Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید روغن کوسه چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

روغن کوسه از جمله روغن های طبیعی بوده که از کوسه ماهی استخراج شده و در زمینه های درمانی و پوست و زیبایی کاربرد های فراوانی دارد. تهیه روغن کوسه از کبد کوسه ماهی انجام شده و فواید و خواص روغن کوسه به جهت دارا بودن املاح و ویتامین های آن بسیار استفاده می شود. کاربرد روغن کوسه علاوه بر تأثیرات فراوان بر پوست به عنوان ترکیبی ضد سرطان و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نیز شناخته می شود. قیمت روغن کوسه با توجه به کیفیت آن متغیر است اما لازم به ذکر است که تهیه این روغن بسیار دشوار است زیرا برای به دست آوردن کبد کوسه ابتدا باید آن را شکار نمود که کار مشکلی است. خرید و فروش روغن کوسه در کشور ما به دلیل استفاده های متعدد از این ماده با ارزش، صورت می پذیرد.

در ادامه این مقاله به بررسی و معرفی این روغن و کاربرد و فواید و خواص و نحوه مصرف روغن کوسه می پردازیم. با ما همراه باشید. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلاً هم به بررسی روغن های درمانی دیگری پرداخته است. روغن هایی مانند : روغن ماهی، روغن مگس، روغن مار، روغن خرچنگ و روغن جوجه تیغی و … .

روغن کوسه چیست ؟

روغن کوسه یا Shark Liver Oil در واقع روغنی است که از کبد (جگر) ماهی کوسه استخراج شده و مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد روغن کوسه در طب سنتی مردم سواحل خلیج فارس و دریای عمان سابقه ای طولانی و چند هزار ساله داراست. از زمان های دور مردم حاشیه خلیج همیشه فارس و دریای عمان از فواید و خواص روغن کوسه برای موارد زیر استفاده می کردند :

  • رطوبت بخشیدن به پوست.
  • رفع نمودن اگزما و خشکی پوست.
  • تهیه روغن و پماد از آن جهت تسکین درد های عضلانی و مفصلی.
  • استفاده به عنوان داروی تقویت کننده مو.
  • استفاده جهت مصارف غذایی، به این صورت که مقداری روغن کبد کوسه را با خرما مخلوط کرده و به عنوان یک میان وعده و غذای با ارزش مصرف می نمودند.
فواید روغن کوسه چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش
فواید روغن کوسه چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

اشاره به این نکته حائز اهمیت است که کوسه ماهی از ماهی های حفاظت شده بوده و طبق قانون فقط با مجوز امکان صید آن وجود دارد. کاربردهایی که برای استفاده از روغن کوسه ماهی معرفی و تبلیغ می شوند همگی مربوط به انواعی است که به طور ضمنی صید شده‌اند یعنی گاهی ناخواسته ممکن است در تور ماهیگیری صیادان به دام افتند، استفاده از این ماهیان برای کاربرد های درمانی بلامانع است. اما برای صید حتماً نیاز به مجوز می باشد.

خواص و فواید روغن کوسه اصل را می شناسید ؟

  1. کاهش دهنده سطح قند خون
  2. تقویت کننده و مؤثر در رشد مو
  3. از بین برنده سیاهی دور چشم
  4. درمان کننده و بهبود دهنده آرتروز
  5. انرژی زا بودن
  6. از بین برنده خستگی مفرط
  7. رطوبت بخشیدن به پوست
  8. درمان کننده درد مفاصل
  9. نرم کننده بدن
  10. درمان کننده و بهبود اسپاسم های عضلانی
  11. تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  12. درمان کننده التهابات مثانه
  13. درمان تنگی نفس
  14. بهبود دهنده سلامت عروق
  15. کمک به کاهش وزن
  16. پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی
  17. درمان عفونت مثانه
  18. کاهش اثرات جانبی درمان رادیو اکتیو
  19. کمک به درمان سرطان دهانه رحم
  20. جلوگیری از ابتلا به عفونت های جراحی
  21. کاهش دهنده التهابات پس از جراحی
  22. درمان زخم
  23. درمان چاقی بدن
  24. از بین برنده کلسترول بد
  25. کمک به درمان سرما خوردگی
  26. استفاده به عنوان روغن ماساژ
  27. درمان سوختگی و جای آن
  28. درمان درد های ناشی از شکستگی
  29. از بین برنده چین و چروک اطراف چشم
  30. مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند :رژ لب ها، صابون ها، کرم ها و انواع لوسیون ها.
  31. درمان اگزما
  32. لایه برداری از پوست
  33. درمان لک
  34. درمان جوش و جای جوش
  35. درخشان کننده
  36. معطر و خوشبو کننده
  37. غنی از امگا ۳
  38. درمان سیاتیک
  39. درمان کمر درد

کاربرد روغن کوسه به دلیل چه ترکیباتی است ؟

از کبد برخی از ماهی ها بیش از ۵۰% وزن کبدشان می توان روغن به دست آورد. خواص روغن کوسه به دلیل سرشار بودن از ویتامین هایی مانند : ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D و اسیدهای چرب غیر اشباع و امگا ۳ و همین‌طور مقادیر زیادی حدود ۷۰% – ۴۰% وزن این ماده را اسکوالن Squalene   تشکیل می دهد.

همان‌طور که می دانید ویتامین E یک ریز مغذی ضروری برای سلامتی بدن بوده و در دسته ویتامین ‌های محلول در چربی قرار گرفته است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته شده و آنتی اکسیدان ‌ها نیز خواص بسیار مطلوبی برای سلامتی دارند. ویتامین E برای تقویت سیستم ایمنی بدن و ترمیم پوست بسیار مهم می باشد.

ویتامین A نیز از دیگر ویتامین های محلول در چربی بوده و فواید فراوانی در سلامت پوست و همین‌طور عملکرد چشم دارد. این ویتامین بر سیستم ایمنی و ترمیم زخم و… نیز کاربردهای فراوانی داراست.

از دیگر ویتامین های مهم در سلامت بدن ویتامین D می باشد. اگر ویتامین D در بدن به اندازه کافی دریافت نشود، استخوان ‌ها لاغر و شکننده و بد شکل خواهند شد. ویتامین D از بروز نرمی استخوان در کودکان و استئومالاسی در بزرگسالان جلوگیری می کند. همچنین ویتامین دی در کنار کلسیم از بروز پوکی استخوان در افراد مسن نیز پیشگیری می نماید.

ویتامین دی وظایف دیگری نیز در بدن ایفا می‌کند که از جمله می ‌توان به تنظیم رشد سلول ‌ها، سیستم و ایمنی و کاهش التهاب اشاره کرد.

نکته

امگا ۳ از ترکیبات مهم دیگر این ماده بی نظیر می باشد. اسیدهای چرب امگا ۳ به دلیل حضور در غشای سلولی در فعالیت‌های فیزیولوژیک بدن نقشی حیاتی ایفا می کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین در تنظیم کلیه عملکردهای زیست شناختی، دستگاه قلبی و عروقی، تولید مثل، ایمنی و عصبی نقش مهمی دارند. اسید های چرب امگا ۳ دارای خواص ضد التهابی بوده و برای سلامت قلب و مسائل التهابی بسیار مفید عمل می کنند.

بنابراین با توجه به ویتامین ها و ترکیبات بسیار مهمی که در این روغن شگفت انگیز وجود دارد فواید و خواص روغن ماهی به سادگی درک و آش

فواید روغن کوسه چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش
فواید روغن کوسه چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

کار می گردد.

خواص و فواید روغن کوسه در بهداشت عروق و انعطاف پذیری رگ های خونی چیست ؟

از کاربرد روغن کوسه که از گذشته های دور در ژاپن مورد استفاده قرار می گرفته، کاربرد آن در سلامتی عروق است.  تحقیقات زیادی در این زمینه انجام و مشخص شد که پس از هشت هفته مصرف روغن کوسه، میکروسیترکسیون در رگ های خونی کوچک در محدوده انعطاف پذیری عروق بزرگ، بهبود یافته و هیچ عوارض جانبی نیز مشاهده نشد.

کاربرد روغن کوسه در مبارزه با رادیکال های آزاد چیست ؟

مواد تشکیل دهنده این ماده به عنوان یک ابزار قدرتمند برای جذب رادیکال آزاد در بدن عمل کرده و علاوه بر آن از بافت عروقی نیز محافظت می کنند. در مطالعات حیوانی که بر روی این ماده انجام شده مشخص شده است که خواص روغن کوسه اثرات محافظتی قلب را بالا می برد.

مبارزه با چاقی و مقاومت به انسولین با کاربرد روغن کوسه !

فواید روغن کوسه برای لاغری یا مبارزه با چاقی و مقاومت به انسولین نیز در تحقیقات بررسی شده است. محققان در مطالعاتی حیوانی دریافتند که افراد با رژیم غذایی خیلی چرب با کاربرد روغن کوسه درمان شده و پاسخ ایمنی خوبی را نشان دادند. برخی از ترکیبات موجود در روغن کوسه برای جبران التهاب ناشی از مقاومت به انسولین و چاقی مفید واقع شد. درنتیجه‌ی مصرف الکل گلیسیرین، وزن بدن، کلسترول، تری گلیسیرید، قند خون ناشتا، انسولین و سطح لپتین حتی با رژیم غذایی خیلی چرب بهبود یافت. نشانگرهای التهابی نیز در این تحقیقات با مصرف این روغن معجزه گر بهبود یافته بودند.

کاربرد و نحوه مصرف روغن کوسه برای درد مفصل چگونه است ؟

برای کاهش درد مفصل نحوه مصرف این ماده به این صورت است که محل مورد نظر را با چند قطره از این ماده معجزه گر و چند قطره روغن سیاه دانه به آرامی  ماساژ دهید تا روغن ها به خوبی جذب گردند. پس از مدتی استفاده آثار درمانی آن مشهود می گردد.

نحوه مصرف و کاربرد روغن کوسه اصل برای تقویت سییستم ایمنی بدن چیست ؟

کافی است تا چند قطره از روغن کوسه اصل را به همراه آب پرتقال به عنوان میان وعده میل نمایید. ترکیبات مفیدی که در این روغن شگفت انگیز وجود دارند با تداوم مصرف، سیستم ایمنی بدن را قوی می کنند.

کاربرد روغن کوسه برای رشد مو و برطرف نمودن سیلهی دور چشم چیست ؟

چند قطره از این روغن بی نظیر را به شامپوی خود اضافه نموده و مو ها را شستشو نمایید. پس از مدتی استفاده می توانید تاثیرات شگفت انگیز این ماده بر رشد و درخشانی موها را ببینید.

جهت برطرف نمودن سیاهی دور چشم ابتدا کافی است تا چند قطره از این ماده را با نشاسته مخلوط نموده و سپس ترکیب حاصل شده را در اطراف چشمان خود قرار دهید. سپس بعد از گذشت ۲ دقیقه صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

قیمت روغن کوسه اصل چگونه است ؟

قیمت روغن کوسه اصل به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از عوامل مؤثر بر قیمت این ماده بی نظیر و معجزه گر اصل بودن و باکیفیت بودن آن است. هرچه این روغن با کیفیت تر باشد، قیمت بیشتری هم نسبت به نمونه های مشابه خواهد داشت. از طرفی محدودیت صید کوسه و تحت حفاظت بودن آن و همین‌طور سختی شکار این ماهی نیز روی قیمت این روغن معجزه گر بسیار تأثیرگذار است. این ماده که برای سلامت و بهبود بسیاری از بیماری های مختلف کاربرد دارد را می توان از مراکز فروش گوناگونی تهیه نمود. عطاری ها و مراکز فروش اینترنتی نیز اقدام به فروش روغن کوسه نموده و بنابراین به آسانی می توان آن را تهیه و از خواص بی نظیرش لذت برد.

لازم به ذکر است که این ماده در انواع خارجی و ایرانی عرضه می شود که هرکدام می توانند قیمت متفاوتی را داشته باشند. شرکت های مربوط به عرضه این‌گونه روغن ها نیز قیمت های متفاوتی را بر محصولات وارداتی یا تولیدی خود نهاده و قیمت محصولات را به کیفیت و اصل بودن آن ها نسبت می دهند. لازم به ذکر است که به دلیل سختی به دست آمدن این ماده ممکن است قیمت های بالایی را داشته باشد که البته بالا بودن قیمتش در مقایسه با فواید آن قابل صرفه نظر است.

خرید و فروش روغن کوسه چگونه است ؟

خرید و فروش روغن کوسه در کشور های مختلف و همین‌طور کشور ما ایران به روش های متعددی صورت می پذیرد. این ماده را می توان از مراکز مختلف خرید و فروش تهیه نمود. برای خرید روغن کوسه اصل می توان به داروخانه ها، عطاری ها و فروشگاه های معتبر فروش محصولات درمانی مجاز در سراسر کشور و یا مراکز فروش اینترنتی مراجعه نمود. فواید و خواص این ماده در سلامتی و درمان، خرید و فروش روغن کوسه را رونق فراوانی بخصوص در کشور ما ایران بخشیده است.

فواید روغن کوسه چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش
فواید روغن کوسه چیست ؟ خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش

کلام آخر

  • همواره در مقدار مصرف روغن های درمانی از جمله این ماده توجه لازم را به عمل آورده و از زیاده روی در مصرف آن بپرهیزید.
  • خواص درمانی تنها مربوط به روغن کوسه اصل بوده و بنابراین باید آن را از مراکز معتبر تهیه نمود تا حاوی تمام خواص شگفت انگیز و معجزه گر که اشاره شد، باشد.
  • این روغن به شدت به دما حساس بوده و باید دور از نور خورشید و در مکانی خنک نگهداری گردد. نور خورشید می تواند ترکیبات معجزه آسا و شگفت انگیز آن را تجزیه نموده و از کیفیت محصول بکاهد.
  • بهتر است روغن های درمانی در ظروف شیشه ای و کدر نگهداری شوند تا خواص و فوایدشان در اثر آسیب های محیطی از بین نرود.
  • با گذشت زمان ممکن است بر اثر آسیب های محیطی و نگهداری غلط، روغن های درمانی خواص شگفت انگیز خود را از دست داده و یا خواصشان فروکش کند. بنابراین تهیه روغن تازه مفید بوده و باید در مدت زمان مناسبی مصرف شود.
  • لازم به ذکر است که به هیچ وجه روغن هایی که در ویترین فروشگاه ها قرار گرفته اند را خریداری ننمایید. زیرا در مقابل نور قرار گرفته و فاقد خواص مؤثر می باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا