Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص روغن جوجه تیغی چیست ؟ فواید و قیمت خرید و فروش

روغن جوجه تیغی از جمله روغن های درمانی و طبیعی کمیاب بوده و از چربی بسیار کمی که در پوست این حیوان نهفته است، گرفته می شود. کاربرد روغن جوجه تیغی در درمان بسیاری از بیماری هایی چون آسم، سرفه، تب و… موجب شده تا از خواص بی نظیرش بسیار استفاده گردد. لازم به ذکر است که تهیه روغن جوجه تیغی اصل بسیار دشوار بوده و به همین دلیل قیمت روغن جوجه تیغی نیز بسیار بالا می باشد. از طرفی به دلیل خواص و فواید روغن جوجه تیغی و توصیه های فراوان آن در درمان امراض این قیمت بالا کاملاً مناسب این محصول کمیاب و معجزه گر است. خرید و فروش روغن جوجه تیغی اصل در کشور ما ایران انجام شده و می توان از مراکز فروش محصولات درمانی آن را تهیه نمود.

در ادامه این مقاله به بررسی این ماده و کاربرد و فواید و طرز تهیه و نحوه مصرف روغن جوجه تیغی اصل پرداخته ایم. با ما همراه باشید. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی روغن های مفید دیگری هم پرداخته است که نقش مهمی بر سلامت و زیبایی دارند. مانند : روغن ماهی، روغن مار، روغن حلزون، روغن مگس، روغن خرچنگ و … .

"خواص

فواید و خواص روغن جوجه تیغی اصل به طور کلی چیست ؟

  • درمان و بهبود دهنده تب
  • درمان کننده و بهبود عفونت های قارچی
  • درمان کننده و بهبود ناتوانی جنسی در آقایان
  • درمان و بهبود آرتریت
  • درمان تنگی نفس و سرفه
  • درمان کننده آسم
  • درمان کننده تب
  • درمان کننده ناتوانی جنسی در آقایان
  • درمان کننده بیماری های ادراری
  • درمان کننده عفونت های قارچی (قارچ)
  • درمان کننده ترک های پوستی
  • درمان کننده زگیل
  • درمان کننده عفونت ریه
  • درمان کننده بواسیر

خواص دارویی جوجه تیغی چیست ؟

در واقع خارپشت یا جوجه تیغی در سه نوع وجود دارد. نوعی از آن ها در باغ ها و صحراها زندگی گرده و به اندازه بچه گربه اند. لازم به ذکر است که مردم این نوع را خارپشت اصلی می دانند.

نوع دیگر این موجود بیشتر در سرزمین های کوهستانی زندگی کرده و اندازه آن به گوسفند کوچکی می رسد، این نوع حدود چهل تا شصت کیلوگرم وزن دارد و خارهای بیست و پنج سانتیمتری آن ابلق می باشد.

نوع سوم از این جاندار در آب ها زندگی کرده و قسمت جلو بدنش شبیه خارپشت و قسمت عقب بدنش شبیه به ماهی می باشد. این نوع جانور خارپشت آبی نام دارد.

نکته

البته خواص درمانی که در ادامه عنوان شده بیشتر مربوط به جوجه تیغی نوع اول می باشد زیرا بیشتر در دسترس قرار دارد. گونه دوم و جوجه تیغی دریایی هم هر کدام اثر داروئی و درمانی خاصی دارند. به دلیل گرم بودن گوشت جوجه تیغی جهت درمان برخی از بیماری های سرد مزاجان از آن بهره می برند. البته گاهی این حیوان مارهای سمی را می خورد و قبل از مصرف آن یعنی قبل از ذبح حیوان لازم است تا چهل ساعت جانور را نگهداری کرده و  سپس ذبح نمود.

پزشکان سنتی برای معالجه فلج و تشنج و بعضی از امراض عصبی گوشت این حیوان را تجویز می نمایند. در گذشته گاهی پودر خشک شده جانور به بیماران مبتلا به جذام برای کمک به درمان، داده می شد. همچنین صفرا این حیوان را بر قسمت هایی از بدن که گوشت زیادی آورده است ضماد می کردند تا گوشت اضافه را تحلیل دهند.

مقدار استفاده از گوشت این جانور در حدود ده مثقال بوده و باید به شکل طبخ شده استفاده شود. لازم به ذکر است که مصرف زیاد و خودسرانه و بدون تجویز پزشک خوردن گوشت این جانور ممکن است ناراحتی های کبد و دستگاه گوارش را ایجاد نماید.

فواید و خواص روغن جوجه تیغی هم بسیار بوده و از روغن این جانور که از پوست آن استخراج می شود استفاده های فراوانی در درمان و بهبود امراض می گردد.

خواص روغن جوجه تیغی چیست ؟ فواید و قیمت خرید و فروش
خواص روغن جوجه تیغی چیست ؟ فواید و قیمت خرید و فروش

طرز تهیه و نحوه مصرف روغن جوجه تیغی چیست ؟

تهیه روغن جوجه تیغی به صورت بن ماری انجام می پذیرد. طبع روغن جوجه تیغی گرم و تر بوده و برای بیماران سردمزاج بسیار مناسب بوده و می تواند مشکلات و بیماری های آن ها را درمان نماید. نحوه مصرف روغن جوجه تیغی هم به صورت مالشی و هم به صورت خوراکی می باشد. البته در مصرف خوراکی آن باید نهایت احتیاط را به عمل آورد زیرا در برخی از افراد ممکن است حساسیت هایی در معده ایجاد کند. برای مصرف مالشی می توان چند قطره از ترکیب مورد نظر را بر روی موضع مربوطه ریخته و سپس به خوبی ماساژ داد تا جذب گردد.

کاربرد روغن جوجه تیغی در درمان آسم و سرفه و تنگی نفس چیست ؟

آسم درواقع نوعی از بیماری است که راه های تنفسی در آن تنگ و متورم شده و بیش از حد مخاط تولید می کنند. این امر مشکلات تنفسی مانند سرفه، تنفس صدا دار و تنگی نفس را در فرد به وجود خواهد آورد.

آسم در برخی از افراد یک مشکل کوچک است اما برای بعضی دیگر مشکل بزرگی به حساب می آید. در این افراد آسم با فعالیت های روزمره تداخل پیدا کرده و حتی ممکن است شخص به حملات آسمی دچار شود. این امر می تواند زندگی فرد را با تهدید مواجه کند.

بیماری آسم به طور کامل درمان نخواهد شد اما علائم آن را می توان تا حدودی کنترل نمود. کاربرد روغن جوجه تیغی در درمان آسم و کنترل عوارض آن بسیار مفید می باشد. با استفاده از فواید روغن خارپشت می توان سرفه و تنگی نفس را تا حدودی کنترل و درمان نمود و بیماری آسم را التیام بخشید.

درمان ترک های پوستی با کاربرد خواص روغن جوجه تیغی چگونه است ؟

خواص و فواید روغن جوجه تیغی به دلیل املاح و ویتامین های مفیدی که در آن قرار دارند می باشد. این ویتامین ها و مواد مغذی برای ترمیم و تغذیه پوست نیز استفاده می شوند. از کاربرد روغن خارپشت می توان به درمان ترک های پوستی که در اثر چاقی و لاغری و بارداری و ورزش و … ایجاد می شوند، اشاره نمود. نحوه مصرف روغن جوجه تیغی بدین گونه است که ابتدا چند قطره از آن روی موضع مورد نظر چکانده و سپس ماساژ داده می شود.

قیمت روغن جوجه تیغی چگونه است ؟

قیمت روغن جوجه تیغی اصل می تواند به عوامل گوناگونی بستگی داشته باشد. مهم ترین عامل مؤثر بر قیمت این ماده شگفت انگیز و معجزه گر کیفیت محصول و اصل بودن آن است. درواقع هرچه این ماده با کیفیت تر باشد، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. از طرفی نوع خارپشت و محیطی که حیوان در آن زندگی و تغذیه نموده است نیز روی قیمت این روغن معجزه گر مؤثر است. این روغن مفید و شگفت انگیز برای سلامت و بهبود امراض مختلف را می توان از مراکز فروش متعددی تهیه نمود. عطاری ها و مراکز فروش مجاز اینترنتی بسیاری اقدام به فروش روغن جوجه تیغی نموده و به آسانی می توان آن را تهیه و مصرف نمود. این ماده می تواند در انواع خارجی و ایرانی وجود داشته باشد که البته هرکدام قیمت متفاوتی داراست.

شرکت های تولید کننده و وارد کننده نیز قیمت های متفاوتی را بر محصولات خود نهاده و اغلب قیمت محصولات را به کیفیت و اصل بودن آن ها نسبت می دهند. نوع جانوران و منطقه زندگی و تغذیه مناسب تا حدودی می تواند بر روی میزان قیمت جوجه تیغی مؤثر باشد. لازم به ذکر است که به دلیل سختی به دست آمدن این ماده ممکن است قیمت های بالایی را داشته باشد که البته در مقایسه با فواید آن مناسب خواهد بود.

خرید و فروش روغن جوجه تیغی چگونه است ؟

خرید و فروش روغن جوجه تیغی به روش های متفاوتی صورت می پذیرد. این ماده را می توان از مراکز مختلف خرید و فروش تهیه نمود. برای خرید روغن جوجه تیغی اصل به عطاری ها و فروشگاه های معتبر فروش محصولات درمانی سراسر کشور و یا مراکز فروش مجاز اینترنتی می توان مراجعه نمود. خرید و فروش این ماده به دلیل فواید و خواص بسیارش در سلامتی و درمان، که در بالا نیز به آن ها اشاره شد، رونق فراوانی بخصوص در کشور ما ایران داراست.

خواص روغن جوجه تیغی چیست ؟ فواید و قیمت خرید و فروش
خواص روغن جوجه تیغی چیست ؟ فواید و قیمت خرید و فروش

کلام آخر

  1. طبع روغن جوجه تیغی گرم و تر است، بنابراین در مصرف این ماده برای بیماران ابتدا باید طبع بیمار مشخص شده و سپس از این ماده برای درمان استفاده گردد.
  2. تنها روغن خارپشت اصل است که خواص درمانی از خود نشان می دهد. بنابراین باید آن را از مراکز معتبر تهیه نمود تا حاوی تمام خواص مفیدی که اشاره شد، باشد.
  3. در مقدار مصرف این ماده باید توجه لازم را به عمل آورد و طبق دستورالعمل از آن استفاده نمود تا دچار عوارض ناخواسته این محصول نشد.
  4. این روغن باید دور از نور خورشید و در مکانی خنک نگهداری گردد، زیرا نور خورشید ترکیبات مفید و معجزه گر و شگفت انگیز موجود در آن را تجزیه کرده و از کیفیت محصول می کاهد.
  5. همواره این روغن را باید در ظروف شیشه ای و کدر نگهداری شود تا از خواص بی نظیر و معجزه گر آن کم نگردد.
  6. بیشتر روغن های درمانی با گذشت زمان ممکن است بر اثر تأثیرات محیطی و نگهداری های نادرست، خواص معجزه گر خود را از دست داده یا فوایدشان فروکش کند. بنابراین سعی کنید روغن تازه را تهیه نموده و در مدت زمان مناسبی مصرف نمایید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا