مرطوب کننده مانند خیار و هندوانه بخورید.

پلک های خود را بشویید

به آرامی پلک های خود را با آب گرم ماساژ دهید تا مجاری اشک شما باز شوند. هم پلک های بالا و پایین و هم مژه های خود را برای تسکین و خشکی چشم پاک کنید.

پرهیز از آلاینده ها

سعی کنید از دود سیگار ، دود آتش و انواع دیگر آلاینده ها دور باشید. در صورت مواجهه از عینک محافظ استفاده کنید که می تواند به حفظ رطوبت چشم کمک کند ، از عفونت چشم جلوگیری کرده و ناراحتی را کاهش دهد. محصولات آرایشی که استفاده می کنید می توانند باعث تحریک چشم شوند. اگر از ناراحتی مربوط به چشم رنج می برید از کاربرد لوازم آرایش خودداری کنید. به طور کلی  آرایش نکنید تا چشم بهبود یابد.

ضد آفتاب

تماشای مستقیم خورشید یا قرار گرفتن در معرض هر نوع نور شدید  می تواند علائم شما را بدتر کرده و باعث خشک شدن چشم شود. هر زمان که بیرون می روید ، مخصوصاً در تابستان از عینک آفتابی استفاده کنید. اگر تمام روز تلویزیون تماشا می کنید یا با کامپیوتر کار می کنید هر یک ساعت استراحت کنید.

سخن آخر

چشم های ما یکی از حساس ترین اندام ها است ، بنابراین از مالیدن آنها با دست های آلوده خودداری کنید. حتی باید از مالش تصادفی خودداری شود زیرا می تواند علائم عفونت چشم شما را بدتر کند. قبل از لمس چشمان خود ، دستان خود را به درستی با آب و صابون یا ضد عفونی کننده های حاوی الکل ۷۰ درصد تمیز کنید. چشمان خود را با آب سرد بشویید و آنها را با یک حوله تمیز خشک کنید.

علاوه بر این ، همیشه لنزهای تماسی خود را در جای مناسب تمیز و نگهداری کنید و هرگز لوازم رایش چشم یا برس چشم خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. در صورت ناراحتی خفیف و چشم درد ، می توانید درمان های خانگی فوق را امتحان کنید. اگر درد بیش از ۳ روز ادامه پیدا کرد با یک متخصص چشم مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا